Webáruház indítás

Webáruház készítés ingyen — előnyök és hátrányok (őszintén)

4 perc olvasási idő Webáruház készítés ingyen

Az e-kereskedelem napjaink egyik legjövedelmezőbb üzleti modellje.

Ez egyrészről annak köszönhető, hogy a különböző bérelhető webáruházak megjelenése miatt már nincs szükség egyedi fejlesztésre, így a több millió forintos befektetés helyett csupán néhány ezer forintos havidíjért már bárki elkezdheti az online értékesítést.

A másik fontos tényező, hogy a gyártásban élenjáró piacok (például Kína) közvetlenül is elérhetővé vált az interneten, ami miatt magától a gyártó cégtől szerezhetjük be a termékeket, megkerülve ezzel minden olyan harmadik felet, aki a közvetítésért cserébe jelentős mértékben megvágná a webshopunk profitját.

Jelenleg tehát hihetetlenül olcsón és egyszerűen elkezdhető egy webáruház – de vajon mennyire olcsón?

Vajon létezik olyan, hogy ingyenes webáruház? Milyen rejtett hátulütői vannak annak, ha a webáruház készítés ingyen történik? És vajon hogyan hozhatjuk ki a legminőségibb webshopot a legolcsóbb áron?

Webáruház készítés ingyen — lehetséges?

webshop készítés ingyen

Akinek van vállalkozói tapasztalata, az pontosan tudja, hogy a jelenlegi világban semmi sincs ingyen.

Bármi, amit az interneten használunk, bizony rengeteg erőforrást igényel, ezért az ingyenességgel a szolgáltató biztosan veszít. Ez esetben viszont nem érné meg neki a szolgáltatás piacra dobása.

Jó eséllyel már te is találkoztál a népszerű szólással, miszerint:

“Ha egy termék ingyen van, akkor te magad vagy a termék.”

Ez a webáruház készítésre is tökéletesen igaz – még ha el is tudjuk készíteni “ingyen”, az valójában csak a pénzre vonatkozik, és valami más erőforrást kell majd helyette befektetnünk, vagy pedig óriási kompromisszumokat kell vállalnunk.

Ebből kifolyólag amennyiben a webáruház készítést ingyen szeretnénk megoldani, három lehetőségünk van:

  • Ingyenes piacterek
  • A hosszútávú profit beáldozása
  • Webshop készítés házilag

Nézzük meg ezeket az opciókat egyesével, és vizsgáljuk meg az előnyeiket, illetve a buktatóikat is.

1. Ingyenes piacterek

Az ingyenes piacterek szigorú értelemben nem is igazán számítanak webshopnak, hiszen bár termékeket lehet rajtuk keresztül értékesíteni, de ezeket a “webáruházakat” valójában nem mi kontrolláljuk.

Ebből kifolyólag rengeteg hátránya van:

  • Teljesítenünk kell a piactér által támasztott feltételeket, különben nem értékesíthetünk az adott platformon
  • A piactér nincs a birtokunkban, ezért nem mi diktáljuk a szabályokat, alkalmazkodnunk kell a legfrissebb előírásokhoz, szabályokhoz és irányelvekhez
  • Az itt megforduló vásárlóbázis főleg a használt termékek vásárlásában lesz érdekelt.
  • Ebből kifolyólag nagyon alacsony a vásárlási erő, illetve az átlagos kosárérték

A mérleg másik oldalán pedig csak két előny található:

  • Viszonylag sok vásárló használja a piactereket
  • Ingyenesek

Emiatt kijelenthető, hogy bár a kezdőknek tökéletesek ezek a platformok, de amennyiben komolyan gondolod a webshop indítást, az ingyenes piacterek nem neked lettek kitalálva!

2. A hosszú távú profit beáldozása

Természetesen a saját kapcsolatok – például fejlesztői tudással rendelkező ismerősök, barátok – segítsége is működőképes lehet, ám ez a megoldás sem tökéletes, hiszen ez esetben egy ismerősünk fog dolgozni a webáruházzal, tehát lényegében ugyanúgy munka lesz vele – csak ezt éppenséggel nem mi végezzük el.

Emiatt viszont adósok leszünk egy hatalmas szívességgel, ráadásul a webshop készítés után sem áll meg az élet, és az online bolt folyamatos karbantartást igényel majd.

Sokan olyan üzletekbe is belemennek, hogy egy már jól futó webshop tulajdonosa elkészíti számukra a saját webáruházukat, de cserébe az ő termékeiket kell árulniuk kizárólagosan – minimális profittal.

Ez sajnos a hosszú távú nyereség beáldozása a rövidtáv érdekében.

Olyan opció is létezik, hogy egy webshop egy ingyenes tárhelyre kerül fel, ám ezért cserébe el kell fogadnia, hogy a platformot nem ő birtokolja, így azon bármi megjelenhet (például reklámok).

Ez egy nagyon népszerű és elterjedt megoldás a blog készítés során, hiszen rengeteg kezdő blogger nem tudja, hogy miként juttassa el a gondolatait az olvasókhoz – ezek a platformok pedig remek lehetőségeket jelentenek számukra, hiszen a legnagyobb reakciót kiváltó cikkeket akár át is emelik a saját, nagy látogatottságú oldalaikra is. Erre remek példa az Index és a Blog.hu kapcsolata. 

Ám míg a blogoknál – ahol lényegében csak egy tartalomkezelőt, illetve egy disztribúciós csatornát keresünk – ez egy remek megoldás lehet, egy webshopnál túl sok hátránnyal jár ahhoz, hogy megérje.

3. Webshop készítés házilag

Az otthon elvégzett munka esetén a webáruház készítés ingyen történik – már amennyiben a pénzre gondolunk.

Ebben az esetben viszont egy még fontosabb erőforrást kell beáldoznunk, mégpedig az időnket. Érdemes utána számolni, hogy mennyi időt vesz igénybe egy webshop felépítése, majd az így kapott összeget megszorozni az órabérünkkel. Az eredmény nem fog jól festeni.

Ráadásul a webshop készítéshez szaktudásra is szükség van, hiszen a megfelelő konverzió eléréséhez úgy kell felépítenünk az online üzletet, hogy minél több embert győzzön meg a vásárlásról.

Emellett a technikai dolgokkal is képben kell lennünk, hiszen egy lassú vagy nem jól funkcionáló webshop minden potenciális vásárlót el fog ijeszteni.

Ebben az esetben tehát igaz lesz a mondás, miszerint “olcsó húsnak híg a leve”. 

A webshop készítés házilag tehát azért nem jó megoldás, mert az építés mellett a kitanulás is rengeteg időt fog felemészteni, ráadásul az eredmény sem lesz professzionális.

Az ingyenes webshop tehát nem járható út annak, aki komolyan gondolja az e-kereskedelmet.

De akkor mi a megoldás?

Webshop készítés ingyenes próbaverzióval

Érdemes elfogadni a tényt, hogy minden erőforrásba kerül: jellemzően pénzbe vagy időbe.

Ahhoz, hogy egy professzionális szolgáltatást kapjunk, mindenképpen ki kell nyitnunk a pénztárcánkat, de míg 10 éve ehhez még mélyen a zsebünkbe kellett nyúlni, addig ma már van megoldás arra, hogy kicsiben, olcsón és mégis minőségi megoldással induljunk el.

Ezt a megoldást pedig úgy nevezik, hogy bérelhető webáruház!

Miért ez a legjobb út az elinduláshoz?

  • Professzionális és stabil webáruház rendszert biztosít
  • Szép, esztétikus megjelenéssel segíti a konverziót
  • Automatikus frissítésekkel teszi egyre jobbá a webshop működését
  • Technikai probléma esetén van kihez fordulni
  • A rendszer segíti az ügyfélszerzést, a marketinget is
  • Szinte bármely más e-kereskedelmi szoftverrel integrálható

A legfontosabb pedig az, hogy a webshop készítés ingyenes próbaidőszakkal kezdődik, de a kipróbálási lehetőség után sem növekszik meg jelentősen az ár – már 5.000 forint alatti havidíjért is igénybe vehető a szolgáltatás.

Ami pedig az időráfordítást illeti: a legtöbb technikai beállítást már készen kapjuk, de rengeteg könnyű, gyorsan átnézhető anyag is rendelkezésre áll a tanuláshoz, így töredék annyi időt emészt fel a webshop készítés kitanulása, mintha azt házilag, teljesen a nulláról próbálnánk meg.

Amennyiben kíváncsi vagy, hogy milyen nagy webáruházak működnek bérelhető webshop motoron, tekintsd meg a Shoprenter referenciáit.

A szerzőről:

Diószegi Nóra
Diószegi Nóra
Webáruház indítási szakértő – Shoprenter.hu
Nóra már több száz webáruház elindításában vett részt, ezért átfogó képe van arról, hogy mi kell ahhoz, hogy hosszú távon is egy sikeresen működő webáruházat tudj működtetni.Foglalj most ingyenes konzultációt Nórához!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
10 árazási hiba, amelyeket semmiképp se kövess el
10 árazási hiba, amelyeket semmiképp se kövess el

Az ár a mumus: a legtöbb üzleti vállalkozás a nagyobb nyereség elérése érdekében rengeteg ...Elolvasom

Close