Újdonság

Újdonságok: Megújult pénztárfolyamat frissítései, Sablon fájl szerkesztő, Továbbfejlesztett e-kereskedelem …

8 perc olvasási idő Újdonságok a ShopRenterben

Bejegyzésünkben összefoglaljuk az elmúlt időszakban véghez vitt fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek a ShopRentert érintették.

Amennyiben azonnal szeretne értesülni az újdonságokról, kövesse nyomon a Frissítési listánkat, amelyet változás esetén Facebook csoportunkban is megosztunk.

Emellett, ha bármilyen ötlete támad, kérjük vegye fel azt a kívánságlistánkra. Ezt a listát is érdemes nyomon követni és szavazni az ötletekre, mert ennek segítségével teheti a legtöbbet azért, hogy egy kért fejlesztés mihamarabb elkészüljön.

Most pedig térjünk is rá az elmúlt időszak újdonságaira!

Megújult pénztárfolyamat frissítései

Az elmúlt év csúcspontja a megújult pénztárfolyamat bejelentése volt.

A pénztár megújítása már hosszú ideje az egyik legnépszerűbb kívánságlistás fejlesztés volt, amelyet megspékeltünk a teljes regisztrációs folyamat megújításával.

Így a kosár-, a pénztár-, a belépés-, a regisztrációs- és a köszőnő oldal is teljes mértékben megújításra került figyelembe véve a UX trendeket és a konverziós folyamat hatékonyságát.

Egyértelműen ez volt az elmúlt év egyik legnagyobb fejlesztése, amely több olyan apró frissítést és kiegészítést igényelt, amelyek a “béta” verzió aktív használata során merültek fel. Ezek a következők:

1. Kuponkód mező megjelenítése mobilon

Sok kérés érkezett hozzánk, amelyben arra hívják fel a figyelmünket, hogy a vásárlók nehezen találják meg a kedvezmények beváltásának helyét mobil eszközökön.

Ennek hatására újraterveztük a mobilos megjelenést, hogy a kedvezmények beváltása egyértelműbbé váljon a vásárlók számára.

Példa a megjelenésre mobilon:

mobil-checkout

A megoldás előnye, hogy így a pénztár helykihasználása sokat javul az okostelefonokon, miközben a rendelés végösszegét is folyamatosan látja maga előtt a látogató. Ez átláthatóbbá és könnyebben kezelhetővé teszi a pénztárat a vevők számára.

2. Vásárlás folytatása gomb működése a kosárban

Amikor a vásárló a kosár oldalon tartózkodik, könnyen előfordulhat, hogy folytatná még a böngészést. Ezt a célt szolgálja a „Vásárlás folytatása” gomb, amely eddig mindig az előző oldalra ugrott vissza.

Ugyanakkor, ha jobban belegondolunk, ritkábban fordul elő az az eset, amikor a vásárló az előző oldalra akar visszajutni, hiszen nem valószínű, hogy ugyanazt az oldalt szeretné látni.

Most már a főoldalra jut vissza a látogató erre a gombra kattintva.

3. Egyedi HTML modul elhelyezése a kosár oldalon

A kosár oldalon ezentúl elhelyezhetők különféle bizalomépítő és meggyőző elemek, például felhívhatjuk a felhasználó figyelmét a bankkártyás fizetési lehetőségekre vagy a pénzvisszafizetési garanciára.

Ezt egy egyedi HTML modul beszúrásával tudjuk megoldani.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Modulok> Egyedi HTML modul> Pozíció

4. Egyszerűsített csomagpontos szállítás

Már régóta az egyik legnépszerűbb kérés volt a pénztárral kapcsolatban, hogy változtassunk a csomagpontos címek megjelenítésén.

Ezentúl a GLS, MPL (Csomagautomata, Posta Pont szállítás, Postán maradó szállítás) PickPackPont, Foxpost, DPD, ExpressOne csomagpontos szállítási forma kiválasztása esetén már nem a vevő címét, hanem a csomagpont címét jelenítjük meg a pénztár összesítőben, a rendelés visszaigazoló e-mailben és a lentebb felsorolt helyeken.

Most már a szállítási címnél a csomagpont címe jelenik meg:

  • a felső folyamatkijelző sávban,
  • a folyamat utolsó lépésében, a rendelés összesítő oldalon,
  • az admin felületen a rendelésben,
  • a vásárlónak kiküldött rendelés visszaigazoló e-mailben,
  • a szállítólevelen,
  • a felhasználói fiókban a korábbi rendeléseknél,
  • és a számlán.

csomagpont-checkout

5. Számlázási cím automatikus kiválasztása

A funkció célja, hogy gyorsabbá és kényelmesebbé tegye a vásárlást a regisztrált felhasználók számára.

A funkció automatikusan működésbe lép az új pénztárat használó boltokban és a következőképpen működik:

  1. Amikor egy regisztrált vásárló rendelést ad le, a pénztár automatikusan ki fogja tölteni a számlázási címét a profiljában megadott adatokkal. Természetesen a “Cím hozzáadása” gombra kattintva továbbra is lehetősége nyílik új cím hozzáadására.
  2. Amennyiben a regisztrált vásárló több címet is megadott a profiljában, akkor automatikusan az alapértelmezett címet fogja kitölteni a pénztár számlázási címként.

szamlazasi-cim-checkout

6. Lábléc a pénztárban

A megújult pénztárfolyamat bejelentését követően az egyik leginkább vágyott funkcióvá nőtte ki magát.

A lábléc tartalmaként, azok a szöveges menüpontok választhatók ki, amelyeket létrehoztunk a Tartalom> Szöveges menüpontok menüben.

Figyelem, csak olyan szöveges menüpontot tudunk kiválasztani, amelynek típusa: szöveges tartalom. Az ettől eltérő típusú szöveges menüpontokat nem tudjuk a pénztár lábléc tartalmába helyezni.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Bolt beállítások> Kosár és Pénztár beállítások menü> Pénztár beállítások fül> Pénztár lábléc tartalma.

7. GYIK modul

Csakúgy mint a lábléc esetében, újragondolva a megújult pénztárba is bekerült ez a népszerű modul.

Állítsuk a modult engedélyezett állapotra, majd legalább egy kérdést és választ állítsunk be.

Adott kérdést csak akkor fogja megjeleníteni a modul, ha az adott nyelven van kitöltve. A modul megjelenítéséhez pipáljuk be a “Megjeleníti a modul nevét?” checkboxot majd töltsük ki a “Megjelenítendő név” mezőt. A láblécben egy linkként jelenik meg a GYIK modul, amelyre kattintva jelennek meg a kérdések és válaszok.

Az új fejlesztésnek köszönhetően lehetőséget adhatunk a látogatóknak, hogy hozzáférjenek a pénztárfolyamatban szükséges tartalmakhoz, mint például a szállítási feltételek, ÁSZF, stb..

Így várhatóan kevesebben hagyják el a pénztárfolyamatot ezen információk után kutatva.

Beállítási lehetőség:
Beállítások> Megjelenés> Modulok beállítása menü> Checkout GYIK modul.

8. Internet Explorer javítócsomag

Az elmúlt hónapban több olyan visszajelzés is érkezett, amely során a probléma Internet Explorer és Edge böngészőknél jelentkezett. Ennek érdekében összegyűjtöttünk minden hibajelzést és fokozott tesztelésnek tettük ki a böngészőket, hogy minden lehetséges problémát elháríthassunk.

A következő fejlesztések érkeztek Internet Explorer-hez:

  • Kosár betöltődésének javítása:
    Az új kosár nem töltött be az Internet Explorer frissebb verziói esetén, így nem tudtak a vásárlók a pénztárba lépni a rendelés leadásához. Szerencsére, alacsony számban használnak Internet Explorert az adatok alapján, de a probléma mértéke miatt azonnal nekilátott a fejlesztő csapat a hibajavításhoz. Immáron, az új pénztárfolyamat minden egyes része tökéletesen betöltődik ezen a böngészőn is.
  • Új pénztár megjelenésének javítása:
    A pénztár egyes elemei (telefonszám, modal) PC-n és mobilon is szétcsúszva töltődtek be Internet Explorerben, így megnehezítve a rendelések leadását.
  • Szállítási módok automatikus frissítése más célország alapján:
    A hiba a pénztár szállítási módok oldalán jelentkezett azoknál a webáruházaknál, amelyeknél külön szállítási mód van beállítva külföldi rendelések esetén. Országváltás során a belföldi szállítási módok maradtak választhatóak. A problémát szintén javítottuk, így a külföldi vásárlások alkalmával már beállított külföldi szállítási módok listázódnak, amelyből szabadon választhatnak a felhasználók.
  • Ajándékcsomagolás választás:
    Ajándékcsomagolás választás során Internet Explorer böngészőben a kosár oldalon és a pénztárban nem jelentek meg a kosárban lévő tételek. A hibát kijavítottuk, így zavartalanul működik a funkció.

9. Nemzetközi kereskedelem támogatása

Az ügyfeleink nagy százaléka országon belül, hazai piacon értékesít, de nem terveztük megszüntetni a határon túli kereskedelemnek a támogatását, így a visszajelzések alapján előtérbe kerültek az olyan teendők, amelyek a ShopRenteres boltok nemzetközi piacra lépését szolgálják.

Ennek érdekében több olyan frissítéssel is előálltunk, amely zökkenőmentessé teszi a nemzetközi kereskedelmet is.

  • Angol szövegekkel kapcsolatos javítások:
    Ügyfeleink jelezték, hogy angol nyelv esetén a szállítási célországnál az országnevek, illetve a „Vissza az előző lépéshez” gombok szövegei továbbra is magyarul jelentek meg. Emellett a belépési oldalon és a pénztáras bejelentkezés során is magyar maradt a szöveg. Ezek a hibák is javításra kerültek.
  • Köszönőoldal blokkjainak frissítése többnyelvű webáruház esetén:
    A köszönőoldal regisztrációra felhívó blokkja nem volt szerkeszthető és lefordítható a célnyelvre, amely megnehezítette a külföldi webáruházak kommunikációját. A hibát elhárítottuk, így a regisztrációra ösztönző modul is szabadon szerkeszthető.
  • 12 nyelven elérhető az új pénztárfolyamat:
    A teljes pénztárfolyamatot lefordítottuk, amely mától használható a további 12 nyelven is: cseh, német, angol, spanyol, francia, horvát, olasz, lengyel, román, szlovén, szlovák és szerb. Az admin felületen pedig egy helyen szerepelnek (az Általános szövegek alatt) az új fejlesztésekhez tartozó szövegrészek is, amelyek a Beállítások> Megjelenés> Szövegek szerkesztése menüpontra kattintva szerkeszthetők.

10. Egyéb pénztárral kapcsolatos frissítések

A fenti fejlesztések mellett folyamatosan dolgozott a fejlesztői csapat a hibák elhárításán és az új funkciók beépítésén, amelyek teljes mértékben elkészültek, így büszkén jelenthetjük, hogy a ShopRenter megújult pénztárfolyamata már stabil és végleges formát öltött, de a jövőben még folyamatosan dolgozni fogunk a további optimalizálásán.

Az egyéb frissítések és hibaelhárítások címszavakban:

  • Termékképek megjelenítése a pénztárfolyamatban
  • Szállítási és fizetési mód optimalizálása
  • Ajándékra figyelmeztető üzenet a kosárban
  • Megyék kezelése a pénztárban
  • Regisztrációs hozzájárulás frissítése
  • Google Chrome automatikus címkitöltés optimalizálása
  • iPhone cím felugró ablak optimalizálása
  • Mennyiségi árkedvezmény és hűségpontrendszer funkciók hibaelhárítása
  • Termék ÁFA beállításának egyszerűsítése
  • Cetelem kalkulátor megjelenítése
  • Fizetési illeték megjelenítés optimalizálása
  • Szövegek szerkesztésében HTML tag-ek használata

A sablon módosítás új korszaka

11. Sablon fájl szerkesztő

A Sablon fájl szerkesztővel egy új időszak veszi kezdetét a webáruház rendszerek világában.

Célunk, hogy véget vessünk a bérlős webáruház rendszerek gyenge pontjának, a korlátozott testreszabhatóságnak. A Sablon fájl szerkesztő ehhez nyitja meg a kapukat előttünk.

Ez egy olyan új eszköz a ShopRenterben, amellyel lehetőségünk nyílik a sablonokhoz tartozó valamennyi fájl módosítására, amit mostantól egyszerűen és gyorsan végezhetünk el az új HTML szerkesztőben, ezáltal minden eddiginél nagyobb szabadság áll rendelkezésünkre áruházunk testreszabásában.

A Sablon fájl szerkesztőnek  ezentúl könnyebb is lesz testreszabni webáruházunk megjelenését.

Tegyük fel, hogy a fejlécben szeretne elhelyezni egy ingyenes szállítás szöveget.

Erre korábban a rendszer nem adott lehetőséget viszont most – a megfelelő technikai tudással – ez kivitelezhető, itt azonban nem kell megállnia, akár mélyebbre is mehet és teljesen egyedi szerkezetet és külsőt adhat a sablonjának.

A Sablon fájl szerkesztő a webáruház admin felületén a Beállítások> Megjelenés> Sablon kiválasztás menüpontban a Műveletek gombra kattintva érhető el, miután bekapcsoltuk azt a Labor menüpontban (jelenleg még béta állapotban van a funkció).

Sablon fájl szerkesztő

A Sablon fájl szerkesztőhöz megfelelő technikai tudásra is szükségünk lesz, de ha nem rendelkezünk ezzel, akkor sem kell megijedni, mert ezentúl könnyebb lesz külső szakértő segítségét kérni, és a ShopRenter Akadémián is rendszeresen készülnek majd tippek és technikai leírások a sablon fájl szerkesztőhöz.

Például:

További részleteket a Sablon fájl szerkesztőről itt olvashatunk.

A webáruház analitika új szintje

12. Továbbfejlesztett e-kereskedelem

Google Analytics logó

Ahhoz, hogy a webáruházunk minél sikeresebb legyen, kiemelt figyelmet kell fordítanunk a látogatóinktól érkező adatok elemzésére. Ehhez biztosít hatékony eszközt a Google Analytics a továbbfejlesztett e-kereskedelem funkcióval, amelyet integráltunk a ShopRenter rendszerébe.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> SEO & analitika beállítások> Google Analytics> Továbbfejlesztett e-kereskedelem (Csak a Universal Analytics beállítás bekapcsolása esetén érhető el)
  • Segítség: ShopRenter Akdémia

Egyéb fejlesztések és módosítások

A fentiek mellett több kisebb módosítás is történt. Következzenek most ezek:

13. OptiMonk integráció frissítése

A fejlesztés azokat a felhasználókat érinti, akik az OptiMonk régi szkriptjét használják a ShopRenter webáruházukban. Az OptiMonk megújítását követően már elegendő csupán az OptiMonk azonosítót beilleszteni a Beállítások> Integrációk> Egyéb> OptiMonk menüpontban, amely automatikusan elhelyezi a követőkódot is.

Amennyiben elhelyezi az új OptiMonk azonosítót a webáruházában, akkor kérjük, hogy törölje a régi OptiMonk sszriptet a Beállítások> Megjelenés> Sablon testreszabása> Egyedi scriptek/Egyedi marketing scriptek menüpontból, hogy ne szerepeljen a kód duplán a webáruházában.

14. Complexpress futárszolgálat export optimalizálása

A Complexpress futárszolgálat exportját követően bizonyos esetekben néhány oszlop rossz helyen jelent meg.

A problémát kijavítottuk, így már az eltérő számlázási címek esetén is egyértelmű adatbázist kapunk az export segítségével.

15. Paysafecash visszajelző üzenetek javítása

A Paysafecash használata esetén lehetősége van a vásárlónak készpénzben kifizetnie a megrendelése ellenértékét.

Ebben az esetben optimalizáltuk a fizetés megerősítéséről szóló üzeneteket, hogy ne okozzon frusztrációt és félreértést a fizetési mód használata az ügyfeleknek.

16. XLSX termékfeltöltések optimalizálása

Az XLSX termékfeltöltések esetén kötelezővé tettünk 3 mező kitöltését, hogy a feltöltést követően ne kerüljenek fel termékek üres névvel vagy árral.

A kategória-, termék-, további termékképek és termék leírások törlését is lehetővé tettük XLSX esetén. A törléshez csupán az érintett mezőkben lévő tartalmat kell üresen feltöltenünk.

17. Szerkesztő ikonok szöveges tartalmaknál, szöveges menüpontoknál és blogoknál

Ügyfeleink kérésére ezentúl, ha be vagyunk jelentkezve az admin felületre, akkor a webáruház szöveges tartalmainak címei mellett egy szerkesztő ikon jelenik meg, amelyre rákattintva egyből megnyílik a szöveges tartalom szerkesztője (a működés ugyanaz, mint a termékoldalakon).

Szerkesztő ikon

Ezzel párhuzamosan az admin felületre is bekerült egy szerkesztő ikon, amellyel az adott szöveges tartalmat nézhetjük meg a webáruház felületén.

Szerkesztő ikon admin felületen

Ugyanez az ikon a szöveges tartalmak listaoldalán is megjelenik, így gyorsítva meg a munkát:

Szerkesztő ikon

18. Cetelem biztonsági módosítások

A Cetelem kérésére módosításokat hajtottunk végre a fizetési mód integrációban a biztonság növelése érdekében.

Ezzel egy időben pedig frissítettük a beállítási útmutatót, amelyet itt érhetünk el.

Bízunk benne, hogy az újdonságok és a fejlesztések elnyerik a tetszését és hozzájárulnak a webáruháza sikerességéhez.

Amennyiben új ötlete támadt kérjük, vegye fel azt kívánságlistánkra, amit folyamatosan vizsgálunk és fejlesztjük a ShopRentert az Ön igényeinek megfelelően! Továbbá, a többi ötletre is szavazhat, amit előre is köszönünk!

Ha pedig bármilyen kérdése vagy észrevétele van az újdonságokkal kapcsolatban, kérjük, nyugodtan vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, akik készséggel segítenek majd.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Adatelemzés gyorstalpaló
Adatelemzés gyorstalpaló – Így kezdjünk bele egy webáruház elemzésébe

96,7 % Egy átlagos webáruház látogatóinak 96,7%-a úgy zárja be az oldalt, hogy egyetlen ...Elolvasom

Close