Újdonság

Újdonságok: Korfu sablon, ShopRenter Alkalmazások, Szakértő Portál…

10 perc olvasási idő Újdonságok a ShopRenterben

Bejegyzésünkben összefoglaljuk az elmúlt időszakban véghez vitt fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek a ShopRentert érintették.

Ha szeretne értesülni az újdonságokról, kövesse nyomon a Frissítési listánkat, amelyet változás esetén Facebook csoportunkban is megosztunk.

Emellett, ha bármilyen ötlete támad, kérjük vegye fel azt a kívánságlistánkra. Ezt a listát is érdemes nyomon követni és szavazni az ötletekre, mert ennek segítségével teheti a legtöbbet azért, hogy egy kért fejlesztés mihamarabb elkészüljön.

Most pedig térjünk is rá az elmúlt időszak újdonságaira!

 

1. Korfu sablon

Az elmúlt hónapban bemutattuk a legújabb sablonunkat, a Korfut.

A sablon kellemes atmoszférát teremt minden webáruháznak, a kialakítását tekintve pedig tipikusan az egészségtudatos termékeket értékesítő ügyfeleinknek ajánljuk.

A sablon a trendeknek megfelelően a termékeket helyezi a középpontba, amelyről a sablon bemutató oldalán is meggyőződhet.

Legyen szó kézműves termékekről, BIO élelmiszerekről vagy táplálékkiegészítőkről, a sablon stílusa illeszkedni fog az árucikkekhez.

Korfu sablon

Mit nyújt még a Korfu sablon?

  • Mobilbarát sablon: nagyobb fókuszt kapott a mobil használhatóság az új sablonban. A termékajánló modulokban a termékek mobil eszközön nem egymás alatt jelennek meg, hanem oldalra lapozható formában működnek. Továbbá a termékszűrő is átalakult a könnyebb kezelhetőség érdekében.
  • Gyorsabb betöltődés: a Róma sabloncsaládhoz képest akár 15%-os sebességnövekedést érhetünk el a használatával. A kódszintű átalakításoknak hála, a főoldal és az aloldalak is gyorsabban töltődnek be, kellemes böngészési élményt nyújtva a látogatóknak.
  • Sokoldalú hirdetési lehetőség: Szezonális kuponkódokat, fontos értesítéseket és rövidebb üzeneteket helyezhetünk el a fejléc fölötti hirdetési sávban. A modul a sablonhoz illő letisztult és elegáns formázással jelenik meg.
  • Stílus útmutató: a sablonhoz készített stílus útmutatóban megtaláljuk a legfontosabb arculati elemeket (sablon színei, tipográfia, ikonkészlet stb.). Ha egyedi landoló aloldalakat, egyedi HTML modulokat vagy akár a designhoz illő marketing anyagokat szeretnénk készíteni, a stílus útmutató (style guide) sokat segíthet ebben.
  • Teljes mértékű testreszabhatóság: a Korfu sablont úgy hoztuk létre, hogy Sablon Fájl Szerkesztő kompatibilis legyen. Köszönhetően az optimalizálásnak, minden lehetőségünk adott ahhoz, hogy teljes mértékben testreszabjuk a sablont.

Ha egy egészséges életmódhoz kapcsolódó webáruházat üzemeltet, maximum 5-6 főkategóriával és szeretne egy testreszabható, modern webáruházat, akkor a Korfu Önnek lett kitalálva!

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Sablon kiválasztása> Választható sablonok
  • Segítség: Korfu sablon beállítási útmutató
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

 

2. ShopRenter Alkalmazások

A ShopRenter egy jelentős mérföldkőhöz érkezett 2019. májusában. Bemutattuk és elérhetővé tettük mindenki számára a ShopRenter Alkalmazások menüpontot, amely új távlatokat nyit meg a rendszer személyre szabását illetően.

shoprenter-alkalmazasok

Az alkalmazások lényegében néhány kattintásra telepíthető szoftverek, amelyek beépülnek a ShopRenteres webáruházába. A működése azonos az okostelefonok applikációival. A telepíteni kívánt szoftvert kiválasztjuk, rákattintunk a telepítés gombra, ezt követően már használhatjuk is az alkalmazást a webáruházunkban.

ShopRenter Alkalmazások (például számlázó és ERP szoftverek) telepítésük után segítenek a hatékonyabb értékesítésben.

Az alkalmazások használatának előnyei:

  • Új külsős integrációs lehetőségek: minden webáruház más és más. Találja meg azt az alkalmazást, amely az Ön számára a leginkább megfelelő. Pár kattintással telepítse webáruházában, így megtakarítva rengeteg időt és pénzt.
  • Plusz webshop funkciók: olyan megoldásra van szüksége, amely nem található meg funkcióként a webáruház motorban? Nézzen szét alkalmazásaink között és turbózza fel webshopját jobbnál jobb funkciókkal, legyen az egy gyorsabb belső kereső vagy egy jobb számlázó program.
  • Könnyebb fejleszthetőség: a ShopRenter alkalmazásain külsős fejlesztők dolgoznak, így azokat a ShopRentertől függetlenül javíthatják és fejleszthetik, amikor csak szeretnék az Ön visszajelzései alapján.
  • Gyorsabb támogatás: ha egy adott alkalmazással bármi probléma lépne fel, az alkalmazás ügyfélszolgálatától is gyorsan kaphat segítséget.

 

  • Beállítási lehetőség: Alkalmazások menüpont
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

 

3. ShopRenter Szakértő Portál

E-kereskedőként bizonyára már szembesült azzal a ténnyel, hogy egy igazán sikeres, piacvezető webáruházhoz szüksége van külső segítségre is.

A külső szolgáltatók felkutatása rengeteg időt és pénzt igényelhet. Az esetleges stresszről nem is beszélve, ha a közös munka eredménye nem egyezne azzal, amit elvártunk.

A ShopRenter Szakértő Portál ebben nyújt Önnek segítséget. Ha bármikor szüksége lenne külső szolgáltatóra, akkor látogassa meg az oldalt, ahol olyan ellenőrzött partnereket fog találni, akiket mi is szívesen ajánlunk az ügyfeleink részére.

A Szakértő Portálon összegyűjtöttük a legjobb magyar e-kereskedelmi arculattervezőket, fejlesztőket, marketingeseket, akik segíteni tudnak a boltja felfuttatásában.

Ha szeretne csatlakozni a ShopRenter Szakértőkhöz, akkor jelentkezzen az oldalon, hogy a munkatársunk elindíthassa a kapcsolatfelvétel és az ellenőrzés folyamatát.

 

4. Google Shopping Feed

google-shoppingPár hete jelentek meg a hírek arról, hogy elérhető Magyarországon is a Google Ads e-kereskedelemre szabott hirdetési formája, a Google Shopping.

Bár be tudjuk állítani a Merchant Center és Google Ads integrációt, továbbá a Shopping-kampányt is, azonban az még nem lett hivatalosan bemutatva, így a kampánytípus egyelőre csak teszt jelleggel fog tudni működni. A Google Shopping hivatalos bevezetéséig még várni kell a Google bejelentésére.

Mindezek ellenére szerettük volna már most elérhetővé tenni a beállítás lehetőségét a ShopRenterben, és egy beállítási útmutatót nyújtani azoknak, akik már előre be szeretnék beállítani.

 

5. Csomagajánlat fejlesztések

A ShopRenternél igyekszünk minden visszajelzést figyelembe venni és minden olyan fejlesztési igényt megvalósítani, amely hozzájárulhat az ügyfeleink webáruházainak sikerességéhez.

Éppen ezért a csomagajánlatokkal kapcsolatos kéréseknek eleget tettünk, sőt tovább is fejlesztettük azokat, hogy sokkal többre legyen képes vele a webáruházában!

5.1 Csomagajánlat modul korlátok nélkül

Megszüntettük a korlátozásokat a csomagajánlat funkciókkal kapcsolatban.

Ezek a limitek a következők voltak:

  1. Kosárban lévő termékek maximális száma: 25
  2. A rendszerben lévő csomagok maximális száma: 100
  3. Kosárba helyezhető csomagok maximális száma: 5
  4. Egy termék maximálisan hány csomagban szerepelhet: 3

A korlátozás megszüntetésének köszönhetően a csomagajánlatokban lévő lehetőségek száma megtöbbszöröződött.

5.2 (Nem) Csak a raktáron lévő termékek listázása

Ezentúl azok az áruházak is bátran használhatják a csomagajánlat funkciót, akik engedélyezik azoknak a termékeknek a megvásárlását is, amelyek nincsenek készleten.

A csomagajánlat a “Csak a raktáron lévő termékek listázása” beállítást veszi alapul. Amennyiben ez az opció a boltunkban Nem állapotra van állítva, azzal engedélyezzük a raktáron nem lévő termékek megrendelését.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Megjelenítési beállítások> Csak a raktáron lévő termékek listázása

5.3 Csomagajánlat elnevezések a termékoldalon

Mostantól a termékoldalon is megjelennek a csomagajánlataink nevei. Ennek segítségével a vevők jobban meg tudják különböztetni az elérhető csomagokat, illetve azok megjelenése is egyértelműbbé válik. A csomagajánlat nevét természetesen több nyelven is megadhatjuk.  

  • Beállítási lehetőség: Marketing> Csomagajánlatok

5.4 Időzíthető csomagajánlatok

Beállíthatjuk a csomagajánlat érvényességi idejének kezdetét és végét is, így a továbbiakban megspórolhatjuk az ezzel járó adminisztrációs feladatokat.

Amennyiben alapértelmezetten (üresen) hagyjuk ezeket a mezőket, a csomagajánlat alapértelmezett módon jelenik meg. Ha viszont kitöltjük a mezőket, a csomagajánlat csak a megadott időtartományban fog megjelenni.

  • Beállítási lehetőség: Marketing> Csomagajánlat> Csomagok

5.5 Vizuális kiemelés

A kosár oldalon vizuálisan kiemelésre kerülnek a csomagajánlatok. Ennek köszönhetően a vásárló számára egyértelművé válik, hogy kedvezményes ajánlattal él, amely tovább ösztönzi a vásárlás befejezésére.

  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

 

6. Pénztárt érintő fejlesztések

6.1 Kiemelt regisztrációs lehetőség

Átalakítottuk a pénztárfolyamat első lépésében található bejelentkezési ablakot. Az átalakításnak köszönhetően a regisztráció lehetősége nagyobb hangsúlyt kapott, feltűnőbb lett.

bejelentkezés

Mindemellett, a továbbfejlesztett regisztrációs ablakba mostantól egyedi szöveget is megadhatunk, ahol akár a regisztráció előnyeit is kommunikálhatjuk a felhasználók felé. Kiemelten ajánljuk a funkciót azoknak az ügyfeleinknek, akik vevőcsoportokat vagy hűségpont rendszert is használnak a webáruházukban.

  • Beállítás: Beállítások> Megjelenés> Szövegek szerkesztése

6.2 Opcionális adószám céges cím esetén

Eddig, ha cégként vásároltunk, meg kellett adni kötelezően az adószámot. Ezentúl lehetőségünk van arra, hogy a mezőt opcionálisra állítsuk.

  • Beállítás: Beállítások> Bolt beállítások> Belépés és Regisztráció beállítások

6.3 Fiók létrehozásának optimalizálása a pénztárban

Korábban, ha a vásárló a pénztárban az Elérhetőség lépésben a Bejelentkezés gombra kattintott, majd regisztrált, megszakadhatott a vásárlási folyamat, mivel több kattintás is szükséges volt ahhoz, hogy a regisztráció után visszajusson a pénztárba.

A fejlesztésnek köszönhetően ezentúl a regisztráció után automatikusan visszairányítjuk a pénztárba a látogatót, hogy azonnal folytatni tudja a megkezdett vásárlási folyamatot.

6.4 Vásárlás köszönő oldal optimalizálás

A köszönő oldalon egységesítettük a felületet, hogy az hasonlatos legyen a regisztrációs oldalon használt megoldással.

Így most már a beviteli mező és a hibaüzenet is megegyezik a regisztrációs oldalon találhatóval. A sorrend is az ott látottakat követi, azaz a beviteli mező alatt szerepel a hozzájárulást kérő checkbox, majd ezt követi a regisztrációs gomb.

koszono-oldal

Az új felületnek köszönhetően több vásárló tudja majd a regisztrációt helyesen elvégezni.

  • Beállítás: Beállítások> Megjelenés> Szövegek szerkesztése

 

7. Egyéb fejlesztések

A fentiek mellett több kisebb módosítás is történt az elmúlt időszakban. Következzenek most ezek:

7.1 Admin belépés e-mail címmel

Megkönnyítettük az admin felületbe történő belépés folyamatát. Mostantól nemcsak az admin felhasználónév megadásával, hanem az adminhoz rögzített e-mail címmel is be lehet lépni a ShopRenteres boltok admin felületére.

7.2 Kereső mező megjelenítése a fejlécben (Sablon Fájl Szerkesztő tipp)

Egy újabb Sablon Fájl Szerkesztő tipp érkezett, amely segítségével a Tokyo sablonban használatos egyedi keresőt tudjuk “normál” keresővé változtatni.

A Róma sablonunkban található keresőt tudjuk beállítani a Tokyo sablon egyedi keresője helyett.

7.3 Lapozható termékkártya modul mobilon

Korfu sablonunk egyik újdonsága, a lapozható termékkártya modul bekerült a Tokyo és Róma 2.0 sabloncsaládokba. 

A termékajánló modulokban a termékek mobilon nem egymás alatt jelennek meg, hanem oldalra lapozható formában működnek A modul megnöveli a mobil eszközökön történő böngészés és vásárlás élményét a webáruházunkban.

A Modul termékkártya szerkesztő oldalon függőleges elrendezést kell kiválasztani a beállításhoz. A mentést követően, mobil eszközökön automatikusan lapozható formában fognak megjelenni a termékkártya modulok.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Modul termékkártya szerkesztő
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

7.4 Új rendelésvisszaigazoló e-mail sablon

A rendelésvisszaigazoló e-maileknek a legmagasabb az átlagos megnyitási aránya az összes e-mail közül, ezért készítettünk egy teljesen új sablont hozzá és új funkciókkal is bővítettük. Ennek köszönhetően a visszaigazoló levelünket modern köntösben, a tartalmát jól átlátható formában küldhetjük ki a vevőinknek.

Az új rendelésvisszaigazoló e-mail sablon már:

  1. tartalmazza a termékek képeit,
  2. amelyek a terméknevekhez hasonlóan ezentúl linkként is funkcionálnak.

Az üzenet tartalmában a következő új tagek is használhatók, így még jobban testre tudjuk szabni az e-mailt:

  • [ORDER_CUSTOMER_DETAILS]
  • [ORDER_CUSTOMER_SHIPPING]
  • [ORDER_CUSTOMER_PAYMENT]
  • [ORDER_PRODUCT_LIST]

Figyelem: A sablon cseréjével a korábbi módosítások elvesznek, ezért érdemes körültekintően eljárni.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Automatikus e-mailek> Rendelés visszaigazolás e-mail> Modern
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

7.5 [SHOP_NAME] placeholder a levél feladójához

A levél feladójánál is használható ez a helyettesítő megoldás. Beillesztve az automatikus e-mailek feladójához, a levélbe a bolt neve kerül.

Így, ha változás történik a névben, elég egy helyen módosítani.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Bolt beállítások> Általános beállítások menüpontban
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

7.6 Betűtípus fájlok feltöltése fájl menedzserbe

Az egyedi megjelenés érdekében elérhetővé tettük, hogy a fájl menedzserbe egyedi betűtípusokat (fontokat) lehessen feltölteni.

A feltöltött betűtípusok megjelenése hozzájárul a Sablon Fájl Szerkesztővel készített egyedi design-hoz.

A következő formátumokban tölthetjük fel a betűtípusokat: eot, svg, ttf, woff, woff2.

  • Beállítási lehetőség: Bolt> Fájl menedzser
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

7.7 Letölthető termékek kezelése

Azok a termékek minősülnek letölthető terméknek, amelyeknél a Linkek fülön a Letöltések részben hozzárendeltünk egy letölthető terméket.

Optimalizáltuk a letölthető termékek kezelését is. Amennyiben egy vásárló letölthető terméket tesz a kosarába, nem engedi a pénztárfolyamat a rendelés véglegesítését, amíg be nem lép vagy regisztrál a vásárló a webáruházba.

Erre azért volt szükség, hogy biztosítsuk a letölthető termék letöltési linkjét a felhasználó fiókjában.

Amennyiben a webáruházban a “csak regisztráció nélküli vásárlás” van beállítva vásárlási módként, akkor a vásárló ugyan végig tud menni a folyamaton, de nem fogja tudni letölteni a terméket.

Ezt a beállítást érdemes mindenkinek ellenőriznie, aki a fenti beállítást használja.

  • Beállítási lehetőség: Bolt> Termékek> Termék szerkesztése> Linkek> Letöltések
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

7.8 PDF csatolási lehetőség a rendelés állapotváltó levelekhez

Több ügyfelünk jelezte, hogy szeretne rendelés állapotváltáshoz PDF dokumentumokat csatolni.

A kérésüknek eleget téve, most már csatolható az állapotváltó e-mailekhez fájl is. Továbbá az is kiválaszthatóvá vált, hogy melyik rendelési állapotba kerülés esetén egészüljön ki az automatikus e-mail a dokumentummal.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Automatikus e-mailek> Rendelés állapot váltás
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

7.9 Kupon létrehozás módosítása

A kuponok egyszerűbb létrehozása miatt változtattunk az adatok megadásának a sorrendjén.

Sokszor előfordult az az eset, hogy az adminisztrátor elfelejtette az összes felhasználható kupont beállítani, ezért csak 1 felhasználására volt lehetőség. Emiatt a felhasználható kuponok számának megadási lehetőségét fentebb helyeztük, a kuponkód megadási lehetőség alá.

Másik változtatás, hogy azt tapasztaltuk, hogy általában több vásárlónak is engedik a kupon felhasználást, ezért az újonnan létrehozott kuponok esetén alapértelmezetten 1-ről 1000-re módosítottuk a kupon felhasználhatóságának számát.

kupon-modositasa

  • Beállítási lehetőség: Marketing> Kuponok
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

7.10 Beszerzési költség mező

Egy olyan beszerzést könnyítő funkció kerültbe a rendszerbe, amely segítségével megadhatjuk a termék beszerzési költségét.

A mező értéke exportálható és importálható, illetve a ShopRenter API segítségével is olvasható, módosítható. Természetesen, ez az adat csak a webáruház adminisztrátora számára elérhető, a látogatók ezt nem láthatják.

  • Beállítási lehetőség: Bolt> Termékek> Termék szerkesztése> Adatok
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

7.11 Gyorsítótár (cache) törlése az admin felületen belül

A Labor menüpontban egy olyan funkció kerül bevezetésre, amit eddig csak a ShopRenter munkatársai tudtak használni.

A gyorsítótár törlése lehetővé teszi többek között, hogy mindenki saját magának ürítse a webáruháza gyorsító tárait, kép és adatbázis szinten. Így lehetővé téve azt, hogyha tömeges adat vagy kép módosítás történik a webáruházban, a lehető leggyorsabb módon változzon a frontend oldalon is a tartalom, amit módosítottunk.

A gyorsítótárazás a webshop betöltődésének a sebességét javítja, azonban az ürítés után a betöltődés sebessége rövid időre lassulhat.

Figyelem: A kép gyorsítótár ürítés óránként egyszer, a normál gyorsító tár ürítés pedig tíz percenként egyszer nyomható meg!

  • Beállítási lehetőség: Labor menüpont
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

 

8. Kivezetett funkciók

Ügyfeleink legnagyobb megelégedettségére a ShopRenterben rengeteg funció és több mint 100 integráció található. Viszont ezek egy részét ma már senki nem használja, mert vagy megszűnt szolgáltatásról beszélünk vagy csak nincs rá már igény. Így csak a zajt növelte az adminisztrációs felületen és a ShopRenter kódját is a kelleténél komplexebbé tette.

Ezért fejlesztő csapatunk ennek a komplexitásnak a csökkentését tűzte ki célul, amely hosszabb távon gyorsíthatja a fejlesztések elkészültét, hiszen a fejlesztés és a tesztelés idejét jelentősen csökkenti.

Most a következő integrációk kerültek sorra:

8.1 Google+ közösségi linkek

Ahogy a Google megszüntette a Google+ közösségi oldalt, úgy mi is megszüntettük a Google+ közösségi elhelyezéseket, ikonokat.

8.2 Névnap modul

Szinte alig használták az ügyfeleink a névnap modul funkciót. A modul meglehetősen régi, legtöbbször már csak olyan weboldalakon találkozhatunk névnap promóciókkal, amelyek stílusban és megjelenésben is idejétmúltak. A ShopRenter igyekszik a jövő trendjeit követni, így ez a modul kivezetésre került.

8.3 Linkfelhő modul

Hasonlóan régi modulról van szó, amelyet elvétve használtak az ügyfelek. Évekkel ezelőtt még minimálisan hozzájárult a SEO eredményeink sikerességéhez, azonban a Google már azóta nem veszi figyelembe a linkfelhő modulokat, mióta a meta keywords-öt sem, azaz nem volt haszna a modul meglétének, ezért kivezetésre került.

 

Bízunk benne, hogy az újdonságok és a fejlesztések elnyerik a tetszését és hozzájárulnak webáruháza sikerességéhez.

Amennyiben új ötlete támadt kérjük, vegye fel azt kívánságlistánkra, amit folyamatosan vizsgálunk és fejlesztjük a ShopRentert az Ön igényeinek megfelelően! Továbbá, a többi ötletre is szavazhat, amit előre is köszönünk!

Ha pedig bármilyen kérdése vagy észrevétele van az újdonságokkal kapcsolatban, kérjük, nyugodtan vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, akik készséggel segítenek majd.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Egyedi landoló oldalak és használatuk
Egyedi landoló oldalak és használatuk

Igazán egyedi és hatékony landoló oldalt készíteni összetett feladat, de mindenképp érdemes időt és ...Elolvasom

Close