SEO Tartalommarketing

6+1 tipp, ha nem találnál témát a blogcikkedhez

5 perc olvasási idő Tippek webshop blogcikk témához

Ha SEO, akkor blogolás, ha pedig blogolás, akkor SEO. Ez a két terület olyannyira kéz a kézben jár, hogy tényleg elválaszthatatlanok egymástól. Egy jól felépített SEO stratégia egyik alapja egy jól megtervezett blog, amelyen folyamatosan jelennek meg a cikkek a megfelelő kulcsszavakra és témákban. De mit csináljunk, ha épp kifogytunk az ötletekből és nincs miről írnunk? Egyáltalán, hogyan találjunk ki témákat és kulcsszavakat? Illetve, milyen egy jó blogcikk? Ebben a cikkünkben ezekre a kérdésekre fogunk válaszolni!

Milyen egy jó blogcikk?

A keresőoptimalizálás hasznos és elhagyhatatlan eszköze a rendszeresen frissülő, egyedi tartalom egy webáruházban. Érdemes hetente legalább 1-2, minimum 2000 karakteres blogcikket írnunk, amelyek tartalmazzák valamely kulcsszavunkat és azok szinonimáit. Emellett figyeljünk arra, hogy a szövegek legyenek egyedileg megfogalmazottak, máshol a weben ne legyenek elérhetők ezzel a szövegezéssel.

Minden cikknek legyen saját URL címe, és ez az URL cím lehetőleg egyezzen meg a blogcikk címével. A blog vagy hírek oldal legyen elérhető valamelyik menüből, vagy a láblécből.

Egy jó blogbejegyzésben figyelnünk kell arra, hogy akár több alcímmel és fejezet címmel is ellássuk és ezeket jelöljük is H2, H3 tagekkel (ezek a Shoprenter szövegszerkesztőiben Fejléc 2 és Fejléc 3 néven találhatók meg). A bejegyzés címe, illetve lehetőleg az alcímei is tartalmazzák a legfontosabb kulcsszót, amire a bejegyzés releváns vagy amire íródik.

Egy jó blogcikkben figyelnünk kell arra, hogy akár több alcímmel és fejezet címmel is ellássuk

Az első bekezdés egy bevezető szakasz legyen, amelyben megjelenik a legfontosabb kulcsszó és esetleg további kapcsolódó kulcsszavak is.

Lehetőleg helyezzünk el képeket is a blogcikkben és a képek fájl nevében használjuk a kulcsszavunkat, ne csak kódsor legyen a fájlnév. Ne felejtsünk el Alt taget is megadni a képhez, amely releváns a bejegyzésre és a legfontosabb kulcsszót is tartalmazza. Ez Shoprenterben a szövegszerkesztőkben lévő kép beszúró ikonra kattintva, ‘Alternatív szöveg’ mezőként jelenik meg.

Ne felejtsünk el Alt taget is megadni a képekhez

A bejegyzésben többször is szerepeltessük a kulcsszavakat, de csak annyiszor, hogy a szöveget olvasva ez ne legyen zavaró, természetes maradjon. Egy 2000 karakteres szövegnél ez 6-7 említés is lehet.

Minden bejegyzést lássunk el maximum 2 címkével, melyek a bejegyzés kulcsszavai legyenek. A bejegyzés címkéit jelenítsük meg a bejegyzés alján kattintható formában.

Blogcikkeket mindig tervezetten írjunk!

A kiválasztott kulcsszavainkon haladjunk végig, és ha végigvettük az összeset, akkor kezdjük elölről. Előfordulhat, hogy valamiért, például a szezon vagy egy aktuális téma miatt újból elő kell vennünk egy nemrég használt kulcsszót, ami nem probléma, de ne ismételgessük mindig ugyanazokat a témákat, kulcsszavakat, legyünk minél változatosabbak.

Egy jó bejegyzés sok olyan kulcsszóra is látogatót tud hozni, amire nem is számítunk.

Ha olyan témáról szeretnénk írni, ahol idéznünk kell egy más által írt hírt vagy cikket, akkor is írjunk az eredeti szöveg köré annyi egyedi szöveget, hogy legalább 75 %-ában a blogcikk a mi egyedi megfogalmazásunk legyen és az átvett tartalomhoz jelenítsük meg a forrást is. Tehát, ha az adott idézet 5 sort tesz ki, akkor legalább 15 sor saját szöveget írjunk köré, hogy a Google is saját tartalomként értelmezze a cikkünket.

Hogyan találjunk témát a blogcikkeinkhez?


Gyakran előfordul, hogy egy adott kulcsszóra már annyi cikket írtunk, hogy nem tudunk olyan új témát kitalálni, amibe újra belefogalmazhatnánk. Vagy esetleg már az első cikknél elakadunk, hiszen még nem láttunk/olvastunk hasonló témában semmit, így nincs ötletünk, hogy hogyan is álljunk neki.

Ilyenkor van néhány olyan jól bevált praktika, amivel kihúzhatjuk magunkat a csávából és nekiállhatunk megírni az áhított blogcikket:

Használjuk a Google Search Console-t!


A Search Console a webáruházunk egyik legjobb barátja, ahonnan ingyenesen tudunk kinyerni rengeteg adatot az áruházunk keresőbeni teljesítményével kapcsolatban. Így nem meglepő, hogy a blogcikkeinkhez is nagy segítséget tud nyújtani.

Ha belépünk a felületre, válasszuk a Teljesítmény fület és itt legörgetve, rögtön látni fogjuk, hogy az elmúlt időszakban milyen keresési kifejezésekre jelentünk meg a Google-ben. Ráadásul azt is láthatjuk, hogy hányszor jelentünk meg és, hogy hányszor kattintottak ránk a felhasználók.

Az itt megtalálható kifejezések nagyon jó kiindulási alapot nyújtanak, nemcsak a megfelelő kulcsszavaink kiválasztásához (erről a [SEO Alapok] Kulcsszókutatás lépésről lépésre című cikkünkben írtunk részletesen), hanem a hozzájuk kapcsolódó témák kitalálásához is.

A Search Console-ban is találhatunk kulcsszavakat

Használjunk fórumokat

A piacunkhoz kapcsolódó fórumokon valószínűleg már egyébként is visszajáró vendégek vagyunk, itt az ideje, hogy ne csak olvassunk és válaszolgassunk, hanem célzottan keressünk a feltett kérdések között. Ha találunk olyan kérdést vagy topikot, ami kapcsolódik az aktuális blogcikkünk kulcsszavához, akkor azt mindenképp jegyzeteljük ki, hogy pontosan tudjuk majd felhasználni a blogcikk megírása során.

Egy jó blogon sok olyan cikket lehet találni, ami valamilyen kérdésre ad választ, vagy valamilyen problémát segít megoldani az ügyfélnek. Ezzel, amellett, hogy betereljük a felhasználókat az áruházunkba és lehetőséget adunk magunknak az értékesítésre, még a szakmai kompetenciánkat is mélyítjük.

Így ha most nem is vásárol az olvasónk, a későbbiekben nagyobb valószínűséggel lesz a vásárlónk, hiszen tudni fogja, hogy mi valóban megoldást kínálunk a problémájára.

Ha a keresés közben találunk olyan témát vagy kérdést, amire egyébként tudnánk írni szöveget, de most nincs rá szükségünk, akkor azt mindenképp mentsük el magunknak későbbre. Érdemes egyébként egy külön Excel táblában gyűjtenünk a blogcikk ötleteinket, így mindig lesz mihez nyúlnunk, ha épp nem jut eszünkbe semmi.

Facebook csoportok


A fórumokhoz hasonlóan, a tematikus Facebook csoportokban is rengeteg releváns témát és kérdést találhatunk a saját piacunkra nézve. Lépjünk be minél több ilyen csoportba és keressük aktívan a felmerülő topikokat. Ha olyan témában írunk cikket, ami visszatérő kérdéskör, akkor azt általában egyébként az adminok is hagyják megjelenni, így még több látogatót tudunk terelni az áruházunkba.

A YouTube is segíthet


Releváns ötletek, témák gyűjtésében a YouTube-on is szétnézhetünk. Rengeteg videót gyártanak akár a magyar, de még inkább a külföldi tartalomgyártók. Írjuk be a kulcsszavainkat magyarul és angolul is és nézzük át a YouTube találati listáját.

Ha találunk valami érdekes videót, akkor érdemes lehet beleolvasni a kommentekbe is, hiszen sokszor a videóból nem kapják meg azt a választ a felhasználók, amit keresnek és ezt jelzik is a komment szekcióban. Innen is rengeteg tippet szerezhetünk, hogy milyen irányban lenne érdemes gondolkodnunk a következő blogcikkünk megírásakor.

Akár a saját YouTube videóink szöveges átiratai is lehetnek blogcikkek, erről a YouTube SEO 2020 című cikkünkben írtunk részletesen.

Olvassuk a versenytársainkat

Sokat segíthetnek a konkurenseink blogcikkei is. Ha épp kifogytunk a témákból, akkor nézzünk fel a versenytársak oldalaira is és szemezgessünk azokból a témákból, amikről írnak. Nem feltétlenül kell ugyanarról írnunk, de gondolatindítónak is jó lehet néhány konkurens blogcikk a piacunkról.

Ne aggódjunk, a felhasználók nem fogják lopásként értelmezni, ha ugyanarról írunk, hiszen ők is szeretnének minél több forrásból tájékozódni, így inkább örülni fognak, hogy ugyanarról a témáról másféle nézőpontból is olvashatnak.

Kövessük a híreket

Na nem arra gondolunk, hogy pl. a Telex legyen a kezdőoldalunk, hanem arra, hogy kövessük nyomon a saját piacunk híreit, újdonságait. Sokszor, ha elsőként írunk egy új témáról, ami még épphogy csak napvilágot látott, kirobbanthatatlanok leszünk az első találatok közül.

Emellett persze nem csak az újdonságok számítanak, akár a régebbi témákat, híreket is feldolgozhatjuk a saját áruházunkra szabva, úgy hogy a felhasználóinknak minél inkább a mi termékünket, szolgáltatásunkat tudjuk kihangsúlyozni.

Összegzés


Természetesen még ezeken kívül is rengeteg lehetőségünk van témákat és kulcsszavakat gyűjteni a blogunkhoz, de a fenti módszerek sokat tudnak segíteni, ha hirtelen elakadnánk. Sokan, ha megtorpannak a blogukban, akkor kicsit szüneteltetik annak írását, hogy ihletet gyűjtsenek, azonban ez egyenes út, ahhoz, hogy felhagyjunk a blogolással.

Ezzel pedig csak saját magunk alatt vágjuk a fát, mivel nemcsak a felhasználóinkat zárjuk el az új tartalmaktól és ezzel rövid távon vásárlókat veszíthetünk, hanem a Google felé sem azt az üzenetet közvetítjük, hogy egy szakértő áruházzal van dolga, amit érdemes a felhasználók számára megmutatnia.

Rendszeresen frissülő tartalommal gyorsabban tudsz előrébb jutni a találati listán!

Szeretnéd inkább profikra bízni a szövegírást? Kérd szakértőink segítségét havidíjas SEO szolgáltatásunk keretében!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
DevOps Engineer - stabil webáruház rendszer
Hogyan biztosítjuk a webáruházak stabilitását? – Interjú a Shoprenter DevOps vezetőjével

A Shoprenter Magyarország vezető bérelhető webáruház rendszere, több mint 5 500 ügyféllel dolgozunk együtt ...Elolvasom

Close