Esettanulmány Hónap Webáruháza

2020. Február Hónap Webáruháza: BikePro.hu

5 perc olvasási idő BikePro.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3900 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely az elmúlt 8 év alatt rengeteg figyelmet szentelt arra, hogy a termékkörének megfelelő menü és szűrési rendszert alakítson ki. A szakmai profizmusával karöltve, különböző marketing eszközök segítségével és egyedi ügyviteli folyamatával érte el kiemelkedő sikereit.

Azonban mielőtt megnéznénk a cikkünk végén lévő bemutatót, szeretnénk gratulálni a februári győztesnek, a BikePro.hu-nak és ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A BikePro.hu webáruház eredetileg 2010-ben indult, akkor még PrestaShop platformon, amivel megrekedtek egy kimaradt frissítésnek köszönhetően. Ezt követően 2012-ben a nulláról újraindultak a ShopRenternél.

Ardó Tamás a résztulajdonos, cégvezető elmondta nekünk:

“Nem is akartunk, és nem is igazán volt lehetőségünk igénybe venni semmilyen külső segítséget, pályázatot, tőkebevonást stb. Így ami most van, az 100%-ban önerőből épült a nulláról.”

Milyen szolgáltatásokat vásároltál meg a ShopRentertől?

Alapból Gold csomaggal nyitottunk és több szolgáltatást, támogatást vettünk már igénybe, felsorolni sem tudom az összeset. A teljesség igénye nélkül ilyen például a ShopRenter rendszeroktatás, a Marketing szemináriumok, a rengeteg pdf és ebook ingyenes tudáscsomag, a SEO elemzés és egyedi design csomag. Szinte minden rendezvényükön, így az Ecommerce Expon is részt veszünk. 

Váltottatok-e csomagot és ha igen, akkor miért? Miben segíti a munkátokat az a funkció, ami a csomagváltásra ösztönzött?

Akkor váltottunk Platinum csomagra, amikor elértük termékszámban a Gold csomag 20 ezres plafonját. Alapból Gold csomaggal nyitottam, mert már a kezdetektől fogva célunk volt, hogy a lehető legjobb menü és szűrési rendszert alakítsuk ki, mivel a kerékpáripar sokkrétűsége szerintem megkívánja ezt.

Jelenleg több mint 800 termék kategóriánk van és több mint 2000 szempont szerint lehet szűrni a termékeket. Van olyan terméktípusunk, amit 30 féle tulajdonságra lehet szűrni. Soha nem voltak opciók nálam a kisebb csomagok.

A Gold csomag annyira elképesztően olcsó ahhoz képest, hogy egy komplett űrrepülő gépet kapsz érte, amivel szinte bármeddig eljuthatsz. Nyilván, ha 5-10 egyedi terméked van, ahhoz nem kell nagy csomag, de minden más esetben bőven megtérülő befektetés.

Jó webáruházat évek alatt lépésről lépésre lehet felépíteni elképesztően sok munkával, de nagyon előre kell gondolkodni. Én számtalanszor „áldottam magamat” egy-egy komolyabb fejlesztés környékén, hogy helyből Gold csomaggal kezdtünk. Nincs annál rosszabb, mint amikor a rendszer korlátoz be, de közben növekednél, aztán rájössz 5-10-20 ezer termékkel a hátad mögött, hogy akkor ezt az új csomag funkciót visszamenőlegesen alkalmazni kellene a teljes termék palettára.

Kellemetlen az, amikor ott állsz és leesik a tantusz, hogy jobb lett volna egyből úgy kezdeni, hogy alapból építed ezt a funkciót lépésről lépésre. Kevés nagyobb szívás van egy webáruház életében, amikor visszamenőlegesen kell több ezer terméket upgrade-elni, mert korábban nem volt elérhető egy funkció.

Hogyan teljesít a webáruházatok?

Nagyon jól, teljesen meg vagyunk elégedve. Tavaly eladtunk több mint 140.000 terméket, így panaszkodásra nincs okunk. Természetesen vannak hiányosságok nálunk is. Tisztában vagyunk vele, hogy soha nem tud 100%-ban „kész” lenni a webshop. Ha valaki úgy érzi, hogy az övé az, akkor valószínűleg nem tud eleget. Természetesen küzdünk mi is több rendszerbe beégetett dologgal, amin már változtatni szeretnénk. Azt is látjuk, hogy hova akarunk eljutni. Elmondhatjuk, hogy messze még a vége, szerencsére. 

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházatok üzemeltetésével?

Jelenleg 5-6 fő látja el a napi webáruházzal kapcsolatos feladatokat.

Mennyi a webáruházatok éves árbevétele?

A 2019-es évet 220 millió forint forgalommal zártuk. A fejlesztéseink jelentős része az idei évre érnek be, így a múlt hónapunk több mint 60%-kal volt jobb, mint 2019 hasonló időszaka, ami bizakodásra ad okot.

Indulás és termékbeszerzés

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

Nem volt kérdés, hiszen a kerékpárokhoz és az alkatrészekhez értek. Az egész eddigi életem erről szólt. Sajnos az első időszakban el kellett engedjük helyhiány miatt a komplett kerékpárok értékesítésének jelentős részét, de idén, 2020-ban rágyúrunk erre is.

Hogyan szereztétek be a termékeiteket?

15 hazai kerékpáros nagykerrel állunk beszállítói kapcsolatban, de több mint 5000-féle termékünk van saját készleten is. Szerencsére már van akkora forgalmunk, hogy minden nap megyünk áruért a nagyker partnereinkhez, így brutálisan gyorsak tudunk lenni a vásárlók kiszolgálása terén.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőiteket?

Korábban több mint 10 évig voltam a Bikemag kerékpáros magazin főszerkesztője, résztulajdonosa és gyakorlatilag az arca, így egy elég nagyfokú ismertség és szakmai hitelesség már a kezdetektől fogva adott volt. Ezt próbáltam kamatoztatni az első időkben, így az első vevőinket leginkább így szereztük.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Az organikus elérésünk elég jó, sok munkánk van SEO-ban és szerencsére rengeteg visszatérő vásárlónk van. Az árukeresőn 98% közelében jár az elégedettségi indexünk.

A kezdetektől fogva blogolunk, hírlevelezünk, így ennek is komoly szerepe van a látogatószerzésben. Van több mint 37.000 hírlevél feliratkozónk, akikkel kommunikálni tudunk. Ezt egy 70 oldalas ebook-kal és egy 30 részes, több mint 500 saját képpel illusztrált szerviz cikksorozattal értük el.

Az ebook és a cikksorozat elkészítésében 4-4 hónapnyi munka van, amivel azt gondolom, igen komoly értéket adunk a feliratkozásért cserébe. Ezek finoman szólva sem a „Töltsd le a 8 oldalas Ebook-unkat és majd mi jól megmondjuk neked a tutit” stílusú anyagok. Ellenben kiválóan működnek mind a mai napig.

Az idei évben ráerősítettünk rengeteg dologra, többek között a fizetős Facebook és Google csatornák is előtérbe kerültek. Természetesen van egy tonnányi, egyelőre még nem publikus tervünk, melyeken gőzerővel dolgozunk a háttérben.

Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?

Facebook-ot használunk, leginkább itt boostoljuk az elkészült blog és szakcikkeinket. Idény nyitunk az Instagram irányába is. Ezekben még nem vagyunk annyira jók, mint amennyire kellene.

Rendelésteljesítés, használt alkalmazások

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruházatok üzemeltetéséhez?

Webgalamb hírlevélküldővel levelezünk, a feliratkozóinkat a letölthető anyagaink és az OptiMonk fogja meg.

A Google Analytics és Search Console mellett a Conversific használata alap a működésünkben, sokat figyeljük, monitorozzuk a számokat. A webáruházunkban a kereséseinket a Rapid Search ShopRenter alkalmazás gyorsítja.

Számlázz.hu programmal számlázunk pdf alapon, papírt nem küldünk. GLS-sel szállítunk, de tervben van a Foxpost is.

Nevesített ügyviteli rendszert nem használunk, ettől mindenki dobni szokott egy hátast, de rengeteg nagyon jól szabályozott belső folyamatunk van, amelyek mentén tevékenykedünk. 

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket, hogyan szállítotok?

Éveken át kerestük azt az ügyviteli rendszert, ami kellően okos, testreszabható és egyben megfizethető ahhoz, hogy bevezessük. Sajnos eddig nem találtunk ilyet, pedig a hazai felhozatal nagy részét végig próbáltuk.

Így kényteleken voltunk kialakítani egy saját ügymenetet, melynek minden elemét rommá optimalizáltuk és ez a folyamat jelenleg is tart, hogy a lehető leggyorsabbak lehessünk és a legkevesebb emberrel, a legtöbb ügyfelet ki tudjuk szolgálni. Folyamatosan „hekkeljük” a ShopRentert is, amikor olyan funkciókat hozunk ki belőle, amire nekünk égető szükségünk van.

Minden rendelést 1 munkanapon belül feldolgozunk. Személyes átvétel esetén a rendelést követő munkanap 16 órától átvehetők a termékek, a kiszállítás során pedig a következő munkanapra viszi a GLS. Tehát megrendelés után 1-2 munkanappal a vásárló kézbe veheti a megrendelt terméket.

Az új vásárlóink közül nagyon sokan meglepődnek ezen a kiszolgálási sebességen. Ugyanis a többség még körülbelül 4-5 napos, akár 1 hetes átfutási időkhöz van szokva, még a nagy boltoktól is. Ezen pedig mi lepődünk meg. 🙂

Azt is elmondhatjuk, hogy körülbelül 3 hónapnyi távolságra vagyunk attól, hogy meglegyen a 100.000-dik megrendelésünk, amit már nagyon várunk.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Nincs tapasztalunk abban, hogy pár termékre alapuló webshopokat hogyan lehet felfuttatni, sőt én személy szerint nem is annyira hiszek benne, bár látni szép ellenpéldákat.

A webáruház ipar igazából az első 3 helyről szól. Ha kissé sarkosan fogalmazhatok: az első mindent visz, a második már jól keres, a harmadik éppen megvan, az alatta lévők szinte csak buknak vagy folyamatosan befektetnek. 

Sokkal kevésbé kiegyenlítettek a viszonyok, mint a hagyományos kereskedelmi modellekben. Ha nem az a célod, hogy a legjobb legyél egy területen, akkor gondjaid lesznek. Ha megvan az elhatározás és teszel is érte, akkor is problémákba ütközöl majd, de legalább akkor van esélyed. Éppen ezért tehát úgy fogalmaznék: Célozd meg a Holdat, de még inkább a Napot!

Új webáruház tulajdonosnak az lenne a tanácsom, hogy gondold végig, hogy hol, milyen területen tudnál a legjobb lenni. Ha ez megvan, akkor vedd számba a befektetni való munkát és pénzt, amit csak el bírsz képzelni a jelenlegi tudásoddal. 

Ezt szorozd meg minimum tíz, de inkább húsz szorosára a befektetni való munkamennyiséget illetően. Körülbelül ennyire lesz szükséged ahhoz, hogy végig csináld.

Legyél egészséges, sportolj, bicajozz! (Vegyél nálunk bicajt!) 🙂 Készülj, mert éveken át 16 óráznod kell majd, ha a csúcsra akarsz jutni. Körülbelül 40 féle szakmához kell majd elég jól értened, mire a top 3 hely közelébe kerülsz, így a folyamatos önképzés és a taníthatóság nélkülözhetetlen. Ne hidd el, hogy egyszerű, gyors, és könnyű lesz, de megcsinálható!

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a BikePro.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük, küldje be javaslatát ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
orszag-boltja-2019
Lezárult a 2019-es Ország Boltja verseny

Immáron 9. alkalommal került megrendezésre. hazai online boltok minőségi és népszerűségi megmérettetése, az Ország Boltja verseny. ...Elolvasom

Close