Megújult a Conversific: A webáruház analitika új szintre emelve

Megújult a Conversific: A webáruház analitika új szintre emelve

A napokban élesedett az egyik legösszetettebb fejlesztési csomag az alkalmazás életében, amelynek apropójából bemutatkozik a Conversific 4.0.

Egyedi dátumtartományok, egyedi szegmensek és sok apró meglepetés, amelyek az új Conversific-et felhasználóbarátabbá és testreszabhatóbbá teszik, mégis könnyebben kezelhető és egyszerűbb lett, mint valaha. Tekintsük meg a bemutató videót:

Lássuk az újdonságokat részletesebben.

1. Egyedi dátumtartományok

A legnagyobb kihívás, amellyel nap mint nap szembesülünk, a legmagasabb szintű funkcionalitás elérése a rendszer egyszerűségének megőrzése mellett.

Az egyéni dátumtartományok igénye már az első napoktól kezdve következetesen szerepelt a legfontosabb fejlesztési igények között, de már nem kell tovább várni. A mai naptól elérhető az egyedi dátumtartományok beállítása minden jelentésben és szegmensben. 

Ha például szeretnénk összehasonlítani a tavalyi Black Friday kampányunkat az előző évek eredményeivel, akkor ez pillanatok alatt megoldható.

Az egyedi dátumtartományok bevezetése azt is jelenti, hogy a mai naptól kezdve minden nap feldolgozzuk az adatokat, nem csak hetente egyszer.  Így Ön is napi szintre lebonthatja az elemzéseket! 🎉


2. Egyedi szegmensek 

A szegmensek létrehozása kihívásokkal teli és időigényes folyamat, mi viszont több mint 30 előre definiált szegmenst készítettünk, hogy a munkafolyamat Önnek egyszerűbb és gyorsabb legyen.

Az új Conversific-ben már nemcsak a dátumtartományokat, hanem a szegmenseket is testreszabhatjuk.

Rá kellett jönnünk, hogy az a rengeteg adat, amit a webáruház kitermel magából, önmagában haszontalan, ha nem teremtjük meg a lehetőséget a tetszőleges szűrésre.

Ezért beépítettünk a  Conversific-be egy részletes szűrőrendszert, amely lehetővé teszi a megrendelések, az ügyfelek, a termékek és minden egyéb paraméter szegmentálását.

Nézzünk meg egy konkrét példát!

egyedi szegmensek

Tegyük fel, hogy meg akarja találni az összes olyan vásárlót, aki tavaly óta (az elmúlt időszakban) vásárolt, több mint 20.000 Ft-ot költött, de csak 1 megrendelést adott le.

Miután megvannak ezek az ügyfelek, egyszerűen kiexportálhatjuk őket .CSV vagy .XLS fájlként, feltölthetjük ezt a listát az e-mail marketing rendszerünkbe (például a SalesAutopilot-ba vagy a Mailchimp-be), és küldhetünk egy e-mailt kuponkóddal minden érintett ügyfélnek.

 

3. Új Dimenzió: Rendelések

Eddig lehetőségünk volt termékek, ügyfelek és kategóriák elemzésére, azonban ezen is újítottunk. Üdvözöljük a család legújabb tagját, a Rendelések elemzést!

Az egyedi jelentésünknek köszönhetően gyors áttekintést kaphatunk a megrendeléseinkről, amely tartalmazni fog minden lényeges információt.

A megrendeléseket többféle módon bonthatjuk le: értékesítési vagy marketing csatornák, megrendelési állapot vagy szállítási ország szerint.

rendelések lebontása

Ráadásul szegmentálhatjuk is a megrendeléseket!

Nagy értékű megrendelések? Alacsony értékű, kuponokkal vagy anélkül? Organikus vagy fizetett keresésből érkezett? Sikeresen teljesített vagy részben vissza lettek térítve? Könnyedén megtudhatjuk, és valós időben meg is kaphatjuk az igényeinknek megfelelő információt.

rendelés szegmensek

A népszerű rendelési időszakok hőtérképének köszönhetően kideríthető, hogy a megrendelések hogyan oszlanak el az idő függvényében. Ez nagy segítség lehet ahhoz, hogy a hirdetési kiadásokat a legaktívabb időszakokra koncentráljuk.

 

 4. Haladó, mégis intuitív lebontási lehetőségek

Ha szemfülesen olvasta a cikket, akkor ezt az újdonságot már kiszúrhatta a cikk korábbi szakaszában. 

A termék-, vevő- és megrendelési jelentéseiben olyan egyedi lebontásokat választhatunk, amelyek segítségével nem csupán minden terméket, vevőt és megrendelést tartalmazó riportot tekinthetünk meg, hanem akár az általunk meghatározott egyedi szegmensekre is leszűrhetjük az adatokat.

jelentések lebontása

Válasszon a különböző típusú lebontások között a jelentések tetején.

A jelentések az alábbiak szerint bonthatóak le:

  • Összes vásárló
  • Új vásárlók
  • Visszatérő vásárlók
  • Magas értékben vásárlók
  • Alacsony értékben vásárlók
  • SEO-ból érkező vásárlók
  • Fizetett hirdetésből érkező vásárlók
  • Email-ből érkező vásárlók
  • Közösségi médiából érkező vásárlók
  • Hivatkozásokból érkező vásárlók

Vannak speciális táblázatok is, ahol hasonló bontásokat is tetszőlegesen beállíthatunk. A Rendelések jelentésben található táblázat tovább bontható a következők alapján:

  • Marketing csatorna
  • Rendelés státusza
  • Rendelés hónapja
  • Rendelés napja
  • Szállítási ország
  • Szállítási állam
  • Szállítási város
  • Számlázási ország
  • Számlázási állam
  • Számlázási város
  • Új vs Visszatérő vásárlók

 

 5. A diagramok részletesebbek, mint valaha

Az új fejlesztési csomagban egységesítettük a diagramok kinézetét, és bővítettük a bontásköz választási lehetőséget napi vagy havi elemzéshez.

grafikon

Az aktuális periódust könnyedén összehasonlíthatjuk az előző periódussal és az előző év eredményeivel.

Hogyan próbálhatja ki az új Conversific-et?

Ha még nem próbálta ki az alkalmazást, akkor a következő lépéssorozatot érdemes követnie. Ha belépünk a webáruházunkba, fel kell keresnünk az Alkalmazások menüpontot, ahol a legelső helyen lévő Conversific alkalmazást kell kiválasztanunk.

Conversific - ShopRenter alkalmazások

Ha szeretnénk kipróbálni a szolgáltatást, nincs más dolgunk, csak a Telepítés gombra kattintani.

A telepítés körülbelül 3 percet vesz igénybe, ahol a feladatunk az lesz, hogy létrehozzuk a Conversific profilunkat, majd ezt követően automatikusan letöltődnek az adatok. Végül pedig egyből belevethetjük magunkat az adatok elemzésébe.

 

 +1 [WEBINÁRIUM] Hogyan találjuk meg a rejtett profit lehetőségeket a Conversific segítségével?

Sok minden megújult, épp ezért úgy gondoltuk, hogy hasznos lenne, ha tartanánk egy webináriumot, amelynek csak egy célja van: bemutatni, hogyan aknázhatjuk ki legjobban a Conversific fiókban rejlő lehetőségeket.

conversific webinarium

A részvétel nem csak Conversific előfizetőknek ajánlott, így ha szeretné megismerni jobban a rendszer díjmentesen elérhető részében rejlő lehetőségeket, akkor is bátran ajánljuk, hiszen sokat profitálhat belőle.

Ide kattintva tud jelentkezni a webináriumra.


+2 Folyamatban lévő fejlesztések

Bízunk benne, hogy a megújult Conversific funkciói nemcsak elnyerik majd a tetszését, hanem ki is próbálja majd őket ShopRenter-es webáruháza elemzéséhez. 

A Conversific idén még több fejlesztést is tervez, amelyből néhányat megosztottak velünk ízelítőül:

  • ELÁBÉ (Eladott Áruk Beszerzési Értéke) és Profit Jelentés
  • Havi, heti, napi e-mail jelentések
  • Valós idejű irányítópult
  • Technikai Teljesítmény Jelentés
  • Belső-kereső Jelentés
  • Visszatérítési Jelentés

….és még sok más!

A Conversific-et a ShopRenter admin felületén az Alkalmazások menüpontra kattintva tudja pár kattintással telepíteni.

A szerzőről:

Kovács István
Kovács István
CMO –  Conversific
István a Conversific Marketing és Analitikai vezetője. Fő missziója hogy izgalmas tartalmak és eszközök bemutatásával, felhívja a figyelmet az adatalapú döntéshozatal fontosságára. A csapat célja, hogy egy átlagos webáruház is hozzáférjen olyan eszközökhöz, amelyeket eddig csak az olyan óriások használtak, mint az Amazon.