Esettanulmány SEO

Hogyan ért el a HillVital webáruház közel 500%-os bevételnövekedést az organikus forgalomból?

6 perc olvasási idő Hogyan ért el a HillVital webáruház közel 500%-os bevételnövekedést az organikus forgalomból?

Amikor arról gondolkodunk, hogyan fogjuk megszerezni első vevőinket, általában a fizetett hirdetések jutnak eszünkbe, hiszen azok egy induló webáruház esetében is azonnal hozhatnak látogatókat, és amennyiben van kereslet a termékünkre, minden bizonnyal vásárlásokat is.

Ennek ellenére nem alapozhatjuk webáruházunk jövőjét teljes egészében a fizetett forrásokra, mivel az onnan érkező látogatókat könnyen elveszthetjük a jövőben, ha például emelkednek a hirdetési költségek, vagy a Facebook és a Google számunkra nem előnyös irányokba fejleszti tovább ezeket a hirdetési rendszereit.

Örök igazság, hogy minél több lábon áll egy webáruház (vagy bármilyen üzlet), annál kevésbé jelent potenciális veszélyforrást, ha ez egyik bevételi csatorna a jövőben kevésbé kezd el jól működni. Ezért figyelmünk egy részét az organikus látogatószerzésre kell fordítanunk.

Ezt támasztja alá az is, ha megvizsgáljuk a legsikeresebb webáruházak forgalmi forrásait olyan eszközök segítségével, mint például a SimilarWeb. Láthatjuk, hogy például az első négy helyezett esetében a legerősebb forgalmi forrás a kereső lesz, ez az érték 40% körül mozog.

Ha azt is megnézzük, hogy az organikus és fizetett keresések hogyan oszlanak el, elmondható, hogy körülbelül a látogatók egyharmada érkezik organikusan.

Hogyan ért el a HillVital webáruház közel 500%-os bevételnövekedést az organikus forgalomból?

A keresőkből érkező organikus (mondhatni ingyenes) forgalom nem csak az „ára” miatt a legjobb forrás egy webáruháznak, de az innen
érkező látogatók már tudják mit keresnek, így közelebb állnak a vásárláshoz, mint a csak nézelődő látogatók.

Más szóval a keresőkből érkező látogatók jobban konvertálnak a fizetős forrásokkal szemben, amiből egyenesen következik, hogy minél nagyobb lesz a keresési forgalom aránya egy webáruházban, annál nagyobb lesz annak összkonverziója is.

Ezért a webáruház tulajdonosoknak nem szabad szemet hunyniuk a keresőoptimalizálásban rejlő lehetőségek felett. Így volt ezzel a HillVital webáruház is, amely a ShopRenter SEO szolgáltatásait vette igénybe, hogy javítson az eredményein.

Büszkén mondhatjuk, hogy a segítségünkkel 6 hónap alatt a következő eredményeket születtek:

Az organikus keresési forgalomból

  • 186%-kal több oldalmegtekintést,
  • 277%-kal magasabb e-kereskedelmi
    konverziós rátát,
  • 298%-kal több tranzakciót és
  • 497%-kal több bevételt értek el mindössze 6 hónap
    alatt.

Mielőtt megnéznénk, hogyan is sikerült ez, ismerjük meg egy kicsit közelebbről a webáruházat.

A webáruházról

A nyíregyházi székhelyű vegyszermentes natúr kozmetikumokat, táplálék kiegészítőket és gyógyteákat gyártó és forgalmazó HillVital webáruház 2011-ben indult.

Mivel nem voltak megelégedve webáruházuk első változatával, 2013 januárjában váltottak ShopRenterre.

Indulás és termék beszerzés

Egresi Attila, a webáruház tulajdonosa arról, hogyan döntötte el, mit fog értékesíteni: „Előtte vállalkozásfejlesztéssel foglalkoztam. Körülbelül 6 éve készítettem egy felmérést, amiből az jött ki, hogy nagyon nagy az igény a bio és vegyszermentes kozmetikumokra, ezért arra gondoltam érdemes lenne ezzel foglalkozni.” Majd miután a vállalkozásfejlesztési cége megszűnt, elhatározta, hogy egy teljesen új vállalkozásba kezd.

A termékkörrel a 60 év feletti korcsoportot vették célba, ami kezdetben nagy kihívást jelentett, hiszen 6 évvel ezelőtt, még egyáltalán nem volt jellemző, hogy ez a korosztály interneten keresztül vásárolt volna.

Amikor a vállalkozást indították, még bérgyártásban működtek. Ma már a saját gyárukban történik az előállítás is.

Üzletpolitikájukban az online értékesítés mellett az offline is nagy hangsúlyt kap, call centert működtetnek és van egy biobolt hálózatuk is.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Amikor a webáruházat megnyitották a keresőoptimalizálás nagyon jól működött (ezt jól mutatja, hogy innen jött az első vásárlás is), majd
elkezdtek hirdetéseket feladni (Adwords, Facebook), illetve az Iwiwen is próbáltak kapcsolatokat szerezni. De a legsikeresebb csatorna a hírlevél volt: „hírlevél adatbázisokat vettem és kitoltam rájuk rengeteg levelet. Akkoriban ezt még nem szabályozták olyan szigorúan és kb. egy másfél évig iszonyatosan jól működött, csak adatbázisokat vásároltam, és ebből volt a bevételünk nagy része.”

Üzemeltetés, rendelés feldolgozás és teljesítés

A webáruház üzemeltetése során számos eszközt használnak: a látogatók viselkedésének elemzésére a Google Analytics-et és a Hotjart, konkurenciaelemzéshez a SEMRush-t, konverziónövelésre az OptiMonkot, hírlevelezésre a LadyBird-öt, SEO terén a Search Console nyújt segítséget, míg ha hirdetésekről van szó, akkor az Adwords és a Facebook viszi prímet.

Jelenleg öten üzemeltetik a webáruházat, 8-10 ember pedig a rendelések napi kézbesítéséért és az ügyfélszolgálatért felel, illetve egy vállalatirányítási rendszer segíti a napi munkájukat.

A webáruház keresőoptimalizálása

Most nézzük meg, hogy milyen problémával találták szemben magukat keresőoptimalizálási szempontból, milyen tapasztatokat szereztek és milyen eredményeket értek el SEO szolgáltatásunk segítségével.

Probléma

Elmondásuk szerint kezdetben sok látogatójuk volt a keresőkből, de idővel a Google algoritmusváltozások miatt jelentősen visszaesett az innen érkező forgalom. A hírlevél adatbázis vásárlás is idővel megdrágult, amit nem mindig tudtak finanszírozni. Ekkor fordultak az Adwords hirdetések felé, majd 2014-ben megvették a ShopRenter SEO GOLD csomagját, és elkezdődhetett a tudatos keresőoptimalizálás.

Tapasztalatok

A szolgáltatás során szerzett tapasztalatokról kérdeztük Egresi Attilát, a HillVital ügyvezetőjét:

A csomag indulása után mikor kezdtek érkezni az első organikus látogatók?

Az indulástól számított kb. fél év elteltével már érezhető volt a változás, amikor már ti dolgoztatok rajta, és nem én. Az én termékkörömet nagyon nehéz értékesíteni, mivel az idősebb célcsoport másfajta kommunikációt igényel minden felületen. A szövegírásnál a célcsoport szemszögéből kell nézni a dolgokat, az ő problémájukra fókuszálni, hogy nekik mi fáj, pl. reuma, visszér stb.

Mennyire voltál megelégedve a segítséggel, mennyire kaptál szakszerű válaszokat?

Gábor nagyon jó szakember, már 2 éve tartom vele a kapcsolatot. Ő az az ember, aki átlátja a kampányokat, tök jó elemzéseket és kutatómunkát végez. Minden negyedévben amikor felhív, érzem, hogy nagyon akar nekem segíteni.

Nem ismerem őt személyesen csak telefonon beszélgettünk, de nagyon örülök neki, hogy kapcsolatba kerültünk, mert az utóbbi két évben a keresőoptimalizálás nagyon jó eredményeket hoz.

Mit tapasztaltál a folyamat befejezése után?

Az induló csomag végén olyan dolgokat alakítottunk át, ami nagyon nagyon sok százalékkal növelte meg a konverziót. Például máshogy alakítottuk ki a boltot, átírtunk pár dolgot, áthelyeztünk modulokat és ezek is tök jó eredményeket hoztak. Korábban már voltak rossz tapasztalataim más seosokkal, szkeptikus voltam, de tök jó lett a kapcsolatunk, rengeteg plusz dolgot kaptam, jó munkát végeztetek, Gábor is, ezért döntöttem úgy, hogy folytassuk a haviban is. (Megj.: Havi Díjas SEO Csomagjainkat itt tudja megnézni.)

Mennyi energiát fordítasz a helyezések megtartására és milyen eredménnyel?

A helyezésekre kiemelt figyelmet fordítunk, Gáborral erről megállapodtunk, ez egy fő cél nálunk. A 6 év alatt az egyik termékcsaládnak 4 fajta másolt változata lett, ezért nagyon nagyon fontos, hogy én legyek az első a találati oldalon.

Eredmények

Az Induló SEO csomag keretében végzett munka 2014 őszén kezdődött, és 2015 májusáig tartott. A következő ábra 2015 első félév eredményeit hasonlítják össze az azt megelőző fél évvel. Ebben az időszakban a szolgáltatás azon része zajlott (például kulcsszókutatás és elemzés), aminek még nem lehetett azonnali hatása az organikus forgalomra.

Oldalmegtekintések

Láthatjuk, hogy az organikus forgalomból jövő oldalmegtekintések közel háromszorosára nőttek. Ez annak volt köszönhető, hogy közel háromszor annyi oldalt néztek meg átlagosan a keresőből érkezők, mint a korábbi időszakban.

E-kereskedelmi eredmények

Persze ami ennél is fontosabb, hogy ezzel egy időben a konverziós ráta és a tranzakciók száma is háromszorosára nőtt, ami közel 500%-os bevételnövekedést eredményezett a webáruháznak az organikus forgalomból.

Ha az év azonos időszakait hasonlítjuk össze, akkor láthatjuk, hogy az eredmények még ennél is többet javultak (de itt már a Havi díjas szolgáltatás is futott):

Azonos időszakok összehasonlítása

Fontos megjegyezni, hogy ha valaki a találati lista első helyét tartósan ki akarja bérelni, nem elég egyszer időt és energiát szánni rá, az eredmények megtartásáért folyamatosan tennünk kell.

Ezt teszi a HillVital webáruház is (mint ahogy az az interjúban elhangzott, az induló csomag után átváltottak havi díjas csomagra), és ha megnézzük az elmúlt fél év eredményeit, azt látjuk, hogy nemcsak sikerült megtartani az eredményeket, de mind a tranzakciók száma, mind a bevétel tovább nőtt:

E-kereskedelmi eredmények 2017 első félév

Láthatjuk, hogy tudatos keresőoptimalizálással jelentős javulás érhető el a Google-ből érkező bevétel növelésére, így bátran ajánljuk a ShopRenter SEO szolgáltatását.

Mindezt ráadásul kockázatmentesen megteheti SEO garanciánknak köszönhetően, amelyben vállaljuk, hogy amennyiben egy éven belül az Ön internetes keresőkből érkező bevételnövekedése nem éri el a szolgáltatás díjának 500%-át, úgy visszafizetjük a pénzét.  Másképp fogalmazva, amennyiben például Ön megrendeli induló Gold csomagunkat, úgy garanciát vállalunk arra, hogy a munkánk legalább 1,5 millió Ft plusz bevételt termel majd Önnek az elkövetkezendő 1 évben.

Amennyiben érdekli a lehetőség, ügyfélszolgálatunk készséggel áll rendelkezésére emailben vagy a +36-1/234-5011-es telefonszámon.

Kiemelt bejegyzések

Előző bejegyzés:
Webmall
2017. Június Hónap Webáruháza: WebMall.hu

Minden hónapban odaítéljük a Hónap Webáruháza címet egy, a ShopRenter rendszerét használó webáruháznak. A ...Elolvasom

Close