PPC

Facebook fiók beállítása iOS 14-hez

5 perc olvasási idő facebook-fiok-beallitasa-ios-14

Ha használod a Facebook hirdetéskezelőjét, akkor már bizonyára találkoztál azzal az üzenettel, hogy az Apple olyan változásokat fog eszközölni az iOS 14 szoftververziónál (és az azt követőknél is), amelyek negatívan érinthetik a hirdetéseid méréseit és teljesítményét.

Mit is jelent ez pontosan? Mennyire kell komolyan venni? Hogy készüljünk fel rá?

Ebben a bejegyzésben ezekre a kérdésekre adjuk meg a választ és nyújtunk konkrét segítséget a beállításokhoz.

Áttekintés
iOS 14 körüli rémhírek
Érintettek köre
Beállítási útmutató iOS 14-hez

Áttekintés

2020 nyarán az Apple egy olyan biztonsági frissítés hírét szellőztette meg, ami miatt nem voltak boldogok a Facebook-nál.

A biztonsági frissítés lényege, hogy az iOS 14 felhasználói számára egy új funkció nyílik meg, amivel egyedileg engedélyezhetik vagy tilthatják az alkalmazások számára nyomon követés lehetőségét.

Röviden: Ki- és bekapcsolhatják, hogy átadnak-e adatot az alkalmazásoknak vagy sem.

Apple's huge iOS 14 privacy upgrade won't actually matter until next year |  TechRadar

Miért jó ez?

Erre azért volt szükség, hogy a már évek óta elérhető GDPR rendelkezéseknek az Apple eleget tegyen, illetve védjék a felhasználói bázisukat a túlzott perszonalizálástól.

Ennek köszönhetően az alkalmazásokat használva “inkognítóban” maradhat a felhasználó, nem továbbít statisztikai és egyéb adatokat (érdeklődési kör, életesemények, vásárlói magatartás) magáról az alkalmazás fejlesztője (Facebook) számára.

Így az alkalmazás hirdetési platformjait használó üzleti fiókok (webáruház, weboldal tulajdonosok) sem tudják túlzásokba esett remarketing hirdetésekkel elárasztani a felhasználót. A mérleg másik oldalán viszont a “rendeltetésszerűen használt” remarketing hirdetések sem fognak tudni működni, ami nem igazán jó dolog hirdetői szempontból.

Miért rossz ez?

Azért rossz, mert így az “inkognítóban” maradt felhasználó nem az érdeklődési köréhez illeszkedő hirdetésekkel fog találkozni, hanem teljesen random vagy csak minimális szinten (lokáció, életkor, nem) célzott hirdetéseket fog látni az üzenőfalán.

A Facebook természetesen nem örül ennek a rendelkezésnek, mivel egyik legnagyobb ereje a hirdetési platformjuknak az, hogy azok teljes mértékűen személyre, érdeklődési körre szabhatóak, nem beszélve a különböző célközönségek generálásáról.

A frissítést követően egy nehezen célozható felhasználói bázis jöhet létre, amit a hirdetők nem érhetnének el. A még célozható felhasználói bázis értelemszerűen így kisebb lenne, azonban a hirdetők száma nem, így sokkal nagyobb verseny alakulna ki, ami nagyobb kattintási költségekhez és gyengébb eléréshez vezetne.

Nem véletlen a feltételes mód, hiszen a Facebook hónapok óta azon dolgozik, hogy szabályozzák ezt a feltételezhető egyenlőtlenséget. Ennek a törekvésnek köszönhető a Facebook fiókokban olvasható üzenet.

Ezzel pedig el is érkeztünk a következő ponthoz.

iOS 14 körüli rémhírek

Vadabbnál vadabb regulációkról lehet olvasni a Facebook csoportokban, amelyek egy része igaz, egy része nem.

A lényeg: Valóban gyengülhet az elérésünk, valóban leállíthatják a kampányainkat és valóban rosszul működhetnek az egyéni konverziók és mérések, azonban fiókszintű tiltásokról és a feltételeknek nem megfelelően beállított hirdetési fiókok törlésétől nem kell tartani.

Amit viszont mindenképpen el kell végeznünk, az a fiókunk felkészítése, hogy a 2021 tavaszán (nincs pontos dátum egyelőre) érkező biztonsági frissítés ne legyen negatív hatással a vállalkozásunkra.

UPDATE: Az Apple bejelentette, hogy 2021.04.26-tól folyamatosan észlelhetők lesznek a változások az érintett eszközökön, így közvetetten a Facebook hirdetéskezelő fiókokban is ettől az időponttól kezdve várhatóak a változások.

Érintettek köre

“Néha kiemelek egy-egy posztot, vajon rám is érvényes a szabályozás?” “Nem Apple készülékem van, aggódnom kell?” – hangozhatnak el a kérdések.

A iOS 14 biztonsági frissítés felhasználói szempontból azokat érintik, akik Apple iPhone-t használnak, azaz ők azok, akik tudják majd ki- és bekapcsolni a nyomon követés lehetőségét.

Hirdetői szempontból viszont mindenkit érint, aki hirdet a Facebook-on.

Ha webáruházzal rendelkezel, ha weboldallal, ami szolgáltatást nyújt, ha csupán a Facebook oldaladon keresztül emelsz ki időről-időre néhány bejegyzést, akkor hatással lesz rád a frissítés és tenned kell azért, hogy ne realizáld a fentieket.

Ismerd meg az online marketing legfontosabb tudnivalóit a Webáruház Marketing Útmutatónk segítségével!

Beállítási útmutató iOS 14-hez

A Facebook a hirdetési fiókokhoz hozzárendelt egy Erőforrásközpont nevet viselő felületet, ahol feladatlistaként jelzi az iOS 14-el kapcsolatos teendőket. Mivel ezzel a felülettel nem biztos, hogy minden hirdető találkozhat, ezért úgy gondoltuk, hogy részletesen leírjuk a beállításokat, hogy mindenki saját maga felkészíthesse a fiókját a közelgő frissítésre.

Szóval annak érdekében, hogy megelőzzük a bajt, a következő feladatokat kell elvégezni a Facebook vállalkozáskezelő fiókokban:

1. Domain verifikáció

Hitelesíteni kell a saját domain nevünket, hogy beazonosítsuk magunkat, hogy mi vagyunk a webáruházunk, illetve a Facebook Pixel-ünk jogos tulajdonosai.

Amennyiben ezt nem tesszük meg, akkor a nem hitelesített domain-ekről érkező forgalmat a Facebook nem fogja mérni, azaz nem fogjuk tudni használni a remarketing és egyéb, oldallátogatókból épített célközönségeken alapuló hirdetéseinket.

A beállításhoz a Vállalkozáskezelő fiókon belül a Vállalkozás beállítása > A márka biztonsága > Tartományok menüpontot kell kiválasztanunk, majd meg kell adnunk a webáruházunk címét.

Miután ez megtörtént, akkor történik a hitelesítés, amit 3 féleképpen tehetünk meg:

1. Meta-tag verifikáció (ajánlott): Egy egyedi meta script-et kell elhelyeznünk a webáruházunkon <head> részében. Ezt elhelyezhetjük Google Tag Managerben, vagy egyszerűen csak másoljuk be a Shoprenter rendszerében a SEO és Analitika beállítások > Google Search Console > Tulajdonjogot ellenőrző meta kód mezőhöz. Ezt követően ellenőrizzük a művelet sikerességét.

2. HTML fájl feltöltés: Töltsük le a HTML fájlt, majd töltsük fel a webáruházunk gyökér mappájába. Ellenőrizzük a művelet sikerességét.

3. DNS verifikáció: Jelentkezzünk be a tárhelyt szolgáltató fiókunkba, majd keressük meg a DNS rekord opciót. Adjuk hozzá a Facebook által generált DNS TXT rekordot a DNS konfigurációnkhoz. Ellenőrizzük a művelet sikerességét.

Válasszuk ki a fenti opciók egyikét és végezzük el a domain-ünk hitelesítését.

Figyelem: Ha több domain-en használjuk ugyanazt a Facebook Pixel kódot, akkor adjuk hozzá a további címeket is, majd végezzük el ugyanúgy a hitelesítés folyamatát.

2. Események és egyéni konverziók priorizálása

Miután hitelesítettük a domain-ünket, a következő lépés az eseményeink és egyéni konverzióink priorizálása.

Az iOS 14 biztonsági frissítéssel együtt a Facebook korlátozni fogja az 1 domain-re eső események és egyéni konverziók számát, ami azt jelenti, hogy 1 weboldal URL csupán 8 különböző konverziót használhat aktívan hirdetési célból.

Ha ezt nem tesszük meg, akkor egyszerűen le lesznek azok a hirdetéssorozataink állítva, amelyek nem priorizált eseményeket vagy egyéni konverziókat használnak konverziós eseményként.

Ha több domaint hitelesítünk a fiókunkban, akkor a hitelesített domain-ek száma alapján használhatunk 8-8 eseményt, egyéni konverziót hirdetési célból.

Annak érdekében, hogy használhassuk a jövőben mérési és optimalizálási célokból ezeket a lehetőségeket, állítsuk be a következőket:

A Vállalkozáskezelő fiókunkon belül navigáljunk az Eseménykezelő > Összesített eseménymérés részhez, majd kattintsunk a Webes események konfigurálása gombra.

Válasszuk ki a hitelesített domain-ünket, majd az Események kezelése gomb kiválasztását követően priorizáljuk az eseményeinket és egyéni konverzióinkat.

Figyelem: A beállítást követően akár 72 óra is eltelhet a beállítások aktiválásáig, szóval legyünk türelemmel és ellenőrizzük utólag is, hogy minden rendben van-e a fiókunkkal kapcsolatban.

A beállítások elvégzését követően már nem kell attól tartanod, hogy a közelgő iOS14 biztonsági frissítés bevezetése negatívan hatna a hirdetéseid működésére. Bízunk benne, hogy a leírás sokat segített a fiókod felkészítésében.

Amennyiben kérdésed lenne ezzel kapcsolatban, akkor írj kommentben vagy lépj be a Shoprenter webáruházad admin felületére és vedd fel a technikai ügyfélszolgálattal a kapcsolatot a jobb alsó sarokban található chat-et használva.

További források a Facebook Support oldaláról:

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
webaruhaz-inditas-checklist
Webáruház indítás checklist kezdőknek

Egy webáruház indítása rendkívül izgalmas feladat. A kezdeti motiváció hatására és a friss ötletektől ...Elolvasom

Close