2022-ben sem zárhatjuk le úgy az évet, hogy ne tekintenénk vissza, mi is történt az elmúlt 12 hónapban. Egy biztos: újból egy szokatlan éven vagyunk túl. Rengeteg kihívással szembesültek a vállalkozók is, amely nem tette könnyűvé ezt az évet számukra.
A mi céljainkon viszont ez semmit nem változtatott: támogatni a hazai e-kereskedőket, hogy minél sikeresebbek legyenek! Ez lebegett a szemünk előtt idén is, így cikkünkben most összefoglaljuk, hogy milyen lépéseket tettünk ennek érdekében és az ügyfeleink által elért sikereket is bemutatjuk. A bejegyzés végén pedig rövid betekintést nyújtunk jövő évi terveinkbe.
2022 számokban
Idén a Shoprenteres webáruházakban közel 8 millió rendelést adtak le, több mint 238 milliárd forint összértékben. Gratulálunk ügyfeleinknek ehhez a kimagasló eredményhez!
Néhány további, izgalmas adat:
- Több mint 13 millió termék érhető el összesen a Shoprenteres boltokban.
- 1500 webáruházat indítottak el Shoprenter motoron.
- 3860 tagja van már a Facebookon a Shoprenter Klubnak, ahol 1500 bejegyzés és több mint 9000 hozzászólás volt idén.
- 86 új cikket publikáltunk a blogunkon.
- Ügyfélkapcsolati csapatunkhoz 24 ezer e-mail és 27 ezer hívás érkezett.
- 27 új kolléga érkezett csapatunkhoz.
- Összesen már 51 alkalmazás érhető el a Shoprenter Admin felületen, melynek harmada ERP integráció.
- 121 partner található meg a Szakértői Portálunkon.
Nézzük meg ennél részletesebben is, hogy mi történt 2022-ben a Shoprenternél:
A fejlesztések középpontjában a kereskedő
Új fokozatra kapcsoltuk a termékfejlesztést 2022-ben. Rengeteg újdonsággal, optimalizálással és hibajavítással jelentkeztünk az ügyfeleink számára, az év második felében szinte már naponta mentek fel a frissítések a rendszerhez.
A fejlesztéseinkről a megújult Frissítési listánkban számolunk be, így ott mindig naprakész információval találkozhatnak a kereskedők, hogy éppen milyen újdonságokkal bővül a Shoprenter rendszere.
A 2022-es fejlesztéseket lentebb a kereskedői igények szerint kategorizáljuk, hiszen a célunk, hogy minél nagyobb bevételt generáljanak a webshopok egy hatékony rendszerrel.
Vevőszerzés, új értékesítési csatornák
Az értékesítés első lépcsője, hogy el kell juttatnunk a termékeinket a vásárlókhoz. Ehhez kapcsolódott több Google integrációs fejlesztésünk is:
- Global Sitetag,
- Enhanced Conversion,
- Shopping feed bővítés,
- egyedi képdomain választó, és
- Google Analytics 4 (a régi Analytics kivezetése előtt majdnem egy évvel).
A Facebook esetében elkészült az új Conversion API, és ha már közösségi oldalak, először nálunk elérhető a TikTok Event API-ja, amivel a legfeltörekvőbb közösségi platformon tudjuk optimalizálni a hirdetéseket. Ezt a frontendes eseményeket gyűjtő Frontend API-t úgy fejlesztettük, hogy a hozzánk integrációkat készítő fejlesztők számára is elérhetővé tettük, tovább nyitva a rendszerünket az egyedi igények felé.
A termék feed-eket is bővítettük:
- megjelent a Favi a bútor- és dekorációs kereskedők számára,
- a Kongoo a nemzetközi értékesítők számára,
- frissítettük a Vatera és
- az Árgép feedeket, valamint
- készül a Meska integráció is.
Szintén elsőként volt elérhető nálunk az Árukereső Marketplace integrációja, ahol azonnali kommunikáció van a két szoftver között, rengeteg mély funkcióval (ingyenes szállítás, bankkártyás fizetési státuszváltások, kosár letiltása, stb).
Fizetési és szállítási megoldások
Idén frissült a Barion integrációnk a Full Pixel megoldással, és a SimplePay javaslatát követve átálltunk az API v2-re, amelyből a kereskedők szinte semmit nem vettek észre. Jövő év elején a fizetési területeken is újdonságokkal fogunk jelentkezni kereskedői igények alapján.
A szállítási megoldások területén minden szolgáltatóval frissült az integrációnk: kikerült a Foxpost térképes keresője (és jön a GLS térképes keresőjének továbbfejlesztése is a csomagpontok és csomagautomaták egyedi kezelésére), valamint a fulfillmentet és dropshippinget használó kereskedők számára is megjelentek új alkalmazások: a Logify és Droppify. Az év elején pedig jön a Boxy integrációja, amely fel tudja forgatni a szolgáltatásával a hazai piacot. Érdekesség, hogy ők lesznek az Ecommerce Expo főtámogatói is.
Automatizmusok és optimalizációk
A vevőszerzés és rendelés teljesítése mellett kiemelten fontos a minél hatékonyabb értékesítés is, az egy boltra jutó átlagos bevételszerzésben a Shoprenteres boltok kiemelkednek a hazai mezőnyből.
Optimalizáltuk az elhagyott kosár értesítő funkciónkat, bővítettük az elérhető automatizmusokat, a kosár oldalon lévő különleges ajánlatokat, a csomagajánlatokat, és a rendelések utólagos szerkesztését is.
Új alkalmazásként elérhető lett a Yuspify termékajánló rendszere. A meglévő alkalmazások között is találkozhattunk mérföldkövekkel:
- Az OptiMonk minden eddiginél nagyobb innovációval jelentkezett a perszonalizáció tekintetében.
- A Rapid Search intelligens keresője átlépte az 1000 telepítést.
Stabilitás
Az ország egyik legstabilabb rendszere volt idén is a Shoprenter. A boltok egyike sem tapasztalhatott 99,93%-os rendelkezésre állásnál rosszabb teljesítményt. Az elosztott rendszerben való üzemeltetésnek köszönhetően több ezer boltunknak 99,98%-os rendelkezésre állása volt, ami azt jelenti, hogy nem volt összesen 2 órányi leállás se egész évre vonatkozóan.
Új szolgáltatások az egyedibb megjelenésért és hatékonyabb működésért
Az idei évben 3 új szolgáltatással is bővítettük ökoszisztémánkat, hogy a kereskedők igényét minél szélesebb körben le tudjuk fedni.
Felhasználói élmény elemzés
A felhasználói élmény (UX) elemzésünket elsőként a Shoprenter 11. születésnapja keretén belül biztosítottuk ügyfeleink számára, ahol akkora volt az érdeklődés ez iránt, hogy az év során állandóan elérhető szolgáltatássá tettük ezt. A UX elemzéssel azokat a gyenge pontokat tárjuk fel a webshopokban, melyek fejlesztésével látványosan javulhat a felhasználói élmény és az oldal konverziója.
Egyedi design
Az egyedi design mondhatni egy “régi-új” szolgáltatás a Shoprenteren belül. Akik már régóta ismerik cégünket, tudhatják, hogy régen nagyon sok bolt számára készítettünk egyedi megjelenést. Az elmúlt pár évben inkább a szélesebb közönség számára is ideális design témák megalkotására fókuszáltunk. 2022-ben viszont ismét elérhetővé vált az egyedi design, ráadásul a korábbitól eltérően kibővített formában. Óriási hangsúlyt fektetünk az adatokra és a kutatásra, hogy ne csak egy szebb, a versenytársak közül kitűnő webshop designt hozzunk létre, hanem egy sokkal jobban konvertáló oldalt is.
Az idei évben több tucat webáruháznak varázsoltunk egyedi megjelenést, többek között a Piszke Shop, a Gémklub, a Mobil Corner, a Diétás termékek webshop, a Warnex és az Órashop számára:
Fejlesztő bérlés
Egy harmadik szolgáltatással is bővültünk: A fejlesztő bérléssel azok számára kedvezünk, akik nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy webshopjuk a sablonostól eltérő egyedi megoldásokat tartalmazzon. Olyan munkákat vállalunk át ügyfeleinktől, melyekre vagy nincs idejük, vagy nincs meg a kellő technikai ismeretük.
Legyen szó kisebb-nagyobb designbeli módosításokról, mobilra optimalizálásról, új beépülő modulokról, A/B tesztelésről, témaváltásról, stb… A célunk, hogy ügyfeleink elképzelését megvalósítsuk és webáruházuk hatékonyságát növeljük.
Rendezvények a kereskedők edukálására és a kapcsolatépítésre
Ecommerce Expo
2022-ben sem maradtak Ecommerce Expo nélkül a hazai e-kereskedelem szereplői! Idén már 6. alkalommal rendeztük meg Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényét, melyen közel 2.000 résztvevő bővíthette tudását a több mint 40 szakmai előadás által. A kiállítói térben pedig 70 kiállítóval találkozhattak az érdeklődők. Így mindenki megtalálhatta a számára érdekes előadást vagy partnert.
2023-ban is összehozzuk Magyarország e-kereskedelmi piacának legfontosabb szereplőit! Ügyfeleink most is extra kedvezménnyel juthatnak hozzá az Ecommerce Expo belépőjegyhez, melyről e-mailben értesítjük a webáruház tulajdonosokat, és ügyfélkapcsolatunk is szívesen segít ebben.
Business Fest & Ecommerce Fest
A Business Fest egy nagy újdonság volt az üzleti rendezvények terén. Gyakorlatilag ez egy 4in1 esemény volt júniusban:
- HR Fest
- IT Fest
- Az Év Irodája Piknik
- Ecommerce Fest
Utóbbi az Ecommerce Expo-nak egy nyári, lazább formája, mely mögött szintén a Shoprenter áll. Az eseményen több mint 4.000 résztvevő volt és az Ecommerce Fest sátorban egész nap teltházas közönség hallgatta a jobbnál jobb szakmai előadásokat.
Shoprenteres oktatások
Az év során nem csak az Ecommerce Expo és az Ecommerce Fest voltak azok a rendezvényeink, ahol a vállalkozó szellemű emberek és meglévő e-kereskedők edukálását biztosítottuk. Rendszeresen tartott oktatásainkon több mint 500 résztvevő volt 2022-ben, akiket a webshop indítás, a Shoprenter rendszerhasználat és a webáruház marketing világába vezettünk be.
Cápák között
Az év elején, a nagy népszerűségnek örvendő Cápák Között műsorát szponzoráltuk, hogy támogassuk a kishalak növekedését az online térben. Több ügyfelünk is megjelent a TV képernyőkön, akikkel interjúkat is készítettünk a rendszeres műsorelemzések mellett. Ezek a tartalmak a blogunkon olvashatók.
Nagy Webáruház Felmérés
2008 óta minden évben elvégezzük a hazai e-kereskedők körében a Nagy Webáruház Felmérést. A kutatás az idei évben egy saját oldalt is kapott, ahonnan a korábbi eredmények is letölthetők: https://nagywebaruhazfelmeres.hu/
Idén 725 webáruház válaszai alapján vontunk le a legfőbb következtetéseket, ebből párat kiemelve:
- A webáruházak 43%-ára hatott negatívan az orosz-ukrán háború és a növekvő infláció. Náluk forgalom csökkenésben volt tapasztalható ez a hatás.
- A webáruházak csupán 41%-ának van hagyományos, fizikai üzlete is. A többiek csak online formában értékesítenek.
- A csomagpontok és csomagautomaták használata egyre elterjedtebb a webshopok körében, összességében 50%-os növekedést mutat ezek népszerűsége.
- Már a webáruházak 79%-a biztosít online bankkártyás fizetést.
- A legtöbb bevételt hozó csatorna a keresőoptimalizálás (SEO) és a Google Ads.
Ügyfeleink sikerei, elnyert díjak
A Shoprenternél az a célunk, hogy a kerekesők minél sikeresebbek legyenek az online értékesítésben. Óriási lendületet ad nekünk, amikor látjuk, hogy ügyfeleink sikereit mások is elismerik különféle versenyeken. Idén is együtt örülhettünk a díjakat nyert webáruházainkkal.
12 ügyfelünk nyert Ország Boltja díjat :
- vagyaim.hu
- bikepro.hu
- onlinetoner.hu
- gamewiz.hu
- sportjatekshop.hu
- nyomtassotthon.hu
- nutriversum.com
- mikonyhank.hu
- sipo.hu
- kutyakajas.hu
- onlinetoner.hu
- shop.intenset.hu
Az Év Webshopja versenyen 13 díjból 6-ot Shoprenteres webáruházak vihettek haza, ráadásul a legmagasabb (300M nettó árbevétel feletti) kategóriában mindegyik dobogós és a különdíjas is ügyfeleink köréből került ki:
- okosjatek.hu
- bubbaland.hu
- vagyaim.hu
- mralkohol.hu
- paroskarkoto.hu
- videosbolt.hu
Az Ecommerce Hungary Nagydíjon összesen 8 webáruházunk nyert díjat:
- ujautoalkatresz.hu
- etaska.hu
- kutyakajas.hu
- zumishop.hu
- vidamjatek.hu
- bikepro.hu
- krempatika.hu
- netpolc.hu
Idén is 12 Hónap Webáruházát szavaztunk meg a Shoprenteres boltok közül:
- lebomlocsomagolas.hu
- fenntarthato-otthonom.hu
- hillvital.hu
- aranyshop.hu
- niyodo.hu
- tmspilates.hu
- tibidabo.hu
- szerelvenybolt.hu
- fittenjo.hu
- 21szazadkiado.hu
- gemklub.hu
Szokásainkhoz híven, a februári Ecommerce Expo-n kihirdettük a 2021-es Év Webáruházát is, amely a watermarkt.hu lett.
Gratulálunk ügyfeleinknek az elismerő díjakhoz!
Újdonságok 2023-ban
Több fejlesztésünk is folyt idén, amelyeknek a gyümölcsét majd 2023-ban tapasztalják meg az ügyfeleink. Ezeknek az éles tesztelése már jelenleg is folyik, viszont a bejelentéssel megvárjuk Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényét. Ha szeretnél elsőként értesülni róla, akkor gyere el február 23-án az Ecommerce Expo-ra. Ott külön előadásban és a Shoprenter stand(ok)nál is az új szolgáltatásainkon lesz a fókusz.
Most már nem is maradt más hátra, minthogy mindenkinek megköszönjük, aki idén velünk tartott és sikerekben gazdag boldog új évet kívánjunk! Tegyük együtt naggyá az e-kereskedelmet (jövőre is)!