Trendek

Shoprenter évértékelő – Ez történt 2022-ben

7 perc olvasási idő shoprenter 2022

2022-ben sem zárhatjuk le úgy az évet, hogy ne tekintenénk vissza, mi is történt az elmúlt 12 hónapban. Egy biztos: újból egy szokatlan éven vagyunk túl. Rengeteg kihívással szembesültek a vállalkozók is, amely nem tette könnyűvé ezt az évet számukra. 

A mi céljainkon viszont ez semmit nem változtatott: támogatni a hazai e-kereskedőket, hogy minél sikeresebbek legyenek! Ez lebegett a szemünk előtt idén is, így cikkünkben most összefoglaljuk, hogy milyen lépéseket tettünk ennek érdekében és az ügyfeleink által elért sikereket is bemutatjuk. A bejegyzés végén pedig rövid betekintést nyújtunk jövő évi terveinkbe.

2022 számokban

Idén a Shoprenteres webáruházakban közel 8 millió rendelést adtak le, több mint 238 milliárd forint összértékben. Gratulálunk ügyfeleinknek ehhez a kimagasló eredményhez!

Néhány további, izgalmas adat:

  • Több mint 13 millió termék érhető el összesen a Shoprenteres boltokban.
  • 1500 webáruházat indítottak el Shoprenter motoron.
  • 3860 tagja van már a Facebookon a Shoprenter Klubnak, ahol 1500 bejegyzés és több mint 9000 hozzászólás volt idén.
  • 86 új cikket publikáltunk a blogunkon.
  • Ügyfélkapcsolati csapatunkhoz 24 ezer e-mail és 27 ezer hívás érkezett.
  • 27 új kolléga érkezett csapatunkhoz.
  • Összesen már 51 alkalmazás érhető el a Shoprenter Admin felületen, melynek harmada ERP integráció.
  • 121 partner található meg a Szakértői Portálunkon.

Nézzük meg ennél részletesebben is, hogy mi történt 2022-ben a Shoprenternél:

A fejlesztések középpontjában a kereskedő

Új fokozatra kapcsoltuk a termékfejlesztést 2022-ben. Rengeteg újdonsággal, optimalizálással és hibajavítással jelentkeztünk az ügyfeleink számára, az év második felében szinte már naponta mentek fel a frissítések a rendszerhez. 

A fejlesztéseinkről a megújult Frissítési listánkban számolunk be, így ott mindig naprakész információval találkozhatnak a kereskedők, hogy éppen milyen újdonságokkal bővül a Shoprenter rendszere.

A 2022-es fejlesztéseket lentebb a kereskedői igények szerint kategorizáljuk, hiszen a célunk, hogy minél nagyobb bevételt generáljanak a webshopok egy hatékony rendszerrel.

Vevőszerzés, új értékesítési csatornák

Az értékesítés első lépcsője, hogy el kell juttatnunk a termékeinket a vásárlókhoz. Ehhez kapcsolódott több Google integrációs fejlesztésünk is:

  • Global Sitetag,
  • Enhanced Conversion,
  • Shopping feed bővítés,
  • egyedi képdomain választó, és
  • Google Analytics 4 (a régi Analytics kivezetése előtt majdnem egy évvel). 

A Facebook esetében elkészült az új Conversion API, és ha már közösségi oldalak, először nálunk elérhető a TikTok Event API-ja, amivel a legfeltörekvőbb közösségi platformon tudjuk optimalizálni a hirdetéseket. Ezt a frontendes eseményeket gyűjtő Frontend API-t úgy fejlesztettük, hogy a hozzánk integrációkat készítő fejlesztők számára is elérhetővé tettük, tovább nyitva a rendszerünket az egyedi igények felé.

A termék feed-eket is bővítettük: 

  • megjelent a Favi a bútor- és dekorációs kereskedők számára, 
  • a Kongoo a nemzetközi értékesítők számára, 
  • frissítettük a Vatera és 
  • az Árgép feedeket, valamint 
  • készül a Meska integráció is. 

Szintén elsőként volt elérhető nálunk az Árukereső Marketplace integrációja, ahol azonnali kommunikáció van a két szoftver között, rengeteg mély funkcióval (ingyenes szállítás, bankkártyás fizetési státuszváltások, kosár letiltása, stb). 

Fizetési és szállítási megoldások

Idén frissült a Barion integrációnk a Full Pixel megoldással, és a SimplePay javaslatát követve átálltunk az API v2-re, amelyből a kereskedők szinte semmit nem vettek észre. Jövő év elején a fizetési területeken is újdonságokkal fogunk jelentkezni kereskedői igények alapján.

A szállítási megoldások területén minden szolgáltatóval frissült az integrációnk: kikerült a Foxpost térképes keresője (és jön a GLS térképes keresőjének továbbfejlesztése is a csomagpontok és csomagautomaták egyedi kezelésére), valamint a fulfillmentet és dropshippinget használó kereskedők számára is megjelentek új alkalmazások: a Logify és Droppify. Az év elején pedig jön a Boxy integrációja, amely fel tudja forgatni a szolgáltatásával a hazai piacot. Érdekesség, hogy ők lesznek az Ecommerce Expo főtámogatói is.

Automatizmusok és optimalizációk

A vevőszerzés és rendelés teljesítése mellett kiemelten fontos a minél hatékonyabb értékesítés is, az egy boltra jutó átlagos bevételszerzésben a Shoprenteres boltok kiemelkednek a hazai mezőnyből.

Optimalizáltuk az elhagyott kosár értesítő funkciónkat, bővítettük az elérhető automatizmusokat, a kosár oldalon lévő különleges ajánlatokat, a csomagajánlatokat, és a rendelések utólagos szerkesztését is.

Új alkalmazásként elérhető lett a Yuspify termékajánló rendszere. A meglévő alkalmazások között is találkozhattunk mérföldkövekkel:

  • Az OptiMonk minden eddiginél nagyobb innovációval jelentkezett a perszonalizáció tekintetében.
  • A Rapid Search intelligens keresője átlépte az 1000 telepítést.

Stabilitás

Az ország egyik legstabilabb rendszere volt idén is a Shoprenter. A boltok egyike sem tapasztalhatott 99,93%-os rendelkezésre állásnál rosszabb teljesítményt. Az elosztott rendszerben való üzemeltetésnek köszönhetően több ezer boltunknak 99,98%-os rendelkezésre állása volt, ami azt jelenti, hogy nem volt összesen 2 órányi leállás se egész évre vonatkozóan.

Új szolgáltatások az egyedibb megjelenésért és hatékonyabb működésért

Az idei évben 3 új szolgáltatással is bővítettük ökoszisztémánkat, hogy a kereskedők igényét minél szélesebb körben le tudjuk fedni. 

Felhasználói élmény elemzés

A felhasználói élmény (UX) elemzésünket elsőként a Shoprenter 11. születésnapja keretén belül biztosítottuk ügyfeleink számára, ahol akkora volt az érdeklődés ez iránt, hogy az év során állandóan elérhető szolgáltatássá tettük ezt. A UX elemzéssel azokat a gyenge pontokat tárjuk fel a webshopokban, melyek fejlesztésével látványosan javulhat a felhasználói élmény és az oldal konverziója.

Egyedi design

Az egyedi design mondhatni egy “régi-új” szolgáltatás a Shoprenteren belül. Akik már régóta ismerik cégünket, tudhatják, hogy régen nagyon sok bolt számára készítettünk egyedi megjelenést. Az elmúlt pár évben inkább a szélesebb közönség számára is ideális design témák megalkotására fókuszáltunk. 2022-ben viszont ismét elérhetővé vált az egyedi design, ráadásul a korábbitól eltérően kibővített formában. Óriási hangsúlyt fektetünk az adatokra és a kutatásra, hogy ne csak egy szebb, a versenytársak közül kitűnő webshop designt hozzunk létre, hanem egy sokkal jobban konvertáló oldalt is.

Az idei évben több tucat webáruháznak varázsoltunk egyedi megjelenést, többek között a Piszke Shop, a Gémklub, a Mobil Corner, a Diétás termékek webshop, a Warnex és az Órashop számára:

Fejlesztő bérlés

Egy harmadik szolgáltatással is bővültünk: A fejlesztő bérléssel azok számára kedvezünk, akik nagy hangsúlyt fektetnek arra, hogy webshopjuk a sablonostól eltérő egyedi megoldásokat tartalmazzon. Olyan munkákat vállalunk át ügyfeleinktől, melyekre vagy nincs idejük, vagy nincs meg a kellő technikai ismeretük. 

Legyen szó kisebb-nagyobb designbeli módosításokról, mobilra optimalizálásról, új beépülő modulokról, A/B tesztelésről, témaváltásról, stb… A célunk, hogy ügyfeleink elképzelését megvalósítsuk és webáruházuk hatékonyságát növeljük.

Rendezvények a kereskedők edukálására és a kapcsolatépítésre

Ecommerce Expo

2022-ben sem maradtak Ecommerce Expo nélkül a hazai e-kereskedelem szereplői! Idén már 6. alkalommal rendeztük meg Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényét, melyen közel 2.000 résztvevő bővíthette tudását a több mint 40 szakmai előadás által. A kiállítói térben pedig 70 kiállítóval találkozhattak az érdeklődők. Így mindenki megtalálhatta a számára érdekes előadást vagy partnert. 

2023-ban is összehozzuk Magyarország e-kereskedelmi piacának legfontosabb szereplőit! Ügyfeleink most is extra kedvezménnyel juthatnak hozzá az Ecommerce Expo belépőjegyhez, melyről e-mailben értesítjük a webáruház tulajdonosokat, és ügyfélkapcsolatunk is szívesen segít ebben.

Business Fest & Ecommerce Fest

A Business Fest egy nagy újdonság volt az üzleti rendezvények terén. Gyakorlatilag ez egy 4in1 esemény volt júniusban:

  • HR Fest
  • IT Fest
  • Az Év Irodája Piknik
  • Ecommerce Fest

Utóbbi az Ecommerce Expo-nak egy nyári, lazább formája, mely mögött szintén a Shoprenter áll. Az eseményen több mint 4.000 résztvevő volt és az Ecommerce Fest sátorban egész nap teltházas közönség hallgatta a jobbnál jobb szakmai előadásokat. 

Shoprenteres oktatások

Az év során nem csak az Ecommerce Expo és az Ecommerce Fest voltak azok a rendezvényeink, ahol a vállalkozó szellemű emberek és meglévő e-kereskedők edukálását biztosítottuk. Rendszeresen tartott oktatásainkon több mint 500 résztvevő volt 2022-ben, akiket a webshop indítás, a Shoprenter rendszerhasználat és a webáruház marketing világába vezettünk be.

Cápák között

Az év elején, a nagy népszerűségnek örvendő Cápák Között műsorát szponzoráltuk, hogy támogassuk a kishalak növekedését az online térben. Több ügyfelünk is megjelent a TV képernyőkön, akikkel interjúkat is készítettünk a rendszeres műsorelemzések mellett. Ezek a tartalmak a blogunkon olvashatók.

Nagy Webáruház Felmérés

2008 óta minden évben elvégezzük a hazai e-kereskedők körében a Nagy Webáruház Felmérést. A kutatás az idei évben egy saját oldalt is kapott, ahonnan a korábbi eredmények is letölthetők: https://nagywebaruhazfelmeres.hu/ 

Idén 725 webáruház válaszai alapján vontunk le a legfőbb következtetéseket, ebből párat kiemelve:

  • A webáruházak 43%-ára hatott negatívan az orosz-ukrán háború és a növekvő infláció. Náluk forgalom csökkenésben volt tapasztalható ez a hatás.
  • A webáruházak csupán 41%-ának van hagyományos, fizikai üzlete is. A többiek csak online formában értékesítenek.
  • A csomagpontok és csomagautomaták használata egyre elterjedtebb a webshopok körében, összességében 50%-os növekedést mutat ezek népszerűsége.
  • Már a webáruházak 79%-a biztosít online bankkártyás fizetést.
  • A legtöbb bevételt hozó csatorna a keresőoptimalizálás (SEO) és a Google Ads.

Ügyfeleink sikerei, elnyert díjak

A Shoprenternél az a célunk, hogy a kerekesők minél sikeresebbek legyenek az online értékesítésben. Óriási lendületet ad nekünk, amikor látjuk, hogy ügyfeleink sikereit mások is elismerik különféle versenyeken. Idén is együtt örülhettünk a díjakat nyert webáruházainkkal.

12 ügyfelünk nyert Ország Boltja díjat :

  • vagyaim.hu 
  • bikepro.hu
  • onlinetoner.hu
  • gamewiz.hu 
  • sportjatekshop.hu 
  • nyomtassotthon.hu 
  • nutriversum.com 
  • mikonyhank.hu 
  • sipo.hu
  • kutyakajas.hu 
  • onlinetoner.hu
  • shop.intenset.hu

Az Év Webshopja versenyen 13 díjból 6-ot Shoprenteres webáruházak vihettek haza, ráadásul a legmagasabb (300M nettó árbevétel feletti) kategóriában mindegyik dobogós és a különdíjas is ügyfeleink köréből került ki:

  • okosjatek.hu
  • bubbaland.hu
  • vagyaim.hu
  • mralkohol.hu
  • paroskarkoto.hu
  • videosbolt.hu

Az Ecommerce Hungary Nagydíjon összesen 8 webáruházunk nyert díjat:

  • ujautoalkatresz.hu
  • etaska.hu
  • kutyakajas.hu
  • zumishop.hu
  • vidamjatek.hu
  • bikepro.hu
  • krempatika.hu
  • netpolc.hu

Idén is 12 Hónap Webáruházát szavaztunk meg a Shoprenteres boltok közül: 

  • lebomlocsomagolas.hu
  • fenntarthato-otthonom.hu
  • hillvital.hu
  • aranyshop.hu
  • niyodo.hu
  • tmspilates.hu
  • tibidabo.hu
  • szerelvenybolt.hu
  • fittenjo.hu
  • 21szazadkiado.hu
  • gemklub.hu

Szokásainkhoz híven, a februári Ecommerce Expo-n kihirdettük a 2021-es Év Webáruházát is, amely a watermarkt.hu lett.

Gratulálunk ügyfeleinknek az elismerő díjakhoz!

Újdonságok 2023-ban

Több fejlesztésünk is folyt idén, amelyeknek a gyümölcsét majd 2023-ban tapasztalják meg az ügyfeleink. Ezeknek az éles tesztelése már jelenleg is folyik, viszont a bejelentéssel megvárjuk Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvényét. Ha szeretnél elsőként értesülni róla, akkor gyere el február 23-án az Ecommerce Expo-ra. Ott külön előadásban és a Shoprenter stand(ok)nál is az új szolgáltatásainkon lesz a fókusz.

Most már nem is maradt más hátra, minthogy mindenkinek megköszönjük, aki idén velünk tartott és sikerekben gazdag boldog új évet kívánjunk! Tegyük együtt naggyá az e-kereskedelmet (jövőre is)!

A szerzőről:

Tóth Enikő
Tóth Enikő
Marketing vezető – Shoprenter
Enikő 2016 óta foglalkozik online marketinggel B2B területen. 2020 óta Magyarország piacvezető bérelhető webshop rendszerénél erősíti a marketing csapatot. A hazai legnagyobb e-kereskedelmi rendezvény, az Ecommerce Expo egyik szervezője.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Amikor a webshop már inkább hasonlít egy piactérre

A kutatás alapú design szolgáltatásunkra úgy látjuk egyre nagyobb az igény a webshop tulajdonosok ...Elolvasom

Close