Esettanulmány

[ESETTANULMÁNY] Hobbiból főállás? Olvassa végig, Péter hogyan csinálta!

3 perc olvasási idő

A Konverzió Egyetem első bejegyzéseként egy példát szeretnénk bemutatni, amit egy webáruház tulajdonos, név szerint Péter fog ismertetni.

kov-egyetem-1-730.jpg

Üdv! Péter vagyok, és már közel 3 éve üzemeltetem a webáruházamat. A legelején csupán egy jó ötletnek tűnt az online értékesítés, amivel játszi könnyedséggel kiegészíthetem az akkori tanári fizetésemet. Gondoltam, hogy bérelek egy webáruházat, feltöltöm a termékeket és küldöm postán a csomagot. Na persze.. akkor még nem tudtam, hogy mennyi időbe telik feldolgozni a rendeléseket. Arról nem is beszélve, hogy mennyi idő feltölteni a termékeket.

Ez történt 2014 nyarán.

 

A termékfeltöltésben szerencsére, besegített a család minden tagja, úgyhogy pár hét alatt feltöltöttünk körülbelül 100-120 db terméket, képpel és leírással. Egyébként ennek azóta is örülök, hiszen így szépen fokozatosan megtanulta mindenki használni a webáruház adminisztrációs felületét és jelenleg is több családtag dolgozik a webáruház ügymenetén. De ne szaladjunk ennyire előre..

Szóval, a termékekkel feltöltött webáruház készen állt a vásárlók fogadására, azonban nem jött egy látogató sem. Gondoltam be kell érnie még a webáruháznak, mire megjelenik a Google-ben. Végül is, ezen én pénzt nem veszítek.

Egy kis idő után, már meguntam, hogy csak lóg a levegőben a webshop és sok helyen láttam, hogy érdemes a marketingbe fektetni. Az elején ódzkodtam ettől, mert miért fizessek azért, hogy értékesítsek? Szerencsére, ezt a mentalitást sikerült hamar levetkőznöm és létrehoztam az első kampányomat a Facebook-on. Azért kezdtem ezzel, mert kézenfekvőnek tűnt és nem igényelt új regisztrációt.

Tudtam persze azt is, hogy egy szakember megbízása lenne a legcélszerűbb, de ilyen szinten nem akartam elmélyülni a másodállásomban és nyilván a büdzsé sem engedte meg az efféle kiadásokat. Egyszerűen nem érte volna meg. Ráadásul, a gyerekek egész nap a közösségi oldalon lógnak, úgy gondoltam, együtt biztos összerakunk valamilyen épkézláb hirdetést.

Így is lett! Utólag visszagondolva elég egyszerű volt az első Facebook kampányom, hiszen csak egy bejegyzést népszerűsítettünk, de egész hatékonynak tűnt, mivel meghozta az első vásárlókat. Ekkor még analitikai rendszert sem használtam és nem voltam tisztában a számszerűsített adatokkal, de mivel 0 látogató érkezett a hirdetés előtt az oldalra, így minden új látogatót a hirdetés eredményének véltem.

Mindenesetre azt megtanultam, hogy maguktól nem fognak jönni a vevők, ha nem ismerik a webáruházat.

 

Emlékszem, az első vásárlásokat követően elkezdtem számolgatni. Weboldal analitika hiányában elővettem a jó öreg számológépet és osztottam-szoroztam. Kiszámoltam, hogy a hirdetésre fektetett összegből mennyit profitáltam és mekkora összeg lenne szükséges ahhoz, hogy megérje kiszállnom a 8 órás mókuskerékből. Mégiscsak kényelmesebb lenne otthonról dolgozni.

 

esettanulmany-1.jpg

Ennek ismeretében és a lelkesedés hatására futószalagon gyártottam az ehhez hasonló hirdetéseket, de a bevételek nem emelkedtek egyenes arányosságban a hirdetések számával. Az a tipikus helyzet állt elő, hogy az elején nem volt elég pénzem a marketingre, mikor meg lett, nem tudtam hogyan használjam. Úgy éreztem, hogy megrekedtem egy ponton. Muszáj volt utánajárnom a történteknek, különben bezárhattam volna a webshopot.

Hosszas utánajárást követően rájöttem, hogy a webáruház elemzéséhez egy elemző szoftverre van szükségem. Mivel a 8 óra mellett nem nagyon volt időm foglalkozni a webáruházzal, mint amennyit szerettem volna, így az első pár analitikai szoftver nevét felírtam, hogy majd az elkövetkező szabad óráimban letesztelem azokat.

Emlékszem, egy egész hetem elment mire újra gép elé ültem kipróbálni ezeket. A nagy várakozásból viszont nagy csalódás lett, amikor hibából hibába ütköztem. A követőkódok telepítésével még megbirkóztam, de amikor testre szerettem volna szabni a beállításokat, akkor teljes mértékben elvesztem. Félreértés ne essék, nagyon profi rendszerekről van szó, de nekem se időm, se energiám nem volt arra, hogy komplett tudásanyagokat nézzek át csak azért, hogy beállíthassam a számomra fontos kimutatásokat.

Nekem azonnal kellett a megoldás.

 

De sajnos, évekig nem találtam az igényeimhez illő analitikát, így csak félgőzzel működött a webáruházam. De legalább működött. Az idő múlásával megismerkedtem pár alapvető jelentéssel és kimutatással, de sosem éreztem úgy, hogy tökéletesen átlátom a helyzetet és minden forint mozgását. Emlékszem, sokszor még az is megfordult a fejemben, hogy megszüntetem az egészet.

Folytatás következik …

A Konverzió Egyetem következő részében bemutatjuk azokat az ingyenes analitikai szoftvereket és a legfontosabb mutatószámokat, amelyeket mi is használunk a mindennapokban.
Konverzió Egyetem – 2. rész >>

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Egyszerűbb bejelentkezés a webáruházában – Elindult a GoodID

Örömmel jelentjük be, hogy már ingyenesen letölthető a GoodID alkalmazása, így most már bekapcsolható ...Elolvasom

Close