Hogyan hirdessünk sikeresen AdWords-ben webshopot? - Haladó szint

Hogyan hirdessünk sikeresen AdWords-ben webshopot? - Haladó szint

Sajnos a webáruházak többsége online hirdetések nélkül egyszerűen nem veheti fel a versenyt a konkurenciával. Akármilyen szinten zajlik a tartalomgyártás és a keresőoptimalizálás a háttérben, ha nem hirdetünk AdWords-ben, nem leszünk ott az első találatok egyikén a potenciális vevők számára.

hogyan-hirdessunk-sikeresen-adwordsben-webshopot.jpg

Cikkünkben bemutatjuk a leghatékonyabb technikákat, amelyekhez már szükséges némi előzetes tapasztalat a Google hirdetési rendszerét illetően. Figyelem, haladó szintű technikák következnek!

AdWords Keresési kampánytippek

Ha már látható mennyiségű konverziót produkálnak az első kampányaink és a Google-ben is előkelő helyen szerepelnek a hirdetéseink, akkor nincs más hátra, mint az eredmények mérése és a kampányok optimalizálása. Előre bocsátjuk, hogy mindkettő létfontosságú, folyamatos utómunkát jelent, amelyek hiányában előbb-utóbb lejár a kampányunk “szavatossága” és értelmetlen pénzköltéssé alakul.

Ennek elkerülése érdekében, a továbbiakban felsorolunk néhányat az AdWords keresési hálózatot érintő best-practice megoldásokból, hogy még hatékonyabban menedzselhesse az online hirdetéseit.

elozo-verzio-adwords_copy.jpg

Az összes tipp az AdWords hagyományos nézetében lett beállítva, amennyiben Önnek az AdWords új nézete aktív vagy nem találja a beállításokat, akkor a jobb felső sarokban látható “csavarkulcs” ikonra kattintva válassza ki a “Visszatérés az AdWords korábbi változatához” opciót.

CamelCase forma használata

A fejlesztői közösségben ismert fogalom az összetartozó szavak írásmódjára utal, ahol a szavak nagy kezdőbetűvel, szóköz nélkül egymás mellé kerülnek beírásra.

A keresési hirdetési hálózaton megjelenő hirdetések esetében szintén alkalmazható ez a technika, természetesen szóközök használata mellett, hiszen A Nagy Kezdőbetűvel Írott Szavak Vonzzák A Tekintetet és ezáltal növelhetik a CTR arányát is.

camelcase-adwords.png

Minőségi mutató

Amennyiben nem biztos a kulcsszavai relevanciájában, akkor érdemes azokat leellenőrizni a Minőségi mutató segítségével.

A Kampányok lapfülön belül kattintson a Kulcsszavak-ra és válassza ki az Oszlopok legördülő menüjében az Oszlopok módosítása opciót. A Minőségi mutatót kiválasztva megjelenik több lehetőség, amelyekre kattintva az eredeti oszlopstruktúrája kiegészül az Ön által kiválasztott mutatószámokkal.

Érdemes a többi mutatót is hozzáadni (Minőségi mutató, Hirdetés relevanciája, Céloldal élménye és a Várt CTR), hogy komplexen tudja vizsgálni a kulcsszavait. Értelemszerűen, minél jobbak az adatok, annál eredményesebbek a hirdetések.

Ha nem elégedett teljesen a számokkal, akkor a landoló oldalak minőségének javításával, a kulcsszavak frissítésével – vagy kizáró kulcsszavak bevezetésével – és a kereskedelmi kulcsszavak (pl.: Nikon D850 FX DSLR) használatával sokat javíthat a mutatószámokon.

minosegi-mutato.png

Dinamikus keresési hirdetések

Ha túl sok olyan termékkel rendelkezik, amelyek nevében típusszámok találhatóak, akkor a dinamikus keresési hirdetések jelenthetik a megoldást.

A hirdetéstípus segítségével automatikusan legenerálódik a termékoldal beolvasásával a hirdetés címsora, így az érdeklődő pontos keresés esetén a számára legrelevánsabb tartalommal találkozik.

A beállításhoz hozzon létre egy új kampányt a Keresési hálózaton és válassza ki a Dinamikus keresési hirdetések – A webhelye tartalma alapján célzott hirdetések opciót, majd a beállítások befejeztével mentse el a kampányt.

dinamikus-keresesi-1.png

Figyelem: A hirdetéstípus nem működik hatékonyan, ha a webáruház minősége és tartalmi struktúrája nem megfelelő. Napi szinten változó árukészlet esetén a rendszer nem észleli automatikusan a változásokat, így eltérő adatok jelenhetnek meg.

Érték a címsorban

Örökös dilemma, hogy jelenítsük-e meg a termékek árát a hirdetés címsorában. Ökölszabály nincs, azonban a tesztelési lehetőségünk végtelen.

Egy hirdetéscsoporton belül készítsen másolatot a hirdetéseiről és apró, de mérhető módon alakítsa át azokat. Alapbeállítás mellett az AdWords egyenletesen fogja rotálni a hirdetéseit és automatikusan a legjobbat fogja megjeleníteni az érdeklődők számára.

Az eredmények kiértékelését tekintve viszont több szempontból is értékelheti a különböző hirdetéseket, így a webáruháza piacára jellemző definíciókat és következtetéseket határozhat meg, amelyeket bármikor és bárhol alkalmazhat a jövőben.

AdWords Keresési- és Display kampánytippek

A cikk további részében olyan tippeket fog olvasni, amelyek már nem csak Keresési-, hanem Display csatornákon is egyaránt működnek.

Hirdetésütemezés és ajánlatkorrekció

Természetes, hogy egy kampány nem produkál egyenletes eredményeket a nap minden egyes órájában, ezért érdemes megnézni – legalább kampányszinten -, hogy mely időszakok jelentik a hirdetéseink számára a csúcsidőt.

A kampányt kiválasztva a Dimenziók fülre lépve kattintson a Megtekintés: A hét napja legördülő menüsorra és válassza ki az Idő – A nap órája opciót.

Ne ijedjen meg, ha nem találja a felsoroltakat. Alapbeállításként ez szerepel az AdWords-ben, de ha Önnek esetleg más jelenne meg, akkor is egy fix legördülő menüsorra kell kattintania, ami minden esetben a Szűrő legördülő menüsortól balra található.

A beállítás alkalmazásával jelölje ki a vizsgálni kívánt időszakot és elemezze a látottakat. Ugyanezt, A hét napja beállítással is érdemes véghezvinni és konverziós csúcsidőszak esetén alkalmazzon ütemezési beállításokat és ajánlatkorrekciókat.

utemezes_copy.png

A kampány ütemezéséhez a kampányt kiválasztva kattintson a Beálíltások lapfülre, ahol Az Összes beállítás mellett Helyek, Hirdetésütemezés és Eszközök lapfülekkel fog találkozni. Válassza ki a Hirdetésütemezés fület, ahol kattintson a + Hirdetésütemezés gombra. A + Egyéni ütemezés létrehozása feliratra kattintva pedig állítsa be az elemzéséhez igazodó időtartományt. A beállított időintervallum megjelenik a táblázatban, ahol az Ajánlatkorrekció oszlopban -90%-tól +900%-ig módosíthatja a kínált ajánlatot.

A Helyek lapfülre kattintva megjelenik egy táblázat, amely megyeszinten lebontva mutatja be Önnek a kampánya eredményességét. Határozza meg az Ön számára legfontosabb megyéket és ezek alapján az Ajánlatkorrekció segítségével maximalizálja az eredményeit!

Az Eszközök lapfülön megtudhatja, hogy a kampánya melyik platformon működik a leghatékonyabban: számítógépen, mobiltelefonon vagy éppen táblagépen. A fentiekben felsorolt módon, itt is ugyanúgy alkalmazhatja az Ajánlatkorrekciót, továbbá érdekes adatokat tudhat meg az eszközök közötti felosztásról.

AdWords Display kampánytippek

A cikk további részében olyan tippeket fog olvasni, amelyek a Display csatornákra vonatkoznak.

Közönségek és remarketinglisták

A remarketinglisták jelenthetik az egyik legértékesebb információs adatbázist egy webáruház számára. Gondoljon csak bele, hogy mégis mi történne, ha egy hiba folytán – és biztonsági mentés hiányában – megszűnne a webáruháza egyik pillanatról a másikra? Az újrainduláshoz, mire lenne feltétlenül szüksége? Megmondjuk: ügyféllistára.

A Google AdWords használatával is képes a listák építésére és kezelésére, viszont mindenekelőtt feltétlenül szükséges telepítenie a webáruháza forráskódjába az AdWords által létrehozott követőkódot.

A saját követőkódját a Megosztott könyvtárok-on belül a Közönségekre kattintva tudja megtekinteni. A betöltött oldal jobb szélén kattintson a Címke adatai-ra, majd a Beállítás fülre és a Webhelyeken használható AdWords-címke megtekintése mondatra kattintva megjelenik a remarketing kódja. Ezt a kódot a webáruház minden oldalának </body> címkéje előtt kell elhelyezni. Amennyiben ezt nem találja, akkor a kérje a webáruház fejlesztőjének vagy az ügyfélszolgálatnak a segítségét!

(Megj: ShopRenter admin felületen a Beállítások>SEO & analitika menüpontban kell elhelyezni a kódot.)

remarketingcimke.png

Miután a követőkód telepítve lett, akkor a +Remarketinglista gombra kattintva létrehozhatja saját közönségeit a webhelye látogatóiból, a mobilalkalmazás felhasználóiból, az ügyfelei e-mail címéből vagy a YouTube felhasználókból.

Fontos megemlítenünk, hogy a különböző listák eltérő beállításokkal és kampánytípusokkal működnek. Ha az általános Display remarketingkampányokra gondolunk, akkor csak a webhely látogatói opcióval kell elsősorban foglalkozni.

A Webhely látogatóit kiválasztva finomhangolhatjuk a célcsoport beállításait. Az ügyfelek által betöltött URL-ek alapján gyűjthetünk és kizárhatunk, esetleg egyéni kombináció esetében már meglévő ügyféllistákat is kombinálhatunk egymással.

A létrehozott és a Google által jóváhagyott listákat egyszerűen hozzáadhatjuk a már meglévő Display kampányainkhoz, ehhez mindössze annyit kell tennünk, hogy kipipáljuk a közönség neve melletti rublikát és a Hozzáadás hirdetéscsoportokhoz opcióra kattintunk.

Mit mérjünk?

Jellemző, hogy a Google AdWords és Analytics rendszere egy átlagos felhasználó számára túlságosan bonyolultnak, komplikáltnak tűnhet. Első ránézésre ez biztosan így van, de ha szépen lassan, lépésről-lépésre elkezdünk megismerkedni a jelentésekkel, kimutatásokkal, akkor rengeteg időt meg tudunk spórolni az elemzések során.

A fentieket elolvasva bizonyára már tudja, hogy a továbblépéshez szükség van az elemzésekre és kiértékelésekre. Az AdWords felhasználók nagy része ezzel már tisztában van, azonban nem feltétlenül használja a jelentéseket az elemzések meggyorsításához. Hogy miért? Azért, mert nem tudják, hogy pontosan mit mérjenek!

A következő sorokban bemutatunk néhány példa jelentést, ami szinte minden webáruház számára hasznos lehet. A kimutatásokat a Jelentések menüpontra kattintva érjük el, majd a +Jelentés gombbal tudjuk elindítani az AdWords beépített varázslóját, ami végigvezet az első lépéseken.

Kampány/költség – jelentés

Válasszuk ki a Vonaldiagram típusú jelentést és adjuk hozzá a Kampány és a Költség opciókat, majd állítsuk be a vizsgált időintervallumot. Nem érdemes 1 hónapnál hosszabb távot vizsgálni ennél a jelentésnél, hiszen sok kampány esetében értelmezhetetlen lesz a riport.

A jelentés segítségével az összes kampányunkat és azok napi költését egy helyen fogjuk látni. Nagy segítséget jelenthet ez a riport abban az esetben, ha gyorsan meg akarjuk állapítani, hogy melyik kampány vagy kampányok merítik ki a büdzsé nagy részét.

riport1.png

Leghatékonyabb helyszín – jelentés

A fentiekben olvashatott a hirdetésütemezések témakörében a helyi ajánlatkorrekciókról. A Leghatékonyabb helyszín jelentéssel könnyen megtalálhatjuk azokat a megyéket, városokat, amelyekre érdemes hirdetéskorrekciót alkalmazni vagy kirívó esetben akár kizárni bizonyos helyszíneket.

Válasszuk ki a Sávdiagram lehetőséget, majd bal oldalról húzzuk be a Legkonkrétabb hely, az Interakciók és a Költség/konverzió opciókat. Pár másodperc múlva az AdWords vizualizálja a megadott feltételeket és elénk tárja azokat a helyszíneket, amelyek a legjobban vagy a leggyengébben teljesítettek.

Előfordulhat, hogy nem megyéket, hanem irányítószámokat jelenít meg az AdWords a sávdiagram alsó tartományában.

riport2.png

Ha nem vagyunk feltétlenül kiváncsiak a legjobban teljesítő helyszínekre, viszont a legjobban teljesítő kampányokra igen, akkor mindössze annyi a teendő, hogy bal oldalról a Kampány opciót behúzzuk a Legkonkrétabb hely elé. A feltételek automatikus lefutását követően elemezhetjük a legjobban teljesítő kampányainkat.

A nap órája – jelentés

Ahogy már írtuk, a kampányaink nem feltétlenül produkálnak egyenletes eredményt a nap minden egyes órájában.

Ha nem lenne megfelelő a kampány dimenzióin belüli szűrés a csúcsidő vagy az üresjárat megállapításához, akkor húzzuk be egy sávdiagramba a Nap órája, Interakció és Konverziós arány opciókat. Ugyanezt a logikát használva a Hét napja – jelentést is könnyedén elkészíthetjük.

Mindezek tudatában már csak egy lépés az ajánlatkorrekció beállítása, amivel sokat tudunk javítani kampányaink hatékonyságán.

riport3.png

Konverzióhoz szükséges napok – jelentés

Minden webáruház tulajdonos számára értékes adatokat tartalmazhat ez a viszonylag új riport.

Tételezzük fel, hogy pontosan tudjuk, hogy a vásárlóink nagy része a hirdetésünk láttán, hány nap után kattint és konvertál. Ahogy a kampányaink sem egyenlő mértékben eredményesek, úgy az ügyfeleink is különbözőek és eltérő módon konvertálnak.

Ha pontosan tudjuk, hogy a konverziók nagy része hány napon belül valósul meg, akkor teljes képet kapunk az értékesítési ciklusunkról, továbbá optimálisan időzíthetjük a remarketing kampányainkat és minimálisra csökkenthetjük a kampányok közötti átfedéseket.

Válasszuk ki a Konverzióhoz vezető napok száma, a Kampány és a Konverziók lehetőségeket és pakoljuk mindezt egy sávdiagramba. Rövid időn belül olyan információhoz jutunk, amivel egy új szintre emelhetjük a kampányaink és költségeink optimalizálását.

riport4.png

Összefoglalás

Kijelenthetjük, hogy napjainkban már nincs egyszerű dolga egyik webáruház tulajdonosnak sem. Folyamatosan fejlődni kell, új technológiákat és folyamatokat kell megtanulni, hogy piacképesek tudjunk maradni.

Ha sikerül tudásban és tapasztalatban is a versenytársak felé emelkedni, akkor nem lesz hazárdjáték és értelmetlen pénzköltés egyik online kampányunk sem! Gondoljon csak bele: Ha mindez olyan egyszerű lenne, akkor mindenki ezt csinálná. 🙂

Bízunk benne, hogy a felsorolt tanácsok között talál olyat, amely újdonságként hatott és a hasznára válhat. Köszönjük, hogy végigolvasta a cikkünket!

Amennyiben felkeltette a fenti tippek bármelyike az érdeklődését, akkor próbálja ki és írja meg a véleményét a tapasztalataival kapcsolatban! Bármilyen, beállítás közben felmerülő kérdés esetén is szívesen segítünk.