Hogyan hirdessünk sikeresen AdWords-ben webshopot? - Haladó szint

Hogyan hirdessünk sikeresen AdWords-ben webshopot? - Haladó szint

Sajnos a webáruházak többsége online hirdetések nélkül egyszerűen nem veheti fel a versenyt a konkurenciával. Akármilyen szinten zajlik a tartalomgyártás és a keresőoptimalizálás a háttérben, ha nem hirdetünk AdWords-ben, nem leszünk ott az első találatok egyikén a potenciális vevők számára.

hogyan-hirdessunk-sikeresen-adwordsben-webshopot.jpg

Cikkünkben bemutatjuk a leghatékonyabb technikákat, amelyekhez már szükséges némi előzetes tapasztalat a Google hirdetési rendszerét illetően. Figyelem, haladó szintű technikák következnek!

AdWords Keresési kampánytippek

Ha már látható mennyiségű konverziót produkálnak az első kampányaink és a Google-ben is előkelő helyen szerepelnek a hirdetéseink, akkor nincs más hátra, mint az eredmények mérése és a kampányok optimalizálása. Előre bocsátjuk, hogy mindkettő létfontosságú, folyamatos utómunkát jelent, amelyek hiányában előbb-utóbb lejár a kampányunk “szavatossága” és értelmetlen pénzköltéssé változik.

Ennek elkerülése érdekében, a továbbiakban felsorolunk néhányat az AdWords keresési hálózatot érintő best-practice megoldásokból, hogy még hatékonyabban menedzselhesse az online hirdetéseit.

CamelCase forma használata

A fejlesztői közösségben ismert fogalom az összetartozó szavak írásmódjára utal, ahol a szavak nagy kezdőbetűvel, szóköz nélkül egymás mellé kerülnek beírásra.

A keresési hirdetési hálózaton megjelenő hirdetések esetében szintén alkalmazható ez a technika, természetesen szóközök használata mellett, hiszen A Nagy Kezdőbetűvel Írott Szavak Vonzzák A Tekintetet és ezáltal növelhetik a CTR arányát is.

camelcase-adwords.png

Minőségi mutató

Amennyiben nem biztos a kulcsszavai relevanciájában, akkor érdemes azokat leellenőrizni a Minőségi mutató segítségével.

A Kampányok lapfülön belül kattintson a Kulcsszavak-ra és válassza ki az Oszlopok módosítása opciót. Görgessen lejjebb és a Minőségi mutatót kiválasztva megjelenik több lehetőség, amelyekre kattintva az eredeti oszlopstruktúrája kiegészül az Ön által kiválasztott mutatószámokkal.

AdWords minőségi mutató

(Kattintson a képre az eredeti méretű kép megtekintéséhez)

Érdemes a többi mutatót is hozzáadni (Minőségi mutató, Hirdetés relevanciája, Céloldal élménye és a Várt CTR), hogy komplexen tudja vizsgálni a kulcsszavait. Értelemszerűen, minél jobbak az adatok, annál eredményesebbek a hirdetések.

AdWords minőségi mutató

Ha nem elégedett teljesen a számokkal, akkor a landoló oldalak minőségének javításával, a kulcsszavak frissítésével – vagy kizáró kulcsszavak bevezetésével – és a kereskedelmi kulcsszavak (pl.: Nikon D850 FX DSLR) használatával sokat javíthat a mutatószámokon.

Dinamikus keresési hirdetések

Ha túl sok olyan termékkel rendelkezik, amelyek nevében típusszámok találhatóak, akkor a dinamikus keresési hirdetések jelenthetik a megoldást.

A hirdetéstípus segítségével automatikusan legenerálódik a termékoldal beolvasásával a hirdetés címsora, így az érdeklődő pontos keresés esetén a számára legrelevánsabb tartalommal találkozik.

A beállításhoz hozzon létre egy új kampányt a Keresési hálózaton és válassza ki a Kampány létrehozása cél nélkül opciót. Adja meg a webáruháza címét, majd az kampánybeállítások kiválasztása során a Kezdés és befejezés dátuma alatt aktiválja a Dinamikus keresési hirdetéseket, majd a beállítások befejeztével mentse el a kampányt.

Dinamikus keresési hirdetések

Figyelem: A hirdetéstípus nem működik hatékonyan, ha a webáruház minősége és tartalmi struktúrája nem megfelelő. Napi szinten változó árukészlet esetén a rendszer nem észleli automatikusan a változásokat, így eltérő adatok jelenhetnek meg.

Érték a címsorban

Örökös dilemma, hogy jelenítsük-e meg a termékek árát a hirdetés címsorában. Ökölszabály nincs, azonban a tesztelési lehetőségünk végtelen.

Egy hirdetéscsoporton belül készítsen másolatot a hirdetéseiről és apró, de mérhető módon alakítsa át azokat. Alapbeállítás mellett az AdWords egyenletesen fogja rotálni a hirdetéseit és automatikusan a legjobbat fogja megjeleníteni az érdeklődők számára.

Az eredmények kiértékelését tekintve viszont több szempontból is értékelheti a különböző hirdetéseket, így a webáruháza piacára jellemző definíciókat és következtetéseket határozhat meg, amelyeket bármikor és bárhol alkalmazhat a jövőben.

AdWords Keresési- és Display kampánytippek

A cikk további részében olyan tippeket fog olvasni, amelyek már nem csak Keresési-, hanem Display csatornákon is egyaránt működnek.

Hirdetésütemezés és ajánlatkorrekció

Természetes, hogy egy kampány nem produkál egyenletes eredményeket a nap minden egyes órájában, ezért érdemes megnézni – legalább kampányszinten -, hogy mely időszakok jelentik a hirdetéseink számára a csúcsidőt.

A kampányt kiválasztva kattintsunk a Szegmens ikonra, majd az Idő menüsorra és válassza ki A nap órája opciót.

A beállítás alkalmazásával jelölje ki a vizsgálni kívánt időszakot és elemezze a látottakat. Ugyanezt, A hét napja beállítással is érdemes véghezvinni és konverziós csúcsidőszak esetén alkalmazzon ütemezési beállításokat és ajánlatkorrekciókat.

A nap órája

A kampány ütemezéséhez a kampányt kiválasztva kattintson a Hirdetésütemezés menüpontra, ahol a +Hirdetés ütemezésének módosítása lehetőségre kattintva optimalizálhatja a kampányát nap és óra szerint is.

Hirdetés ütemezés

A Helyek menüpontra kattintva megjelenik egy táblázat, amely megyeszinten lebontva mutatja be Önnek a kampánya eredményességét. Határozza meg az Ön számára legfontosabb megyéket és ezek alapján az Ajánlatkorrekció segítségével maximalizálja az eredményeit!

Az Eszközök menüponton belül pedig megtudhatja, hogy a kampánya melyik platformon működik a leghatékonyabban: számítógépen, mobiltelefonon vagy éppen táblagépen. A fentiekben felsorolt módon, itt is ugyanúgy alkalmazhatja az Ajánlatkorrekciót, továbbá érdekes adatokat tudhat meg az eszközök közötti felosztásról.

AdWords Display kampánytippek

A cikk további részében olyan tippeket fog olvasni, amelyek a Display csatornákra vonatkoznak.

Közönségek és remarketinglisták

A remarketinglisták jelenthetik az egyik legértékesebb információs adatbázist egy webáruház számára. Gondoljon csak bele, hogy mégis mi történne, ha egy hiba folytán – és biztonsági mentés hiányában – megszűnne a webáruháza egyik pillanatról a másikra? Az újrainduláshoz, mire lenne feltétlenül szüksége? Megmondjuk: ügyféllistára.

A Google AdWords használatával is képes a listák építésére és kezelésére, viszont mindenekelőtt feltétlenül szükséges telepítenie a webáruháza forráskódjába az AdWords által létrehozott követőkódot.

A saját követőkódját a fenti “csavarkulcs” ikonra kattintva, a Megosztott könyvtáron belül a Közönségkezelőt kiválasztja tudja megtekinteni. A betöltött oldalon válassza ki a Közönségforrások opciót, majd a Címke beállítása lehetőségre kattintva létrehozhatja a saját a remarketing kódját. Ezt a kódot a webáruház minden oldalának </body> címkéje előtt kell elhelyezni. Amennyiben ezt nem találja, akkor a kérje a webáruház fejlesztőjének vagy az ügyfélszolgálatnak a segítségét!

(Megj: ShopRenter admin felületen a Beállítások>SEO & analitika menüpontban kell elhelyezni a kódot.)

Remarketing címke

Miután a követőkód telepítve lett, akkor a Közönséglisták menüponton belül a jelre kattintva létrehozhatja saját közönségeit a webhelye látogatóiból, a mobilalkalmazás felhasználóiból, az ügyfelei e-mail címéből vagy a YouTube felhasználókból.

Fontos megemlítenünk, hogy a különböző listák eltérő beállításokkal és kampánytípusokkal működnek. Ha az általános Display remarketingkampányokra gondolunk, akkor csak a webhely látogatói opcióval kell elsősorban foglalkozni.

A Webhelylátogatókat kiválasztva finomhangolhatjuk a célcsoport beállításait. Az ügyfelek által betöltött URL-ek alapján gyűjthetünk és kizárhatunk, esetleg egyéni kombináció esetében már meglévő ügyféllistákat is kombinálhatunk egymással.

A létrehozott és a Google által jóváhagyott listákat egyszerűen hozzáadhatjuk a már meglévő Display kampányainkhoz, ehhez mindössze annyit kell tennünk, hogy kipipáljuk a közönség neve melletti rublikát és a Hozzáadás hirdetéscsoportokhoz opcióra kattintunk.

Mit mérjünk?

Jellemző, hogy a Google AdWords és Analytics rendszere egy átlagos felhasználó számára túlságosan bonyolultnak, komplikáltnak tűnhet. Első ránézésre ez biztosan így van, de ha szépen lassan, lépésről-lépésre elkezdünk megismerkedni a jelentésekkel, kimutatásokkal, akkor rengeteg időt meg tudunk spórolni az elemzések során.

A fentieket elolvasva bizonyára már tudja, hogy a továbblépéshez szükség van az elemzésekre és kiértékelésekre. Az AdWords felhasználók nagy része ezzel már tisztában van, azonban nem feltétlenül használja a jelentéseket az elemzések meggyorsításához. Hogy miért? Azért, mert nem tudják, hogy pontosan mit mérjenek!

A következő sorokban bemutatunk néhány példa jelentést, ami szinte minden webáruház számára hasznos lehet. A kimutatásokat a fenti menüsorban a Jelentések ikonra kattintva érjük el, majd a Jelentések opciót kiválasztva a + jelre kattintva tudjuk elindítani az AdWords beépített varázslóját, ami végigvezet az első lépéseken.

Kampány/költség – jelentés

Válasszuk ki a Vonaldiagram típusú jelentést és adjuk hozzá a Kampány és a Költség opciókat, majd állítsuk be a vizsgált időintervallumot. Nem érdemes 1 hónapnál hosszabb távot vizsgálni ennél a jelentésnél, hiszen sok kampány esetében értelmezhetetlen lesz a riport.

A jelentés segítségével az összes kampányunkat és azok napi költését egy helyen fogjuk látni. Nagy segítséget jelenthet ez a riport abban az esetben, ha gyorsan meg akarjuk állapítani, hogy melyik kampány vagy kampányok merítik ki a büdzsé nagy részét.

AdWords jelentések

Leghatékonyabb helyszín – jelentés

A fentiekben olvashatott a hirdetésütemezések témakörében a helyi ajánlatkorrekciókról. A Leghatékonyabb helyszín jelentéssel könnyen megtalálhatjuk azokat a megyéket, városokat, amelyekre érdemes hirdetéskorrekciót alkalmazni vagy kirívó esetben akár kizárni bizonyos helyszíneket.

Válasszuk ki a Sávdiagram lehetőséget, majd bal oldalról húzzuk be a Legkonkrétabb földrajzi hely (felhasználó helye), az Interakciók és a Költség/konverzió opciókat. Pár másodperc múlva az AdWords vizualizálja a megadott feltételeket és elénk tárja azokat a helyszíneket, amelyek a legjobban vagy a leggyengébben teljesítettek.

Előfordulhat, hogy nem megyéket, hanem irányítószámokat jelenít meg az AdWords a sávdiagram alsó tartományában.

AdWords jelentés

Ha nem vagyunk feltétlenül kiváncsiak a legjobban teljesítő helyszínekre, viszont a legjobban teljesítő kampányokra igen, akkor mindössze annyi a teendő, hogy bal oldalról a Kampány opciót behúzzuk a Legkonkrétabb hely elé. A feltételek automatikus lefutását követően elemezhetjük a legjobban teljesítő kampányainkat.

A nap órája – jelentés

Ahogy már írtuk, a kampányaink nem feltétlenül produkálnak egyenletes eredményt a nap minden egyes órájában.

Ha nem lenne megfelelő a kampány dimenzióin belüli szűrés a csúcsidő vagy az üresjárat megállapításához, akkor húzzuk be egy sávdiagramba a Nap órája, Interakció és Konverziós arány opciókat. Ugyanezt a logikát használva a Hét napja – jelentést is könnyedén elkészíthetjük.

Mindezek tudatában már csak egy lépés az ajánlatkorrekció beállítása, amivel sokat tudunk javítani kampányaink hatékonyságán.

AdWords riport

Konverzióhoz szükséges napok – jelentés

Minden webáruház tulajdonos számára értékes adatokat tartalmazhat ez a viszonylag új riport.

Tételezzük fel, hogy pontosan tudjuk, hogy a vásárlóink nagy része a hirdetésünk láttán, hány nap után kattint és konvertál. Ahogy a kampányaink sem egyenlő mértékben eredményesek, úgy az ügyfeleink is különbözőek és eltérő módon konvertálnak.

Ha pontosan tudjuk, hogy a konverziók nagy része hány napon belül valósul meg, akkor teljes képet kapunk az értékesítési ciklusunkról, továbbá optimálisan időzíthetjük a remarketing kampányainkat és minimálisra csökkenthetjük a kampányok közötti átfedéseket.

Válasszuk ki a Konverzióhoz vezető napok száma, a Kampány és a Konverziók lehetőségeket és pakoljuk mindezt egy sávdiagramba. Rövid időn belül olyan információhoz jutunk, amivel egy új szintre emelhetjük a kampányaink és költségeink optimalizálását.

AdWords konverzióhoz szükséges napok jelentés

Összefoglalás

Kijelenthetjük, hogy napjainkban már nincs egyszerű dolga egyik webáruház tulajdonosnak sem. Folyamatosan fejlődni kell, új technológiákat és folyamatokat kell megtanulni, hogy piacképesek tudjunk maradni.

Ha sikerül tudásban és tapasztalatban is a versenytársak felé emelkedni, akkor nem lesz hazárdjáték és értelmetlen pénzköltés egyik online kampányunk sem! Gondoljon csak bele: Ha mindez olyan egyszerű lenne, akkor mindenki ezt csinálná. 🙂

Bízunk benne, hogy a felsorolt tanácsok között talál olyat, amely újdonságként hatott és a hasznára válhat. Köszönjük, hogy végigolvasta a cikkünket!

Amennyiben felkeltette a fenti tippek bármelyike az érdeklődését, akkor próbálja ki és írja meg a véleményét a tapasztalataival kapcsolatban! Bármilyen, beállítás közben felmerülő kérdés esetén is szívesen segítünk.

További hasznos cikkek Google AdWords témakörben: