Újdonság

Újdonságok: Los Angeles sablon, 4 új ShopRenter Alkalmazás…

19 perc olvasási idő Újdonságok a ShopRenterben

Bejegyzésünkben összefoglaljuk az elmúlt időszakban véghez vitt fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek a ShopRentert érintették.

Ha szeretne értesülni az újdonságokról, kövesse nyomon a Frissítési listánkat, amelyet változás esetén Facebook csoportunkban is megosztunk.

Most pedig térjünk is rá az elmúlt időszak újdonságaira!

1. Los Angeles sablon

Los Angeles sablon tervezése során azt tartottuk szem előtt, hogy a főoldali menürendszer képes legyen részletesen, de mégis átláthatóan megjeleníteni a fő- és alkategóriákat.

Elsősorban az elektronikai témakörökre terveztük, ahol rendszerint 8-12 főkategóriát alkalmaznak, azonban a kialakításának köszönhetően a legtöbb témakörhöz remekül illeszkedik.

Los Angeles sablon

Mit nyújt Önnek a Los Angeles sablon?

Fókuszban a mobil eszközök: Koppintásra lenyíló alkategóriák és tartalmak, mobilra optimalizált termék és kategória oldalak, lapozható termékajánló modul és egyéb lapozható modulok, továbbá mobilra optimalizált termék szűrő gondoskodik arról, hogy minden mobil eszközön gördülékeny és hatékony legyen a webáruháza használata.

Eljött a dinamikus modulok ideje: Állítsa be, hogy pontosan hány képet szeretne megjeleníteni a modulban és a rendszer azt automatikusan, dinamikusan méretre fogja igazítani. A főoldali kicker image modul, a termékoldali “Miért tőlünk vásárolj?” rész és a láblécben található fizetési és szállítási modulok is dinamikus modulok lettek a sablonban.

Rögzített termékoldali fejléc: Egy új, rögzített fejléc is belekerült a Los Angeles sablonba, amelyet kiváltképp a termékoldalra fejlesztettünk. Akkor jelenik meg a termékoldali fejléc, amikor a látogató lejjebb görget a termékoldalon.

A rögzített fejléc végigkíséri a látogatót az adott oldalon, így folyamatosan szem előtt lesznek a navigációs és a kosár gombok, amely kedvező hatással lesz a webáruház konverziós arányára.

Új blog megjelenés: Külön kedvezünk a tartalommarketing szerelmeseinek is. A Los Angeles sablonba bekerült egy új kialakítású blog, továbbfejlesztett keresőoptimalizálással, amely felveszi a versenyt a legtöbb blog rendszerrel.

A színátmenetes (gradient) kiemelések pedig hozzájárulnak ahhoz, hogy a tartalmai is a legtrendibb színekben jelenjen meg.

Kiknek ajánljuk a Los Angeles sablont?

  • Akik modern, reszponzív webáruházat szeretnének.
  • Akik sok kategóriával és 100-nál is több termékkel rendelkeznek.
  • Akiknek fontos, hogy a tartalmuk ne csak hasznos, de megnyerő is legyen.
  • Akik akár testre is tudják szabni a sablont!

Reméljük, hogy a Los Angeles sablon elnyeri tetszését és hozzájárul majd webáruháza sikerességéhez.


2. Új ShopRenter Alkalmazások

4 új alkalmazással bővült a ShopRenter alkalmazások sora. Ezek a következők:

2.1 E-manager

E-managerAz E-manager applikáció a nap 24 órájában figyeli a termékei árait, mit, hol és mennyiért árulnak a weben.

Az adatokat könnyen átlátható formátumban, összehasonlítható módon mutatja meg, kiemelve a túl alacsony és a túl magas árait.

Ha magas, csökkentheti és újra megindulnak az eladásai, de ha túl alacsony, megmutatja, mennyi plusz profitot termelhet még.

Mindenki magasabb profitot szeretne, és az E-manager segítségével már könnyen, gyorsan tudja kihozni a legtöbbet a webáruházából, mert megmutatja, hogy hol van még lehetőség a profit növelésére.

A szoftver a megadott termék URL-ek alapján összeállít egy listát és automatikusan megkeresi, hogy hol és mennyiért lehet ugyanazt megtalálni. Ezekből az adatokból ajánlatokat készít az ár csökkentésére, ha magas, vagy a növelésére, ha feleslegesen alacsony.

Főbb jellemzői:

  • API kapcsolat
  • intelligens értesítések
  • saját asszisztensként 0-24 órában dolgozik
  • profitot növel a javaslataival
  • könnyen végrehajtható árazási javaslatokat küld
  • a beállítása gyors, csak egy URL-re van szükség
  • a piacon jelenleg az egyik legkedvezőbb árakkal
  • 3 választható előfizetési csomag, a legkisebbek is használhatják, a legnagyobbaknak kötelező!

Amennyiben az E-managerrel kapcsolatban további segítségre van szüksége, az ügyfélkapcsolat rendelkezésére áll a support@emanager.hu e-mail címen.

  • Beállítási lehetőség: Alkalmazások menüpont
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

2.2 Smartsupp

SmartsuppA Smartsupp a legnépszerűbb chat megoldás Magyarországon, amit 283 000 webáruház és webhely használ világszerte, és most már Ön számára is elérhető a ShopRenter webáruházában.

Főbb jellemzői:

  • Az intelligens élő chat segítségével a lehető legtermészetesebb módon kommunikálhat a webáruház látogatóival, ami sokkal gyorsabb, mint e-mailben és kényelmesebb, mint telefonon.
  • A megfelelő időpontban azonnal kapcsolatba léphet leendő vevőivel és személyre szabott üzenetet küldhet nekik. Ugyanúgy segítheti őket, mint egy boltban az eladó. Emellett nyomon követheti a vásárlók elégedettségének értékelését.
  • Megtekintheti a látogatók mozgásának videó-felvételeit a webshopjában. Milyen oldalakat böngésztek, merre mozgatták egerüket, hová kattintottak, vagyis a viselkedésük megértéséhez kap
    támpontot.
  • Mobil alkalmazásnak köszönhetően mobilról is chat-elhet velük. A Smartsupp alkalmazás chat-jét könnyedén testreszabhatja, saját képére formálhatja, például a chatablak dizájnját és az űrlapjait.
  • Továbbá mérheti az ügyfélszolgálat minőségét (például a válaszidőt, a válaszolt és a nem fogadott beszélgetések számát) részletes statisztikákkal.
  • Ezenfelül a Google Analytics segítségével mérheti a Smartsupp chat hatását webáruháza konverziójára is.

A ShopRenter webáruházban az ügyfelekkel kapcsolatos adatokat GDPR biztosan, automatikusan összekapcsoljuk a Smartsuppal, így gördülékenyen működtetheti webáruházát.

Amennyiben a Smartsuppal kapcsolatban további segítségre van szüksége, akkor a support@smartsupp.com e-mail címre írja az üzenetét.

  • Beállítási lehetőség: Alkalmazások menüpont
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

2.3 Ármágnes

ÁrmágnesAz Ármágnes jóval több kíván lenni egy hagyományos ár-összehasonlító portálnál. Célja, hogy egy kombinált, automatizált marketing rendszert nyújtson elérhető áron, vagyis a legvonzóbb ajánlatok és termékmarketing eszközök egy helyen.

Speciális lehetőségként most mindezt néhány kattintással elérheti a ShopRenter Alkalmazásokon keresztül. A BÉTA teszt alatt a hagyományos ár-összehasonlító részek ingyenesen kipróbálhatók.

Így kockázatok nélkül szerezhet több látogatót webáruházának. Érdemes a benne rejlő lehetőséget kiaknáznia és webáruháza termék ajánlataival minél több hirdetési felületen elérni az új vásárlókat.

A regisztrációs folyamat sokkal egyszerűbb, és a terméklistája megadásával sem kell babrálnia. Ezenkívül az Ármágnes hamarosan érkező, fejlettebb marketing funkcióit is automatikusan azonnal eléri az applikációval.

Az alkalmazáson keresztüli használatot kizárólag a ShopRenter adminban az Alkalmazásokon belül érheti el. Ha már rendelkezik Ármágnes fiókkal, célszerű az elsődleges e-mail címét megadni, így automatikusan össze tudjuk kapcsolni a fiókját az alkalmazással.

Főbb jellemzői:

  • Egyedülálló módon egy fix, kiszámítható havidíjért egyre nagyobb forgalomra tehet szert.
  • Ráadásul, ha elég partnert vagy magán előfizetőt hív be a portálra, akár teljesen ingyen is aktiválhatja a prémium funkciókat BÉTA időszak után is.
  • Direkt ajánlatok rendszerével szinte azonnal felkerülnek a termékei, amint megadta a szükséges adatokat.
  • Nem kell állandóan az egyenlegét csekkolni, vagy feltölteni attól félve, hogy letörölnék a portálról.
  • Ha elmulasztana egy befizetést, a termékei akkor is megjelennek, de a fejlettebb funkciókat nem éri el, amíg nem pótolja az elmaradást.
  • Nem kell fejlesztenie, az alkalmazáson keresztül éri el a termékeit.
  • Játékos arculatával a fiatalabb vásárlói rétegeket is könnyebben megszólítja.

Amennyiben az Ágmágnessel kapcsolatban további segítségre van szüksége, ügyfélszolgálatuk rendelkezésére áll a support@armagnes.com e-mail címen.

  • Beállítási lehetőség: Alkalmazások menüpont
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

2.4 Retargeting.biz

A Retargeting.biz egy olyan online kereskedelmi platform, ami jobbnál jobb marketing lehetőséget biztosít webáruházunknak, így több vásárlást generálhatunk.

Ezzel az alkalmazással automatizálhatjuk marketing folyamatainkat és látogatóink számára személyre szabott tartalmakat készíthetünk.

Funkciók és előnyök:

Dinamikus hirdetések beállítása

  • Hatékonyabb és kreatívabb reklámok
  • Nagyobb bevétel kisebb költséggel
  • Mindig tudja, hogy hogyan teljesítenek reklámai
  • Termékei értékesítése minimális erőfeszítéssel

Kampányok indítása

  • Pontosan tudja, hogy mire vágynak ügyfelei
  • Elhagyott kosarakat szerez vissza
  • Inaktív ügyfelek visszahívása
  • Időhöz kötött ajánlatok, hogy a vásárlást most fejezzék be

Ajánlási rendszer (beta)

  • A leggyorsabb értékesítési út
  • Ügyfelek inspirálása a legnépszerűbb termékekkel
  • Nem csak nézelődnek, vásárolnak
  • Az ügyfelek több terméket raknak kosarukba

Az alkalmazásról bővebb információkat ebben a bejegyzésünkben olvashat.

  • Beállítási lehetőség: Alkalmazások menüpont
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

3. Termék értékeléssel kapcsolatos fejlesztések

A termék értékelések igen fontos vásárlás befolyásoló tényezők egy webáruházban. Így az elmúlt időszakban kiemelt figyelmet kapott, hogy a ShopRenter-es webáruházak a piac legjobb, leghatékonyabb megoldásait szállíthassák ezen a téren is.

3.1 Igazolt vásárlás jelzés termék értékeléseknél

Ügyfeleinktől érkezett az igény, hogy szeretnék jobban kiemelni azokat az értékeléseket, amelyek a vásárlóktól származnak.

Igazolt vásárlás jelzés termék értékeléseknél

A fejlesztés növeli a bizalmat a termék iránt, mivel az értékeléseket olyanok adták le, akik meg is vették az adott terméket, ezzel segíthetjük a látogatókat a termék kiválasztásában, és megnövelhetjük a vásárlási kedvet is.

Amennyiben valaki a boltba bejelentkezve ad le értékelést arra a termékre, amelyet korábban megvásárolt, akkor az értékelés elfogadását követően az értékelés mellett megjelenik egy Igazolt vásárlás jelzés.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Szövegek szerkesztése
  • Elérhető: minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

3.2 Termék értékelések visszanyomozhatósága

Webáruház tulajdonosként többször találkozhattunk már azzal a problémával, hogy a termék értékeléseknél felmerülő igényekre, kérdésekre, problémákra szerettünk volna reagálni, ugyanakkor erre nem volt lehetőségünk. Ennek oka, hogy nem minden esetben tudtuk, hogy ki a termék értékelés írója, nem állt rendelkezésre sem név, sem e-mail cím hozzá.

Az új fejlesztésnek köszönhetően most már látható lesz, hogy ki írta az adott értékelést és milyen e-mail cím tartozik hozzá.

  • Beállítási lehetőség: Bolt> Termék értékelések
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

3.3 Termék értékelések automatikus elfogadása

Sok termék értékelés esetén nagy terhet jelentett az összeset egyesével áttekinteni és engedélyezni.

A fejlesztésnek köszönhetően mostantól beállíthatjuk, hogy hány csillag felett fogadjuk el automatikusan a termék értékeléseket.

Termék értékelések automatikus elfogadása

Eldönthetjük, hogy például csak 3-as értékelés felett fogadjuk el automatikusan az értékeléseket, ez esetben a 2 és 1 csillagos értékelések letiltott állapotba kerülnek, ezeket kézzel kell engedélyeznünk miután átnéztük őket.

Azok az értékelések, amelyek csak szövegesen lettek értékelve, de nem kerültek pontozásra, nem kerülnek automatikus elfogadásra.

A fejlesztésre azért volt szükség, hogy időt takarítsunk meg az ügyfeleinknek. Több automatizációt teszünk lehetővé, hogy más hasznosabb dolgokra fordíthassák az idejüket.

  • Beállítási lehetőség: Bolt> Termék értékelések
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

3.4 Értékelések számának megjelenítése

A termékoldalon, a termékkártyákon, kategória oldalon valamint a villámnézetben is megjelennek az átlagos értékelések mellett, hogy hány értékelésből érte el az adott eredményt a termék.

Értékelések számának megjelenítése

Sokan szeretnének olyan terméket venni, amely másoknál már bevált, ugyanakkor sok esetben nincs idő végigtanulmányozni a paramétereket, egyéb termék információkat.

Ebben segít az új fejlesztés, amelynek köszönhetően a vevő könnyedén fel tudja mérni, melyek a népszerű és sokak által értékelt termékek – már a listaoldalakon is.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Modul termékkártya szerkesztő/Kategóriaoldal szerkesztő/Termékoldal szerkesztő/Villámnézet szerkesztő> a “Termék értékelés” felhasználható paramétert kell a kívánt helyre beilleszteni
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

3.5 Vélemények megtekintése az értékelésekre kattintva

A termékoldalon a csillagos termék értékelésekre (vagy a termékhez “Még nem érkezett” értékelés szövegre) kattintva egyből a véleményekhez irányítjuk a látogatót.

A fejlesztésre azért volt szükség, mert látogatóként minél előbb szeretnénk eljutni a termék értékelésekhez, hogy eldönthessük megvesszük-e az adott terméket.

Sok esetben a véleményekhez hosszas görgetéssel lehet csak eljutni, hiszen azok egészen az oldal alján találhatók meg.

A fejlesztés szükségességét a hőtérképes elemzések támasztják alá, amelyek szerint a legtöbb látogató nem görgeti végig az aloldalt, azonban keresik a véleményekkel kapcsolatos információkat. A frissítésnek köszönhetően megkönnyítjük számukra a navigációt.

  • Beállítási lehetőség: Nem szükséges hozzá beállítás
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

3.6 Termék értékelés összesítő

Gyakran előfordul, hogy a vásárlók szeretik megismerni, hogy mások milyennek találták a kiszemelt terméket. Ennek eleget téve hoztuk létre a legújabb fejlesztésünket, ami nem más, mint a termék értékelés összesítő!

Termék értékelés összesítő

A funkció lényege, hogy a látogató egy helyen láthassa az értékeléseket, és egyből fel tudja mérni, hány jó és rossz értékelés született az adott termékről.

A fejlesztésnek köszönhetően a vevők ezentúl megismerhetik, hogy az egyes termékekhez beérkezett értékelések hogyan aránylanak egymáshoz képest, illetve látható a termékekre adott értékelések pontszáma összesítve.

Az értékelések szűrése is bekerült a rendszerbe, így az adott pontszám sávjára kattintva le lehet szűrni az értékeléseket az adott pontszámú véleményekre. Ha egy sávra kattintunk, csak azok az értékelések jelennek meg, amelyeknél ennyi csillagot adtak.

  • Beállítási lehetőség: Nem szükséges hozzá beállítás
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

3.7 Termék értékelések megjelenítése kifutott termékek esetén

Az értékelések darabszámát kifutott termékek esetén is megjelenítjük, hogy azok a helyes értéket mutatva szolgáljanak a látogatók számára információval.

  • Beállítási lehetőség: Nem szükséges hozzá beállítás
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

 

4. Csomagajánlattal kapcsolatos fejlesztések

A csomagajánlatokban rengeteg potenciál van, ezért tovább folytattuk ennek az egyre népszerűbb funkciónak a tovább fejlesztését.

4. 1 Csomagajánlatok a lenyíló kosárban

A fejlesztésnek köszönhetően a kosárba rakott csomagok vizuális kiemelésre kerültek a lenyíló kosárban.

A kiemelés az alábbi példán látható:

Csomagajánlatok a lenyíló kosárban

A vizuális kiemelés érthetőbbé teszi a felületet a vásárlók számára és lehetővé teszi a csomagajánlatok törlését a lenyíló kosárban.

  • Beállítási lehetőség: Nem szükséges hozzá beállítás
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

4.2 Termékváltozatok megjelenítése a csomagajánlatokban

A fejlesztéssel azoknak nyújtunk segítséget, akik a csomagajánlatok mellett különböző termékváltozatokat is használnak a webáruházukban (méret, szín, kiszerelés stb.). A termékváltozatokkal kiegészített csomagajánlatokkal kombinálhatják a két funkciót, amellyel még tovább növelhetik ajánlatuk hatékonyságát.

A frissítésnek köszönhetően a csomagajánlat funkció is tudja kezelni a különböző termékváltozatokat, így a látogató kiválaszthatja, hogy pontosan melyik változatot szeretné megvásárolni a csomagban.

Termékváltozatok megjelenítése a csomagajánlatokban

Nem szükséges minden termékváltozatra külön csomagajánlatot készítenie, hiszen új csomag létrehozásánál elegendő a szülő terméket kiválasztania. Ezen egyszerűsítettünk, hiszen a csomagajánlat létrehozásánál a terméklistában már jelöljük a szülőterméket, valamint a gyerektermékek esetén a változatokat is. Fontos: Csak fiktív szülővel működik! (Beállítások> Termék beállítások> Működési beállítások)

A fejlesztés működés elve, hogy amikor a csomagba szülőterméket helyezünk el és az áruházban a “Szülőtermékek fiktív szülőként viselkedése” opciót Igen-re állítjuk, akkor a csomagban a szülő termék összes gyerekterméke is elérhetővé válik. A felhasználó számára pedig emiatt a csomagajánlatban kiválasztható lesz minden elérhető gyerektermék.

Az összes gyerektermék azon az áron lesz megvásárolható, amit a szülőtermékhez adunk meg a csomagajánlatnál a kedvezményes ár oszlopban.

  • Beállítási lehetőség: Marketing> Csomagajánlat
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

4.3 Csomagajánlat gyerektermék tulajdonságok

Most már a csomagajánlatban szereplő gyerektermékek tulajdonságait is megjelenítjük a csomagban szereplő termékkártyákon.

Abban az esetben, ha csomagajánlatainkban gyerektermékek is szerepelnek, már az is látható, hogy pontosan milyen változat jelenik meg éppen.

Az új funkció segítségével a látogatóinknak könnyebb dolguk lesz, hiszen azonnal látható, hogy az ajánlat pontosan melyik változatra vonatkozik, ami elősegítheti a csomagajánlataink konverzióját is.

  • Beállítási lehetőség: Nem szükséges hozzá beállítás
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

4.4 Csomagajánlatok megtakarítása az összegzőben

Ezentúl a kosár és pénztár oldalakon az összegző alján megjelenő “Megtakarítás” összegbe beleszámoljuk az ajánlaton lévő kedvezményt is.

A konverziós arány növelésének érdekében vált indokolttá a fejlesztés.

  • Beállítási lehetőség: Nem szükséges hozzá beállítás
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

4.5 Csomagajánlat kupon beváltás korlátozás

A kupon kampányok tervezésének megkönnyítése érdekében korlátoztuk bizonyos kuponok beválthatóságát. Azok a kuponok, amelyek nem érvényesek az akciós termékekre, ezentúl a csomagajánlatokra sem válthatók be.

Ilyen kupon beváltása esetén a kedvezmény a csomagajánlatban szereplő egyik termékre sem érvényes, függetlenül attól, hogy a kupon hogyan van beállítva (például fel van-e véve az engedélyezett termékek közé a csomagajánlatban lévő termék vagy sem).

4.6 Csomagajánlat 0 raktár esetén

Ügyfél visszajelzés alapján merült fel az igény a fejlesztésre, amely során lehetővé tettük, hogy opcionálisan tiltható legyen a raktárkészleten nem lévő termékekből összeállított csomagajánlatok rendelési lehetősége.

A beállítást követően azok a csomagajánlatok, amelyekben szerepel készleten nem lévő termék,  nem fognak megjelenni a termékoldalon és a szöveges oldalon sem.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Bolt beállítások> Kosár és Pénztár beállítások> 0 raktár esetén kosárba gomb tiltása> Igen
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

Amennyiben szeretnénk megjeleníteni továbbra is a készleten nem lévő termékeinkből összeállított csomagajánlatot, akkor értelemszerűen az “Igen” helyett a “Nem” opciót válasszuk ki.

4.7 Csomagajánlat modul nevének testreszabhatósága

A csomagajánlat modulnak az alapértelmezett nevét már nem jelenítjük meg a szöveges oldalakon. Helyette a szerkesztőben személyre szabhatjuk a modul elnevezését.

  • Beállítási lehetőség: Marketing> Csomagajánlat
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

 

5. Termékvéleményekkel kapcsolatos fejlesztések

Csakúgy mint a csillagos értékelések, a szöveges vélemények is fontos szerepet játszanak a vásárlói döntési folyamatban. Ezért ezt a funkciót is továbbfejlesztettük az elmúlt időszakban.

5.1 Termék véleményező felugró ablak

Ahhoz, hogy véleményt tudjunk írni egy termékről, sokszor végig kell görgetnünk a meglévő véleményeken. Sokkal könnyebb dolgunk van, ha az értékelés leadása mindig legfelül jelenik meg.

Termék véleményező felugró ablak

Ezt a problémát oldja meg az új fejlesztés, amelynek köszönhetően a vélemény leadás lehetőség az értékelés összesítése mellett jelenik meg a jobb oldalon (mobilon alatta), ezzel logikus felületet és jó helykihasználást eredményezve.

Termék véleményező felugró ablak

Az “értékelem a terméket” gombra kattintva egy felugró ablak jelenik meg.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Szövegek szerkesztése menüpont
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

5.2 Vélemény ösztönző e-mailes értékelés

A vélemény ösztönző e-mailben a termék értékelés linkre kattintva ezentúl a termék aloldalára kerülünk, ahol rögtön meg lesz nyitva a termék véleményező felugró ablak és le is lehet adni az értékelést.

Így a lehető legrövidebb időn belül, könnyedén tudnak vásárlóink terméket értékelni.

  • Beállítási lehetőség: Marketing> Automatizmusok> Vélemény ösztönző oldalon tegyük bele az üzenetbe az új [PRODUCT_LIST_REVIEW] tag-et
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

5.3 Vélemény ösztönző e-mailből “igazolt vásárlás” jelzés

Abban az esetben, ha valaki úgy ír egy termékről értékelést, hogy a vélemény ösztönző automatizmus által kiküldött levélben kattint egy termékre, akkor az értékelés elfogadását követően a termék aloldalán megjelenik az értékelés mellett az is, hogy “igazolt vásárlás”.

A vásárlóktól származó értékelések kiemelése növeli a bizalmat a termék iránt, mert az értékeléseket olyanok adták le, akik meg is vették az adott terméket, ezzel pedig segíthetjük a látogatókat a termék kiválasztásában és növelhetjük a vásárlási kedvet is.

  • Beállítási lehetőség: Marketing> Automatizmus> Vélemény ösztönző oldalon tegyük bele az üzenetbe az új [PRODUCT_LIST_REVIEW] tag-et
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

 

6. Hűségpont rendszert érintő fejlesztések

A hűségpont rendszer az egyik legjobb marketing eszköz egy webáruház számára. Ügyfeleink visszajelzései alapján készültek el a következő fejlesztések.

6.1 Hűségpont rendszer súgó a termékoldalon

Sok ügyfelünk kérte, hogy szeretné megjeleníteni a legfontosabb hűségpont rendszerrel kapcsolatos információkat a termékoldalon úgy, hogy ne kelljen emiatt a látogatónak elhagynia az oldalt. Így csökken majd a termékoldal elhagyási rátája.

A beállítást követően egy információs ikon jelenik meg a termékoldalon a “Szerezhető hűségpontok” szöveg mellett, amely fölé a kurzort mozgatva megjelenik a súgó szöveg:

hűségpont segítő szöveg

  • Beállítási lehetőség: Marketing> Hűségpont rendszer
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

6.2 Automatikus e-mail a hűségpont jóváírásról

A hűségpont rendszer kiváló eszköz a visszatérő vásárlások ösztönzésére, már ha a vevőink nem feledkeznek meg beváltatlan pontjaikról.

Fejlesztésünkkel egy újabb eszközt adunk a webáruházak kezébe, hogy újravásárlásra ösztönözzék regisztrált vevőiket.

A Hűségpont jóváírás elnevezésű rendszerüzenet segítségével e-mailben értesíthetjük a vevőinket a rendelésük után járó hűségpontok jóváírásáról, akik így nagyobb arányban térnek vissza vásárolni a boltunkba.

Automatikus e-mail a hűségpont jóváírásról

Hűségpont jóváírás üzenetet az admin felület Automatikus e-mailek menüpontjában találhatjuk meg, ahol szerkeszthetjük is a képernyőfotó alapján.

A többi automatikus e-mailhez hasonlóan itt is be tudjuk állítani az címzett és a feladó adatait.

Az üzenet tartalmát az oldal alján tudjuk módosítani. Ezután már csak annyi dolgunk lesz, hogy engedélyezzük az e-mailt, amelyet ezt követően automatikusan megkap minden olyan vásárló, akinek a rendelése után hűségpontokat írtunk jóvá.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Automatikus e-mailek
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

7. ShopRenter API-val kapcsolatos fejlesztések

Az elmúlt időszakban a ShopRenter API több új funkcióval bővült, ami lehetővé teszi a partnereink számára, hogy a ShopRenteres alkalmazásaikat gyorsabban és hatékonyabban tudják megvalósítani.

Ezen kívül szerettünk volna több információt, példát és tippet megosztani API felhasználóinkkal, ezért létrehoztunk egy publikus GitHub Developers repository-t, amelyben a régi, illetve új API eszközökhöz tartozó dokumentációkat gyűjtöttük össze.

7.1 API JSON kommunikáció

A fejlesztő közösségünk számára rendkívül fontos, hogy partnereink gyorsan és kényelmesen tudjanak kommunikálni a ShopRenter API-val. Ennek érdekében lehetővé tettük, hogy JSON formátumban is lehessen adatot küldeni az API felé.

Használata nagyon egyszerű, a kérésben fel kell vennünk a header adatok közé a “Content-Type” kulcsot “application/json” értékkel.

Az átállás megkönnyítése érdekében az API dokumentációnkban található kérések és válaszok példáit kiegészítettük a JSON formátummal.

  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

7.2 Szállítási módok kezelése, adatok elérése

A partnereink számára kritikus pont, hogy hozzá tudjanak férni a szállítási módokhoz a ShopRenter API-n keresztül. Örömmel jelentjük be, hogy megnyitottuk az utat a szállítási módok menedzseléséhez is.

A szállítási módokhoz a ShippingModeExtend resource-on keresztül férhetünk hozzá, amelynek működése megegyezik az Extend resource-oknál megszokottakkal.

  • Beállítási lehetőség: Dokumentáció
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

Továbbá megkönnyítettük a rendelésekhez tartozó szállítási módok hozzáférését, ami az egyik leginkább igényelt funkció volt a fejlesztő közösségünk részéről. A rendelések adatai ezentúl pontosan tartalmazzák az adott szállítás összes kapcsolódó adatát.

7.3. Termékképek teljes eléréssel

Korábban csak a termékkép fájlneve szerepelt a termékekhez tartozó resource-ban. Azért, hogy még inkább segíteni tudjuk a partnereink munkáját, úgy döntöttünk, mostantól elérhetővé tesszük az összes, termékhez tartozó kép teljes elérési útját a termék resource-ban, az AllImages property alatt.

A mainImage itt a fő képet jelenti, majd sorban, prioritás szerint a további képek (image1, image2,…) URL-jei következnek.

Az allImages property csak olvasható, a képek elérésének módosítására nem alkalmas.

Azt, hogy éppen milyen domainnel jelenik meg a képek URL-je, az admin felületen a Beállítások> Általános beállítások> Képek fülön lévő Termék bélyegképek domainje beállítás befolyásolja.

  • Beállítási lehetőség: Dokumentáció
  • Elérhető: Minden ShopRenter Gold és Platinum, illetve PartnerBolt Prémium csomagban

 

8. Egyéb fejlesztések

8.1 Vonalkód/GTIN azonosító megadása

Egy új adatmezőt hoztunk létre a termék szerkesztésénél az adatok fülön, ahol a termék vonalkódja vagy GTIN azonosítója adható meg.

A termék vonalkódjának megadása segítségül szolgálhat olyan webáruházak számára, amelyek több száz terméket értékesítenek. Továbbá a készletezésben is hasznukra válhat a vonalkód a termék azonosítása miatt.

A GTIN kódra pedig azért volt szükség, mert a Merchant Center követelménynek tünteti fel az azonosítót a Google Shopping feed integráció esetén bizonyos termékköröknél.

A mező módosítható XLSX-szel, illetve automatikusan bekerült a Google Shopping feedbe is.

  • Beállítási lehetőség: Bolt> Termékek> Termék szerkesztése> Adatok fül
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban (A Google Shopping feed Silver csomagtól elérhető)

8.2 XLSX export fájlnév és akciós ár módosítás

Ügyfeleink visszajelzése alapján az XLSX által generált export fájl neve nem volt megfelelő, ezért módosítottunk rajta. A fájlnév felépítése mostantól a következő: boltnév-xlsx-export-export dátuma.xlsx

Továbbá az akciós árak könnyebb adminisztrálása miatt mostantól a bruttó akciós ár is módosítható XLSX export-import funkció segítségével.

  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

8.3 “Dátum idővel” beviteli típus a dinamikus modulokban

A dinamikus modulok esetében korábban nem volt “dátum idővel” beviteli típus.

Ezzel létrehozhatóvá vált például a Kezdő és Vég dátum úgy, mint például a főoldali bannerkezelő beállításánál. Most már ennél a modul típusnál sem hiányzik ez a beállítási lehetőség.

  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

8.4 Csomagküldő.hu futárszolgálat szállítási mód (béta)

Csomagküldő.huFolyamatosan bővítjük a lehetőségeket a ShopRenterben a legnépszerűbb szállítási módokkal, ezért került be a rendszerbe a Csomagküldő.hu szolgáltatása, amely Magyarországon jelenleg több mint 253, míg Európa szerte pedig majdnem 2.800 átvevőhellyel rendelkezik.

A beállítást követően a vásárlók a pénztár szállítási módjai közül ki fogják tudni választani a számukra legelőnyösebb csomagpontot átvételi helyként.

A fejlesztéssel bővült az elérhető futárszolgálatok száma, illetve használatával a vásárlóknak is több lehetőséget tudunk biztosítani a rendelt csomag átvételére.

Ahhoz, hogy az átvevőhelyek folyamatosan frissüljenek és lekérésre kerülhessenek a Csomagküldő.hu rendszeréből, elengedhetetlen az API kulcs és jelszó megadása, ami a Csomagküldő.hu felületén a felhasználó névre kattintva a felhasználói fiókban található meg regisztráció után.

Regisztrálni ezen a felületen lehet, amelyet 3 munkanapon belül jóváhagynak.

Beállítás után a szállítási módoknál meg fog jelenni az új szállítási mód a pénztárfolyamatban.

Csomagkuldo.hu

Fontos: a Csomagküldő.hu beállítások fülön szükséges megadni az API adatokat, amit a futárszolgálat biztosít a szerződéskötés során. Ezen kívül az alapértelmezett nyelvet és a szállítási országokat is be kell állítanunk.

A funkció jelenleg béta üzemben működik, így a rendelések átadása egyelőre manuálisan történik a Csomagküldő.hu rendszerébe. Ez azt jelenti, hogy kézzel kell felvenni a rendszerükben a rendeléseket, futárszolgálat export nélkül.

Már készítik a saját ShopRenter alkalmazásukat, amellyel teljessé válik a szolgáltatás és amelyet követően automatizáltan átkerülnek a Csomagküldő.hu rendszerébe a rendelései. Az alkalmazás elkészüléséről a Csomagküldő.hu ügyfélszolgálata tud további információkkal szolgálni.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Bolt beállítások> Szállítási módok
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

8.5 Letölthető termékek több rendelési állapotban is letölthetők a vevő fiókjából

Rendszerünkben korábban csak egy rendelési állapot volt beállítható arra, hogy a vevő a fiókjából a megvásárolt digitális terméket le tudja tölteni. Ezen változtattunk, most már több rendelési állapot is kiválasztható erre a célra.

A fejlesztést az indokolta, hogy az ügyfeleink nagy része más-más rendelési állapotot használ a különböző fizetési módokhoz. Ha letölthető terméket is vásároltak, a rendelést kénytelen volt mindig egy rendelési állapotra állítani, ami bonyolította az adminisztrációt.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Termék beállítások> Működési beállítások utolsó sora
  • Elérhető: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

8.6 Számlázz.hu autentikálás számla agent kulcs segítségével

A Számlázz.hu integrációban most már van lehetőség számla agent kulcs megadására is, melyet a Számlázz.hu fiókban van lehetőség generálni.

A számlázó ezzel az azonosítóval váltja ki a felhasználó név és jelszó páros megadását, ami elsősorban a biztonságot szolgálja. A felhasználónak nem kell már sehol megadnia a felhasználónevét és jelszavát, amelyekkel a fiókjába is belép, így az nagyobb biztonságban tudható.

A kulcs a Számlázz.hu rendszerében belépés után a Vezérlőpult felhasználói blokkjának az alján generálható.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Integrációk> Számlázók> Számlázz.hu
  • Elérhetőség: Minden ShopRenter Silver, Gold és Platinum, illetve ParnerBolt csomagban

Bővebb információ a Számla Agent kulcsról ide kattintva olvasható.

8.7 Számlázz.hu számla előtag megadási lehetőség

A fejlesztés azok számára készült, akiknek több webáruháza is van és a rendeléseiket a Számlázz.hu rendszerével számlázzák ki.

A számlaszám előtag használatával könnyebben megkülönböztethetőek az eltérő webáruházakból érkező számlák.

Fontos: Csak olyan előtag használható, ami korábban már létre lett hozva a Számlázz.hu fiókban, ezért első lépésben a számlázórendszer admin felületén Beállítások> Előtagok menüpontban létre kell hozni a használni kívánt előtagot.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Integrációk> Számlázók> Számlázz.hu menüpont
  • Elérhetőség: Minden ShopRenter Silver, Gold és Platinum, illetve ParnerBolt csomagban

8.8 Új fizetési mód: Budapest Bank online áruhitel

Az online vásárlások számának növekedésével egyre nagyobb az igény arra, hogy az olyan kapcsolódó szolgáltatások is elérhetők legyenek a webáruházban, mint az áruhitel.

A Budapest Bank szolgáltatása teljesen online ügyintézést biztosít, amely megkönnyíti a vevők számára a hiteligénylést a vásárolt termékre.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Bolt beállítások> Fizetési módok
  • Elérhetőség: Minden ShopRenter Silver, Gold és Platinum, illetve ParnerBolt csomagban

Fontos: A fizetési mód használatához Payment Gateway is szükséges, melyről bővebben olvashat ide kattintva.

8.9 Paraméterek bekerülése az Árukereső feed-be

Ezzel a fejlesztéssel bekerülnek az Árukereső feed-be a termékek általános fülön megadott paraméterei is.

Az átadott termékadatok segítségével nemcsak az Árukereső kategóriáiba kerülnek be a termékeink, hanem a szűrési oldalakra is, aminek köszönhetően több kattintásra és minőségibb látogatóra tehetünk szert.

A paraméterek automatikusan bekerülnek a feed-be, így ha a termékek oldalon kitöltöttünk minden mezőt, akkor további teendőnk már nincs vele.

  • Elérhetőség: Minden ShopRenter Silver, Gold és Platinum, illetve ParnerBolt csomagban

Az Árukereső termékmegosztás funkcióról ide kattintva olvashat bővebben.

8.10 SVG logó megjelenítés automatikus üzenetekben

Az SVG fájlok egyik legnagyobb előnye, hogy minőségromlás nélkül szabadon méretezhetők, így alacsony fájlméret mellett is magas minőségű képre tehetünk szert a használatával.

A formátum népszerűségének eredményeként egyre több ügyfelünk használ .SVG formátumú képet logóként, azonban ezek a képek nem jelentek meg eddig a visszaigazoló levelekben.

A fejlesztésnek köszönhetően már minden levélbe bekerül a logó képe, amennyiben az üzenet szerkesztése során megadjuk a [SHOP_LOGO] dinamikus elemet.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Automatikus e-mailek
  • Elérhetőség: Minden ShopRenter és PartnerBolt csomagban

8.11 Erős ügyfél-hitelesítés (PSD2) a Payment Gateway fizetési módoknál

Az Európai Unió PSD2 irányelvének (PSD2) részeként bevezetésre kerül az erős ügyfél-hitelesítés (SCA), amely komoly technikai módosításokat ír elő a fizetési folyamatokban. Ennek részeként minden elindított tranzakció során bekérésre kerülnek a vásárló adatai, a kereskedők számára pedig kötelező lesz átadni ezeket az adatokat a fizetési szolgáltatónak.

Az erős ügyfél-hitelesítés által megkövetelt módosításokat a ShopRenter minden Payment Gateway-en keresztül elérhető fizetési módnál elvégezte:

  • K&H
  • UniCredit
  • Escalion
  • Wirecard QPAY
  • Mobilos fizetés
  • Mobil MasterCard fizetés
  • OTPay
  • MasterPass
  • Saferpay – SIX Payment Services
  • Paysafecard
  • Paysafecash

A Magyar Nemzeti Bank a hazai pénzügyi szolgáltatók számára a bankkártyával történő internetes fizetések esetében erős ügyfél-hitelesítés bevezetésére (III/2. pont) 12 hónapos türelmi időt engedélyezett, így a bevezetés végső határideje 2020. szeptember 14.

  • Elérhetőség: Minden ShopRenter Silver, Gold és Platinum, illetve ParnerBolt csomagban

8.12 Barion Pixel

Magyarországon a Barion készült el először a PSD2 által előírt követelményekkel az online bankkártyás fizetést tekintve és készítette el az ehhez szükséges fejlesztéseit, ami egy Barion pixel nevű adat átadással tesz eleget a jogszabály elvárásinak.

A kötelező bevezetést igaz halasztották, a fejlesztés ennek ellenére természetesen már használható.

A ShopRenterben is elkészültek a fejlesztések, hogy a Barion pixel elhelyezhető legyen a forráskódban, és a csalás kiszűréséhez szükséges adatok átadásra kerüljenek a Barion rendszerébe.

A Barion Pixel azonosító a Barion admin felületén az Elfogadóhelyek kezelése menüpontban az Elfogadóhely részletei gombra kattintva érhető el. A ShopRenter admin felületén a Barion fizetési mód beállításaiban, a Barion Pixel ID résznél adható meg.

Fontos: Nem a teljes implementáció készült el, csak az úgynevezett “based kód”, viszont ez is elég a csalások kiszűréséhez.

Felmerülhet a kérdés a fejlesztéssel kapcsolatban, hogy az adat átadása mennyire felel meg a GPDR által támasztott szigorú adatkezelésnek?

Az adatok kezelésének a célja a bankkártyás csalások kiszűrése, ezért jogszerű az adat átadása és tárolása is.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Bolt beállítások> Fizetési módok>Barion> Barion Pixel ID
  • Elérhetőség: Minden ShopRenter Silver, Gold és Platinum, illetve ParnerBolt csomagban

 

9. Kivezetett funkciók

Ügyfeleink legnagyobb megelégedettségére a ShopRenterben rengeteg funció és több mint 100 integráció található. Viszont ezek egy részét ma már senki nem használja, mert vagy megszűnt szolgáltatásról beszélünk vagy csak nincs rá már igény.

Így csak a zajt növelte az adminisztrációs felületen és a ShopRenter kódját is a kelleténél komplexebbé tette.

Ezért fejlesztő csapatunk ennek a komplexitásnak a csökkentését tűzte ki célul, amely hosszabb távon gyorsíthatja a fejlesztések elkészültét, hiszen a fejlesztés és a tesztelés idejét jelentősen csökkenti.

Az elmúlt időszakban ez 2 funkciót érintett.

9.1 Facebook webáruház

A kivezetésre több okból volt szükség. Egyrészt a Facebook egy sokkal hatékonyabb megoldást kínál a felhasználóknak, amelyet Facebook Bolt néven ismerhet.

Másrészt pedig folyamatosan vizsgáltuk a Facebook Webáruházban leadott rendelések statisztikáit, ahonnan az utóbbi időben csupán elvétve érkezett rendelés az ügyfeleinkhez.

A Facebook Bolt és a kivezetésre kerülő Facebook Webáruház funkció abban tér el egymástól, hogy az utóbbi még nem volt képes a mobil megjelenésre, míg a Facebook Bolt már mobilon is elérhető. Ráadásul, a Facebook Webáruháznál elvárt 2.000 követő elérésére sincs a továbbiakban szükség.

Tekintve, hogy a felhasználók nagy része mobilról használja a Facebook rendszerét, így a Facebook Webáruház funkció használata értelmét vesztette.

Amennyiben be volt kapcsolva a funkció és össze volt kötve a Facebook oldalával, akkor fontos, hogy a Facebook oldal beállításainál kikapcsolásra kerüljön a Webáruház lapfül. Ennek hiányában egy üres lapfül lesz látható és kattintható a Facebook oldalán.

  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold és Platinum, illetve ParnerBolt csomagban

9.2 Mobil webshop menüpont

A menüpont az okostelefonok elterjedésének kezdetekor készült, a feladata az volt, hogy mobilon is használható webáruház jelenjen meg a felhasználóknak. 

Ugyanakkor a technika előrehaladtával és a felhasználói igények változásával a menüpont elavulttá vált, továbbá a már reszponzív sablonjaink térhódításával nem volt szükség külön menüpont használatára. Ezeknek a sablonoknak az arculata minden eszközön egységes marad és annak méretére optimalizálódik.

Mi a teendője annak, akinél be volt kapcsolva a funkció?

Amennyiben Ön már reszponzív sablont használ, nincs teendője a kivezetéssel, a webshop mobilra optimalizált változata fog betölteni a kisebb kijelzőkön. 

Ha a webáruház által használt sablon nem reszponzív, abban az esetben javasoljuk a sablon cseréjét. A felhasználói élmény mellett fontos rangsorolási szempont a Google számára a képernyő méretére történő optimalizálás, így egy modern sablon segítheti webáruházát a kereső találati listájának magasabb helyére jutni. Ellenkező esetben a weboldal asztali nézete fog betölteni mobil eszközökön is.

A reszponzív sablonjainkat ide kattintva találja.

A sablon váltáshoz segítséget pedig itt olvashat.

 

Bízunk benne, hogy az újdonságok és a fejlesztések elnyerik a tetszését és hozzájárulnak webáruháza sikerességéhez.

Ha pedig bármilyen kérdése vagy észrevétele van az újdonságokkal kapcsolatban, kérjük, nyugodtan vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, akik készséggel segítenek majd.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Billingo ShopRenter Alkalmazás
Hogyan számlázzunk egyszerűen? ShopRenter Alkalmazás: Billingo

A ShopRenter Alkalmazások tárháza folyamatosan bővül, amelyek segítenek webáruháza üzemeltetésében, így járulva hozzá a ...Elolvasom

Close