Újdonság

Újdonságok: 4 új alkalmazás, Google Shopping Reviews feed, új funkciók az admin felületen

9 perc olvasási idő Shoprenter újdonságok, fejlesztések

Bejegyzésünkben összefoglaljuk az elmúlt időszakban véghez vitt fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek a Shoprentert érintették.

Ha szeretnél értesülni az újdonságokról, kövesd nyomon a Frissítési listánkat.

Emellett, ha bármilyen ötleted támadt, akkor írd meg azt a megújult kívánságlistánkra. Ezt a listát is érdemes nyomon követned és szavaznod az ötletekre, mert ennek segítségével tehetsz a legtöbbet azért, hogy egy kért fejlesztés mihamarabb elkészüljön.

Most pedig térjünk is rá az elmúlt időszak újdonságaira!

1. Shoprenter Alkalmazások
2. Google Product Reviews feed
3. Új funkciók az admin felületen
4. További optimalizálások

1. Shoprenter Alkalmazások

1.1 Új Shoprenter Alkalmazás: Utánvét Ellenőr

Megjelent a Shoprenterben az Utánvét Ellenőr alkalmazás, amely még azelőtt ellenőrzi a vásárlók reputációját, hogy le tudnák adni a vásárlók az utánvétes rendelésüket.

Ha a vásárló reputációja az eladó által beállítottnál alacsonyabb, úgy a rendelés leadása során nem választhat utánvétes fizetési módot a vevő.

Hogyan működik? 

  1. A vásárló megadja az e-mail címét, melyet egy kis kódrészlet felismerhetetlenre alakít (hasheli).
  2. A webshop megkérdezi a rendszerünket, hogy a hash eléri-e az előre beállított reputáció szintet: ha nem, az utánvét eltűnik a választható fizetési módok közül. 

Fontos! A hashelésnek köszönhetően a szolgáltatás használata során nem kapunk meg olyan adatot, amelynek segítségével a felhasználót beazonosíthatnánk.

Tekintsd meg az alkalmazás bemutató videóját:

Próbáld ki most az Utánvét Ellenőr alkalmazást teljesen ingyen!

Beállítási lehetőség: Alkalmazások > Utánvét Ellenőr
Elérhetőség: Minden Shoprenter és Partnerbolt csomagban.

1.2 Új Shoprenter Alkalmazás: Landing Page készítő

A FuturIT Landing Page készítő egy olyan alkalmazás, amely segítségével egyszerűen, szaktudás nélkül, programozó és grafikus nélkül készíthetsz landoló oldalakat különböző eseményekre – mint például a Black Friday.

Használata egyszerű, egy magyar nyelvű, jól áttekinthető adminisztrációs felület segítségével lehet menedzselni. Az alkalmazás jól dokumentált, illetve a cég ügyfélszolgálata is gyorsan reagál, ha elakad.

A szoftver használatával kis befektetéssel megsokszorozhatod webáruházad bevételét.

Gyere és telepítsd a Landing Page készítő alkalmazást!

Beállítási lehetőség: Alkalmazások > Landing Page készítő
Elérhetőség: Minden Shoprenter és Partnerbolt csomagban.

1.3 Új Shoprenter Alkalmazás: MPL

Az MPL Alkalmazással már közvetlenül a webáruházadból is nyomtathatsz címiratot és így kényelmesebben elérheted az MPL 3.000-nél is több csomagátvételi pontját!

Az MPL Alkalmazás használatához MPL szerződéskötésre és regisztrációra van szükséged.

A rendeléseket pár lépésben, egyszerűen kezelheted:

  • rendelések feldolgozása, adatainak ellenőrzése, címkekérés
  • a feldolgozás végén a napi feladás zárása.

 A bővítményben a Rendelések gombra kattintva találod meg a postai szállítási móddal kért rendeléseidet.

  1. A rendeléseket gyorsan megtalálod, ha rendelésszámra vagy időintervallumra keresel.
  2. Tudsz csoportos feldolgozást is kezdeményezni.
  3. A nap végén véglegesíted a feladni kívánt rendeléseket.
  4. A piktogramok útba igazítanak a kézbesítési módok között.
  5. A rendelésedet meg tudod szerkeszteni: megadhatod a csomagod súlyát és extrákat választhatsz hozzájuk.
  6. Letöltheted a korábbi feladásösszesítőidet is. Módosíthatod a telepítést követően tett alapbeállításokat és a kapcsolatot is egyszerűen felveheted velünk.
  7. Egy felugró ablakban nyomon követheted a csomagod kiszállítását.
  8. Le tudod letölteni a rendeléshez tartozó címkét.
  9. Törölheted a rendelésedet.
  10. Az Alkalmazás segít a rendelés-visszaküldések kezelésében is, itt éred el az inverz szolgáltatást.

Az Alkalmazás díjmentesen használható, csupán a csomag feladásokért kell fizetni.

Szerezd be a szükséges hozzáféréseket és telepítsd az alkalmazást 5 perc alatt, hogy élvezd az automatizálás előnyeit!

Beállítási lehetőség: Alkalmazások > ConvKit
Elérhetőség: Minden Shoprenter és Partnerbolt csomagban.

1.4 Új Shoprenter Alkalmazás: ConvKit

A ConvKit egy olyan konverzió optimalizáló megoldás, aminek segítségével a webshopod látogatóiból leadeket, vásárlókat vagy adatbázist generálhatsz okos, pop up widgetek segítségével.

mceclip1.jpg

A ConvKit egy e-kereskedők számára kialakított konverziónövelő megoldás, amely támogatja a webshopra látogató érdeklődők maximális vásárlási élményének és sikeres vásárlásának megvalósulását minden lehetséges stádiumban. Előre szerkesztett sémáknak köszönhetően esztétikus és személyre szabott üzenetek jeleníthetőek meg könnyedén a weboldal tetszőleges kategória, -lista, -és termékoldalain.

A fejlett szerkesztési beállításoknak köszönhetően a ConvKit több párhuzamosan futó egyedi kampány futtatására is képes. A kampányok létrehozása egyszerű, átlátható és gyors, így minden oldalon a megfelelő üzenet a megfelelő időben jelenik meg, ezzel segítve a látogatók navigációját vagy a vásárlói kedv növelését.

További beállítások támogatják a látogatók speciális szűrését, mint például a szofisztikált wigdet* célzást (akár kulcsszó szinten); az analitikák valós idejű adatai alapján pedig könnyen nyomon követhető a kampány sikeressége.

Az alapfunkciókkal rendelkező free verzió ingyenesen használható. A nagyobb funkciós csomagok 19$-tól kezdődnek. Bővebb információ az árazásról itt található.

Az alkalmazás beállítása 5 perc alatt elvégezhető, mely után élvezheted az automatizálás előnyeit, próbáld ki!

Beállítási lehetőség: Alkalmazások > ConvKit
Elérhetőség: Minden Shoprenter és Partnerbolt csomagban.

2. Google Product Reviews feed

A Google Product Reviews feed funkcióval javíthatsz a hirdetéseiden, valamint segítségével termékértékeléseket küldhetsz a Google Shopping szolgáltatásba. Használatával kiemelheted termékedet a tömegből és erősítheted a vásárlási döntés meghozatalát a vevőben.

Követelmények a használatához:

1. Regisztrálj a programba ide kattintva.
2. Legalább 50 termék értékelésével kell rendelkezz a webáruházadban.
3. A Google Merchant Center felületén tudod beállítani a feedet, segítséget ide kattintva találsz a beállításhoz.

A beállítás után a beküldött értékelések összesítésre kerülnek és valamely egyedi azonosító szerint a termékekhez rendelődnek.

A Shopping hirdetések beállításáról ide kattintva olvashatsz részletes beállítási útmutatót.


Beállítás: Marketing > Automatikus termék megosztás > Google Product Review
Elérhetőség: Silver csomagtól elérhető

3. Új funkciók az admin felületen

3.1 Új funkcióval egészült ki az admin kereső

Megújítottuk az admin keresőt, így mostantól az új funkciónak köszönhetően már a modulok között is kereshetünk.

A fejlesztés célja, hogy másodpercek alatt megtalálható legyen ügyfeleink számára a keresett modul, amellyel foglalkozni szeretnének.

A kereső minden esetben az admin felületen beállított nyelv szerint keres és ad találatot abban az esetben, ha a modul alapértelmezett nevére vagy ha az általunk egyedileg átírt modul nevére keresünk rá.

Gyorsbillentyűk a kereső hatékonyabb használatához:

  1. Keresés: “Ctrl + k”
  2. Léptetés a keresőben: fel és le nyilak
  3. Kilépés: Esc
  4. Találat megnyitása: Enter

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.
Beállítási lehetőség: Nem szükséges külön beállítás a funkció eléréséhez.

3.2 OnlinePénztárca integráció

Lehetővé tettük, hogy a Shoprenteres webáruházad könnyedén összeköthető legyen az onlinePénztárca szolgáltatással.

Mi az az onlinePénztárca?

Az onlinePénztárca egy virtuális pénztárca, ami a vevők számára árcsökkenést, a webshopok számára pedig nagyobb forgalmat és konverziót kínál. A 2017 elején indult szolgáltatás idén már több mint 310.000 regisztrált vásárlóval és 280 webshoppal büszkélkedhet. 

Miért éri meg a vevőknek? 

A vevőnek csak annyi a dolga, hogy regisztrál egy fiókot és vásárol a partner webshopok egyikében, hiszen minden egyes vásárlással gyarapíthatja a pénztárcájában lévő összeget. Ráadásul az összeg hétről-hétre kamatozik is. 

A virtuális pénztárcában tárolt összeget a vevő kuponok formájában tudja beváltani az elfogadóhelyek egyikén, amelyek között olyan webshopok szerepelnek, mint a Velekey Ékszervilág, a Bikeplus.hu, a Patikatárs, a Díszpárna.com webáruház vagy a Gearup.hu.

Az onlinePénztárca folyamatosan gyűjti a visszajelzéseket és a vevők elégedettsége alapján rangsorolja a boltokat, így segítve a vásárlási döntést. A korrekt webáruház minősítés megszerzése a webshopok számára is hasznos, hiszen így extra forgalmat generálhatnak a boltjukba. 

Miért éri meg a webshopok számára?

Az onlinePénztárca egyik nagy előnye a webshopok számára a forgalomszerzés. A partner webáruházak megjelennek az elfogadóhelyek között, valamint az onlinePénztárca kampányaiban és a közösségi oldalán is, ami extra forgalmat jelent számukra.  

A webshopok számára több marketing lehetőséget is kínál az onlinePénztárca. A választott csomagjuktól függően:

  • exit popupot használhatnak a vásárlók megmentésére,
  • hírlevél kampányt indíthatnak
  • és bannereket jeleníthetnek meg az áruházuk felületén.

Az onlinePénztárca az egyedi kampányok és nyereményjátékok kidolgozásában is tud segíteni a webshopoknak. A keresőoptimalizáció hívei sem maradnak üres kézzel, számukra marketing tanácsadással és SEO tartalmakkal tud segíteni a virtuális pénztárca. 

Az onlinePénztárcás vásárlók 10.000 Ft-onként 500 Ft jóváírást kapnak a partner webshopokban leadott rendelések során. Az összegyűjtött összeget ezután az elfogadóhelyek bármelyikén beválthatják, így tehát nagyobb eséllyel térnek vissza egy onlinePénztárcás webshopba. Az onlinePénztárca tehát nemcsak a vásárlásra, de a visszatérő vásárlásra is ösztönzi a vevővet, ezzel növelve a webáruház konverzióját. 

Hogyan tudod webáruházadat regisztrálni?  

Az ingyenes próbaidőszak regisztrációt ezen az oldalon tudod elindítani: https://www.onlinepenztarca.hu/admin/register

Beállítások a Shoprenter Adminon belül

A regisztráció során az adataid megadása mellett néhány beállítás elvégzésére is szükség lesz a webshopod admin felületén.

  1. Először is, létre kell hoznod a kuponokat, amiket az onlinePénztárcás vásárlók be tudnak majd váltani a webshopodban. Több eltérő kuponra lesz szükség, korlátlan lejárati idővel és eltérő összegekkel. A kuponok beállításáról a regisztrációs folyamat során és az onlinePénztárca admin felületén tájékozódhatsz.

    onlinepenztarca-ajanlatok.png
  2. A kuponok létrehozása mellett be kell illesztened egy JavaScript kódot is a Megjelenés > Téma testreszabás > Egyedi scriptek oldalon a BODY részbe illeszthető scriptek közé. Az egyedi kódot a kuponokhoz hasonlóan a regisztrációs folyamat során fogod megkapni.
  3. Ahhoz, hogy a termékeid megjelenhessenek az onlinePénztárca felületén, a regisztráció során meg kell adnod az Árukereső feed elérhetőségét is, amit a Marketing > Automatikus termék megosztás > Árukereső oldalon, az Export URL sorban találsz. Ha még nem lenne engedélyezve az Árukereső termék megosztás, először ezt kell megtenned. 

Integráció elérhetősége: Minden Shoprenter csomagban.

4. További optimalizálások

4.1 Rendelés azonosítók javítása

Az elmúlt időszakban adatbázis architektúra változás miatt a rendelés azonosítók nem sorrendben nőttek, ezt a problémát javítottuk, így most már nem maradnak ki rendelésszámok.

Természetesen az elhagyott kosarak még így is okozhatnak rendelésszám kimaradást, de ez már a normál működése a rendszernek.

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.
Beállítási lehetőség: Nem igényel beállítást.

4.2 Csoport áthelyezés

Új automatikus eseménnyel bővítettük a Shoprenter funkcionalitását. Mostantól lehetőség nyílik arra, hogy új regisztrációt követően automatikusan áthelyezzük a felhasználót egy másik vevői csoportba.

Az új funkció segítségével kifejezetten a regisztrált felhasználók számára hozhatunk létre akciókat.

Beállítási lehetőség:

  1. Az admin felületen a Marketing / Automatikus események oldalon hozz létre egy új automatizmust.
  2. Az első lépésben válaszd az “Új regisztráció” eseményt. (Abban az esetben, ha a regisztrációhoz jóváhagyás szükséges, akkor a vevőcsoport áthelyezés csak a manuális jóváhagyás után fog megtörténni.)
  3. A következő lépésben válaszd a “Vevői csoport áthelyezés” cselekményt.
  4. A cél vevőcsoport listából válaszd ki azt, amelyikbe szeretnéd, hogy bekerüljön a felhasználó a regisztrációt követően. (A választott vevői csoportnak nagyobb sorrendje kell legyen mint az alapértelmezett vevői csoport, másképpen az áthelyezés nem valósul meg. Ezt a vevők / vevői csoport oldalon ellenőrizheted.)

Elérhetőség: Shoprenter Gold és Platinum csomagokban elérhető a funkció.

4.3 Rendelés lista termék kereső

Az admin felületen a rendelés lista oldalon található termék kereső funkcióval mostantól nemcsak egy konkrét termékre lehet keresni, hanem termék csoportra is.

Ehhez nem kell mást tennünk, mint a kereső mezőben elkezdeni gépelni a keresett kifejezést.

A keresés a háttérben azonnal elindul és a listában megjelennek a beírt kifejezésnek megfelelő találatok. Ezáltal könnyedén leszűrheted a rendelés listát akár egy márkára is.

Amennyiben egy konkrét méretet, színt, kiszerelést vagy bármilyen más szempont szerinti fix terméket keresel, a kereső továbbra is felkínálja a lehetőségeket, csak válaszd ki a listából a megfelelőt és a találatok között csak azok a rendelések fognak szerepelni amelyben a konkrét terméket vásárolták meg.

Beállítás: Nem szükséges külön beállítás.
Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban alapértelmezett funkcióvá vált.

4.4 Affiliate linkek megjelölés

A Google elindította a minősítő és spam-link algoritmusfrissítését, ami esetünkben az affiliate linkek miatt érdekes.

Jelölni kell, hogy melyek az általunk generált linkek, máskülönben büntethet érte a Google.

Ezért, ha a Marketing > Affiliate > Eszközök admin oldalon affiliate linket generálsz, mi alapértelmezetten megjelöljük a linket, beletesszük a “sponsored” attribútumot az <a> tagbe.

Ez típustól függetlenül működik, neked ezekben az esetekben nincs teendőd.

Beálllítás: Nem szükséges külön beállítás.
Elérhetőség: A Shoprenter Gold és Platinum csomagokban elérhető funkció alapértelmezetté vált.

4.5 REF ID megjelenítése

Létrehoztunk egy REF ID azonosítót és dátumot, amely a “Hoppá” oldalunkon jelenik meg az alábbi módon:

Ennek a célja, hogy gyorsabban és könnyebben tudjuk meghatározni az esetlegesen felmerülő probléma okát. 

Így a jövőben, amennyiben a “Hoppá” oldalunk töltődne be számodra, akkor elég csupán a REF ID-t és dátumot elküldened az ügyfélszolgálatunknak a hiba@shoprenter.hu e-mail címre.

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban elérhető.

4.6 XLSX módosítás

Az XLSX importálás folyamatát optimalizáltuk, hogy gyorsabb legyen az import folyamat. Emiatt kikerült az a funkció, amely összefésülte az elsődleges termékfotót a termékkel, amennyiben a termékfotó neve a cikkszámmal volt azonos.

Fontos: Az Adminon belül, a Beállítások>Általános beállítások>Képek fülön továbbra is elérhető minden ügyfelünk számára a cikkszám alapján történő, elsődleges termékkép összefésülés!

4.7 File manager-ben feltöltött fájlok nevének korlátozása

Több esetben tapasztaltuk a webáruházainknál, hogy a File managerbe feltöltött képek és egyéb tartalmak nem megfelelő módon jelennek meg abban az esetben, ha a fájl neve tartalmaz:

  • ékezetes betűt,
  • szóközt,
  • vagy egyéb, nem szokványos karaktert.

Sokszor a probléma 1-1 új bevezetett modul, vagy böngésző frissítés esetén fordul elő, és az addig hibátlanul megjelenő tartalom elérhetetlenné válik. 

Emiatt mostantól a File managerbe feltöltött fájl neve csak az angol ABC elemeit tartalmazhatja, valamint szóköz nem lehet a nevében. A változtatás csak az új elemek feltöltésére vonatkozik, a már feltöltött fájlokat nem befolyásolja. 

A módosítás érinti:

  • a közvetlen fájl feltöltést, 
  • az FTP-n
  • és API-n keresztüli feltöltést is.

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.
Beállítás: Tartalom > Fájl menedzser

4.8 FTP kivezetése – SFTP bevezetése

Az eddig használt FTP kapcsolódási lehetőségünket kivezettük, és helyére jóval biztonságosabb SFTP kapcsolat kerül bevezetésre, így tömeges fájl fel/le töltések is egy védettebb, korszerűbb csatornán keresztül kerülhetnek fel a Shoprenteres tárhelyre.

Mi a különbség az FTP és az SFTP között?

Az FTP és az SFTP közötti legnagyobb különbség a biztonság.

Az SFTP biztonságos mechanizmust nyújt a fájlok interneten történő továbbításához, valamint az adatok és parancsok titkosításához, amelyeket az ügyfél és a kiszolgáló között továbbítanak, míg az ügyfél és a kiszolgáló között FTP alatt továbbított információk egyszerű szövegben vannak. Ezenkívül az SFTP használatával feltöltött fájlok fájlattribútumokkal, például időbélyegzővel vannak társítva, ami az FTP-nél nem lehetséges.

Az SFTP elérési URL címe és webáruházhoz tartozó belépési adatok, a Tartalom menü > Fájl Menedzser fejlécében elérhetőek.

Figyelem! Ha van olyan integráció vagy egyéb hely, ahol eddig használták az FTP URL címüket, érdemes kicserélni az új SFTP-s elérésre.

Beállítás: Tartalom menü > Fájl menedzser
Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban elérhető.

4.9 Elavult design témák kivezetés

2021.08.10-én kivezettük és töröltük az alábbi design témákat a rendszerünkből:

  • Classic
  • Budapest
  • Modern
  • Clean
  • Elegant
  • Általános
  • Minimal
  • Royal
  • Light
  • Philadelphia
  • Pandora
  • Dark
  • Europa

A kivezetésre és törlésre azért van szükség, mert ezek a témák már nem felelnek meg a mai kor követelményeinek.

Mit jelent a kivezetés, törlés?

A fentebb felsorolt témák 2021.08.10-én végleg megszűntek, így már nem elérhetők választható témaként.

Helyettük továbbra is használhatók a jelenleg elérhető témák, amelyek mind reszponzívak és még évekig támogatjuk őket. Ezek a design témák sokkal jobban is konvertálnak, mint kivezetésre kerülő társaik.

Azoknál a boltoknál, amelyek még a kivezetésre kerülő design témák valamelyikét használták, és nem történt meg manuálisan a témaváltás a határidőig, ott automatikusan az Amsterdam téma került beállításra.


Bízunk benne, hogy az újdonságok és a fejlesztések elnyerik a tetszésedet és hozzájárulnak webáruházad sikerességéhez.

Amennyiben új ötleted támadt kérjük, vedd fel azt kívánságlistánkra, amit folyamatosan vizsgálunk. A többi ötletre is szavazhatsz, amit előre is köszönünk!

Ha pedig bármilyen kérdésed vagy észrevételed van az újdonságokkal kapcsolatban, akkor vedd fel a kapcsolatot ügyfélkapcsolatunkkal, akik készséggel segítenek majd.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
mutatószám KPI webáruház
10 profitnövelő mutatószám, amit KÖTELEZŐ ismerni egy sikeres webáruházhoz

Webáruház tulajdonosként  a sikerhez vezető út a folyamatos próbálkozásokról és a kudarcokból történő tanulásról ...Elolvasom

Close