Újdonság

Új fejlesztések és változások a Shoprenternél (2022 Q2)

8 perc olvasási idő fejlesztések a shoprenternél

A Shoprenternél folyamatosan azon dolgozunk, hogy egy olyan webáruház rendszert biztosítsunk, amely a lehető legtöbb bevételt tudja termelni ügyfeleink számára. Fejlesztői csapatunkat folyamatosan bővítjük (ha állást keresel, kattints ide), és azon dolgozunk, hogy minél stabilabb és minél több bevételszerző funkciókkal bővülő webshop motorral támogassuk a kereskedőket.

2022 második negyedévében is rengeteg új fejlesztéssel álltunk elő, így a júniust a 200. frissítési lista bejegyzésünkkel tudtuk lezárni. ?

Nézzük is meg közelebbről, hogy milyen újdonságok és változások jelentek meg a Shoprenter rendszerében! 

Google szolgáltatások

  • Google Analytics riportok optimalizálása:  A Google Analytics felületén a bevételi számokban bizonyos esetekben jelentős eltérés mutatkozott az alábbi két riportban:
  1. Konverziók / Elektronikus kereskedelem / Termék teljesítménye riport
  2. Ügyfélszerzés / Minden forgalom / Forrás/médium riport

Az nagy mértékű eltérés okát orvosoltuk, ennek köszönhetően mind a két jelentés használható megbízható statisztikai alapként.

  • Google Shopping feed kiegészítése súly adatokkal: A feed bővítése főként azok számára segítség, akik a webáruházban a súly alapú szállítási sávokat alkalmaznak. A fejlesztésnek köszönhetően a feed-del már a termék súlya is átadásra kerül, így a Google Merchant Center ki tudja kalkulálni a termékek szállítási díját akkor is, ha azok esetében a szállítási sávok súly alapján vannak meghatározva.
  • Google Shopping feed bővítése további termékképekkel: Ezentúl nem csak a termék fő képe, hanem a további termékképek is átadásra kerülnek. A Google előírása alapján csak az első 10 további kép kerül be a feedbe akkor is, ha a termékhez ennél több kép tartozik.
  • Google image sitemap ismétlődések megszüntetése: Egyes boltok esetében a Google számára készült képeket tartalmazó oldaltérképben ismétlődések jelentek meg. Egy adott termék vagy szöveges tartalom többször is szerepelt a sitemapben, ami feleslegesen növelte a sitemap méretét. Mostantól a Google image sitemap nem tartalmaz ismétlődő URL tageket, ezáltal semmilyen elem nem duplikálódik.
  • Google Ads konverziós kód kosárérték: Abban az esetben, ha HUF-tól eltérő valutával adtak le rendelést, nem jól került kiszámításra a konverziós kódban a vásárlás értéke. Az ilyen vásárlások helytelen konverziós értékkel jelentek meg a Google Ads statisztikákban. A továbbiakban a Google Ads konverziós kód esetén az érték bármilyen pénznem esetén megfelelő értéket fog kapni. 

Árumegosztó oldalak

  • Árgép automatikus termékmegosztásban kép linkek verziózásának megszüntetése: Az Árgép feed esetén a kép URL-ből kikerült a verziószám. Erre a módosításra azért volt szükség, mert esetenként a Google Crawler nem találta meg a termékképeket, amely termékek így kizárásra kerülhettek a Google Shopping hirdetésekből.
  • Ingyenesen szállítható termékek jelzése az Árukeresőben: Mostantól átadjuk az Árukereső számára, hogy mely termékek szállíthatók ingyenesen. Ehhez egy új, “FreeDelivery” mezővel bővítettük az Árukereső feedet. A “FreeDelivery” egy ajánlott mező az Árukereső Marketplace-ben résztvevők számára, ingyenes házhozszállítás megadási lehetőséget jelent.

Fizetési és szállítási módok

  • A Budapest Bank és MKB összeolvad, így az admin felületen a Budapest Bank online áruhitel neve MKB online áruhitelre változott.
  • Euplatesc: Az “Euplatesc” fizetési mód esetén már nem lépteti ki a fiókjából felhasználókat a rendszer a sikeres vásárlást követően a webáruházba való átirányításkor. Így a fizetést követően a felhasználók belépve maradnak és könnyedén megtekinthetik a rendelésük részleteit.
  • SimplePay és PayU: Ha webáruházadban hűségpont rendszert alkalmazol, örömhírrel szolgálhatunk! Már a SimplePay és PayU fizetési módokkal leadott rendelések esetében is megfelelően íródnak jóvá a hűségpontok a vásárlók virtuális pénztárcájában, megrendelést követően. Így, ha eddig csak ez tartott vissza, hogy a webshopodban beállítsd ezeket a fizetési módokat is, többé nem kell tartanod a fennakadásoktól.
  • Barion: Most már a 640 karakteres limitet meghaladó megjegyzések esetén is sikeresen átirányítja a rendszer a vásárlót a Barion fizetési felületére. A megjegyzések továbbra is átadásra kerülnek a Barionnak. A fejlesztésnek köszönhetően a megjegyzések hossza többé nem okozhat fennakadást a Barionos fizetésekben.
  • Javítottuk a problémát, miszerint a GLS futárszolgálat exportban a szolgáltatások oszlopban a csomagpontoknál PSD jelzés helyett FDS() jelzés került.
  • SimplePay API v2: Az ügyfeleink körében igen népszerű SimplePay fizetési mód  API v1 kapcsolata kivezetésre fog kerülni 2022 végén, viszont a Shoprenter már most elvégezte az új interfészre való átállást, ezzel is növelve a fizetési mód biztonságát.

    A SimplePay API v2 kerül támogatásra hosszú távon, mely természetesen biztonságosabb és új technikai megoldásokat tartalmaz. Ez az új interfész nemcsak a bankkártyás fizetést érintette, hanem a SimplePay azonnali utalást is.

    Az új interfész a meglévő SimpleyPay fizetési beállításokat nem befolyásolja, csupán a háttérben történő kommunikációt érinti.
  • A CIB bankkártyás fizetési mód esetén előfordulhatott, hogy a sikeres fizetéseket sikertelennek jelezte a rendszer. Frissítettük az algoritmust, így a duplikált kérések által okozott hiba mostantól nem fog előfordulni.
  • Kiemelt partnerek megjelenítése: Mostantól könnyedén megtalálhatóak a kiemelt partnereink a szállítási és fizetési módoknál. Kiemelt partnereinkkel közös célunk, hogy a szolgáltatásaink olyan szinten összhangban működjenek, hogy a webáruház tulajdonosnak a lehető legkevesebb adminisztrációt és beállítást kelljen végrehajtania az indulásnál. A kiemelt fizetési és szállítási megoldások magasabb minőség mellett jellemzően kedvezőbb díjakat is jelentenek, ezzel is versenyelőnyt nyújtva a kereskedőinknek.
  • Céges vásárlás opció a pénztár folyamatban: Amennyiben a “cégként vásárolok” opciót választotta ki a vevő a pénztár folyamat első lépésénél (elérhetőség adatok), már nem lehetett módosítani a rendelést magánszemélyre, és az összegzés oldalon a cég adatai jelentek meg. Mostantól, ha meggondolják magukat a látogatók és inkább magánszemélyként adnának le rendelést, az összegző oldalon ennek megfelelően frissülni fognak az elérhetőségi adatok.
  • Szállítási díj ÁFA tartalom a számlán: Abban az esetben, ha a rendelésben megadott szállítási ország ÁFA kulcsa megegyezett a szállítási mód ÁFA kulcsával, akkor a szállítási mód a helyes végösszeggel, de helytelen ÁFA tartalommal jelent meg a számlán. Ezt a problémát javítottuk, így mostantól ha minden feltétel teljesül a 0%-os ÁFA tartalomhoz, akkor azt megfelelőn tároljuk és kezeljük.
  • Bankkártyával fizetett rendelés engedély számának átadása webhook segítségével: Amikor webhook segítségével az orderCreditCard_licenceNumber adatot akartuk átadni, az eddig NULL értéket adott át. A hibát javítottuk és mostantól megfelelően visszaadja a rendeléshez tartozó engedélyszámot.

Design témák

  • Változás a Párizs témában: A Párizs témában az automatikus súgó szövegek a továbbiakban erőteljesebben kiemelésre kerülnek a termék és kategória leírásokban, valamint a szöveges tartalmakban is. 
  • Bizonyos design témáknál tapasztalható volt, hogy ha a ceruza ikonra kattintva akartuk szerkeszteni az adott modult, akkor az admin felületen nem a megfelelő modul szerkesztő felületére kerültünk. A hiba okát megtaláltuk és orvosoltuk.
  • Elindítottuk új, egyedi design szolgáltatásunkat, ahol kutatásokra alapozva készítünk egyedi megjelenést ügyfeleink számára.

Alkalmazások

  • Bevezettünk egy új Shoprenter Alkalmazást: A Yuspify hazai KKV-k számára nyújt olyan ajánlórendszert, amit piacvezető nemzetközi nagyvállalatok is használnak. A szolgáltatással olyan widgeteket (ajánlódobozokat) helyezhetsz ki a webshopod különböző pontjaira (például a kezdőoldal, termékoldal, kosároldal), amiben vásárlóid számára termékeket jeleníthetsz meg a katalógusodból, személyre szabottan.

Termékek és árak

  • Megnöveltük a terméknév mező szélességét az admin felületen, így könnyebben szerkeszthető a termék neve akkor is, ha az extrém hosszú.
  • A termék ára mostantól XLSX import során is állítható nullára.
  • Bármilyen rendezési módot választanak a látogatók a kategória oldalakon, ezentúl a termékeket berendezzük elsődlegesen a választott rendezési mód alapján, másodlagosan pedig a termékek azonosítója szerint. Ennek köszönhetően minden esetben fix lesz a termékkártyák sorrendje, így véletlenül sem hagyhat ki terméket a látogató.
  • Termékek rendezése vevőcsoport árak szerint: Mostantól figyelembe veszi a rendszer a vevőcsoport árakat is, amikor a bejelentkezett felhasználók a termék lista oldalakon az “ár szerinti” rendezési módokat választják.
  • Rejtett termék árak a lenyíló kívánságlistán: Amennyiben az “Ár elrejtése” funkciót bekapcsoljuk az admin felületen, a webáruház vásárlói felületén ezentúl a lenyíló kívánságlistán is megfelelően elrejtjük a termék árakat. A leírásnak megfelelően csak a bejelentkezett vásárlók láthatják az árakat a lenyíló kívánságlistán is.

Rendelések

  • Rendelés törlés funkció kivezetése: Biztonsági és jogi okokból kivezettük az admin felületről és az API végpontok közül a rendelések törlési opcióját. A változás a törölt állapot jelzésére létrehozott alapértelmezett törlési rendelés állapotot nem érinti!

A Rendelés törlés funkció kivezetésével meggátolható az, hogy:

  1. véletlenül kerüljön törlésre a rendelés,
  2. másik admin felhasználó törölje a rendelést,
  3. a jogszabály ellenére nincsenek megfelelően tárolva az adatok, vagy
  4. hatósági ellenőrzés esetén nem visszakövethető minden rendelés.
  • Ritkán előfordult, hogy a rendelésekben nem került rögzítésre a számlázási címben az országnév. A probléma okát kijavítottuk, így mostantól nem tapasztalható ez a hiányosság.
  • Mostantól csak azok a rendelés megjegyzések jelennek meg a vevő fiókjában, amelynél az adminisztrátor a rendelés állapot átváltásakor engedélyezte a “Megjegyzést a vevőnek is elküldöm?” opciót
  • Néhány esetben a Symbol programba a legelső rendelés leadásának dátumától kezdve kerültek át a rendelések, ezt a hibát javítottuk.
  • Ha a fizetési illetéknél tizedesjegy szerepel, vagy ha van kapcsolt áfa, akkor a fizetési mód változtatása után a rendszer ezt automatikusan rászámolja a rendeléshez. 
  • Ritka esetekben előfordult, hogy rendelés állapot váltása esetén az előző állapothoz tartozó egyedi állapotváltó e-mail került kiküldésre. A problémát javítottuk.

Modulok

  • Néhány esetben a dinamikus moduloknál előfordult, hogy mentést követően “váratlan hiba történt” hibaüzenetet kaptunk. Ezt a problémát megoldottuk. 
  • Dinamikus modul blokkok száma limit: A dinamikus modulokban ezentúl korlátozzuk a hozzáadható blokkok számát, legfeljebb csak 16 blokk adható hozzá. A felső korlát bevezetésére a stabilitás megőrzése miatt volt szükség.
  • Termék ajánló modulokban termék limit: A termék ajánló modulokba bevezettünk egy 50-es felső korlátot, ami azt jelenti, hogy 50-nél több termék nem jelenhet meg egy termék ajánló modulban. Ezeket a termék ajánló modulokat érinti a fejlesztés: Top termékek, Utoljára megnézett termékek, Akik ezt a terméket megvették, Hasonló termékek, Kosár upsell, Kiemelt termékek, Akciós termékek, Legújabb termékek.
    A felső korlát bevezetésére a stabilitás megőrzése miatt volt szükség.
  • Dinamikus modul maxBlocks tulajdonság: Ha egy olyan dinamikus modult hozunk létre, amely blokkokat is használ, akkor lehetőségünk van megadni, hogy legfeljebb hány darab blokk elemet lehessen rögzíteni a modulhoz. Ennek az alapértelmezett értéke 16. 

Admin felület

  • Elhárítottuk azt a hibát, amely miatt néhány esetben az “Általános beállítások” oldal elérhetetlen volt.
  • Mostantól Firefox böngésző 97-es verziójától is megfelelően működik a rendelés export és a hírlevél feliratkozók exportja az admin felületen. 
  • Vevő létrehozás és módosítás naplózás: Az admin tevékenységek naplója bejegyzések közül az utóbbi időben kimaradtak a vevő létrehozás és a meglévő vevő módosítás események. A továbbiakban ezek a tevékenységek is megfelelően rögzítésre kerülnek.
  • Az admin felületen használt scripteken optimalizáltunk, amelynek köszönhetően gyorsabban betöltenek az admin oldalak.

Vásárlók és vásárlói felület

  • Átalakítottuk a bejelentkezett felhasználók ellenőrzését a háttérben. A korábbi megoldás helyett most már session adatokat feldolgozva jelenítjük meg a bejelentkezett felhasználó nevét, ezáltal elkerülhető, hogy a látogatóink helytelen nevet lássanak a fejlécben, mint bejelentkezett felhasználó. A probléma csak a név megjelenítést érintette, és kizárólag a fejlécben, semmilyen adatvédelmi incidens nem történt.
  • Korábban a vásárlói felületen az oldal tetején egy piros sávban jelent meg a {{ shop_warning }} változó tartalma, ami a header.tpl fájlban volt tárolva. Ez kiírta, hogy milyen admin felhasználóval vagyunk belépve, melyik vásárló nevében adunk fel rendelést vagy ha a bolt még tesztüzemben működött. Ezek az üzenetek vagy nem szolgáltak értékes információval vagy más formában is jelezve vannak a vásárlói felületen, emiatt kivezettük a rendszerünkből.

99,99%-os rendelkezésre állás

  • DevOps csapatunk sem restelkedett az elmúlt negyedévben, hogy az ÁSZF-ünkben vállalt 99,9%-os rendelkezésre állást biztosítsuk annak a közel 6.000 webáruháznak, akik a Shoprenter rendszerét használják. Az elmúlt 3 hónapban rendkívül magas, 99,99%-os volt a szervereink rendelkezésre állása, így a vállalt három 9-es SLA-t még túl is szárnyaltuk a négy 9-es értékkel.
  • Mindemellett egy új képkiszolgáló bevezetésén is dolgozott csapatunk, hogy a szolgáltatásunk minőségét emelni tudjuk.

Folyamatban lévő és közelgő fejlesztések

Fejlesztésekben nem lesz hiány az elkövetkezendő hónapokban sem. Érdemes résen lenni, mert számos izgalmas projektünk van már folyamatban vagy éppen tervezés alatt, csak hogy párat kiragadjunk ezekből:

  • Google Enhanced Conversion
  • Árukereső Marketplace integráció
  • Facebook Conversion API
  • Google Analytics 4
  • Új termék feed-ek további árumegosztó oldalakhoz

Neked is van egy funkció javaslatod? Add hozzá a Kívánságlistánkhoz vagy szavazz a már beküldött fejlesztési ötletekre.

Ha pedig bármilyen kérdésed vagy észrevételed van az újdonságokkal kapcsolatban, akkor vedd fel a kapcsolatot ügyfélkapcsolatunkkal, akik készséggel segítenek.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
webáruház marketing tippek uborkaszezonra
Webáruház marketing tippek uborkaszezonra

Már sokszor kijelentettük, hogy az e-kereskedelem az egyik legdinamikusabban növekvő iparág,  amelyet az elmúlt ...Elolvasom

Close