Miért éri meg hosszútávon gondolkodni a SEO-ban? - Esettanulmány a felujitaswebaruhaz.hu-ról

Miért éri meg hosszútávon gondolkodni a SEO-ban? - Esettanulmány a felujitaswebaruhaz.hu-ról

Mielőtt beleugranánk a nyárba, még van előttünk egy-két hónap, amit bőven tudunk arra használni, hogy az áruházunk optimalizálását előkészítsük. 

Ennek érdekében egy olyan esettanulmányt készítettünk, ami nemcsak azoknak lesz érdekes, akik fontolgatják a keresőoptimalizálást, hanem azoknak is, akik még az elején járnak a webáruház indításnak, vagy épp még a webshopjuk kezdeti tennivalóinál tartanak és nem tudják milyen irányban lenne érdemes elkezdeniük a tervezést és a megvalósítást.

A mai interjúalanyunk nem más, mint Siposs Levente, a felujitaswebaruhaz.hu vezetője, akivel már szinte a kezdetek óta együtt dolgozik a ShopRenter SEO részlege. Leventénél igazán látványosan érvényesül az a szabály, hogy a keresőoptimalizálás nem egyből hozza meg az eredményeket, hanem el kell telnie egy kritikus időszaknak, hogy valóban beérjen a munka.

Aktuális bejegyzésünkben egy interjú keretén belül beszélünk arról, hogyan ért el a webáruház 560% növekedést az organikus forgalmában a SEO segítségével.

A felujitaswebaruhaz.hu 560% növekedést ért el az organikus forgalmában a SEO segítségével!

Mivel foglalkozik a webáruházad?

Erre egy nagyon jó szlogent találtam ki: Lakásfelújítókat szolgálunk ki átlátható árukínálattal és szakmai támogatással saját kezű megvalósításban. 

Ha egy kicsit bővebben szeretném megfogalmazni, akkor azt mondanám, hogy mindennel foglalkozunk, ami egy lakás felújításához, átépítéséhez szükséges. Ami egyedi nálunk, hogy nem engedjük el a vásárló kezét, ha segítségre szorul, akár a vásárlás során, akár a felhasználással kapcsolatban. 

Telefonon, e-mailben, chaten vagy akár személyes tanácsadás keretében is tudunk segíteni az ügyfeleinknek. Folyamatosan blogolunk is lakásfelújítás témában, hogy mindig naprakész információkat találjon mindenki a webáruházban.

Hol van a székhelyed?

Debrecenben vagyunk és az ÚjHázcentrum Tüzépker építőanyagkereskedés webáruházaként működünk. 2017 novemberében tettük meg az első lépéseket az online áruház felé. 2018 az építéssel és a rendszerek felállításával telt, az első vásárlókat pedig 2019 januárjában fogadtuk virtuálisan.

Milyen szolgáltatásokat vásároltál meg a ShopRentertől?

Még a tervezés idején eldöntöttem, hogy Gold csomaggal fogunk dolgozni, mert az a marketing „fegyverarzenál” sehol nem elérhető, ami ebben a csomagban van. Még mindig nem használjuk mindet, de közel járunk. 

Már az indulás előtt elkezdtem magam képezni marketing területen, mivel tudtam, hogy ez a kulcsa a sikeres webáruház-üzemeltetésnek. Így a megszerzett tudás alapján választottam csomagot, hogy maximálisan ki tudjuk hozni azt, amit ki lehet.

 Jelenleg 5 alkalmazás van integrálva a webáruházban: Conversific, RapidSearch, Emanager, OptiMonk és a Csomagpont.com. Rengeteget segítenek ezek az alkalmazások mind a napi munkavégzésben, mind a tervezésben, ütemezésben.

Mennyi a webáruházad éves árbevétele?

Mivel csecsemők vagyunk, nem tudok több éves statisztikát mondani. Az első évben 15 milliós árbevételünk volt, az idén 45 milliót terveztünk, és ezt a jelenlegi tempóban alaposan túl is fogjuk teljesíteni.

A felujitaswebaruhaz főoldala is SEO barát

Indulás és beszerzés

Hogyan döntötted el, hogy mit adsz el?

Több mint 30 éve kerültem kapcsolatba az építőiparral, és 25 éve szakmailag is ebben élek. Munkám során azt láttam, hogy a lakásfelújítók tanácstalanok milyen anyagokkal oldják meg a feladatokat és a szakember helyzet egyre siralmasabb volt.

Ezért nem az volt a sorrend, hogy csinálok egy webáruházat és kitalálom, hogy mit éri meg eladni a legjobban, hanem tudtam, hogy megbízható és elsőre végleges megoldást akarok kínálni a lakásfelújítóknak és segíteni, hogy saját maguk meg tudják oldani.

A szakmai múltam és a Tüzépker Kft. 30.000 termékből álló árukészlete egy percig sem vetette fel a kérdést, hogy honnan szerezzük be az árut. Ez egyébként a mai napig biztosítja a folyamatos árukészletet és a vásárlók ellátását.

Miért vágtál bele a webáruház üzemeltetésbe?

A nagy barkácsáruházak átláthatatlan online árukínálata, és a munkám során tapasztalt vásárlói tanácstalanság azt súgta, hogy egy sokkal egyszerűbb, de élő szakmai támogatással párosított kínálat, és egy jól kategorizált, egyszerűen használható webáruház olyan kiszolgálással, ami emlékezetes ügyfélélményt nyújt, sikerre lesz ítélve.

A személyes indíttatás pedig az volt, hogy ki akartam szállni az autóból, és otthonról dolgozni, ekkoriban ugyanis üzletkötőként egész nap a kilométereket róttam. Ez 100%-ban sikerült is.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szerezted meg az első vevőket?

Tisztán emlékszem az első megrendelésre. Csak úgy „beesett” hozzánk. Körbetelefonáltam a kollégákat, hogy nem hülyéskedik-e valaki. 

A továbbiakban elkezdtünk Google Ads hirdetéseket feladni, amit ügynökségre bíztunk. Ez nagyon komoly kihívás volt, mert egy év alatt találtuk meg azt a csapatot, aki úgy is képes volt érdeklődőket terelni a webáruházba, hogy még nagyon szerény volt a kínálatunk, csupán pár kategória volt feltöltve. Ráadásul a marketing büdzsénk porszem nagyságú volt a nagy barkácsáruházakhoz képest. Attól kezdve a mi dolgunk volt vásárlókat konvertálni.

 A Google organikus keresésekből is jövögettek a megrendelések. A webáruház SEO beállításait a ShopRenter csapatára bíztuk.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

A legtöbb látogatót és vásárlót még mindig a fizetett hirdetések hozzák. A SEO a második helyen, de a célunk az, hogy ez a sorrend megváltozzon. Jó úton haladunk, hogy ezt is elérjük. A SEO-ra 40%-ban szeretnénk támaszkodni, ezért még 10%-kal növelni kell a részarányát.

 A visszatérő vásárlók hozzák a bevételünk 12%-át, de ezt szeretnénk 20%-ra felvinni, vagy még magasabbra.

Mi volt a legnagyobb buktató a webáruház életében? Hogy tudtad áthidalni?

A termékfeltöltés a legszűkebb keresztmetszet nálunk. A mi iparágunkban nincsenek excel táblák, amiket a gyártók elküldenek, és néhány mozdulattal felkerülhet többezer termék a webáruházba. Szinte minden terméket magunknak kell felépíteni, amit az első évben egyedül csináltam. Így jutottam el 1500 termékig.

A termékekhez szinte nem létezett normális termékleírás, csak száraz műszaki adatlapok. Ezeket le kellett fordítanom “emberi nyelvre”, mert azt ígértem az érdeklődőknek, hogy érthető termékleírásokat olvashatnak szakmai zsargon és idegen szavak nélkül.

Ezt a nehézséget még mindig nem tudtam megoldani, de amióta a Shopmentor Kft.-vel karöltve csinálom a termék feltöltést, lényegesen jobban haladunk.

Teljesítés, alkalmazások

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használsz a webáruház üzemeltetéshez?

Az eszközöket fel sem tudom sorolni, de a teljesség igénye nélkül: szűrők, kuponok, Messenger chat, dinamikus remarketing hirdetések, elhagyott kosárértesítő, ajánló modulok, kívánságlista, termék összehasonlítás, és még számos eszköz a ShopRenter arzenáljából.

 Az alkalmazások közül pedig a Salesautopilot végzi a teljes automatizmust. Enélkül értelmetlen lenne az egész, és nem is tudnánk ilyen hatékonyan működtetni.

A Conversific a teljes rendszer működési adatainak elemzéséhez szükséges. Enélkül nem is tudom mi lenne velem. A Google Analytics-et fordítja le emberi nyelvre, így nem kell még egy szakmát megtanulnom.

A RapidSearch villámgyors keresőmotor a webáruházba integrálva. Világbajnok. Az Emanagerrel pedig az árakat monitorozzuk.

Optimonkot használunk a vásárlók tájékoztatására és irányítására, illetve a Csomagpont.com-ot, amit még most tesztelünk, de nagyon jók az eddigi tapasztalataink.

Havi szinten mintegy 100 ezer forintot költünk az alkalmazásokra és a ShopRenter bérlésére, de ezek a szükséges működési költségek, ezek nélkül közel sem tudnánk ennyit értékesíteni. 

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Én az előző munkahelyemen sokat autóztam, és minden holtidőben amikor nem telefonáltam, az online marketinget tanultam. Szemináriumokra jártam, online képzéseket vásároltam, és egy iPad beszéd szimulátorával olvastattam el cikkek százait. Másfél év alatt készültem fel a váltásra.

 Azóta is folyamatosan képzem magam, de rájöttem, hogy nem csinálhatok mindent egymagam. Ezért az elmúlt évben egy olyan kiváló csapattal vettem körbe a vállalkozást, akikkel öröm együtt dolgozni.

 Ezért azt javaslom, hogy tanuljanak sokat mielőtt elkezdik, és keressék meg azokat az alvállalkozókat, akikkel sikerre tudják vinni a vállalkozásukat. Egyedül és felkészületlenül nem fog sikerülni.

 A felujitaswebaruhaz csapata

Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad?

Azt hittem mindent meg tudok tanulni és egyszerre alkalmazni is tudom: Facebook, Google hirdetések, Salesautopilot kezelése, Google Analytics értelmezése és használata, SEO és még sorolhatnám. Ezek mind-mind külön szakmák. Ha ezt tudtam volna az elején, akkor sokkal hamarabb igyekeztem volna felépíteni az alvállalkozói hátteret. Persze, csak ha van rá elegendő forrás. Nem kell milliókban gondolkodni havonta, de egy-két főállású alkalmazott bérköltségével kell számolni.  

SEO-hoz kapcsolódó kérdések

A felujitaswebaruhaz.hu SEO projektje mintapéldája annak, amit az ügyfeleinknek szoktunk mondani az időtartammal kapcsolatban. A keresőoptimalizálás egy hosszú távú folyamat, nem lehet egy-két hónap alatt eredményeket elérni. A projekt indulása után majd egy év telt el, mire látványosan elkezdtek nőni az organikus eredmények. De mint látni fogjuk, a kitartás meghozta gyümölcsét, mert a keresőkből jövő értékesítés folyamatosan nő.

Tavaly ősszel már elkezdett beindulni az áruház, majd jött egy szezonális csökkenés, ami normális ebben a szegmensben, aztán ahogy beköszöntött a január, kilőttek a számok. A tavaszi emelkedésbe beleszólt ugyan a koronavírus is, de ebből is az látszik, hogy a projekt azt hozza, amit várunk tőle, vagyis, hogy a potenciális vevőket hirdetés nélkül is az áruházba tereljük.

Így alakult a felujitaswebaruhaz.hu SEO forgalma másfél év alatt

Milyen csomagra fizettél elő?

Először egy régi SEO Gold éves előfizetésünk volt, amivel a ShopRenter felkészítette a webáruházat a további munkára.

Azután havi díjas csomagra váltottunk és azóta folyamatos SEO tevékenység zajlik a háttérben. Pelle Szabolcs SEO szakértő cikkeket ír, és linképítést végez a jobb organikus helyezések elérése érdekében.

Mennyire voltál megelégedve a segítséggel?

Barna Dorina projekt menedzserrel kezdtem az együttműködést, a szakértelme és a segítőkészsége nagyon megfogott.

A havi díjas munkát Pelle Szabolcs végzi. Folyamatos kapcsolatban vagyunk és rendszeresen kapom tőle a havi riportokat, telefonon is elérhető, de az e-mail kapcsolat bevált és gyors.

Az Analytics adatok alapján jól látszik, hogy a cikkírás és a linképítés mennyire kéz a kézben járnak egy SEO projekt során. Ha megnézzük a legnézettebb aloldalakat, akkor a top háromban két cikk és a főoldal szerepel, ráadásul a kezdőoldal a harmadik leglátogatottabb oldal a Google-ből. Itt látható az is, hogy Levente mennyire jól gondolta, hogy a vásárlók edukálása és segítése fog a hasznára válni és ezzel tud majd nemcsak az új felhasználóknak, de a visszatérőknek is a legjobban értékesíteni.

Mennyire kaptál szakszerű válaszokat?

Mindig úgy voltam a SEO-val, mint a villamos árammal. Fogalmam sincs róla hogyan működik, de tudom, hogy nélküle sokkal nehezebben boldogulnánk. Ha felmerül ezzel kapcsolatos kérdésem, arra Szabitól megkapom a választ nagyon gyorsan.

Mennyi energiát fordítasz a helyezések megtartására és milyen eredménnyel?

Én ezt a területet teljesen rábíztam a ShopRenterre. Figyelem a számokat és látom, hogy az organikus bevételeink folyamatosan növekednek. A részarányt szeretném 40%-ra vinni, és már most 30% fölött vagyunk.

Amikor elérünk egy újabb bevételi küszöböt, akkor persze majd egy magasabb fokozatba fogunk kapcsolni ezen a területen is, mert ezeket a marketing eszközöket sosem szabad leállítani.

Összegzés

A felujitaswebaruhaz.hu SEO projektje a hosszú távú stratégiát követve sikeressé vált az elmúlt időszakban és elkezdte behozni bevételben azt az időt, energiát és pénzt, amit eddig beletettünk.

Leventével és csapatával a jövőben is tovább dolgozunk együtt, hogy még sikeresebbé tegyük a webáruházat és valóban versenyre kelhessen a legnagyobb barkácsáruházakkal!

Kerüljön az Ön webáruháza is a keresők élére a ShopRenter SEO szolgáltatásával!

A szerzőről:

Pelle Szabolcs
SEO PM –  ShopRenter
Szabolcs korábban újságíróként, majd online marketingesként dolgozott, ahol elsajátította a tartalomgyártás praktikáit. Innen már egyenes út vezetett a keresőoptimalizáláshoz. Jelenleg is számos sikeres SEO projektet menedzsel a ShopRenternél.