A Facebook november 30-án elérhetővé tette a Customer Chat Plugin névre keresztelt újdonságát, amely a Messenger platformot használva új szintre helyezi a vásárlók és a webáruházak közötti kommunikációt.
A Customer Chat modul lehetővé teszi a vállakozásoknak, hogy a Messenger-t közvetlenül a weboldalukba integrálják. Ennek köszönhetően a vásárlók bármikor kapcsolatba léphetnek a webshoppal, ugyanazt az élményt átélve és előnyt kihasználva, mint amikor egy ismerősükkel beszélgetnek a jól ismert chat alkalmazásban.
A chat modul automatikusan betölti a beszélgetés előzményeit, amely a vásárló és webáruház között zajlott a Messenger alkalmazásban, a webshop chat moduljában vagy a messenger.com oldalon. Ez roppant módon leegyszerűsíti a kommunikációt a vásárló számára, hiszen lehetővé teszi, hogy azután is folytassa a beszélgetést, miután elhagyta az oldalt.
Nincs már többé szükség arra, hogy kapcsolati információkat keressenek az érintettek, egyszerűen csak ugyanazt a beszélgetést kell
használniuk a Messenger-ben.
A mai naptól pedig az összes ShopRenteres webáruházba bekerült a Messenger chat modul, így akár már rögtön használatba is veheti.
Működése
A chat modul segítségével a látogatók beszélgetéseket kezdeményezhetnek a Messenger-ben a webáruháza böngészése közben, és ezt a beszélgetést a weboldal elhagyása után, akár az okostelefonjukon is folytathatják.
A funkció bekapcsolása után, a képernyő jobb alsó sarkában meg fog jelenni a Messenger ikon, amelyre kattintva a látogató megkezdheti a beszélgetést.
Ha nem vagyunk bejelentkezve Messenger-ben, akkor a következőképp fog megjelenni a modul:
Bejelentkezett állapotban pedig így:
Mivel a felhasználók többsége mindig be van jelentkezve Messenger-ben, az esetek túlnyomó részében csak el kell indítaniuk a beszélgetést:
Beállítás ShopRenterben
A modult a Beállítások> Megjelenés> Modulok beállítása> Messenger Chat modul pontban engedélyezhetjük a ShopRenterben.
Megadhatjuk, hogy minimalizált vagy nyitott állapotban jelenjen meg. Előbbi esetben csak a jól ismert Messenger ikon fog megjeleni, és arra kattintva fog kinyílni a beszélgető ablak.
A modul bekapcsolásához pedig két Facebook azonosítószámot kell megadnunk.
Facebook azonosítók beállítása
A Facebook App ID-t a developers.facebook.com oldalon hozatjuk létre. Bejelentkezés után kattintsunk a jobb felső sarokban a My Apps menüpontra, és ott válasszuk az „Add a New App” pontot:
Ezután a megjelenő ablakban adjunk meg egy email címet és egy megjelenítendő nevet. Ez fog megjelenni a Messenger beszélgetésben névként.
Ezután csak válasszuk ki a Messenger-t a megjelenő terméklistából:
Majd az App ID-t a bal felső sarokban láthatjuk:
Ahhoz, hogy a funkció működjön, még közzé kell tennünk az appot, de előtte még az “App Center/Details” pontban ki kell választanunk egy kategóriát (például “Apps for Messenger” vagy “Communication”) és meg kell adnunk az adatvédelmi nyilatkozatunk linkjét.
Majd ezután az “App Review” menüpontban állíthatjuk nyilvánossá az appot:
Facebook oldalunk azonosítóját legkönnyebben a következő oldalon találjuk meg:
Csak adjuk meg a Facebook oldalunk elérhetőségét, majd az így kapott azonosítót másoljuk be a megfelelő mezőbe a ShopRenter admin felületén.
Domain név engedélyezése Facebookon
Biztonsági okokból a modul csak akkor fog megjelenni a webáruházunkban, ha a bolt domain neve engedélyezve van üzleti Facebook oldalunkon.
Ehhez lépjünk be a Facebook oldalunkra, és ott kattintsunk a Beállítások menüpontra.
A Messenger Platform almenübe belépve az Engedélyezett tartományok mezőben adhatjuk meg webáruházunk elsődleges domain nevét a “https://”
résszel együtt, például “https://www.boltneve.hu“.
Amennyiben több elsődleges domain is be van állítva áruházunkban, adjuk meg az összes elsődleges domaint ebben a mezőben, így minden domainen elérhető lesz a Messenger Chat.
A Messenger Chat modul minden ShopRenter csomagban elérhető.
Reméljük az új funkcó Önnek is megkönnyíti majd a vásárlókkal folytatott kommunikációt. Amennyiben kérdése van vagy elakadna a beállítás során, keresse nyugodtan ügyfélszolgálatunkat!