Újdonság

Elérhető a Messenger chat modulja ShopRenterben

4 perc olvasási idő

Elérhető a Messenger chat modulja ShopRenterben

A Facebook november 30-án elérhetővé tette a Customer Chat Plugin névre keresztelt újdonságát, amely a Messenger platformot használva új szintre helyezi a vásárlók és a webáruházak közötti kommunikációt.

A Customer Chat modul lehetővé teszi a vállakozásoknak, hogy a Messenger-t közvetlenül a weboldalukba integrálják. Ennek köszönhetően a vásárlók bármikor kapcsolatba léphetnek a webshoppal, ugyanazt az élményt átélve és előnyt kihasználva, mint amikor egy ismerősükkel beszélgetnek a jól ismert chat alkalmazásban.

A chat modul automatikusan betölti a beszélgetés előzményeit, amely a vásárló és webáruház között zajlott a Messenger alkalmazásban, a webshop chat moduljában vagy a messenger.com oldalon. Ez roppant módon leegyszerűsíti a kommunikációt a vásárló számára, hiszen lehetővé teszi, hogy azután is folytassa a beszélgetést, miután elhagyta az oldalt.

Nincs már többé szükség arra, hogy kapcsolati információkat keressenek az érintettek, egyszerűen csak ugyanazt a beszélgetést kell
használniuk a Messenger-ben.

A mai naptól pedig az összes ShopRenteres webáruházba bekerült a Messenger chat modul, így akár már rögtön használatba is veheti.

Működése

A chat modul segítségével a látogatók beszélgetéseket kezdeményezhetnek a Messenger-ben a webáruháza böngészése közben, és ezt a beszélgetést a weboldal elhagyása után, akár az okostelefonjukon is folytathatják.

A funkció bekapcsolása után, a képernyő jobb alsó sarkában meg fog jelenni a Messenger ikon, amelyre kattintva a látogató megkezdheti a beszélgetést.

Ha nem vagyunk bejelentkezve Messenger-ben, akkor a következőképp fog megjelenni a modul:

Messenger chat ablak

Bejelentkezett állapotban pedig így:

Messenger

Mivel a felhasználók többsége mindig be van jelentkezve Messenger-ben, az esetek túlnyomó részében csak el kell indítaniuk a beszélgetést:

Messenger beszélgető ablak

Beállítás ShopRenterben

A modult a Beállítások> Megjelenés> Modulok beállítása> Messenger Chat modul pontban engedélyezhetjük a ShopRenterben.

Messenger chat beállítása ShopRenterben

Megadhatjuk, hogy minimalizált vagy nyitott állapotban jelenjen meg. Előbbi esetben csak a jól ismert Messenger ikon fog megjeleni, és arra kattintva fog kinyílni a beszélgető ablak.

A modul bekapcsolásához pedig két Facebook azonosítószámot kell megadnunk.

Facebook azonosítók beállítása

A Facebook App ID-t a developers.facebook.com oldalon hozatjuk létre. Bejelentkezés után kattintsunk a jobb felső sarokban a My Apps menüpontra, és ott válasszuk az „Add a New App” pontot:

Facebook Developers

Ezután a megjelenő ablakban adjunk meg egy email címet és egy megjelenítendő nevet. Ez fog megjelenni a Messenger beszélgetésben névként.

App ID létrehozása

Ezután csak válasszuk ki a Messenger-t a megjelenő terméklistából:

Messenger app

Majd az App ID-t a bal felső sarokban láthatjuk:

App ID elhelyezkedése

Ahhoz, hogy a funkció működjön, még közzé kell tennünk az appot, de előtte még az “App Center/Details” pontban ki kell választanunk egy kategóriát (például “Apps for Messenger” vagy “Communication”) és meg kell adnunk az adatvédelmi nyilatkozatunk linkjét.

Adatvédelmi nyilatkozat megadása

Majd ezután az “App Review” menüpontban állíthatjuk nyilvánossá az appot:

App közzététele

Facebook oldalunk azonosítóját legkönnyebben a következő oldalon találjuk meg:

findmyfbid.com

Csak adjuk meg a Facebook oldalunk elérhetőségét, majd az így kapott azonosítót másoljuk be a megfelelő mezőbe a ShopRenter admin felületén.

Domain név engedélyezése Facebookon

Biztonsági okokból a modul csak akkor fog megjelenni a webáruházunkban, ha a bolt domain neve engedélyezve van üzleti Facebook oldalunkon.

Ehhez lépjünk be a Facebook oldalunkra, és ott kattintsunk a Beállítások menüpontra.

ShopRenter Facebook oldal

A Messenger Platform almenübe belépve az Engedélyezett tartományok mezőben adhatjuk meg webáruházunk elsődleges domain nevét a “https://
résszel együtt, például “https://www.boltneve.hu“.

Amennyiben több elsődleges domain is be van állítva áruházunkban, adjuk meg az összes elsődleges domaint ebben a mezőben, így minden domainen elérhető lesz a Messenger Chat.

Messenger platform

Engedélyezett tartományok

A Messenger Chat modul minden ShopRenter csomagban elérhető.

Reméljük az új funkcó Önnek is megkönnyíti majd a vásárlókkal folytatott kommunikációt. Amennyiben kérdése van vagy elakadna a beállítás során, keresse nyugodtan ügyfélszolgálatunkat!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
[ÚJ FUNKCIÓ] ShopRenter Analitika – Az adatelemzés új szintje

Köszönjük, hogy velünk tartott a Konverzió Egyetem cikksorozatokban. A harmadik, egyben témazáró cikkben ígéreteinkhez ...Elolvasom

Close