Így került a találati listák élére az Aranyshop.hu webáruház

Így került a találati listák élére az Aranyshop.hu webáruház

Nem véletlenül mondjuk el újra és újra a lehető legtöbb kommunikációs csatornánkon keresztül, hogy a keresőoptimalizálás jó kezekben az egyik leghatékonyabb látogatószerzési eszközünk lehet.

Ezt bizonyítja az Aranyshop.hu sikere is, aki már több mint 3 éve töretlenül menetel előre a Google találati listáin és sorra betonozza be helyezéseit a nagy keresésű és rendkívül kompetitív kulcsszavakra a saját piacán belül.

Nem választottak maguknak egyszerű piacot, hiszen a termékkört és a célcsoportot tekintve rengeteg konkurenssel kell megküzdeniük a vásárlók kegyeiért nap mint nap, de mégis sikerült egy év alatt

  • 47%-kal több látogatót,
  • 75%-kal több bevételt szerezniük az organikus forgalomból az előző évhez képest,
  • amely több mint 270 000 látogatót jelentett a webáruháznak.

Szerencsére Gyarmati László, az Aranyshop.hu tulajdonosa már a kezdetektől fogva tisztában volt a nehézségekkel és a megoldásra váró feladatokkal.

A teendői mellett időt szakított egy kis beszélgetésre is, ahol az indulásról, kezdeti nehézségekről és a siker kulcsáról kérdeztük.

Út a siker felé – Innen indult az Aranyshop.hu

Az arany és ezüst ékszerek kiskereskedelmével foglalkozó, sajószentpéteri webáruház 2015 végén nyitotta meg kapuit a vásárlók előtt.

Az induláshoz mindenképp bérelhető webáruház rendszert szerettek volna választani és a budapesti Hogyan Indítsunk Webáruházat elnevezésű rendezvény után nem is volt kérdés számukra, hogy kivel szeretnének együttműködni a céljaik elérése érdekében.

A rendezvényt követően előfizettek a ShopRenter Gold csomagra és megbíztak minket az áruház arculatának és megjelenésének megtervezésével is.

A közös munkáról és a döntés hátteréről így mesélt nekünk László.

„Több szolgáltatásotokat is megvásároltuk. Hosszú ideje a Gold csomagot béreljük. Persze emellett az OptiMonkot is használjuk, ami szintén hozzátok köthető.

Ezen kívül a webáruház dizájnja is egyedi, ami szintén a ShopRenter érdeme. Nagyon nagy segítség volt, hogy egy igényes megjelenésű, profi webáruházzal tudtunk elindulni.

Mondhatjuk úgy, hogy gyakorlatilag ti segítettetek nekem mindenben az indulás során.

Induláskor már volt egy Induló SEO csomagunk is, majd a projekt befejeztével havi díjas SEO csomaggal folytattuk.

A SEO már az elejétől fogva megy és azóta is veletek dolgozunk együtt az eredmények javításán.

Az induláskor ugyan még nem volt érezhető a hatása, akkor még inkább különböző reklámokat használtunk, de aztán fordult a kocka és a forgalom nagy része azóta organikus találatokból érkezik.

Ebben az évben minden forgalmi forrással együtt 120-150 milliós árbevételre számítunk…”

20 éves tapasztalat az offline kereskedelemben

Lászlóéknak nem kellett sokáig gondolkozniuk azon, hogy milyen termékkört fognak értékesíteni az online piacon. Arra a kérdésünkre, hogy hogyan döntötték el, mit fognak árulni az áruházban a következőket felelte:

„Ez eleve adott volt, mivel gyakorlatilag 20 éve foglalkozunk ékszer kereskedelemmel, de egy régi dédelgetett álmunk volt, hogy az online piacon is jelen legyünk.

Nem tagadom, bennünk is felmerült a kérdés az elején, hogy az emberek bíznak-e annyira egy aranyat értékesítő webáruházban, hogy online rendeljenek.

Főleg ez fogott minket vissza az elején, ezért nem indultunk hamarabb.

Végső soron én nem is bánom, hogy halasztottuk, mert így találtunk rátok és mindenféle köntörfalazás nélkül állíthatom, hogy ha ezt valaki nem így csinálja, mint ti, akkor nem járnánk most itt.

Örülök, hogy egy nagyon jól működő motorja van az áruháznak. Az induláskor voltam a Hogyan Indítsunk Webáruházat szemináriumon is. Ott döntöttem el, hogy mindenféleképpen a ShopRenter bérlős rendszerével szeretnék elindulni, amit azóta sem bántunk meg, hiszen a rendszert folyamatosan fejlesztitek.

Ezt nagyon fontosnak tartom, mivel az élet sosem áll meg és mindig haladni kell, ezt csak azok tudják, akik tényleg benne vannak.

Látok pár webáruházat, akik nem ShopRenteresek és szembetűnő a különbség. Hiába dolgoznak már rajta kb. 8 éve, én konkrétan 2 év alatt utolértem és már talán le is hagytam őket.

A webáruház üzemeltetésbe azért vágtunk bele, mert úgy látjuk, hogy az online értékesítés felé dől a mérleg nyelve.

Személy szerint én is elég régóta rendelek inkább online termékeket és ez a jövő. Sokkal kényelmesebb, sokkal gyorsabb, a kínálat is nagyobb.

El sem tudom képzelni, hogy ha valamire szükségem van, azt ne a weben rendeljem meg. Ezt már régebben is láttam, ezért indultunk el…”

Látogatószerzési eszközök kiválasztása

Sokszor merül fel problémaként az induló bolt konzultációinkon, hogy az ügyfelek elkészülnek a boltjukkal és kialakítanak egy olyan felületet, ami már alkalmas vásárlók fogadására, de ezt követően nem tudják, hogyan tereljék be ezeket az érdeklődőket a boltjukba.

László kihasználta a fizikai üzleteik adta lehetőségeket is és offline kampányokkal segítette az online felület indulását, illetve ahogy ilyenkor szokás, a gyorsabb eredményeket ígérő fizetett hirdetésekkel is támogatta az áruházat.

Ezzel alapvetően semmi gond nincs, hiszen a kattintás alapú hirdetések is jó szolgálatot tehetnek a webáruház indításakor vagy kampány időszakokban.

De gondolnunk kell a hosszú távú eredmények biztosítására is.

Ezért válasszunk egy olyan marketing eszközt, amellyel hosszú távon, egyenletes növekedés mellett tudunk vásárlókat szerezni és egészítsük ki olyan eszközökkel (például kattintás alapú hirdetések), amelyek már a kezdeti időszakban is hozhatnak nekünk vásárlókat.

Az Aranyshop.hu is így tett és nem bánta meg.

„Jelenleg a SEO hozza nekünk a legtöbb látogatót és vásárlót. Ez egyértelműen látszik az Analytics adatokból is. Számunkra ez a leggazdaságosabb, ezért erősítünk rá erre a csatornára a legjobban.

Az egy vásárló megszerzésére szánt kiadás így minimális lett és többszörösét hozza vissza bevételben.

Látva az eredményeket a többi fizetős megoldás azóta nálunk szóba sem jöhet…”

Így néz ki egy rendelési folyamat az Aranyshop.hu-nál

A ShopRenterben lehetőség nyílik különböző ügyfélkezelési rendszerekkel összekötni a webáruházunkat, ezzel meggyorsítva és hatékonyabbá téve a rendelések teljesítését.

Emellett akár nyomon követhetünk más fontos mutatókat is, amelyek hasznosak lehetnek például egy hírlevél kampány kialakításához is.

A kevesebb viszont néha több és vannak olyan ShopRenter felhasználók, akiknek – függetlenül attól, hogy napjában mennyi rendelést kell feldolgozniuk – maradnak a rendszer adta alapvető beállításoknál és ezeket fejlesztik tökélyre.

„Jelenleg a ClearAdmin számlázót használjuk, de tervezünk a Számlázz.hu rendszerére átállni.

CRM rendszerekkel volt pár próbálkozás, de véleményem szerint a legegyszerűbb dolgok a legnagyszerűbbek. Erre a célra mi a ShopRenter admin felületét szabtuk úgy testre, ahogy az nekünk megfelelő.

Gyakorlatilag mindent tud, amire nekünk szükségünk van, kicsit olyan, mint egy lebutított CRM. Minden rendelés állapotváltás rendben van, azokról megy is ki automatikus üzenet a rendelés állapotának megfelelően, ami már előre meg is van írva.

Nem akartunk CRM rendszereket használni, nem azért, mert nem egy hasznos dolog, de minket túlságosan lelassítana. Nekünk csak annyira van szükségünk, hogy tudjuk, hogyan állnak a rendelések és ne kelljen kézileg üzeneteket kiküldeni. Ez a szintű automatizáció a ti rendszeretekben is remekül működik.

A szállítást a Magyar Posta segítségével oldjuk meg. Mindent kézben tudunk így tartani, úgy, hogy jelenleg minden munkafolyamatot négyen végzünk. A fizikai és a webáruház keretében is…”

A keresőoptimalizálás eredményei

Ahogy László cikkünk elején említette, az induló SEO szolgáltatás befejeztével már egyértelműen látszott, hogy a keresőoptimalizálásban nagy lehetőségek rejlenek a bolt számára.

Emiatt a marketing erőforrások átcsoportosításra kerültek és nagyobb hangsúlyt kapott a SEO.

Ez az eredményeken is látszik, hiszen az előző egy év eredményeit összesített formában nézve könnyen kikövetkeztethető, hogy az organikus találatokból érkezők hozzák az áruház forgalmának háromnegyedét.

Legnépszerűbb csatornák

Ezen kívül a bolt főleg a közösségi médiára és a visszatérő vásárlóira koncentrál, ami ennél a termékkörnél ésszerű választás, hiszen a célcsoport a női közönség.

Regisztrált felhasználóinak például hűségpont rendszerrel ad kedvezményt az újbóli vásárlásaihoz.

Csatornák

A fenti ábrán a kördiagram eredményei mutatkoznak meg konkrét számok formájában is.

Egy év leforgása alatt több mint 270 ezer felhasználót értek el organikusan, magasan a többi látogatószerzési csatorna felett teljesítve.

A visszapattanási ráta a megfelelő tartományban van (webshopoknál ez általában 30-60% körül mozog), ez pedig több összetevő eredménye:

  • A tulajdonosok kiemelt figyelmet fordítottak az áruház megjelenésére és kialakítására. A boltba landolva egy olyan felület fogadja a látogatókat, ami bizalmat ébreszt és segít nekik a könnyebb navigációban, így megakadályozva, hogy böngészés nélkül, mindössze néhány másodperc alatt elhagyják az áruházat.
  • Az alacsony visszapattanási ráta azt is jelentheti, hogy a forgalmi forrás, amiből érkeznek a látogatók, megfelelően van kezelve. Esetükben megfelelő kulcsszavakra lett optimalizálva az áruház vagy pedig a hirdetésük azt kínálja, amit elolvasásakor az érdeklődőnk vár.

Organikus forgalomból származó eredmények

A fenti ábrát tovább bontva az organikus forgalom eredményeire látható az is, hogy a tranzakciók és a bevételek több mint fele is ebből a forrásból érkezik a boltba.

Összehasonlítás a megelőző év eredményeivel

Az eredményeket mindig érdemes összevetni az előző év azonos időszakával, hogy további következtetéseket tudjunk levonni.

A fenti ábrán jól látszik, hogy az előző éves eredményekhez képest közel 47%-kal nőtt a felhasználók száma és a bevétel is emelkedett 75%-kal.

Méghozzá úgy, hogy a tranzakciók száma nem nőtt számottevően, tehát a kosárértéket sikerült növelni azáltal, hogy minőségibb látogatók érkeztek a boltba és az áruház is folyamatos fejlődésen ment keresztül az év során.

Átlagos megrendelési érték

A tulajdonosok jól látják a fizetett forgalom és az organikus forgalom közötti különbségeket is. Utóbbi esetében az átlagos megrendelési érték közel 7500 forinttal magasabb, mint egy fizetett hirdetés esetében.

Ez azt jelenti, hogy az Aranyshop.hu gyakorlatilag pár óra alatt kitermeli a havi díjas SEO előfizetése árát.

Úgy gondoljuk az eredmények magukért beszélnek, de szerettük volna megtudni László véleményét is a közös munkáról.

Az Aranyshop.hu véleménye a ShopRenter SEO csomagokról

„A csomag indulása után körülbelül 3 hónap elteltével kezdtek el érezhetően jönni a látogatók a keresőkből.

A projektben együttműködők segítségével maximálisan meg vagyok elégedve.

Jól tudtam, hogy ezen a területen szükségem van segítségre és láttam, hogy ehhez van egy profi csapatotok is. Szóba sem jöhetett az a lehetőség, hogy mást keressek erre a munkára.

Mindig szakszerű válaszokat kapok és érzem, hogy megvan a kellő háttér. Őszintén szólva engem mindig az eredményekkel lehet meggyőzni, és az elmúlt időszakokat vizsgálva az eredmények mindig láthatóak voltak.

Jöttek előre a szavak helyezései, folyamatosan nőtt a forgalom és minket vezetőket mindig ezekkel az eredményekkel lehet a legjobban meggyőzni.

Az induló csomag után már szép kis forgalmunk volt és láttuk, hogy ezt nem érdemes abbahagyni. Ezért gondolkodás nélkül megrendeltük a SEO havi csomagot, hogy tovább folytathassuk a munkát. Úgymond a folyamat elindította a webáruházat.

Hogy mennyi energiát fordítok a helyezések megtartására? Hát ezen ti dolgoztok! 🙂

De viccet félretéve természetesen rengeteg energiát fordítunk rá, hiszen a konkurencia is arra törekedik, hogy előrébb jöjjön. Nyilván érdekünk minél jobb, további helyezéseket elérni, de fontosnak tartom a meglévők megtartását is és bizony a pozíció megtartásáért is erősen küzdeni kell…”

László tanácsa az újonnan induló áruházaknak

„Én mindenképpen ajánlanám, hogy ha nincs megfelelő szakmai háttér, akkor több vonalon is érdemes a ti segítségeteket igénybe venni.

Már csak a bérlős módszer miatt is, ezáltal gyorsabb az elindulás is, bárki rögtön tud vele kezdeni.

Másrészt ugye ott van az is, hogy egy olyan profi csapat áll a szolgáltatás hátterében, aki bármikor a segítségemre van és akik folyamatosan fejlesztik a rendszert.

Például itt volt most ez a GDPR-nak megfelelés és ehhez ti határidőre minden eszközt biztosítottatok a számunkra.

Érdemes a SEO-ra is beruházni, mert a fizetős hirdetésekben előbb utóbb elvérzik az áruház. Az árakat valahogy ugye ki kell gazdálkodni és hogy ezeket fizetni tudjuk, akkor előfordul, hogy a termék árát is emelni kell, ami nem mindig lehet szerencsés.

Százezreket költhetnék reklámokra, de akkor sem lenne akkora forgalmam, mint most a SEO-val a töredékéért…”

Amennyiben Ön is szeretne hasonló sikereket elérni, mint az Aranyshop.hu csapata, keresse fel SEO szolgáltatások oldalunkat és kérjen konzultációs időpontot szakértő kollégáinktól, hogy közösen kiválaszthassuk a vállalkozásának legmegfelelőbb keresőoptimalizációs csomagot.