A webáruház kialakítása nem csak induláskor okoz fejtörést, hiszen a technológia és a trendek haladásával folyamatosan naprakészen kell tartanunk a boltot. Amennyiben témaváltás, vagy választás előtt állsz úgy mindenképp érdemes átgondolni, hogy melyik design téma lesz az ideális a termékkör számára.
A témaváltást bátran megléphetik működő webáruházak is, ugyanakkor ebben az esetben a Sandboxos tesztfelületen javasoljuk első körben kipróbálni.
Az elérhető design témákat bár egy-egy bizonyos termékkörhöz álmodtuk meg, több termékcsoporthoz is illenek. A választásban az alábbi szempontok tudnak segíteni:
- Milyen a kategóriafa felépítése?
Főkategóriának nevezzük azokat a menüpontokat, amik a kategóriamenüben egyből láthatóak, az alkategóriák ehhez a főkategóriához kapcsolódnak és kattintásra, vagy az egérrel tudjuk őket láthatóvá tenni.
Amennyiben a főkategóriák száma meghaladja a 6-ot úgy érdemes olyan témát választani, ami több kategóriát is esztétikusan jelenít meg, mint amilyen a Madrid, Stockholm, Los Angeles vagy a Párizs.
A Helsinki, a Milano és az Amsterdam túl sok kategória esetén két sorba csúszik, ami sokak számára zavaró lehet, ezért azokat a témákat inkább kevesebb főkategóriával rendelkező felhasználóknak ajánljuk.
A Las Vegas speciális a kategória menü szempontjából, ugyanis asztali nézetben is a mobilon megszokott három vonalas, hamburger menüvel tudjuk megnyitni a kategóriákat, emiatt itt nagyobb szerepet kap a kategória ajánló modul képkártyás megjelenése.
- Milyen célcsoporttal rendelkezel?
Inkább nők, vagy férfiak érkeznek az oldalra? Ők inkább idősebbek, vagy fiatalabbak? Fontos, hogy a célcsoportra igazítsuk a megjelenést, hiszen őket szeretnénk megszólítani, és számukra biztosítani a jó felhasználói élményt.
A Las Vegas téma például kifejezetten fiatalos, a Stockholm és Los Angeles téma pedig elsődlegesen férfi célcsoportra lett kitalálva.
- Mobil eszközről vagy többségben asztali nézetben böngészik az oldalt?
A tapasztalatok azt mutatják, hogy az arányok megfordultak és már többen böngésznek mobilról, mint asztali nézetből. Minden választható téma 100%-ban mobilra optimalizált, ezért ha jelenleg olyan témát használsz, amely nem felel meg a feltételeknek mindenképp javasoljuk a váltást. Mivel egyre inkább előtérbe kerül a mobil, így mindig ellenőrizzük le mobil eszközön is a tartalmainkat.
- Mennyi termék található a webshopban?
Ha a termékeid száma eléri az ezret, akkor már megéri szűrő lehetőséget biztosítani a vásárlóknak, ami a kategória oldalakon jelenik meg. Speciális szűrő funkció használata esetén pedig a főoldalon. A szűrő megjelenése a témákban eltérhet, ezért érdemes ezt is letesztelni választás előtt.
Emellett nagy termékszám esetén egyre sűrűbben fordul elő a szűrő használata, így ez is fontos lehet, hogy a kereső modul mennyire van középpontban.
- Milyen megjelenést szeretnél a blognak?
A minőségi szöveges tartalmak sokaknak szerves részét képezik a webáruházuknak, ezért ha ez nálad is kiemelt jelentőségű, akkor javasoljuk, hogy választás előtt nézd meg az eltérő témák blog megjelenéseit.
- Milyen beépített lehetőségek vannak a témában?
Érdemes megnézni a témák bemutató oldalain, hogy a fő és aloldalakon milyen modulok találhatóak. A Párizs, Stockholm, Los Angeles és Las Vegas témákban például elérhető az értékajánlat modul az oldal erősségeinek kiemelésére, a különböző megjelenésű mozaik modul pedig a Madrid, Párizs és Las Vegas témában érhető el.
Fontos megjegyezni, hogy egyedi HTML modulok segítségével bármelyik témában megvalósíthatóak a fenti elemek, ugyanakkor ha a könnyen kezelhetőség az egyik szempontunk, akkor a témába épített dinamikus modulok sokat tudnak segíteni.
- Hogyan szeretnéd megjeleníteni a termékeidet a termékoldalon?
Három oszlopos megjelenést szeretnél? Esetleg a kosárba gombot szeretnéd kiemelni? Vagy fontos lenne, hogy a további képek is nagyban jelenjenek meg? Az elérhető témák között a termékoldalak jelentősen eltérnek és más-más termékkörhöz illeszkednek.
Lássuk hát konkrét példákkal, hogy a leggyakoribb termékkörökhöz milyen design témákat ajánlunk.
FMCG (Fast-Moving Consumer Goods)
Azaz a gyorsan forgó, napi fogyasztási cikkek kategóriája. Ez a kategória ihlette meg legújabb design témánkat, a Madrid témát, amelynél elsősorban a széles termékkínálatot helyeztük fókuszba.
A rugalmas testreszabási lehetőségeknek és új moduloknak köszönhetően átlátható megjelenést kölcsönöz a nagyobb számú kategóriával rendelkező webáruházaknak is.
A greenpatika.hu webáruház a téma segítségével a legoptimálisabban megjeleníti számos kategóriáját:
A Madrid téma lehetővé teszi, hogy a kategória menü szabadon elrendezhető legyen: lehet vízszintes és függőleges is a főkategóriák számától teljesen függetlenül.
Egy másik példa a.hu webáruháztól, akik a vízszintes kategóriaelrendezés mellett döntöttek:
Ha kíváncsi vagy, látogass el a Madrid téma bemutató oldalára és nézd meg demo webáruházunkat is.
Divat és ruházat
A divat és kiegészítők termékkörére lett tervezve a Milano téma. A cipom.hu is ezt a témát használja. Nagyszerűen alkalmazzák a főoldalon a Kicker image modult, ahol hangulatébresztő fotókkal irányítják a kategóriákra a látogatókat.
Szintén jól választás volt a Swagdog számára a Helsinki téma. Remekül használják a bannereket, és az ajánló modulokat, valamint egy szép egységes külsőt varázsoltak a termékeik számára.
Szépségápolás
A kozmetikumok és szépségápolás termékkörére lett kitalálva a Párizs téma, amit nagyszerűen alkalmaz a Phyts.hu webáruház. A logó középen helyezkedik el, és akár több főkategóriát is használhatunk. A Párizst többnyire női célcsoporttal rendelkező webshopok használják.
A Spektr webáruház szintén Párizs témára épül, és a kategóriaoldalakra szűrőt is elhelyeztek így megkönnyítve a vásárlóknak a böngészést.
Divattermékekkel indítanád el webáruházadat? A Shoprenternél erre is van lehetőséged, ahol termékkörökre szabott design témák segítségével és a legkorszerűbb funkciókkal értékesítheted termékeidet.
Divat webáruházat indítokBútor, lakberendezés
A bútor és lakberendezés termékkörrel rendelkezők számára a Helsinki téma az ideális választás, ugyanis a képeket helyezi előtérbe, és letisztult megjelenéssel rendelkezik.
Számos modul támogatja az interior berendezések közzétételét. Pontosan ezeket az előnyöket használta ki a Mido Galéria, ahol a festményeké a főszerep, és a képösszeállításoknak köszönhetően könnyen el tudja képzelni a saját otthonában is a vásárló a termékeket.
Ugyancsak népszerű a lakberendezés termékkörben a Milano téma, amit abban az esetben ajánlunk, ha csak pár főkategória van, mint ahogy a Naturaliiconcept webáruháznál láthatjuk.
Ha a különböző textúrákat és anyagokat szeretnénk kiemelni, akkor akár az Amsterdam témát is érdemes kipróbálni. A Tapétabarlang például az Amstedam témát alakította át.
Élelmiszer és étrendkiegészítő
Korábban mi is gondoltunk az erre a termékkörre épülő webshopokra, így korábban készítettünk az ilyen webshopoknak egy design témát. Ez a Korfu, viszont azóta több olyan megoldással is előálltunk, amellyel további témáink is igencsak jól szuperálhatnak egy ilyen webáruháznál.
A Madrid témában minden főkategóriához rendelhető egy piktogram, ami megjelenik a kategória menüben és vizuálisan is segíti a látogatók tájékozódását az oldalon.
A Las Vegas téma lekerekített formáival, és asztali nézetben is megjelenő hamburgermenüjével a mobil felhasználókat célozza meg. Fiatalos és friss megjelenést tudunk elérni, mindezt anélkül tudjuk, hogy túlzsúfolnánk az aloldalainkat, mint ahogy a Natúr reform webáruháznál láthatjuk.
Mivel a Helsinki témában a képek vannak előtérben az ételdekorációkat bemutató áruházaknak ez is egy jó megoldással szolgál, mint amilyen a Tortaguru.com.
A Párizs témában számos olyan megoldással találkozhatunk, ami jó választássá teszi ebben a termékkörben is. Aki például az édességek csábító erejét szeretné előtérbe hozni, annak mindenképpen ajánljuk. Az Ételízek webáruház például kitűnően alkalmazza a Párizs mozaik modulját, de akár hangulat ébresztőként videót is elhelyezhetünk a főoldalon.
Nyiss bio webáruházat a Shoprenterrel!
Ha számodra is fontos a fenntarthatóság, akkor akár az egészséges termékek értékesítésével is átadhatod üzenetedet a világnak!
Bio webshopot indítokHáztartási eszköz
A Coolkonyha azonnal meghozza a kedvünket a főzéshez a kitűnően kialakított Amsterdam témával, ahol recepteket is megjelenít.
A Nordkniven webáruház pedig a Helsinki téma előnyeit formálta a saját megjelenésére.
Játék
A játék termékkörnél különösen fontos a fiatalos bohókás megjelenés, így a Las Vegas téma az ideális választás. Pontosan ezt a témát szabta testre a Bobojca.hu.
A Játékfarm.hu webáruház pedig a Los Angeles témát szabta testre egyedi megoldásokkal, és különös figyelmet fordítottak a megfelelő kategóriafa kiépítésre és szűrő kialakításra is.
Építkezés, kert, barkács
A barkács termékkörben az első számú téma a Stockholm a katalógusszerű megjelenésével és a keresőközpontúságával. Itt gyakran van szükség az ismert márkák/gyártók kiemelésére is, melyet beépített modul segítségével jeleníthetünk meg.
A Nívószerszám webáruházában a Stockholm téma előnyeit alakította a saját stílusára.
A Párizs téma ismét a sokoldalúságáról tesz tanúságot, ugyanis akik szeretnék hangsúlyozni az innovációs megoldásaikat, és a termékajánlók mellett még videót is szeretnének a főoldalra, akkor ebben a termékkörben is jó választás lehet.
A Greenroof.hu pont ezeket a lehetőségeket használta ki a Párizs témában.
Hasonlóan a lakberendezéshez, kert témában is megállja a helyét a Helsinki. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint a Kaspóvilág webáruház megoldása.
Számítástechnika, szórakoztató elektronika
A három termékkör sok hasonlóságot mutat. A célcsoportra és a kategóriák számára tekintettel mindenképp olyan témát érdemes választani, ami több főkategóriát is elbír és szerencésre a választható témák mind stablin és gyorsan múködnek nagy termékszám mellett is
A Coolmobile webáruház nem meglepő módon a mobilos felhasználókra fókuszál, és a Las Vegas téma kifejezetten jól működik a számítástechnikai termékeinek bemutatására, paraméterek feltüntetésére.
A Los Angeles témát elsősorban az elektronikai termékkörökre terveztük, ugyanis főoldali menürendszer részletesen, de mégis átláthatóan jeleníti meg a fő- és alkategóriákat. A Dronshop.ro oldal drónjaihoz például kitűen illik a Los Angeles téma.
Sport és szabadidő
Ha sportról van szó, akkor egyértelműen az Amsterdam téma lesz a nyertes, hiszen pontosan erre a termékköre alakítottuk ki. A Sportrentshop kitűnően alkalmazza, ezt a témát.
Emellett a Pestisport a Stockholm témát szabta személyre, egyedi megoldásokkal. Ebből is látszik, hogy sport szerelmeseit is megszólítja.
Könyv
A könyvekhez mindenképp olyan témát érdemes választani, ami több főkategória megjelenítésére is alkalmat ad, valamint elengedhetetlen a modulok használata, mint amilyen a legújabb, vagy legnépszerűbb termékek, illetve a nap terméke modul.
A Booksi webáruháznál például a keresőt is személyre szabták a sajátosságoknak megfelelően és úgy döntöttek, hogy a Starter témára építik fel a webáruházat, ami az egyedi designok kialakításához adja meg az alapokat, ami nem ritka ebben a termékkörben.
A Starter témánál a könnyű személyre szabhatóság mellett a téma másik nagy előnye, hogy nem termékkörre szabott, hanem általános felépítésű. A webáruház megjelenésének egyszerű drótvázaként járul hozzá ahhoz, hogy az elképzeléseidet könnyedén és gyorsan tudd megvalósítani. Azok számára ajánljuk, akik egy tiszta vászonra szeretnék felépíteni egyedi elképzeléseiket és rendelkeznek a megfelelelő ismeretekkel (HTML, CSS, Javascript), vagy szakértő készíti a webáruházat.
Természetesen a könyvek számára is vannak még elérhető design témák. Ha például gyerekkönyvekkel foglalozik a webáruház akkor a Las Vegas témát mindenképp érdemes kipróbálni. A letisztult megjelenésének köszönhetően pedig a Helsinki téma is erős versenyző lehet.
Autó, motor
Az autó és motor termékkörnél érdemes figyelembe venni, hogy mely gépjármű típusokra kínálunk termékeket. Különösen fontos lesz, hogy honnan hová navigáljuk tovább a vásárlót és biztos, hogy megfelelő termékeket válasszon, ezért kiemelt jelentőségű lesz a kereső, a szűrő és gyártók kiemelése.
Bár a Párizs téma női célcsoportra lett kitalálva a GPshop egy igazán vagány motoros designt tudott belőle kihozni.
Az autó és motor kategóriában a Stockholm téma is gyakori választás, különösen, ha sok termékkel és kategóriával rendelkezik az áruház.
A Los Angeles témát használja a Turborail webáruház, ahol remekül eltalálták a webáruház fő színeit, és a termékekhez is jól illik.
Erotika
A név nem hazudtolja meg magát, és igazán szexi külsőt tudunk varázsolni a Párizs témában az erotikus termékeinknek. A Dream sexshop sötét színvilága izgalmas helyekre repít el bennünket a ezzel a design témával.
Ajándék
Kifejezetten az ajándék termékkörhöz lett kialakítva a Las vegas téma, ahol már a főoldalon egy speciális kereső modullal (Gold csomag) kereshetnek a látogatók az ajándékozottjuk számára termékeket.
A Bonsai Hungary webshop is a Las vegas témát használja, ahol az ajándék csomagok, egy mozaik modulban lettek kiemelve.
A Las Vegas mellett a Helsinki is szóba kerülhet, ha termék fotóinkon gyakran interior összeállításokat alkalmazunk, mint ahogy a Let it wood webáruház.
A Poszterneked webáruház a Párizs témában alakított ki egy igazán csajos külsőt, az alap téma rózsaszín, fekete és fehér színeit kihasználva.
Baba-mama
A baba-mama termékkörnél gyakran választanak egyedi design megoldásokat, és számos gyönyörű webshoppal találkozhatunk, telis-tele pasztel színekkel, és imádnivaló fotókkal.
A Madrid design témával a hellomoms.hu webáruház szuperül kihasználta a videós tartalomban rejlő lehetőséget, amely egyből a főoldalon jelenik meg, ezzel is edukálva a célközönségüket.
A Párizs téma gyakori választás az édesanyáknak értékesítő webáruházaknál, ahol a fenti sötét fejlécet színezte át a Babypearl bababolt.
Korábban már említettük, hogy a Las Vegas egy igazán mókás, jókedvű kialakítást kapott és ezt emelte a következő szintre a Babywash webáruház. Rendkívül egyszerű, ám hatásos megoldásokkal találkozhatunk, és a beépített grafikai elemek igazán egyedivé teszik.
Hobbi és kellékek
A hobbi termékkörben a Los Angeles témát ajánljuk, ha sok kategóriával rendelkezel és szeretnéd átláthatóvá tenni a menüszerkezetet, emellett számos ötletes megoldással találkozhatunk a Pink and Paper webáruházban.
A Helsinki téma képkozpontúságát használja ki a Family and style webáruház, ahol a flatlay fotózás kiegészítőit találhatjuk meg.
A Kondas webáruház az egyszerű de nagyszerű kialakításra törekedett. A Starter téma letisztultsága és a saját tervezésű egyedi képvilág remek párost alkotnak.
Irodatechnika
Az Officemarket a Stockholm témát használva idézi meg számunkra egy nagy áruház hangulatát, ahol akár órákat is szívesen böngésznénk a termékeket, annyi érdekességgel találkozhatunk.
Ital és dohányáru
A Borkereskedes.hu remekül megragadta a Stockholm téma sajátosságait, és a borászatokat emelte ki a gyártók modulban. Emellett néhány jól elhelyezett előny ikonnal buzdítják a látogatókat vásárlásra.
A Horizont sörök az Amsterdam témát használja, és az oldal nagyszerűségét a kiváló minőségű fotók, valamint a jól kialakított márka adja.
Az Aromaparadise.hu a Párizs témára építette fel külsőt, testreszabva a színeket, és kihasználva a termékoldal felépítését.
Ékszer
Az ékszerekről mindenképp érdemes több képet is feltölteni, és ezt remekül alkalmazza a Designart.hu webáruház a Milano témában. Itt a termékoldalon a további képek is nagy méretben látszódnak, úgyhogy akár több szögből és környezetben is bemutathatjuk a terméket. A letisztult kialakítása pedig kiemeli az ékszereink szépségét.
A Ciska webáruház akár úttörőnek is nevezhető, ugyanis az elsők között volt, akik a Starter témára épülő webáruházat építettek ki. Itt már több a főkategória, de hasonlóan a Milánohoz itt is egyszerű felépítés kapott az oldal, így a fókusz a szebbnél szebb ékszerekre esik.
Az R.M. ékszer a Párizs témát alakította át a színvilágának megfelelően, hiszen illeszkedik a célcsoporthoz, és remekül emeli ki termékeket is.
Patika
Az étrendkiegészítők és gyógyhatású készítményeknél találkozhatunk az egyik legvegyesebb téma használattal, így érdemes lesz a cikk elején említett szempontokat is figyelembe venni a választásnál. Különösen érdemes odafigyelni a kereső használatra is, hiszen gyakori, hogy a vásárlóknak már konkrét termékekre van szükségük.
A Greenpatika a Madrid téma átlátható és letisztult megjelenését használta:
Az Expresszpatika.hu-nál a gyógyszertárak letisztult megjelenését látjuk viszont, ahol a felhasználók egyszerűen megtalálják a keresett termékeket és a megszokott logikus felépítésben tudnak böngészni.
A Fittsejtpatika webáruház Helsinki témájában az élénk és a semleges színek váltogatják egymást ezzel erősítve a webáruház egészség és vitalitásra fókuszáltságát.
Bio, környezetkímélő termékek
A bio és környezetkímélő termékekhez a legtöbb téma könnyedén tud illeszkedni. A legtöbben a Helsinki, Las Vegas, Párizs és Amsterdam témákat választják ehhez a termékkörhöz.
A Poly-Pack zöld témájához remekül illeszkedik a Helsinki felépítése.
A Biobubi a márkájához illő megoldást választott, és remekül illenek Las Vegas téma lekerekített formái a tartalmaihoz.
Háziállat eledel és kellékek
A háziallatoknak szóló termékek a másik terület, ahol nem egyszerű a dolgunk, ha szeretnénk kitűnni a webáruház megjelenésével, ugyanis már számos webáruház vette ezt a kihívást és igen magasra teszik a lécet.
A Kutyapékség a Helsinki témában kínálja a kedvenceknek a legfinomabb falatokat.
A Gazdashop a Stockholm téma katalógusszerű elrendezésével mutatja be széles választékát.
A Cirmosallatpatika a Párizs témában egy igazán profi és vagány külsőt épített fel.
Ha sok a kategória, akkor akár a Los Angeles témával is dolgozhatunk, mint ahogy a Petpakk webáruház tette.
A KoviDoki a Las Vegas témában alakított ki professzionális megjelenést webáruházának.
Mikor válassz egyedi designt?
A design téma előnye, hogy már van egy kész felépítés, amit egyszerűen csak fel kell töltened a tartalmaiddal, ugyanakkor azt is figyelembe kell vennünk, hogy ezt a megjelenést nem csak te fogod használni.
Az egyedi design lehetővé teszi, hogy felülírjuk a design téma szabályait, így akár eltérő elrendezést kaphat, módosíthatunk a betűtípuson, és még új modulok is létrehozhatóak, melyek a webáruház építőegységei.
Az arculati elemek beépítésével a következő szintre emelheted a vállalkozást, hiszen a gondosan kidolgozott céges image nagyobb valószínűséggel tesz ismertté, könnyebben észrevehetővé és emlékezetessé a vásárlók számára. Ezáltal nem csak a céged termékeivel vagy szolgáltatásaival tudod megkülönböztetni magad a többi versenytárstól.
Amennyiben érdekel az egyedi design és szeretnéd szakértőkre bízni jelentkezz bátran ingyenes online konzultációnkra!
Zárszó
Ahogy látható, egy termékkörhöz több téma is illik, és a termékkör mellett még más szempontok is szóba jöhetnek, amik befolyásolhatják a döntést. A jó hír, hogy minden témánál megvan a testreszabás lehetősége.
Egy rövid összefoglaló a design témákról:
- Madrid
- Ajánlott termékkör: FMCG
- Modulok: Értékajánlat, mozaik, videó, fejléc, közlemény sáv, kiemelt partnerek, elérhetőségek, lapozható vásárlói vélemények
- Főkategóriák ajánlott száma: 10
- Párizs
- Ajánlott termékkör: Mindegyik
- Modulok: Értékajánlat, mozaik, videó, fejléc, közlemény sáv, kiemelt partnerek, elérhetőségek
- Főkategóriák ajánlott száma: 10
- Las Vegas
- Ajánlott termékkör: Játék, ajándék, bio termékek, élelmiszer, könyv, hobbi és kellékek, szórakoztató elektronika
- Modulok: Értékajánlat, mozaik, támogatás, kiemelt partnerek
- Főkategóriák ajánlott száma: 10
- Helsinki
- Ajánlott termékkör: Bútor és lakberendezés, élelmiszer, könyv, építkezés, kert, barkács, patika, háziállat, háztartás
- Modulok: Kiemelt partnerek
- Főkategóriák ajánlott száma: 10
- Stockholm
- Ajánlott termékkör: Építkezés, kert, barkács, számítástechnika, irodatechnika, sport és szabadidő
- Modulok: Kiemelt partnerek, értékajánlat
- Főkategóriák ajánlott száma: 10
- Amsterdam
- Ajánlott termékkör: Sport és szabadidő
- Főkategóriák ajánlott száma: 8
- Milano
- Ajánlott termékkör: Divat és kiegészítők, kézműves termékek, ékszer, ajándék
- Modulok: Fejléc kiemelt sáv
- Főkategóriák ajánlott száma: 5
- Los Angeles
- Ajánlott termékkör: Műszaki termékek, számítástechnika, építkezés, kert, barkács, autó, motor, sport és szabadidő
- Modulok: Értékajánlat
- Főkategóriák ajánlott száma: 10
- Starter
- Ajánlott termékkör: Mindegyik
- Főkategóriák ajánlott száma: 10
A Korfu, Tokyo és Róma 2.0 design témáink bár továbbra is elérhetők, használatukat mégse annyira javasoljuk, mert a fentebb említett témák jobban megfelelnek a mai kor elvárásainak.
Bízunk benne, hogy a fenti gyakorlati példák segítettek a megfelelő téma kiválasztásában. Ha mégis kérdésed merülne fel, keresd bátran az ügyfélkapcsolati csapatunkat a központi elérhetőségeken.