Design

6 biztos jel, hogy eljött egy redesign ideje

3 perc olvasási idő 6 biztos jel, hogy eljött egy redesign ideje

Az interneten rendkívül gyorsan változnak a dolgok, és bizony az egyik nap még “fullmodern” webáruházunk a másik napra könnyen elavulttá válhat. Ugyanakkor tévhit, hogy mindenáron redesign-olni kell egy webáruházat, csak azért, mert már több, mint egy éves a designja.

A vevők általában nem szeretik a változást, így jobb, ha nyomós érvünk van a váltásra. Lássuk mi lehet az a 6 fő ok, ami indokolhat egy redesign-t!

Kezdjük először is azzal, hogy mit értünk redesign alatt?

Fontos, hogy a redesign nem csak azt jelenti, hogy csinálunk egy másfajta kinézetet az oldalnak (modernebb színekkel, lekerekítésekkel, stb.), hanem fontos, hogy az oldalt tartalmában, folyamataiban is gondoljuk újra.

Egy redesign mindig macerával jár, és ha már hozzányúlunk, akkor érdemes végiggondolni, hogy mitől lesz az a webáruház jobb, mint korábban volt. És bármilyen furcsa, a legfontosabb szempont ilyenkor nem az, hogy a lehető legtöbb új dolgot “belezsúfoljuk” a korábbi oldalba – sokkal fontosabb a “nemet” mondás képessége, vagyis, hogy a korábban meglévő, de felesleges elemektől megtisztítsuk az oldalt. Egy jó redesign után szinte mindig egyszerűsödik, “tisztul” az oldal.

Lássuk tehát, hogy mely esetekben érdemes redesignolni a webáruházunkat!

1. Ha romlanak a metrikák

A legnyomósabb érv, ami a redesign mellett szólhat, ha romlanak a számok. Csökkenő konverzió, növekvő lepattanási ráta (bounce rate), esetlegesen csökkenő látogatottság (bár ez valószínűleg inkább a marketingünk hatékonyságának romlását jelenti).

A metrikák látványos romlása már egy igen hosszú folyamat vége, a legjobb, ha nem jutunk el idáig, és figyelünk az egyéb “jelekre”.

2. Ha a konkurens oldala már jelentősen modernebb

Sajnos vagy nem sajnos vannak konkurensek, és ők bizony szintén fejlesztik az oldalt. Legjobb, ha lépéselőnyben vagyunk velük szemben, de ha az oldalunk jelentősen alulmarad velük szemben, akkor az nyomós érv lehet a redesignra.

Ugyanakkor az igazsághoz hozzátartozik, hogy a felhasználók sokkal kevésbé tudják megítélni, hogy mennyire modern egy adott webáruház, ők inkább csak az általános felhasználói élményt értékelik, tehát pusztán egy kicsit “avultabb” design miatt még nem feltétlenül kell újratervezni az egészet, ha amúgy a vevők szeretik, és jól működnek a dolgok.

3. Ha a vevőktől érkezik panasz

Más a helyzet, ha a vevők jelzik, hogy a mi áruházunkban “miért nincs XY funkció”. Ez már általában akkor szokott előjönni, mikor egy adott funkció vagy lehetőség annyira elterjedt, hogy már a vevők hozzá vannak szokva. Ebben az esetben mindenképpen érdemes elgondolkozni, és nem csak “lerázni” az igényt.

Persze ilyenkor is meg kell vizsgálni, hogy nem-e lehet egyszerűen beépíteni a hiányolt funkciót a meglévő webáruházba, és mindenképpen kell-e emiatt egy teljes redesign.

4. Ha új felületekre kell felkészíteni

Szintén nyomós érv lehet a redesignra a mobileszközökre történő optimalizáció – már nem lehet húzni ezt a dolgot, manapság többen nézik ilyen felületekről a webshopunkat, mint normál képernyőről.

Ugyanakkor közel sem biztos, hogy emiatt újra kell tervezni az egész webáruházat, könnyen lehet, hogy viszonylag egyszerűen kiegészíthető a meglévő webáruház is egy mobilra optimalizált kinézettel, illetve kisebb változtatásokkal tabletre is optimalizálttá tehető.

5. Ha a TODO lista nem fér ki egy képernyőre

Ha gyűlnek az új funkciók, ötletek, és nem győzzük a megvalósításukat, akkor egy bizonyos szint után lehet már jobban megéri teljes egészében “lecserélni” a webáruházat egy újabb, modernebb rendszerre.

Itt természetesen mérlegelni kell, hogy mikor jön el az a pont, hogy egy csere jobban megérje, mint a folyamatos csiszolgatás.

6. Ha az oldal már nagyon “öregnek” néz ki

A végére tartogattuk azt a pontot, ami a legszubjektívebb az összes közül, de mégis, gyakran ez a fő oka egy redesignnak: egyszerűen nagyon öregnek és elavultnak néz ki a régi oldal.

Ha a konkurencia előtt szeretnénk maradni, akkor nem érdemes gyakran megvárni, hogy ő jöjjön ki először egy szebb, használhatóbb, modernebb áruházzal, hanem érdemes lehet elébe menni a folyamatoknak, és először váltani.

7. Konklúzió

Mint látható számos ok lehet arra, hogy megújítsuk a webáruházunkat, de azért nem érdemes hirtelen beleugrani. Mindig gondoljuk át, hogy vajon a redesignnal járó plusz költségek (pénz és idő) megéri-e azt a plusz nyereséget, amit a redesign hozni fog.

Ha pedig végül úgy döntünk belevágunk, azt tegyük nagyon körültekintően! Az alábbi cikkben összeszedtük azokat a tennivalókat, amelyekre figyelnünk kell egy webáruház-váltás alkalmával:

Csekklista: mire kell odafigyelni egy webáruház cseréjénél?

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
2019. Szeptember Hónap Webáruháza: RoyalFarm
2019. Szeptember Hónap Webáruháza: RoyalFarm

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes ...Elolvasom

Close