Újdonság

2016 augusztusi újdonságaink: Dinamikus matricák, Blogolás egyszerűsödése, új hírlevél sablonok …

10 perc olvasási idő

A webáruházakban nyáron se áll meg az élet, így mi is folyamatosan azon dolgozunk, hogy a ShopRenter rendszerét minél több új funkcióval láthassuk el. A mostani változtatásokat nem lehet egy kalap alá besorolni, találunk közöttük konverziónövelő, keresőoptimalizálást segítő vagy az email és tartalom marketingünket támogató funkciókat is. De a most már szokásosnak mondható új integrációk vagy az olyan fejlesztések sem maradhattak el, amelyek az automatizálás segítségével könnyíthetik meg a webáruház üzemeltetők életét.

Reméljük, az újdonságok között Ön is talál majd olyat,
amellyel hozzájárulhatunk webáruháza sikeréhez.

2016 augusztusi újdonságaink: Dinamikus matricák, Blogolás egyszerűsödése, új hírlevél sablonok ...

A webáruházakban nyáron se áll meg az élet, így mi is folyamatosan azon dolgozunk,
hogy a ShopRenter rendszerét minél több új funkcióval láthassuk el. A
mostani változtatásokat nem lehet egy kalap alá besorolni, találunk
közöttük konverziónövelő, keresőoptimalizálást segítő vagy az email és
tartalom marketingünket támogató funkciókat is. De a most már
szokásosnak mondható új integrációk vagy az olyan fejlesztések sem
maradhattak el, amelyek az automatizálás segítségével könnyíthetik meg a
webáruház üzemeltetők életét.

Reméljük, az újdonságok között Ön is talál majd olyat,
amellyel hozzájárulhatunk webáruháza sikeréhez.

Verzióváltás manuálisanFONTOS:
Mivel a legújabb változtatások nagyobb beavatkozással járnak a
webáruházak működésében, így ezt a fejlesztést manuálisan kell majd
beállítania a képen látható gomb segítségével.

A manuális frissítésre 7 napot biztosítunk ügyfeleinknek.

Amennyiben a frissítés ez idő alatt sem történik meg, úgy a rendszer 2016. augusztus. 18-án  automatikusan átáll majd az új verzióra.

Emellett még azt is meg kell jegyeznünk, hogy a próbaidőszakkal
rendelkező, illetve Partnerboltot vagy Klón áruházat használó
webáruházak automatikusan kapják majd meg az új funkciókat az említett 7 napot követően, augusztus 18-án.

FIGYELEM: akik rendelkeznek bloggal a webáruházukban, a váltás előtt mindenképp olvassák el a 6. pontot!

A fontos információk után most jöjjön a legújabb funkciók és fejlesztések listája:

1. Új modul: Kicker Image

Egy webáruház egyik legfontosabb oldala a főoldal. Általában ennek az oldalunknak van a legnagyobb látogatottsága, így közel sem mindegy, hogy milyen információkat jelenítünk itt meg. Navigációs pontok, főoldali banner, különféle termékkártya modulok sokaságát tehetjük ide, és legújabb modulunk segítségével most már reszponzív, kisméretű bannereket is elhelyezhetünk.

Kicker Image példa

A modulban azt is beállíthatjuk, hogy mennyi kép szerepeljen egy sorban, illetve hogy az egyes bannerek milyen oldalakra linkeljenek. Minimum két képet kell feltöltenünk és az “Aktivál” oszlopban aktiválnunk, hogy a modul megjelenjen a főoldalon. Nyelvenként maximum 6 képet tölthetünk fel.

Képek aktiválása

  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold valamint Partnerbolt Prémium csomagban.

2. Több raktárkészlet kezelése

Több raktárkészlet kezelés

Ha kettőnél több raktárkészlettel rendelkezünk, eddig ezt nem tudtuk kezelni a ShopRenterben. Ezentúl lesz lehetőségünk beállítani 3-as és 4-es raktárkészletet is igény szerint, így a webáruházunkban külön jelezhetjük a vevőink felé, hogy melyik termék hol van raktáron.

A Beállítások> Termék beállítások> Működési beállítások további két raktárkészletet adhatunk hozzá a „Raktárkészletek kezelése” beállításnál.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Termék beállítások > Működési beállítások
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

3. Dinamikus matricák

Ez az egyik legizgalmasabb új funkció, amely jelentősen megkönnyíti azoknak az életét, akik használnak matricákat a terméklistákban megjelenő termékkártyákhoz. A dinamikus matricák funkció lehetővé teszi számunkra, hogy a rendszerben található termékeket automatikusan lássuk el matricákkal, az általunk beállított feltételek alapján.

Ehhez annyit kell tennünk, hogy új matrica létrehozásakor a “Matrica típusa” lenyíló menüben kiválasztjuk, hogy milyen jellegű matricát szeretnénk használni.

Dinamikus matricák beállítása

Fontos, hogy az egyedi matricán kívül, minden automatikus matricából egyszerre csak egyet lehet használni. A megjelenési beállításokban megadhatjuk, hogy hány matrica jelenjen meg egy termékkártyán, illetve meg lehet adni, milyen irányba legyenek rendezve. További változás, hogy most már egy matricánál kell beállítanunk a többnyelvűséget.

Matrica megjelenési beállítások
  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Termék beállítások > Matricák
  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Megjelenítési beállítások
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold valamint Partnerbolt Prémium csomagban.

4. Értesítés kérése, ha egy termék nincs raktáron

Mikor egy vágyott termékből nincs raktáron és jelenleg nem is lehet beszerezni, az rendkívül bosszantó lehet vásárlóink számára. Pontosan ezért, ha egy termék nincs raktáron (és nem is rendelhető), akkor általában nem is jelenik meg oldalunkon.

Ugyanakkor vannak olyan esetek, amikor szeretnénk mégis mutatni, hogy nálunk bár jelenleg nincs raktáron egy bizonyos termék, de később még valószínűleg kapható lesz, és azt is szeretnénk, hogy erről a potenciális vásárló is értesüljön.
Ezt a célt szolgálja ez az új funkció, amellyel a látogató értesítést kérhet olyan termékeknél, amelyek ugyan kint vannak a webáruházunkban, de az adott időpontban nincsenek raktáron.

Amennyiben engedélyezve van a funkció, akkor a 0 raktárkészletű terméknél megjelenik egy “Értesítést kérek” gomb. Ezt a Beállítások> Bolt beállítások> Kosár, Pénztár és Vevő beállítások menüpontban kapcsolhatjuk be.

Ilyenkor a webáruházban a gombra kattintva egy felugró ablak jelenik meg, ahol a látogató megadhatja az e-mail címét és azt a mennyiséget, amely elérése esetében szeretne értesítést kapni. A cím megadása után megjelenik egy köszönő popup is.

Értesítés kérése, ha egy termék nincs raktáron

Az adminon pedig egy külön menüpontban listázásra kerülnek az értesítés kérések e-mail címmel, termék cikkszámmal, termék névvel, dátummal, mennyiséggel és egy számmal, ami azt jelzi, hogy kaptak-e már értesítést. Ezeket a Jelentések> Értékesítés kérések menüpontban láthatjuk.

Értesítés kérések

A rendszer minden nap megvizsgálja, hogy az adott értesítés kérésnél lévő mennyiség már elérhető-e az áruházban, és ha igen, automatikusan küld egy üzenetet azokra az e-mail címekre, amelyek korábban még nem kaptak értesítést. A Beállítások> Megjelenés> Szövegek szerkesztése> Raktárkészlet értesítő pontban szerkeszthetjük az értesítő, a köszönőoldal és az automatikus email szövegét.

A vásárlók a fiókjukban megnézhetik, hogy miről kértek korábban értesítést. A fiókba való belépés után két helyen jelenik meg “Értesítés kéréseim” néven. Az “Üdvözlünk, vásárló!” lenyíló menüpontban és a “Fiók” menüpontra kattintva a “Fiókom” résznél. Ez a rész tartalmazza a felhasználó által kért olyan értesítéseket, amelyeket még nem küldtünk ki számára.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Bolt beállítások > Kosár, Pénztár és Vevő beállítások
  • Beállítási lehetőség: Beállítások> Megjelenés> Szövegek szerkesztése
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

5. EDC integráció

Euro Discount Club

Az EDC (Euro Discount Club) egy kedvezmény kártya program, amellyel a vásárlás után kedvezményt kaphatnak a vevők. Mostantól a kártyatulajdonosok érvényesíthetik a kedvezményüket az azt elfogadó ShopRenteres webáruházakban.

A vevő a kosárban meg tudja adni a kártyaszámát az “EDC kártya beváltása” mezőben ugyanúgy, mint egy kuponkódot. Ha a kártyaszám jó, akkor a megkapott kedvezmény szintet levonjuk a termék árából, amit jelzünk a rendelési tételeknél.

Az Integrációk > Affiliate > Euro Discount Club pontban kapcsolhatjuk be a funkciót az EDC fiókunkban megtalálható Azonosító és Jelszó megadásával.

A kedvezményt mínuszos előjellel jelezzük a kosár összesítőben. A rendelést automatikusan átküldjük az EDC rendszerének. A rendeléshez affiliate jutalékot is számol a rendszer, ha erre szükség van.

Ha egy rendelés EDC-nek átadásra került, akkor adminon az adott rendelés részleteinél a “Rendelés részletek” fülön az EDC rendelés átadás néven szerepel az adott rendelés átadása során visszakapott üzenet magyarázata.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Integrációk > Affiliate > Euro Discount Club
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold valamint Partnerbolt Prémium csomagban.

6. Blogolás egyszerűsödése 

A blogolás rendkívül fontos a tartalommarketing, a SEO és a vásárlói elégedettség szempontjából. Ezért is biztatjuk ügyfeleinket arra, hogy blogoljanak minél többet, és ezért is szeretnék ezt könnyebbé, felhasználóbarátabbá tenni azt a ShopRenter rendszerében.

Ennek részeként megszüntettük a Tartalom listákat, amelyek helyett mostantól Blogok lesznek, és most már nem kell címkét hozzárendelnünk a listákhoz, hogy működjenek. Ezeket a blogokat anélkül tudjuk Hírek modulokhoz vagy menüpontokhoz rendelni, hogy a címkéket kellene beállítanunk.

Blogok

A fenti képen láthatjuk, hogy néz ki ez a menüpont. Az Új bejegyzés hozzáadása gombbal új bejegyzéseket adhatunk hozzá a blogunkhoz. A gomb megnyomásakor az új szöveges tartalom létrehozásakor megnyíló felületre érkezünk, itt már automatikusan be lesz pipálva az a blog, amelyikhez a bejegyzést hozzáadtuk.

Ezzel egy időben átalakítottuk a Hírek modulok, Szöveges tartalmak és Szöveges menüpontokat is.

A Hírek modulokban eltűnik a Címkék rész, helyette kiválaszthatjuk a Blogok menüpontban felvett blogok egyikét.

A Szöveges menüpontok oldalon új menüpont létrehozása vagy meglévő szerkesztése esetén a „Link egy szöveges tartalom listára” opció „Link egy blogra” opcióra lett cserélve. Ezen kívül a „Tartalom lista címe” sor helyett „Blog címe” sor lett.

A Szöveges tartalmak szerkesztésekor a korábbi címke megadáshoz hasonlóan kiválaszthatjuk a Blogok menüpontban felvett blogok egyikét (vagy többet) úgy, mint a Hírek modulokban vagy a Szöveges menüpontokban. Így rendelhetjük hozzá a bloghoz a szöveges tartalmat.

FIGYELEM: a változtatások következtében jelenlegi blogunk szöveges
tartalmait hozzá kell adnunk a megfelelő bloghoz, mert különben nem
jelennek meg a bejegyzések.

Fontos megjegyeznünk, hogy a szöveges tartalmakhoz továbbra is hozzá tudunk rendelni címkéket, de ezek új szerepet kaptak. Azt a célt szolgálják, hogy segítségükkel a látogatók szűrhessék a blogunkon megjelenő bejegyzéseket. Ehhez aktiválnunk kel a Blog szűrő modult, amit ugyanúgy megjeleníthetünk a bal vagy jobb hasábban vagy Blog listákon belül a középső pozícióban, mint a szűrő modult a kategóriaoldalakon.

Aktiválás után csak azokon az oldalakon lesz látható, ahol szűrhető címke van. Tehát azon blog lista oldalakon, ahol címkét tartalmazó blog bejegyzés szerepel. Itt az adott blog lista összes bejegyzésének összes címkéje látható felsorolásszerűen a modulban.

Ezzel egy időben a szöveges tartalmak alján már nem lesznek láthatók a tartalomhoz tartozó címkék, hiszen ezeket váltja ki a blog szűrő.

A szöveges tartalmak listázásakor mostantól megjelenik egy Blog oszlop. Ebben az oszlopban láthatjuk, hogy a szöveges tartalom melyik bloghoz van hozzárendelve.

Kétféleképpen adhatunk hozzá szöveges tartalmat a bloghoz. Megtehetjük a Blogok aloldalról vagy a Szöveges tartalmak aloldalról.

A szöveges tartalmak létrehozása/szerkesztése annyiban különbözik a korábbiaktól, hogy már nem csak címkét adhatunk meg, hanem blogot is, mint ahogy azt fentebb már emíltettük.

Szöveges tartalmak hozzárendelés blogokhoz, címkékhez
  • Beállítási lehetőség: Tartalom > Blogok
  • Beállítási lehetőség: Tartalom > Szöveges tartalmak
  • Beállítási lehetőség: Tartalom > Szöveges menüpontok
  • Beállítási lehetőség: Bolt > Megjelenés > Modulok beállítás > Hírek modulok
  • Beállítási lehetőség: Bolt > Megjelenés > Modulok beállítás > Blog szűrő
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Segítség a blog szűrőhöz: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold valamint Partnerbolt Prémium csomagban.

7. Új hírlevél sablonok

Ügyfeleink email marketingjét szeretnénk segíteni azzal a 3 új hírlevél sablonnal, amelyek a Blog, Product és Sales nevet kapták.

Megjegyzés: a következő képek a sablonoknak csak egy részletét tartalmazzák.

Blog

Blog hírlevél sablon

Product

Product hírlevél sablon


Sales

Sales hírlevél sablon
  • Beállítási lehetőség: Marketing > Hírlevél küldő > Sablonok
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold valamint Partnerbolt Prémium csomagban.

8. Egyéb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png

A fenti nagyobb fejlesztések mellett sok olyan, nem önálló, de
mindenképpen figyelemre méltó módosítás került a rendszerbe, amely
tovább növeli a rendszer hatékonyságát és használhatóságát. Célunk, hogy
ne csak új funkciókat adjunk az Ön kezébe, hanem a már meglévőket is
fejlesszük, hiszen a tapasztalataink szerint erre is nagy igény van.

Az ilyen módosítások, finomítások egy részét ügyfeleink kérésére
készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

 

A módosítások a következők:

 

  • Róma sablont érintő változások

Szükségesnek láttuk, hogy a Róma sablon beállításaiban pár apró változtatásokat hajtsunk végre. Ezentúl beállíthatjuk, hogy a fejlécben lévő kosár ikon lenyíló legyen vagy sem, hogy a termék oldalon legyen-e jobb oldalt oszlop vagy sem vagy, illetve, hogy a termék oldalon a további képek a termék kép alatt legyenek vagy balra a kép mellett.

Róma sablon testreszabása

Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Sablon testreszabás > Sablon beállítások fül

 

  • Lapozható további termékképek

 

A termékoldali termékképek közti gyors lapozás megkönnyíti a termék bemutatását és jelentősen leegyszerűsíti a mobiloldali használatot is.
A funkció a Beállítások> Megjelenés> Megjelenítési beállításokban kapcsolhatjuk be a Termékkép megjelenés résznél.
Lapozható további termékképek

 

 A képek lapozása mobil eszközökön kiegészül azzal, hogy a látogató a képek elhúzásával is tud azok közt lapozni.
  • Termékoldali véleményeknél a karakterkorlát eltörlése


  • Automatikus értesítés küldése az új véleményekről

Ezentúl lehetőségünk van beállítani, hogy egy automatikus üzenetet kapjunk emailben, amikor egy látogató véleményt ír egy termékünkhöz.

Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Automatikus emailek

 

 

  • Kuponkedvezmény kikapcsolása bizonyos termékekre

Sok ügyfelünk jelezte, hogy szeretnék, ha a kuponkedvezményből bizonyos termékeket ki lehetne zárni, tehát az ne legyen érvényes az összes termékünkre.

Ezért ezentúl egy kupon létrehozásakor/szerkesztésekor már azt is megadhatjuk, hogy mely termékekre ne legyen érvényes a kupon.

Kuponkedvezmény kikapcsolása

Beállítási lehetőség: Marketing > Kuponok

 

  • Számlázz.hu többnyelvű számla kiállítása

A magyaron kívül további hét nyelven is átadhatjuk a számlázási információkat a Számlázz.hu rendszerének.

Beállítási lehetőség: Beállítások > Integrációk > Számlázó > Számlázz.hu

 

  • MyWish árugmegosztó integráció

A MyWish egy közösségi, Facebookos árumegosztó. Most már automatikusan megoszthatjuk a termékeinket a MyWish rendszerével csakúgy, mint a többi árumegosztó esetén.

Beállítási lehetőség: Marketing > Automatikus termék megosztás

 

  • Új fizetési mód: Sponsorem Elektronikus Utalványkártya (iskolakezdés)

A Sponsorem utalványok a béren kívüli juttatások egy fajtája, amelyeket online vásárlás során, webáruházakban lehet felhasználni.

Beállítási lehetőség: Beállítások > Bolt beállítások > Fizetési módok

 

  • Új fizetési mód: Paysafecard

A Paysafecard-dal online fizethetünk a legkülönbözőbb területeken működő webáruházakban, pl. játékokért, közösségimédia-szolgáltatásokért vagy zenéért, filmekért és szórakozásért. Ehhez sem bankszámlára, sem hitelkártyára nincs szükségünk.

Fontos megjegyeznünk, hogy a fizetési mód használatához engedélyezni kell a Payment Gateway szolgáltatását a ShopRenter rendszerében.

Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold valamint Partnerbolt Prémium csomagban.

 

  • Keresési és szűrési találati oldalon „-tól” toldalék levétele árkiírásnál szülő-gyerek viszony esetén

Kategóriaoldalon szülő termék esetén a „-tól” toldalék használta logikus. viszont  a keresés és szűrés esetén ez a gyerek termékeknél már félrevezető lehet. Ezért mostantól ott az aktuális ár szerepel majd.

  • Egyedi HTML modulok számának növekedése

A meglévő 10 egyedi HTML modul mellé elérhetővé vált további 5. Ezek paraméterei megegyeznek a már korábban használtakéval.

Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása > Egyedi HTML modul 11,12,13,14,15

 

  • Terméknév és URL automatikus szinkronizálása
Ha megváltoztatjuk egy termékünk nevét, akkor a hozzá tartozó keresőbarát URL ennek megfelelően szinkronizálódik. Azért, hogy ez ne legyen negatív hatással SEO eredményeinkre, ilyenkor automatikusan egy 301 átirányítás is létrejön a Beállítások> 301 Átirányítás menüpontban.
Természetesen ez a lehetőség csak opcionális, amit a Beállítások> SEO & analitika beállítások> Meta beállítások fülön állíthatunk be.
  • Általános SEO beállításoknál lévő beállítások használata kategória- és termékoldalon

Ezentúl a Beállítások> SEO & analitika beállítások> Meta beállítások fülön megadható tag-ek egy részét megadhatjuk egy termék, kategória vagy gyártószerkesztő oldalon a SEO beállítások fülön a Meta Leírás mezőbe, valamint termék szerkesztő esetében az Általános fülön a Rövid ismertető és Ismertető mezőbe is, kategória szerkesztőnél az Általános fülön a Leírás és Kategória választó oldalon megjelenő rövid leírás mezőkbe, illetve gyártóknál az Általános fülön a Leírás mezőbe.


Beállítási lehetőség: Bolt > Termékek > Termék > Általános/SEO beállítások fül
Beállítási lehetőség: Bolt > Kategóriák > Kategória > Általános/SEO beállítások fül

 

  •  Fejlesztések az Amazon felhő alapú szervereire történő átálláshoz

Ahogyan arról már korábban is írtunk, a ShopRenter hamarosan váltani fog a fizikai szerverekről felhő alapú megoldásra, melyet az Amazon biztosít számunkra. Mindezt azért, hogy webáruház rendszerünk a piacon elérhető leggyorsabb és legstabilabb legyen.

Ez a váltás sajnos azonban nem megy egyik napról a másikra. Fejlesztőink az elmúlt hónapokba folyamatosan dolgoztak azokon (az ügyfeleink számára láthatatlan) fejlesztéseken, melyek szükségesek ehhez a váltáshoz. Ezek lezárultát követően, a következő pár hétben (szakaszosan) minden ügyfelünket átköltöztetjük az Amazon felhő alapú szervereire.

 

Reméljük, az új funkciók elnyerik tetszését, és hozzájárulnak majd webáruháza további növekedéséhez. Ha szeretné jobban megismerni a ShopRenter rendszerét, úgy azt javasoljuk, jelentkezzen most ingyenes oktatásunkra!

 

Ha pedig bármilyen kérdése vagy észrevétele van az újdonságokkal kapcsolatban,
kérjük, nyugodtan vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, akik
készséggel segítenek majd.

 

Kiemelt bejegyzések

Előző bejegyzés:
2016. július Hónap Webáruháza: Yolkiest.com

Minden hónapban odaítéljük a Hónap Webáruháza címet egy, a ShopRenter rendszerét használó webáruháznak. A ...Elolvasom

Close