Webáruház indítás Webshop üzemeltetés

[ESETTANULMÁNY] WooCommerce webshop átköltöztetése Shoprenterbe 50%-os kosárérték növekedéssel

5 perc olvasási idő

A webáruház egy eszköz céljaink eléréshez, de ha a jelenlegi webshop motor nem támogat minket eléggé ebben, akkor el kell gondolkozni, hogy egy hatékonyabb rendszerbe költöztessük át webáruházunkat.

Erre a felismerése jött rá Koltán Gergely is, a Chiliyard.hu tulajdonosa. Gergő egy éve költöztette át korábbi WooCommerce webáruházát a Shoprenter rendszerébe. 

Vele beszélgettünk most arról, hogy:

  • Mi késztette őt erre a döntésre?
  • Miért a Shoprenter mellett tette le a voksát?
  • Hogyan nézett ki a folyamat és mik a tapasztalatai az elmúlt 1 távlatából?

Ezekre a kérdésekre válaszolt nekünk Gergő egy esettanulmány keretén belül.

A Chiliyard.hu története

Koletán Gergely neve talán többek számára lehet most már ismerős. Gergő 2017-ben alapította a Chiliyardot és 2018-ban elindította a webáruházát, amit másodlagos bevételi forrásként saját maga épített fel. A pandémiának köszönhetően értékelte át a vállalkozások online jelenlétének fontosságát.

2020-ban részt vett a Cápák között című műsorban, ahol elnyerte a Telekom Digitálisan Tettrekész fődíját ezáltal lehetőséget kapott arra, hogy fejlessze az online jelenlétét. 

Ezt az összeget határozottan a webáruház megújítására szerette volna fordítani. Az első feladat, amit el kellett végezni az a webáruház rendszer cserélje. 

Webáruház költöztetés Chiliyard.hu

A Digitálisan Tettrekész fődíj hatalmas változást jelentett  Gergő vállalkozásában. Az akkor még egyszemélyes vállalkozó legfőképpen termeléssel és a termékek készítésével foglalkozott. Gergő számára fontos volt, hogy a webáruház egy megbízható, könnyen kezelhető platformra kerüljön és az értékes időt a termékek elkészítésével töltse, ne a webáruház beállításaival.

WordPress webshop lecserélése

Gergely tudta, hogy a WooCommerce webshop átköltöztetése a Shoprenterbe új lehetőségeket nyit a vállalkozása számára. Ez az átállás hatékonyabb működést és jobb funkcionalitást eredményez majd, mivel a jelenlegi rendszer már nem felel meg az igényeknek.

A Shoprenter rendszerébe való migráció sima folyamat volt, amely segített a webshop adminisztrációs feladatok csökkentésében és a vásárlói élmény javításában. Az új platform számos integrációval és automatizmussal támogatja a hatékonyabb működést és a bevételnövekedést.

A webáruház költöztetés folyamata

Egy év elteltével megkérdeztük Gergőt is, hogyan is élte meg a webáruház költöztetést a régi WordPress webshop rendszerből:

“Igazából az én munkám része maximum az volt, hogy izguljak, hogy minden jól fog-e működni. Azért aggódtam, hogy zökkenőmentesen fog-e zajlani az átállás, meg egyáltalán, hogy fog kinézni maga a költöztetés. Meg azon, hogy ez mennyi időt fog igénybe venni, lesz-e addig olyan időszak amikor nem lesz elérhető a weblapom. 

Igazából időm sem volt nagyon izgulni, mert olyan gyorsan megtörtént gyakorlatilag a költöztetés része, hogy én addig aludtam egy jót és reggel mire felkeltem, már működött is a webáruház. Így gyakorlatilag az összes aggályom elszállt, mert elég zökkenőmentes volt.”

Költöztetés során a másik legnagyobb félelem Gergőnek, hogy mennyire gyorsan és könnyen fogja megtanulni az új rendszer használatát.

“Szerencsére ezzel sem volt problémám, hiszen logikusan van felépítve a rendszer. Persze az elején nézelődni kellett, hogy mit hol találok, de szerencsére tényleg úgy működik közel egy év távlatából a Shoprenter rendszere, hogy logikára van építve. Ha valamit meg akarok találni és az A betűnél keresem, akkor az A betűnél fogom megtalálni. Ha pedig nem volt idő, hogy keresgéljem a funkciót az ügyfélkapcsolat mindig tudott segíteni. “

Új funkciókkal bővült a webshop

A költöztetés során volt Gergőnek néhány konkrét elvárása, hogy milyen korábban hiányzó funkciókkal szeretné bővíteni a chiliyard.hu-t:

  • A legfőbb igény speciális szűrő volt, miszerint a vásárlók chili erősség szerint válogathassanak a termékek közül, az enyhétől az egészen erősig.
termékszűrő
  • Következő funkció, amit a WooCommerce webshop rendszerükben nem tudtak megoldani, az a díszdobozok voltak, hogy a vásárló maga tudja összeválogatni a termékeket.
termék díszdoboz
  • Amiben szintén fejlődést szeretett volna, hogy a vásárlók minél több visszajelzést adjanak a termékről, így bekerült egy termékértékelés a termékoldalra.
termékértékelés
  • Ezenfelül kibővült még egy villámnézet funkcióval, ami gyorsíthatja a vásárlási folyamatot.
termék villámnézet
  • Kiegészült egy kapcsolódó termékek modullal, ami nagyon jól működik a kosárérték növeléséhez
termékajánló
  • Különféle matricák kerültek be termékajánlóként, mint például a hónap terméke, vásárlók kedvence, karácsonyi ajánlataink, újdonságok. Ezekkel a modulokkal segítheti a vásárlót, hogy mi az a termék, amit nagyon szeretnek, így megkönnyítve a választást számukra.
új termékek modul
  • Várható szállítási idő megadása. Fontos volt számára, hiszen a karácsonyi időszakban a futárszolgálatnak is van egy utolsó szállítási napja. Így a vevők számára is megfelelően tudja kommunikálni meddig lehet még rendelést leadni.
szállítási idő és szállítási díj

A látogatók véleménye az új webáruházról

“Nem kértük, de mégis kaptunk visszajelzéseket.  Elindítottuk a véleménykérést, igaz az inkább a termékekre vonatkozik, de például a Googleben gyakorlatilag bejött egy pár komment webáruházra vonatkozó értékelés is. Például, hogy nagyon jól átlátható az új webáruház, jól működik. Nagyon megörültek a szűrőnek is. Ugye volt egy pár ilyen kifejezett kérésem amikor költöztettük.”

Időt spórol a Shoprenterrel

Gergő kiemelte felhasználói oldalról, hogy az átállást követően mennyi időt spórolnak neki azok a megoldások, amik hiányoztak a WordPress webshop (WooCommerce) rendszeréből. 

A legnagyobb változást a rendeléssel kapcsolatos adminisztrációs idő csökkentése jelentette. Amíg WooCommerceben minden adatot egyesével kellett átvinni a futárszolgálatnak, nagyon sok hibázási lehetőséggel, addig a Shoprenterben ez teljesen automatikusan működik a GLS alkalmazás használatával. 

Egy bankkártyás fizetés esetén pedig a számlázást is automatikusan tudja létrehozni a rendszer. 

Mindemellett az automatizmusokkal a vásárlót is folyamatosan tudja értesíteni a rendelés állapotáról. 

50%-kal nőtt a kosárérték

Nemcsak az adminisztrációs idő csökkentésében érzékelhető a változás, hanem a kosárérték növekedésében is. Gergő célja az volt, hogy az átlagos kosárérték elérje a 10.000 Ft-ot.  Váltás előtt az átlagos kosárérték 8.000 Ft volt, a Shoprenter rendszerében ez közel 12.000 Ft, ami 50%-os növekedést jelent.

Azt persze tudjuk, hogy nem minden siker tudható be a webáruház rendszer váltásának.  Ugyanakkor a felhasználói élmény, a látogatók jobb kiszolgálása, a konverzió növekedése, az új funkció bevezetése és a nagyobb kosárérték elérése nagyban támogatja Gergő sikerét. 

Költöztesd át webáruházad egy megbízható rendszerbe

Gergő példája jól alátámasztja azt, hogy egy modern és stabil webshop motor milyen mértékben tudja előre lendíteni a vállalkozás sikerét. Ha már egy ideje elégedetlen vagy a jelenlegi webshopoddal, folyamatosan falakba ütközöl, nem úgy jönnek a számok, ahogy azt elvárnád, akkor talán nálad is eljött az ideje a váltásnak. 

Egy ingyenes konzultáció keretén belül szakértőnk segít abban, hogy felmérd melyek a jelenlegi webshopod gyenge pontjai, hiányzó funkciói és át tudjátok beszélni, hogy milyen lehetőségeket nyújtana a Shoprenter számodra.

Webáruházad átköltöztetését ingyenesen vállaljuk, amennyiben éves Shoprenter Silver, Gold vagy Platinum előfizetést választasz vagy ránk bízod webshopod egyedi megjelenésének kialakítását!

Megbízható webáruház rendszer

A szerzőről:

Mezei Zsanett ShopRenter.hu
Mezei Zsanett
Webáruház indítási szakértő – Shoprenter.hu
Zsani az elmúlt 5 évben több mint 1000 webshop útját egyengette konzultációival. Ismeri a terméktrendeket és pontosan tudja, hogy milyen lépéseken kell keresztülmennie egy webshopnak a névválasztástól egészen az első vevők megszerzéséig.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Google Shopping beállítása Shoprenter-ben
Google Shopping hirdetések beállítása

A Google Ads e-kereskedelemre szabott hirdetési formája, a Google Shopping Magyarországon 2019. június 06. ...Elolvasom

Close