Trendek

Webáruház trendek 2024

6 perc olvasási idő Webáruház trendek

A webáruházak világa folyamatosan változik és fejlődik, és ezért fontos, hogy az online kereskedők mindig lépést tartsanak az aktuális trendekkel és újításokkal. Az elkövetkező években számos új trend várható az e-keresdelem területén, amelyekre érdemes odafigyelni és felkészülni. Ezeket a trendeket alaposan megvizsgálva és kihasználva a kereskedők jelentős előnyre tehetnek szert versenytársaikkal szemben.

Nézzük meg, melyek a fejlődés várható irányai!

1. Mobilbarát webáruházak stabil jelenléte

A mobilbarát webáruházak továbbra is kiemelkedő fontossággal bírnak, és ez a trend a következő években is folytatódni fog. A mobil eszközök használata egyre inkább elterjedt a vásárlók körében, és ezért fontos, hogy a webáruházak mobilbarát felületeket kínáljanak, amelyeken könnyedén és kényelmesen vásárolhatnak a felhasználók.

Mobilbarát webáruház

Így teszteld, mobilbarát-e a webshopod! 

A mobilbarát megjelenés teszteléséhez rendelkezésünkre állnak olyan eszköz, amelyek elemzik, hogy a webhely hogy néz ki kisebb képernyőn és hogyan teljesít egy mobileszközön. Ez magában foglalja a különféle okostelefonokat és táblagépeket, valamint bizonyos e-olvasókat is. A teszt kínálhat osztályzatot vagy egyszerű megfelelt/nem megfelelt minősítést, és általában felsorolja a megfontolandó fejlesztéseket. 

Egy jó mobilbarát megjelenési teszt sokféle tényezőt vizsgál. Ide tartoznak a technikai tényezők, mint például:

  • CSS és Javascript használata
  • Pluginok, mint a Flash vagy a Java
  • A webhely sebessége

Ezek olyan használhatósági tényezőket is tartalmaznak, mint például:

  • Nagyítás nélkül is olvasható a szöveg.  
  • A tartalom illeszkedik-e a képernyőhöz anélkül, hogy oldalra görgetne? 
  • Könnyen kattinthatók-e a hivatkozások és gombok?

Bár a legtöbb mobilteszt ugyanazokat a tényezőket veszi figyelembe, nem mindegyik ad ugyanolyan eredményt. 

Segítségképpen egy lista az 5 legjobb mobilbarát tesztelő eszközről:

Bővebb információt a témában itt találunk.

2. Mesterséges intelligencia térhódítása

Az MI (mesterséges intelligencia vagy AI) és az automatizáció olyan további területek, amelyek egyre inkább fontosak lesznek a webáruházak számára. Az AI és az automatizáció segítségével a kereskedők hatékonyabban tudják kezelni a vásárlói adatokat, személyre szabott ajánlatokat készíthetnek, valamint automatizálni tudják a marketing és értékesítési folyamatokat.

Mesterséges intelligencia

Milyen módon segíthet a mesterséges intelligencia (MI) a webáruház üzemeltetésben? 

Mezei Zsani webshoptanácsadó által készített gyűjtés nyomán a Shoprenterben az alábbi üzemeltetési pontokban hívhatod segítségül a mesterséges intelligenciát.

Termékajánlások és személyre szabott tartalom:

Az MI rendkívül hasznos eszköz a webáruházak számára, mivel segít az egyedi vásárlói preferenciák és viselkedési minták elemzésében. Ennek köszönhetően a webáruház személyre szabott ajánlásokat tud kínálni, amelyek növelik a vásárlási hajlandóságot. Shoprenteres alkalmazások között például az OptiMonk segítségével a látogató teljesen perszonalizált élményt kap a vásárlás során, ami szintén hozzájárul a vásárlási hajlandóság növekedéséhez. Az AI tehát kulcsfontosságú szerepet kaphat a jövőben a webáruházak hatékonyabbá tételében és a vásárlói élmény javításában. 

Adatelemzés és üzleti intelligencia

Az MI (mesterséges intelligencia) alkalmazása lehetővé teszi a nagy adathalmazok elemzését, amelyek értékes információkat nyújthatnak az üzleti döntéshozóknak. Az adatok elemzése révén az MI segíthet az eladási trendek felismerésében, a készletgazdálkodás optimalizálásában, a vásárlói viselkedés elemzésében és más fontos üzleti adatok felfedezésében. Ezáltal a webáruház tulajdonosok hatékonyabban tervezhetik és irányíthatják az üzleti stratégiát, ami hozzájárulhat a sikeresebb vállalkozáshoz.

Keresési funkcionalitás

Az AI rendkívül hasznos lehet a webáruházak számára a keresési funkció és a találatok relevanciájának javításában. Az algoritmusok képesek megérteni a felhasználók keresési szándékát, és javaslatokat adni a releváns termékekre vonatkozóan. Ezáltal a vásárlók gyorsabban és hatékonyabban találhatják meg a keresett termékeket, ami javítja a felhasználói élményt és az eladásokat. Ez növevkő vásárlói elégedettséget és bevételeket eredményezhet hosszú távon. Ha egy webáruház még nem alkalmazza az AI-t ilyen céllal, akkor érdemes megfontolni ennek lehetőségét. A Shoprenterben elérhető Rapid Search intelligens gyorskereső alkalmazás egy jó alternatíva lehet erre.

Célzott marketing és hirdetések

A mesterséges intelligencia használata támogatja a marketing és hirdetési tevékenységünket. Segítségével a vállalkozások hatékonyabban tudják célozni az üzeneteiket a vásárlók számára, mivel az elemzi a vásárlói adatokat, és ez alapján személyre szabott hirdetéseket készíthet. Magasabb konverziós arány érhető el az AI által optimalizált marketingkampányok esetén. Ezzel nemcsak időt és pénzt takaríthatunk meg, hanem növelhetjük a marketing hatékonyságát is. 

Több Shoprenteres alkalmazás is segítheti a marketinged, melyek AI megoldásokat is alkalmaznak a szolgáltatásaikban. Ilyen alkalmazások a: Samba.ai, Retargeting.biz, AIDA

Chatbotok és ügyfélszolgálat 

Az AI alapú chatbotok egyre népszerűbbé válnak a vállalatok körében, mivel képesek automatikus válaszokat adni a vásárlók kérdéseire és segíteni őket a vásárlási folyamatban. Ezek az intelligens chatbotok folyamatosan tanulnak az ügyfelek kérdéseiből és válaszaiból, így egyre hatékonyabbá válnak. Ezáltal segíthetnek csökkenteni az ügyfélszolgálati terhelést. A válaszadásuk gyors és hatékony, valamint 24/7 elérhetőek. Az ilyen típusú technológia alkalmazása lehetőséget teremt arra, hogy az ügyfélszolgálati csapat más, fontosabb feladatra koncentrálhasson, miközben a chatbotok hatékonyan kezelik a gyakori kérdéseket és problémákat. 

A Molin AI hasonlóan működik mint a ChatGPT, csak a webshopod adatain van tanítva. Azonnal válaszol az ügyfelek kérdéseire – több mint 92 nyelven. Ez is megtalálható a Shoprenteres alkalmazások között, így ha hasonló szolgáltatásra van szükséged, próbáld ki bátran a Shoprenter admin felületén.

Vásárlói élmény maximalizálása

Egy másik fontos trend, amelyre érdemes odafigyelni, az az egyedi és személyre szabott vásárlói élmény biztosítása. Fontos, hogy a kereskedők olyan technológiákat és eszközöket alkalmazzanak, amelyek lehetővé teszik a vásárlói szokások és preferenciák alapján a személyre szabott ajánlatok kialakítását.

Vásárlói élmény

A technológia fejlődésével ügyfélközpontúbb, innovatív ajánlatok születnek, így nem csak az ár, hanem a vásárlói élmény is meghatározza a szolgáltatók sikerét. Milyen tényezők befolyásolják a vásárlói élményt? A teljesség igénye nélkül néhány.

Egyszerűség

Világos és egyszerű ajánlatokat kell megfogalmaznunk, ha sikert szeretnénk elérni. A legtöbb piacon a vásárlók már könnyedén összehasonlíthatják az ajánlatokat, így néhány kattintás után találkozhatnak olyannal, ami éppen elcsábítja őket a megszokott szolgáltatójuktól. A túl bonyolult és összetett ajánlatok éppen ezért az ügyfelek elvesztését eredményezheti.

Ne legyen trükközés

A sokak által magasztalt „Wow” pillanatok mesterséges generálása – a vásárlás ösztönzése érdekében – öngól lehet, hiszen saját magunk számára helyezzük túl magasra a lécet a vásárlói elvárások tekintetében. Jobb ötletnek tűnik az alapvető szolgáltatások egyszerűsítése, könnyen kezelhetővé tétele. Komplexebb termékek esetében pedig inkább az oktatást érdemes erőltetni az eseti Wow pillanatokkal szemben.

Kérdezd meg az ügyfeleid

Az elégedetlen ügyfeleid nagyobbik része soha nem fog panaszkodni, viszont simán el fog hagyni és soha nem fog újra téged választani.
Milyen módszerekkel érdemes az ügyfeleidet igazán bosszantó hibákat felmérni? Kérdezd meg őket – hallgasd meg mi az ő véleményük!

Ha az üzleteden szeretnél javítani, csakis egy vélemény számít – a vevő véleménye. Aki már egyszer igénybe vette a szolgáltatásaidat, vagy vásárolt tőled, a véleménye nagyságrendekkel többet ér, mintha egy ismerőst / rokont kérdeznél meg. Miért? Mert a rokonság soha nem fog tőled vásárolni, egy rokon, vagy jó ismerős az egekig magasztalhat, neki teljesen mindegy, nem fog nálad költeni úgy sem.

Omnichannel – az értékesítési stratégia új dimenziója

Az egyik legfontosabb trend, amelyre érdemes odafigyelni, az az omnichannel értékesítési stratégiák elterjedése. Az omnichannel megközelítés lehetővé teszi a kereskedők számára, hogy egységes és összehangolt élményt nyújtsanak a vásárlóknak az online és offline csatornákon keresztül. Ez magában foglalhatja például az online és offline készlet integrációját, valamint az online és offline vásárlások összekapcsolását.

Omnichannel stratégia

Hogyan hozz létre egy személyre szabottabb élményt?

Amellett, hogy javítja az általános ügyfélélményt, az omnichannel stratégia azt is lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy személyre szabottabb interakciókat alakítsanak ki a vásárlókkal.

Amint a vállalkozások adatokat gyűjtenek az ügyfelekről különböző forrásokból, képesek lesznek azokat felhasználni arra, hogy személyre szabott tartalmakat és ajánlatokat készítsenek. Ezáltal jobban vonzzák az ügyfelek figyelmét, és növelik az online és offline vásárlásokat egyaránt.

Például az online és a fizikai áruházakból gyűjtött adatok alapján egy vállalkozás azt tapasztalhatja, hogy az A terméket vásárló ügyfelek hajlamosak a B terméket is megvásárolni. Ezt követően a cég úgy dönthet, hogy csomagpromóciókat kínál, hogy ez a 2 termék jobban vonzza az ügyfeleket.

Mit jelent ez az eladók számára?

A sikeres omnichannel stratégia megvalósítása általában több időt, technológiai szakértelmet és pénzügyi befektetést igényel. Cserébe nagyobb eladásokat, erősebb márkajelenlétet nyújthat a cégnek.

Azonban az omnichannel kereskedelem nagyobb vásárlói hűséget ösztönözhet, ha sikeresen alkalmazzák, mivel a vásárlók pozitív tapasztalatokat szereznek a céggel kapcsolatban. Ezeket nagyobb valószínűséggel osztják meg a márkáról barátaikkal és családtagjaikkal, derül ki az Amazon cikksorozatából

Fenntarthatóság töretlen népszerűsége

Végül, de nem utolsósorban, a fenntarthatóság és a környezettudatosság egyre fontosabb szerepet játszik a vásárlók döntéshozatalában. Ezért fontos, hogy a webáruházak figyelembe vegyék a fenntarthatósági szempontokat a termékkínálatuk kialakításakor, valamint fenntartható és környezetbarát csomagolási és szállítási megoldásokat kínáljanak a vásárlóknak.

Fenntarthatóság

A fenntarthatóság és környezettudatosság fontossága

A modern fogyasztók egyre inkább fontosnak tartják a fenntarthatóságot és a környezettudatosságot a vásárlási döntéseik során. Ezért az online kiskereskedőknek is kiemelt figyelmet kell fordítaniuk ezekre a szempontokra, ha versenyképesek szeretnének maradni a piacon.

A fenntarthatóság és környezettudatosság szempontjából fontos, hogy a webáruházak olyan termékeket kínáljanak, amelyek környezetbarát módon kerültek előállításra. Ez lehet például az újrahasznosított anyagok felhasználása, a káros anyagoktól mentes gyártási folyamatok alkalmazása, vagy éppen a tartósság és hosszú élettartam biztosítása a termékeknek.

Emellett a fenntarthatóság fontosságát jelzi az is, hogy a webáruházaknak figyelembe kell venniük a fenntartható és környezetbarát csomagolási és szállítási megoldásokat is. A környezetbarát csomagolás lehetőségei közé tartozik a bio-lebomló vagy újrahasznosítható anyagok felhasználása, valamint a minimalista csomagolás, amely csökkenti az anyagfelhasználást és a szállítási költségeket is.

A fenntarthatóság és környezettudatosság szempontjainak figyelembevétele nemcsak a vásárlók számára fontos, hanem hosszú távon a vállalatok számára is előnyös lehet. A fenntartható termékek és csomagolási megoldások segíthetnek a vállalatoknak abban, hogy pozitív képet alakítsanak ki magukról a piacon, és vonzóbbak legyenek a környezettudatos fogyasztók számára.

Ismered azokat a lehetőségeket, amelyekkel környezettudatosabbá teheted vállalkozásodat?
Ha nem, vagy szeretnéd bővíteni jelenlegi tudásodat, és megtudni, hogy e-kereskedőként mivel teheted a legjobbat a természettel, akkor nézd meg Kulcsár István Róbert, a Shoprenter vezető tanácsadójának videóját!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Ország Boltja 2023
Shoprenteres webáruház sikerek: Az Ország Boltja Verseny 2023 eredményei

Idén ismét kihirdették az Ország Boltja díjazottait, és a Shoprenteres boltok kiemelkedő teljesítményt nyújtottak ...Elolvasom

Close