Webáruház menedzselés

Mire figyeljünk, ha webáruházunkkal külföldre terjeszkedünk?

4 perc olvasási idő Mire figyeljünk, ha webáruházunkkal külföldre terjeszkedünk?

Minden webáruház tulajdonos fejében előbb-utóbb megfordul a gondolat, hogy mi lenne, ha a magyar piacon kívül esetleg máshol is kipróbálná az üzletét.

Mint tudjuk, az e-kereskedelemben nincsenek határok, ezért jogos a kérdés, hogy miért ne próbálhatna szerencsét egy másik országban is egy webáruház?

Ebben a bejegyzésben olyan információk birtokába juthatunk, amelyek segítenek abban, melyik ország felé vegyük az irányt és mely tényezőket vegyük leginkább figyelembe a döntéshozatalnál.

Külföldi terjeszkedés

Minden kezdet nehéz, ezért a folyamat elején fel kell mérni, hol is lehetnénk a legsikeresebbek, hol állná meg legjobban a helyét a mi webáruházunk.

Először tanácsos a környező országokban gondolkodni a nem túl nagy távolság miatt és a terjeszkedés szempontjából is, ami ilyen esetben mindig gyorsabb, könnyebb és olcsóbb.

Mielőtt elkezdenénk a munkálatokat, ajánlatos egy kisebb piac analízist végezni.

Az szolgáltatók árait mindenki össze tudja hasonlítani, de egy összetettebb felmérést érdemesebb egy tapasztalt cégre bízni, amely pontos kimutatással tud szolgálni a konkurens cégekről (mennyire telített a piac az adott szegmensen belül, milyen a vásárlók demográfiája, milyen eszközt használnak a rendelések leadására, melyik fizetési módszert részesítik előnyben, melyik szállítási mód a legkedveltebb számukra).

Ilyen és ehhez hasonló elemzést tud Önnek készíteni az Expandeco is, amely több éves tapasztalattal rendelkezik az európai e-kereskedelmi piacon.

A magyar webáruházak számára a legígéretesebb célországok a Közép- és Kelet-Európa régió országai, mint: Románia, Szlovákia, Csehország, Horvátország vagy éppen Lengyelország.

Nyugat-Európa sem elhanyagolható, viszont ha valaki ebbe az irányba szeretne nyitni, akkor már egy jól működő webáruházzal kell rendelkeznie, mivel nyugaton több versenytárssal találhatja szemben magát.

Románia gyakorlatilag a maga 5500 webáruházával egy hatalmas lehetőség az éppen terjeszkedő webáruháznak. A gyakorlatilag szűz e-kereskedelmi piac dinamikusan növekszik, ezzel odacsábítva a külföldi országok cégeit is. Az itt élők imádnak online vásárolni és a számok is ezt igazolják. Egy ember átlagosan 8 megrendelést ad le évente és hajlandó egy alkalom esetén akár 55 500 Ft-ot is elkölteni.

Lengyelország szinten egy népszerű online piaci célország lehet, ahol naponta több százezer megrendelés érkezik a webáruházakba. A lakosság létszáma, az online vásárlás közkedveltsége a lakosság körében és a nem túl minőségi helyi webáruházak az okai, amiért igazán megéri elgondolkodni a piacra lépésben.

Horvátország csak most kezd erősödni az e-kereskedelmi piacon. Az online üzletek kevés terméket és szolgáltatást kínálnak, amely egy új webáruház elindítása esetén pont ebben az országban egyáltalán nem jelenthet hátrányt.

Ausztria és Németország a telített piacok közé tartozik, itt aztán résen kell lenni a nagy konkurencia miatt és figyelmesen kell bánni a vásárlókkal, mivel itt kiváltképp érzékenyek az ügyfélszolgálatra és a webáruház minőségére. Azonban, ha valaki pont itt szeretné valóra váltani az álmát, akkor a rendelések száma nagy pénzt hozhat a konyhára.

Mire ügyeljünk még a külföldi terjeszkedésnél?

1. Webáruház többnyelvűsége

Ahhoz, hogy minél több rendelésre tegyünk szert, a webáruház lefordítása elengedhetetlen.

A helyes lokalizáció, a helyi ügyfélszolgálat hatalmas bizalmat kelt a vásárlóban, így meg sem fordul a fejében, hogy esetleg egy külföldi webáruházban böngészik.

Akármelyik országban tervezünk terjeszkedni, nem tanácsos egy ottani ismerősünket megkérni az oldal fordítására. Ezt mindig tapasztalt, webáruházzal foglalkozó személynek tanácsos megbízni.

Ha valaki nem tart igényt a teljes weboldal lefordítására, akkor fordíttassa le az oldal vázát, illetve azokat a termékeket, amelyek a helyi piacon is nagy forgalomnak örvendenek.

Ezt követően lassacskán sor kerülhet a többi termék lefordítására is, ha van rá igény.

A nyelvi szakadék a szomszédos országok közt nem lehet probléma, ha szakemberekhez fordulunk. A német vevőkre nagyon igaz, hogy más nyelvű webáruházakban szinte nem is vásárolnak, mivel náluk a lokálpatriotizmus uralkodik.

Professzionális fordítók segítségével könnyen bebiztosítható, hogy mind a webáruház, mind a termékleírások, de még a reklámszövegek is azt az érzést keltsék a vásárlóinkban, hogy mi egy helyi webáruház vagyunk.

Külföldi terjeszkedés - Expandeco

A weboldal természetes működéséhez hozzátartozik a helyi ügyfélszolgálat is. Ez alatt az e-mailes, telefonos, chates kommunikációt értjük, amelyeken keresztül a vásárlók érdeklődhetnek a termékekkel, rendelésekkel kapcsolatban, vagy akár panaszt is tehetnek.

Az oldalon jól látható helyen érdemes feltüntetni ezen adatokat, hogy a legkönnyebben érjék el az érdeklődők az ügyfélkapcsolatot.

Tipp: Az adott ország hívószámával rendelkező telefonszámot tüntessük fel ügyfélszolgálati elérhetőségként. Ez bizalmat kelt a vásárlókban.

2. Szállítás

Külföldön való tevékenységünk során az első dolog, amit meg kell szervezni, az a csomagok kiszállítása.

Ezért ajánlott még a terjeszkedés előtt érdeklődni a célországokban működő futárszolgálatoknál. Nagyon fontos a vásárlók fizetési szokásait is felmérni, hogy mit is részesítenek előnyben: utánvételt, banki előreutalást, online kártyás fizetést.

Tipp: Helyi bankszámlaszámot jelenítsünk meg, ne pedig a Magyarországon használatosat. Félő, hogy például egy cseh vásárló nem fog magyar számlaszámra utalni.

A bankszámlanyitás egy másik országban nem nagy ördöngösség, de ha egy ezzel foglalkozó céget bízunk meg a feladattal, akkor a folyamat rövid és akadálymentes is lesz.

Napjainkban már rengeteg csomagküldő cég közül választhatunk. Magyarországon a legközkedveltebb a GLS, a Magyar Posta és a Csomagküldő.hu. A szomszédos országokba való szállítás esetén a GLS és a Csomagküldő.hu is kedvező árért tudja vállalni ezt a szolgáltatást.

Mi a helyzet a visszáruval?

Többször találkoztunk már azzal az esettel, hogy a szállítás tökéletesen meg lett szervezve, azonban a visszáruval nem tudott mit kezdeni a menedzsment.

Külföldi piacra lépés esetén mindenféleképpen számolni kell ezzel is, amit érdemes kiszervezni. Az Expandeco ebben örömmel áll a rendelkezésére!

Több európai országban található telephelyünk, amely címének bérlésével a külföldi vásárlóinknak nem kell a magyarországi raktárunkig visszapostázniuk a terméket, elég csak a mi címünkre.

Innen az adott címen dolgozó kolléga közvetíti a rendszerünkbe a csomagokat, amelyhez a webáruház üzemeltetőnek is van hozzáférése, így könnyen ellenőrizhetjük a csomag visszaküldésének okát is. Ezután a kívánt gyakorisággal történnek visszapostázásra a küldemények.

Külföldi terjeszkedés - Expandeco

Cikkünk végéhez érve pedig összegyűjtöttük a környező országok legnépszerűbb csomagküldő cégeit, hogy könnyebben el tudjunk igazodni a nemzetközi piacra lépés világában:

Szlovákia: DPD, GLS, UPS, DHL.

Lengyelország: DLH, Inspost, UPS, Pocztex, DPD, GLS, FedEx. Utóbbi időben nagy népszerűségnek örvend a Przesylkownia.pl.

Németország: UPS, DPD, GLS, TNT, DHL, Hermes. Nemrég kezdett el működni a Packstation is.

Ausztria: DPD, DHL, Hermes, UPS, Post, GLS, TNT.

A szerzőről:

Pál Veronika Expandeco
Pál Veronika
Shop Support –  Expandeco
“A webáruházak terjeszkedése a hivatásunk!”. Az Expandeco segítségére lehet a külföldi piacokon, az első fordítástól kezdve egészen a minőségi, anyanyelvi szinten beszélő ügyfélszolgálatig. Ráadásul ehhez nem kell óriáscégnek lennie: az Expandeco-val egyszerűen értékesítheti termékeit több mint 8 európai országban. Lépjen be a rohamosan növekedő piacokra még ma és többszörözze meg a bevételét!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
AFFILIATE marketing
Affiliate marketing útmutató webáruházaknak

Affiliate marketing. Egyre többet halljuk az e-commerce világában ezt a fogalmat, mégis sokak számára ...Elolvasom

Close