Újdonság

Újdonságok: MailChimp E-commerce integráció, hatékonyabb ügyfélszolgálat …

6 perc olvasási idő

Ebben a bejegyzésben szeretnénk összefoglalni azokat a fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek az utóbbi időben a ShopRentert érintették.

Amennyiben azonnal szeretne értesülni az újdonságokról, kövesse nyomon a Frissítési listánkat, amelyet változás esetén Facebook csoportunkban is megosztunk, illetve ezentúl üzenetben is kiküldünk a ShopRenter admin felületén.

Emellett, ha bármilyen ötlete van, kérjük vegye fel kívánságlistánkra. Ezt a listát érdemes nyomon követni, és szavazni az ötletekre, mert ezzel teheti a legtöbbet azért, hogy egy kért fejlesztés mihamarabb elkészüljön.

Most pedig jöjjenek az április óta megvalósult fejlesztések.

1. MailChimp E-commerce integráció:

MailChimp logó

A MailChimp az egyik legnépszerűbb hírlevél küldő a
webáruházak körében, amely napjainkra egy marketing automatizációs rendszerré nőtte ki
magát. Eddig viszont ez a része csak előfizetőknek volt elérhető, de nemrég a
2000 főnél kevesebb regisztrált
felhasználóval rendelkező cégek számára is ingyenessé
váltak
a marketing automatizációs
funkciók.

MailChimp E-commerce

Ez remek hír azon
webáruházak számára, akik az ingyenes verziót használják, hiszen a MailChimp-nek
vannak kifejezetten e-kereskedelmi szereplőkre szabott funkciói is. (Megj.: ha
még nincs MailChimp fiókja, itt létrehozhat egyet).

Ezen funkciók egy
része vált most elérhetővé legújabb fejlesztésünknek köszönhetően. Hogy mit
jelent ez a gyakorlatban?

A MailChimp E-commerce integráció bekapcsolása után azok a
regisztrált vevők is be fognak kerülni a hírlevél listájába, akik nem
iratkoztak fel a hírlevelére. Őket a hagyományos hírlevelekkel nem tudja
elérni, csupán speciális üzenetekkel, például elhagyott kosár üzenettel.

A következő funkciókat tudja kihasználni az e-kereskedelmi
adatok szinkronizálása után:

    1. A MailChimp listáját ezentúl az e-kereskedelmi
      adatokra támaszkodva is szegmentálhatja. Rászűrhet például a 10000 Ft felett
      rendelő feliratkozókra vagy egy bizonyos termék megrendelőire. Az
      e-kereskedelmi adatok segítségével így pontosabban célozhat a kampányaiban.
    1. A hírlevél sablonokba ezután termékajánló modulokat is be tud majd húzni,
      többek között a MailChimp saját intelligens termékajánlóját is. Az automatikus
      termékajánlások hetente egyszer frissülnek a MailChimpnél, így azok nem lesznek
      azonnal használhatók, csak miután a MailChimp rendszere végzett a szükséges
      háttérszámításokkal.
  1. Használhatja a MailChimp e-kereskedelmi automatizmusait is. Olyan follow-up
    e-mailt hozhat létre például, ami csak bizonyos termékek megvásárlása esetén
    aktiválódik, de külön automatizmust készíthet az új vásárlóinak vagy a
    legértékesebb vásárlóinak is.

Az integráció a Beállítások
> Integrációk > Hírlevélküldő > MailChimp
menüponton belül érhető
el. A menüpont két új beállítással bővül:

    1. A MailChimp E-commerce integráció bekapcsolása opcióval
      lehet engedélyezni az integrációt.
  1. A Frissítés gombra kattintva lehet elindítani a szinkronizációt. (A
    szinkronizáció napi kétszer fut le, fix időpontokban. A Frissítés gombra
    kattintva azonnal elindítható az adatok küldése.)

A szinkronizáció befejeztével a ShopRenter admin felületen
megadott MailChimp listában meg fognak jelenni a rendelési adatok. Egy-egy
feliratkozóhoz belépve meg tudja nézni a hozzá kapcsolódó rendeléseket.

2. Még hatékonyabb ügyfélszolgálat

MinervaTel logó

Immár több mint 2500 ShopRenteres webáruház működik, így szerettük volna, ha az ügyfélszolgálatunk is leköveti a megnövekedett igényeket. Ezért nemcsak ügyfélszolgálati csapatunkat bővítettük, de átálltunk egy új telekommunikációs megoldásra is.

Ez a MinervaTel, ami a korábbiakhoz képest egy hatékonyabb ügyfélkiszolgálást tesz
lehetővé számunkra.

Ezentúl ugyanis ügyfeleink, ha nem érnek el bennünket, hangüzenetet hagyhatnak, amelyeket meghallgatva már a visszahívás előtt meg is oldhatjuk a kérését.

Gyakori probléma az is, hogy több hiba erősen összefügg a használt böngészővel, operációs rendszerrel stb., amit nem mindig tudunk házon belül reprodukálni. Ezért hamarosan ügyfeleink megoszthatják a képernyőjüket, így valós időben láthatjuk
a problémát, és azonnal segíthetünk megoldani azt (megj.: ez a funkció pár nap múlva lesz elérhető).

Továbbá ezentúl, ha egy folyamatban lévő telefonbeszélgetés valamilyen okból megszakadna, akkor újrahívás esetén ugyanahhoz a kollégához kapcsolja majd vissza a rendszer, így ügyfeleinknek nem
kell elölről kezdeniük a kérdésüket/problémájukat.

(Megjegyzés: amennyiben Ön is szeretné a MinervaTel-t
használni, ajánlatért írjon a shoprenter@minervatel.com
email címre.)

3. Regisztrációs célú hozzájárulás

Regisztrációs célú hozzájárulás

2018-ban jön a modernebb, de szigorúbb adatvédelmi szabályozás. Az új adatvédelmi
rendelet
hatályba lépésével szükséges minden regisztrációs felületre egy jelöletlen
checkbox-ot tenni a megfelelő nyilatkozattal és egy belinkelt tájékoztatóval. Tehát
a regisztráció során a vevőnek kötelező lesz elfogadnia, hogy hozzájárul a
megadott adatai tárolásához.

A funkciót az admin felületen a Beállítások > Bolt beállítások > Belépés és Regisztráció beállítások menüben lehet beállítani a Regisztrációs célú hozzájárulás
opciónál.

Bekapcsolás esetén egy plusz checkbox jelenik meg a
regisztrációs oldalon, ennek szövegét a Beállítások
> Megjelenés > Szövegek szerkesztése
menüben a Pénztár > Vásárlói adatok megnyitásakor lehet szerkeszteni.

A szöveg tartalmaz egy URL-t is, ami az adatvédelmi
nyilatkozatra irányít.

4. Dinamikus vevőcsoport áthelyezés kijelzése

A vevőcsoportok segítségével hűséges vásárlóinknak kedvezményeket adhatunk. Ugyanakkor ösztönözhetjük is a további vásárlásokat, ha a vevőinknek jelezzük, hogy mennyit kell még vásárolniuk, hogy átkerüljenek egy másik vevőcsoportba.

Ezentúl erre is van lehetőség. A jelzés
opcionálisan be vagy kikapcsolható, és a vevő kosarában, illetve a vásárlást visszaigazoló e-mailben is jelezhetjük
számára, hogy mekkora összegben kell még vásárolnia a következő szintig.

Szint kijelzés a kosárban

A kosár esetén a Beállítások> Bolt
beállítások> Kosár és pénztár beállításokon
belül tudjuk a kijelzést be- vagy kikapcsolni.

 A rendelés vissza igazoló, vagy állapot
váltó e-mail szövegébe pedig a [CUSTOMER_GROUP_NEXT]
elem beillesztésével tudjuk jelezni a következő szintet.

A funkció csak abban az esetben működik, ha a vevői csoport
áthelyezést a rendelések összértékétől tesszük függővé. Ehhez némi módosításra volt szükség:

A vevői csoportokat ezentúl el tudjuk látni sorrenddel.
Célszerű a sorrendet úgy beállítani, ahogy a vevői csoportok követik
egymást.

Például: Ha a vevői csoportjaink között az első “lépcső” a
Törzsvásárló 1, akinek 5% kedvezmény jár, ajánlott beállítani 1-es sorrenddel,
ezt követően a 10% kedvezményre jogosult Törzsvásárló 2 vevői csoportot 2-es sorrenddel
és így tovább.

Erre azért van szükség, mert az automatizmusért felelős algoritmus így tudja
megfelelően a sorrendben következő vevői csoportba besorolni a vásárlót.

5. Egyéb fejlesztések és módosítások:

A fenti 3 fejlesztés mellett több kisebb módosítás is
történt. Következzenek most ezek:

MPL csomagautomata futárszolgálat export módosítás

Módosítottuk az MPL csomagautomatába történő szállítási
móddal leadott rendelések CSV-generálásán.

Eddig az MPL szoftvere nem helyesen olvasta be az adatokat a CSV-ből. A
szolgáltatóval egyeztetve módosítottuk a CSV generálást, hogy a címek betöltése
teljesen automatikus legyen.

Csomagajánlat vásárlása során a hűségpont számításának módosítása

Korábban egy csomagajánlat megvásárlása során a csomagért
kapott hűségpontok a termékek eredeti árából kerültek kiszámításra, most már a
csomagajánlatban megjelenített árból számolja azt a rendszer.

A kapott hűségpont az adminon a Marketing> Hűségpont rendszer Akciós termék esetén Ft/hűségpont
mezőben megadottak szerint kerül kiszámításra.

Termékoldali URL módosítása

Az egyik ügyfelünk által jelzett probléma megoldására készítettünk
egy új beállítási lehetőséget.

Az alap probléma az volt, hogy amennyiben kategória oldalról
nyitunk meg egy terméket annak a terméknek az URL-je nem egyezett meg a
Canonical URL-lel.

Például: amennyiben a “Játékok” kategóriából
megnyitom a “Fisher Price tanuló boci” nevű terméket a termék URL-je
az alábbi lesz: www.bolt.hu/jatekok_65/fisher_price_tanulo_boci_132

A Canonical-nál megadott érték pedig:
www.bolt.hu/fisher_price_tanulo_boci_132

Mivel a Canonical olyan oldalra mutat, amit organikusan nem
lehet elérni, ezért készítettük az opciót. Az új beállítási lehetőséggel
megoldható, hogy a fentebbi termék URL, megegyezzen a Canonical-lal. Tehát mind
a két helyen az alábbi URL legyen: www.bolt.hu/fisher_price_tanulo_boci_132

A beállítási lehetőség a Beállítások> SEO & analitika beállítások> Canonical
beállítások fülön
található meg Kategória
oldali URL-ek felépítése
néven. Amennyiben a Csak termékoldal opciót választjuk, a kategória nem fog belekerülni
az URL-be.

A funkció bekapcsolása után a Search Console-ban azonnal kérvényezhető, hogy a Google
beindexelje az új URL-eket. Ezt a Feltérképezés>Megtekintés
Googleként>Lekérés és megjelenítés
menüpontban tehetjük meg.

Search Console

Fiktív szülő esetén gyerek termékek megjelenítésének módosítása

Eddig a rendszer csak a belső azonosító alapján jelenítette
meg a gyerek termékeket. Amennyiben a legkisebb azonosító számú gyerek termék
valami miatt nem volt elérhető (pl. letiltott állapot esetén), a rendszer nem
vizsgálta az estleges többi gyerek termék állapotát.

Mostantól a rendszer az összes gyerek terméket megnézi, és
az elérhető termékek közül a legkisebb ID-val rendelkezőt jeleníti meg a
találatok között.

Új, szabadon használható fizetési módok

A fizetési módok között ezentúl elérhető az “Utánvétel 2”,
illetve “Utánvétel 3” fizetési mód is. Ezek a fizetési módok szabadon
átnevezhetők és kapcsolhatók szállítási módokhoz.

Engedélyezni vagy módosítani a Beállítások>
Bolt beállítások> Fizetési módok
menüpontban lehetséges őket.

Egyedi rendelés állapot váltó e-mailekben CK editor elhelyezése

Ezentúl az egyedi rendelés állapotokhoz szerkesztett e-mail
esetén is van lehetőség HTML üzenet szerkesztésére, mert a hagyományos szöveg
beviteli mezőt CK editorra cseréltük.

Az egyedi e-maileket módosítani a Beállítások> Bolt beállítások> Rendelési állapotok
menüpontban van lehetőség.

Reméljük, az új funkciók és változtatások elnyerik
tetszését, és hozzájárulnak majd webáruháza további növekedéséhez. Amennyiben menet közben új ötlete támadt, ne habozzon azt felvinni a kívánságlistánkra, emellett a többi fejlesztési ötletre is szavazhat, ezt előre is köszönjük!

Ha pedig bármilyen kérdése vagy észrevétele van az újdonságokkal kapcsolatban, kérjük, nyugodtan vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, akik készséggel
segítenek majd.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
5 módszer kulcsszókutatáshoz, amit egy e-kereskedőnek érdemes ismernie

A Google keresője nagyon fontos részét kell, hogy képezze minden marketing stratégiának. Különösen egy ...Elolvasom

Close