Konverzióoptimalizálás PPC

Új célzási ötletek, másodlagos mutatók és annak megértése – mi működik a Facebookon?

7 perc olvasási idő

 A Facebook nemcsak, hogy a földkerekség leglátogatottabb közösségi hálója 2,07 milliárd aktív felhasználóval, de hirdetések szempontjából is az egyik legkifinomultabb célzási lehetőséggel büszkélkedhet. Webshop tulajdonosként úgy növelheti cége bevételeit a világ legnagyobb közösségi oldalán, ha hatékonyan hirdet a Facebookon, vagyis a hirdetései megtérülnek.

Facebook hirdetési szakértőként számunkra a legnagyobb kihívás az, hogy lépést tudjunk tartani azzal – mi működik a Facebookon és mi nem. Ebben a cikkünkben 10 működő és hatékony Facebook marketing taktikát mutatunk be.

1. Használjon Lookalike közönséget a hideg célzás helyett

Mi az a hasonmás közönség? Nos a lookalike, vagy magyarul a hasonmás közönség a Facebook által létrehozott célközönség, azon emberek alapján, akik valamilyen műveletet hajtottak végre a Facebook hirdetésével kapcsolatban. Ez lehet webhelyre való kattintás, vagy egy videós hirdetés megtekintése is.

Hasonmás célközönség

Az első dolog, amit megvizsgálunk az ügyfeleink Facebook hirdetési fiókjában – használnak-e hasonmás célközönségeket. A Facebook hirdetések eredményességére nagy hatással vannak ezek a célzási lehetőségek, hiszen a beállítások során a kreatívok mellett a célzásra kell a legnagyobb hangsúlyt fektetni. Tehát a lookalike közönségek beállításával a potenciális embereket tudjuk hirdetéseinkkel célba venni.

Például, ha 100 ember vásárolta meg termékét a Facebook hirdetéséből, akkor ezeket az embereket közönségbe tudjuk csoportosítani. A Facebook eszközök használatával azokhoz hasonló érdeklődésű embereket tudunk felkutatni, akik már megvásárolták az Ön termékét. Ezután megcélozhatja hirdetéseivel ezt a csoportot is.

2. Világszerte célozzon

Ha külföldön is szeretne terjeszkedni, akkor érdemes tesztelnie a különböző országokban megjelenő Facebook hirdetéseket. Amikor letesztelte és megtalálta a legjobban teljesítő országokat vagy akár városokat, ekkor már létrehozhatja a hirdetések másolatait.

Ezeket a hirdetéseket pedig már a jól teljesítő országokra tudja beállítani. Nyugodtan megbízhat a Facebook eszközeiben ekkor is, mivel ez a legolcsóbb és leghatékonyabb módja a profitáló piacok felkutatására.

Célközönség meghatározása

Fontos azt is megemlítenünk, hogy a tapasztalatok alapján olyan kontinensekkel, mint pl. Dél-Amerika, Afrika és Ázsia óvatosnak kell lennie, mert ezeken a földrészeken sok a csaló ügyfél, de ugyanakkor találhat potenciális vásárló közönséget is. Ezt is érdemes tesztelnie!

3. Tesztelje az összes elhelyezést

Weboldal tulajdonosok közül sokan mondják, hogy a “jobb oldali hasábban” nem érdemes hirdetni, csak a ” hírfolyamban” elhelyezett hirdetések konvertálnak. Ennek ellenére csapatunk azt tapasztalja, hogy minden üzletre más és más, különböző hirdetést érdemes létrehoznunk és tesztelni a hirdetések elhelyezését.

Vannak olyan elhelyezések, amelyek „általában” jobbak bizonyos típusú vállalkozások számára, de akadnak ettől eltérőek is.

Hirdetés elhelyezés

Tanácsos az összes elhelyezést tesztelni, engedni, hogy a Facebook optimalizálja a hirdetéseit, vagyis tegye a dolgát az algoritmus. Ezek után már lesz elég információja arra nézve, hogy mely elhelyezések a legjövedelmezőbbek vállalkozása számára és melyek azok, amelyeken változtatnia kell a hirdetési költségek csökkentése érdekében.

 4. Az összes korosztályt és nemet vegye célba

Ha növelni szeretné a hirdetési költségeinek megtérülését, akkor minden korosztályt és nemet teszteljen – kivéve, ha hirdetése egyértelműen csak egy adott nemre vagy korcsoportra vonatkozik.

Facebook célzás

Például, ha bikinit szeretne eladni a Facebookon, akkor az átlagos 35 éves férfi valószínűleg nem fog beletartozni az Ön célközönségébe. Bár ez ellentmond mindazoknak, akik a „lézer-pontos” célzásokra esküsznek, mi bízunk a Facebook erőteljes AI- és hirdetés optimalizálási eszközeiben. 

Azáltal, hogy csak kisebb célközönségnek jelenteti meg a hirdetéseit, drasztikusan lecsökkenti annak az esélyét, hogy a Facebook mesterséges intelligencián alapuló technológiája előnyeit kihasználja.

5. Indítson konverziós és PPE-hirdetést egyidőben

A Facebook hirdetés rendszere akkor mutatja meg több embernek a hirdetéseit, ha az emberek pozitívan reagálnak arra.

Ha a meglévő konverziós hirdetése mellett elindít egy PPE vagyis “elköteleződés szerinti költség” hirdetést is, akkor több ember léphet interakcióba a hirdetéssel, aminek hatására növekedésnek indulhat a hirdetése relevancia pontszáma.

NAGYON FONTOS: a PPE-hirdetések létrehozásához használnia kell a hirdetési azonosítóját annak érdekében, hogy a lájkok, kommentek és megosztások szintén bekerüljenek a hirdetés azon verziójába, amelyet jelenleg konverziós hirdetésként használ.

6. Növelje a „pozitív visszajelzések” pontszámát

Alapvetően itt arról van szó, hogy minél jobb a „pozitív visszajelzés” pontszáma, annál nagyobb lesz a Facebook láthatósága. Pénzben kifejezve ez azt jelenti, hogy kevesebb pénzért fog több embert elérni. Ezáltal csökkenti a konverziók költségét, ami növeli a ROAS-t, vagyis a hirdetések megtérülését.

Egyszerűbben fogalmazva: minél több hasznos tartalmat ad a Facebooknak – amely a felhasználóknak is tetszik – Önnek annál több lesz a zsebében. Nem így működik az üzlet? Ez mindenki számára egy profitáló kapcsolat!

7. Csak a profitáló hirdetéseket tartsa meg

Teszteléskor mindig az van a marketinges fejében: mikor kapcsoljam le ezt a hirdetést? Költöttem rá eleget?

Nos, ha nincs több százezres büdzséje havonta a Facebook hirdetésekre, akkor nincs értelme tíz különböző hirdetésre költeni a pénzt, ha az egyik sikeresebb, mint a többi.

A kérdés inkább az, hogy: elégedett-e a megtérüléssel? Ha igen, akkor érdemes skáláznia és összpontosítania arra, amelyik hirdetése működik. Ha jobb eredményeket szeretne elérni és hajlandó vállalni a kockázatot, akkor folytathatja a tesztelést.

Hogyan számoljuk ki a Facebook hirdetések megtérülését (Facebook PPC ROI)?

Például ha az elmúlt 30 napban 30.000 Ft-ot költött Facebook hirdetésekre és a bevétel  40.000 Ft akkor a

ROI= 40.000 – 30.000 = 10.000/30.000 Ft = 33.33%

ROI: return on investment, vagyis a befektetés megtérülése.

Mi azt mondjuk az új hirdetések tesztelése kockázattal jár, több pénzt égethet el az elején. Ha azonban szakértőkre bízza hirdetései kezelését, akkor gyorsabban kaphat olcsóbban konvertáló hirdetéseket. Remek eszköz még erre a célra a Facebook hirdetés kalkulátor.

8. Hozzon létre ütősebb remarketing hirdetéseket

A Facebook remarketing a mi szakterületünk, hiszen elképesztő eredményeket tudunk elérni ügyfeleink számára. Általában nyolcszor jobban teljesítenek az újra célzott hirdetéseink, mint a hideg célközönségre indított hirdetéseink.

Most mindenki felkapta a fejét a nyolcszoros megtérülésre, de mi lenne akkor, ha azt mondanánk: a Facebook hirdetésekben nagyobb lehetőségek is rejlenek?

A Facebookra úgy kell tekintenie, mint egy olyan gépezetre, ahol pénzt kell költenie a vásárlók megszerzésére. A legtöbb vállalkozás nem keres pénzt azzal, hogy hideg közönségre hirdet, azaz olyan közönségre, amely még nem is látta őket, vagy nem is hallott róluk. Úgy keresnek pénzt, hogy remarketingezik azokat, akik a márkájukkal kapcsolatban már mutattak érdeklődést, illetve elköteleződést.

Remarketing hirdetés

Az a legjobb a Facebook hirdetés kezelőjében, hogy egyre több lehetőséget biztosít a célközönségek létrehozására. Gondolta volna, hogy azokat az embereket is újra célba veheti hirdetéseivel, akik például az elmúlt 5 napban, 7–12 napban, vagy akár 30–180 napban látogatták meg a weboldalát? Ugye milyen zseniális?

Ebben a cikkben most nem akarunk mélyebben belemenni a remarketing stratégiákba, de vannak jól bevált és letesztelt eszközeink arra vonatkozóan, hogyan vihetjük sikerre az Ön vállalkozását is remarketing kampányainkkal.

9. Javítsa ki a landing oldalak hibáit

Egy jól működő landoló oldalnak nemcsak, hogy “gyönyörűnek” kell lennie, de gyorsan is kell betöltődnie asztali és mobil eszközökön egyaránt. Keresőoptimalizálás szempontjából, ma már egy webshop esetében 2-3 másodperc alatti az elvárt betöltődési sebesség.

A webhelyek és a landing oldalak 99%-a esetében hiányzik a formatervezés, így nehezebb velük elérni a kívánt értékesítési célokat, illetve növelni a céloldal konverziós arányát.

Először is az a javaslatunk:

  • Próbáljon meg kialakítani egy olyan egységes stílust webhelyén, amelyet az emberek követhetnek az egész weboldal navigálása során.
  • Legyen egységes a banner az oldal stílusával, hogy egyből betudják azonosítani a felhasználók, hogy hová kattintottak.

Másodszor: állítson be Google Analytics követőkódot a weboldalába, melynek révén nyomon követheti- és tesztelheti webhelye forgalmát a Google ingyenes analitikai felületén keresztül. Ebbe beletartozik az organikus forgalom, fizetett hirdetések által generált forgalom (Google Ads, Facebook Ads ), ajánlói forgalom, Social Media oldalakról kattintók, valamint a direkt forgalom is.

10. Tesztelje, tesztelje és még többet tesztelje Facebook hirdetéseit

A Facebook hirdetési felülete alapvetően egy olyan platform, amely lehetővé teszi a marketing célú hirdetések tesztelését a cégek, márkák számára. Sok időt és kitartást igényel az, amíg megtapasztalja – mit szeret célközönsége és milyen Facebook hirdetés válik be az Ön cége számára.

Azt mindenképpen szem előtt kell tartania, hogy érdemes folyamatosan tesztelnie, hiszen a tesztek adatokat szolgáltatnak. Ezáltal képes lesz folyamatosan frissíteni hirdetéseit, optimalizálni a kreatív anyagait a legjobb konverziós arány elérése érdekében. Tehát minél többet költ hirdetésekre, annál jobb lesz a hirdetése.

Nagyon sok közös vonást látunk a Facebook hirdetések és a tőzsde között. Vannak olyan időszakok:

  • amikor megéri részvényt vásárolni,
  • majd jönnek azok a napok, amikor nem érdemes venni,
  • de előbb vagy utóbb az az idő is eljön, amikor éppen eladásra ösztönöz a piac!

Ha azt tapasztalja, hogy nem annyira eredményesek a hirdetései úgy 2-3 hónapig, akkor van lehetősége arra, hogy leállítsa a kampányait, majd megtegye a szükséges változtatásokat a hirdetési stratégiáját illetően, mielőtt visszatérne.

Ahhoz kell a legnagyobb szakértelem a Facebook hirdetések kezelése során, hogy tudjuk – mikor kell költeni és mikor érdemes visszafogni a költéseket.

+1 tippünk

A Facebook hirdetéstár segítségével – melyet egy kattintással hozzáadhat a Google Chrome böngészőjéhez – inspirációs célzattal megtekintheti versenytársai hirdetéseit, valamint ellenőrizheti saját hirdetéseit is.

Hirdetéstár

Kulcsszó, hirdető neve, vagy hirdető Facebook oldala alapján tud hirdetéseket keresni. A Hirdetéstár a Facebook alkalmazásaiban és szolgáltatásaiban – így az Instagramban is – aktuálisan megjelenő minden hirdetés átfogó, kereshető gyűjteményeként átláthatóvá teszi a hirdetési tevékenységeket.

Ha esetleg helyesírási hibákat lát a hirdetések szövegében, vagy nem megfelelő a hirdetés képe, akkor ezeket könnyedén ellenőrizheti, majd javíthatja ennek a bővítménynek az alkalmazásával.

Ha nem biztos a dolgában, az eddigi Facebook PPC hirdetései nem hozták a várt eredményeket, vagy csak egyszerűen bizonytalan a Facebook hirdetések beállításában, akkor keressen bennünket!

Köszönjük szépen, hogy elolvasta cikkünket!

A szerzőről:

Berta Gergő
Berta Gergő
Tulajdonos, ügyvezető – Maximum Business
Gergő a Maximum Business tulajdonos, ügyvezetőjeként aktívan kiveszi a részét az online marketing kivitelezési teendőkből, legyen szó PPC hirdetésekről, e-mail marketingről vagy akár online marketing stratégia kialakításáról. Büszke az innovatív vezetési módszerére, illetve a partnerekkel elért közös eredményekre.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Csekklista mire kell odafigyelni egy webáruház cseréjénél
Csekklista: mire kell odafigyelni egy webáruház cseréjénél?

Bárki, aki régebb óta foglalkozik az e-kereskedelemmel szembesült azzal a problémával, amikor le kell ...Elolvasom

Close