Esettanulmány Hónap Webáruháza

2018. Március Hónap Webáruháza: SzerszamKell.hu

3 perc olvasási idő

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3000 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely élen jár a marketing eszközök használatában, erőfeszítéseiket pedig nemcsak a vásárlók, de még a Google is jutalmazza előkelő helyezések formájában. Emellett kiemelt figyelmet fordítanak a vevők gyors és szakszerű kiszolgálására is.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a márciusi győztesnek, a SzerszamKell.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

Az ország egyik legnagyobb, 100%-ban magyar tulajdonú, érdi székhelyű online barkácsáruháza 2011-ben indult.

Kizárólag első osztályú új termékeket forgalmaznak hivatalos magyarországi garanciával (törvényes jótállással).

Jelenlegi készletük kb. 30 ezer gépet, szerszámot és egyéb barkácsterméket számlál, ami folyamatosan bővül és változik. Évente kb. 60 ezer csomagot küldenek országszerte és a környező országokba. Éves árbevételük közel 1 milliárd forint.

A webáruház üzemeltetésével jelenleg 14 fő foglalkozik.

Indulás és termék beszerzés

A SzerszámKell.hu barkácsáruház egy húsz éves múltra visszatekintő, érdi családi vállalkozásból nőtte ki magát. Ennek a fejlődésnek a legutóbbi állomása 600 m2-es érdi üzletük megnyitása 2 évvel ezelőtt (korábban, egy másik helyen 120m2-en üzemelt a bolt), melyet idén 1200 m2-re bővítettek – tudtuk meg Kovács Zoltán, marketing menedzsertől.

„Azért ezt a nevet adtuk barkácsáruházunknak, mert széles választékunkkal és szakképzett kollégáinkkal arra törekszünk, hogy a vásárlóink az igényeik szerinti legjobb szerszámot vagy más barkácsterméket kapjanak. Húszezer terméket tartunk raktáron – rájöttünk ugyanis arra, hogyha valaki szerelés közben elakad, annak azonnal a megfelelő szerszám kell – kiterjedt beszerzési hálózatunknak köszönhetően 40-50 ezer termék is elérhető pár napon belül.

Webáruházunkban ki tudják választani, mit szeretnének, azt is megnézhetik, van-e készleten. Így nem kell körbejárniuk a boltokat: egy kattintás, és megvan a termék, amit házhoz szállíttatnak vagy személyesen vesznek át üzletünkben.”

Online szolgáltatásunk nagyon kedvelt nemcsak a lakosság, hanem a mesteremberek körében is, mert mindent megtalálnak nálunk. A szezonalitásra is ügyelünk: nyáron a kisebb házi medencéket, és a hozzájuk tartozó vegyszereket is meg tudják vásárolni üzletünkben. Tavasszal a kertrendezésre fókuszálunk: az Érdi Újság hasábjain kéthetente jelennek majd meg tanácsaink, a talajművelésről, a helyes fűnyírásról, a megfelelő kerti eszközökről” – tette hozzá Nagy Gábor ügyvezető, aki tizennégy szakképzett kollégájával dolgozik azon, hogy akinek szerszám kell, az meg is kapja.

Az online piacon óriási az árverseny, és ebben mi igen jó pozícióban vagyunk. Mivel nálunk a webes ár és a bolti egyforma, a lakosság nagyon kedvező áron vásárolhat az üzletünkben is, szállítási díj nélkül. Weboldalunkon segítséget, információt is nyújtunk barkácsolás témában.”

Honnan szerzitek be a termékeket?

„Beszerzési hálózatunk igen szerteágazó, rengeteg gyártó termékeit forgalmazzuk és tartjuk raktáron. Mindig figyelünk arra, hogy baráti kapcsolatot alakítsunk ki a beszállítóinkkal.

Olyan beszállítókat próbálunk keresni, akik időben és pontosan tudnak szállítani. A vásárlók nem tudnak heteket, de még napokat se várni egy termékre, nagyon fontos az azonnali kiszállítás. Emellett még a versenyképes árakat emelném ki.”

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

„2011-ben, amikor indult a webshopunk, akkor még teljesen más volt a piaci helyzet. Elég volt szinte feltenni a terméket a honlapra és jöttek a rendelések. Ma már egészen más a helyzet, sokkal nagyobb a verseny, nagyobb a belépési küszöb is.”

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

„Jelenleg nagyon nagy lefedettségünk van az online csatornákra vonatkozóan. Nehéz olyan felületet
említeni, ahol a célcsoportunk ne találkozna velünk.

Hirdetünk Adwords-szel, heti 2 db hírlevelet küldünk ki, év vége környékén banner hirdetéseket is megjelenítünk a legnagyobb magyarországi oldalakon. Emellett nagy figyelmet
fordítunk a közösségi médiára is.

Ha mindenképp ki kellene emelni egy csatornát, akkor az email marketinget emelném ki. Nagyon nagy figyelmet fordítunk erre a csatornára, napról-napra építjük az adatbázisunkat.”

Rendelés feldolgozás és teljesítés

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéshez?

OptiMonk, Maileon, Livechat, Hotjar, Google Analytics, Instapage, WordPress, Webpush, míg a Prefixbox a közeljövőben kerül majd beépítésre a webáruházba.

Hogyan dolgozzátok fel
a rendeléseket?

„A rendeléseket ERP számlázó rendszerrel dolgozzuk fel, teljesen automata a folyamat, alig igényel emberi beavatkozást.  Szállításhoz két futárcég szolgáltatásait vesszük igénybe. GLS-szel és MPL-lel szállítunk ki. A vásárlók dönthetik el, hogy melyik szállítót kívánják igénybe venni.”

A webáruházban elérhető fizetési módok:

  • Utánvétel készpénzzel vagy bankkártyával
  • Banki átutalás

Jó tanácsok az induló webáruházaknak

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

„Kitartás és kitartás. Terméktől függően, de nagyon lassan indul be a webáruház, eleinte nagyon kevés rendelés lesz. 1 évet mondanék, mire sikeresen feltöltésre kerülnek a termékek, beindexeli a Google a keresőbe, beérik a keresőoptimalizálásba fektetett pénz, idő és energia.

Utána exponenciálisan elkezdenek egyre többet rendelni a vásárlók, növekedik a látogatottság és elindul egy öngerjesztő folyamat.

A nehézség itt a növekedési ütem fenntartása és kiszolgálása logisztikailag, humán erőforrás és más erőforrás tekintetében. Egy évtizedes állandó bevétel visszaforgatásnak az eredménye az, ahol most tart a webshopunk.”

Van-e olyan a dolog a webáruházzal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnál, de korábban még jónak gondoltad? Ha igen, mi az?

„A számlázó rendszerünket sokkal hamarabb bevezettük volna. Ez az alapja a tömeges kiszolgálásnak. Amikor naponta több száz rendelés fut be, akkor egy idő után már nem lehet manuálisan feldolgozni a rendeléseket.”

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a SzerszamKell.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megj.: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Már 3000 webáruház használja a ShopRentert – Bemutatjuk a 3000. webshopot

Büszkék vagyunk arra, hogy a ShopRenter rendszerét már 3000 webáruház használja. Ennek örömére a ...Elolvasom

Close