SEO Vendégcikk

5 SEO tanács, amit bármilyen webáruháznál használni tudunk [VENDÉGCIKK]

6 perc olvasási idő 5 SEO tanács, amit bármilyen webáruháznál használni tudunk

Amennyiben saját webshopot üzemeltetünk, akkor az “e-commerce marketing”, mint kifejezés, biztosan nem ismeretlen.

Van, aki főleg közösségi médián keresztül szerzi a vevőit. Mások inkább az email marketingre esküsznek. De van egy marketing csatorna, ami mellett egy webshop sem mehet el szó nélkül:

Az ecommerce SEO.

Az egyik legjobb oldala az, hogy vásárlásra kész látogatókat hoz az oldalra, akiknek lényegében már nyitva a pénztárcája, és mindezt organikusan. Akár akkor is, amikor alszunk, vagy épp nyaralunk.

Amennyiben időnk, energiánk, és nem utolsó sorban a marketing-büdzsénk megengedi, mindenképpen kezdjünk el SEO-ba fektetni. Ha jól csináljuk, akkor közép és hosszú távon megéri a befektetést. Ebben a cikkben adunk néhány tippet, amikkel megkönnyítjük a dolgunkat!

5 SEO tanács
(mindegy, milyen webáruházat üzemeltetünk)

1. Keresési szándék

Amikor keresőoptimalizálásról van szó, fontos figyelembe venni a keresési szándékot.

Milyen fázisban van az, aki keres?

Információt keres, termékeket hasonlít össze a döntéshozatal közben vagy esetleg már a vásárlás előtti utolsó kockázatok csökkentésének néz utána?

Ez azért lényeges, mert a keresési szándék adja meg, hogy milyen típusú tartalommal kell versenybe szállnunk az adott kulcsszóért.

Pl.: Ha valaki információt keres, legtöbbször részletes, útmutató jellegű blogposztokkal tudunk a kedvében járni.

Ha viszont már tudja, mit szeretne vásárolni, már csak a legjobb ajánlatot keresi – ilyen esetben a termékoldallal kell megjelennünk a találati listán, ahol kihangsúlyozzuk, mik a termékeink legfőbb előnyei.

Hogyan néznek ki a kulcsszavak típusai, avagy milyen típusú keresési szándékok léteznek?

Kulcsszavak típusai

Fentről lefelé haladva:

  1. Amikor még csak informálódik valamiről, amiről nemrég hallott: Információ jellegű kulcsszavak.
  2. Ismeri az adott dolgot/fogalmat, de még nem tudja, egyáltalán kell-e neki: Kutatás jellegű kulcsszavak.
  3. Ismeri a termékeket, meg is szeretné vásárolni, de még nem tudja kitől: Vásárlás jellegű kulcsszavak.
  4. Ismeri a terméket, meg is szeretné vásárolni, és tudja azt is, kitől: Navigációs jellegű kulcsszavak.

Természetesen minél lejjebb van a tölcsérben, annál nagyobb konverzió százalékkal számolhatunk.

Pro tipp:

Hogyan tudjuk a leggyorsabban megnézni, milyen típusú tartalmat kell létrehoznunk az adott kulcsszóra?

A válasz egyszerű: nézzük meg a top 3 Google találatot!

A Google figyeli, mely tartalmak elégítik ki legjobban a keresők igényeit, és ehhez szabja a keresési találatokat.

Tehát ha a top 3-ban például blogposztok vannak, akkor tudjuk, hogy főleg információ-jellegű tartalmat, cikket, videót, útmutatót kell létrehoznunk. Amennyiben viszont termékoldalak, akkor tudjuk, hogy az emberek, akik az adott kulcsszóra keresnek, főleg már vásárolni szeretnének.

Gyakorlatban ez így néz ki:

Példa top 3 Google találatra

Amennyiben rákeresünk a “diákmunka” szóra, és megnézzük a top 3 találatot, láthatjuk, hogy kategória oldalakat fogunk találni (ahol kiválaszthatjuk, melyik fajta diákmunka érdekel minket). 

Szemléltető példa kategória oldalakra

Ez esetben tehát nekünk is kategória oldallal célszerű megcéloznunk a “diákmunka” kulcsszót, hiszen a Google ezt preferálja és szolgálja ki a keresést végző embereknek.

De ha megváltoztatunk csak egy szót a keresés során és most a “diákmunka adózás” kifejezésre keresünk, akkor már kattintás nélkül is láthatjuk, hogy blogposztot érdemes írnunk a kulcsszóra:

Szemléltető példa: Egyetlen szó változott csak meg, de teljesen más a keresési szándék.

Egyetlen szó változott csak meg, de teljesen más a keresési szándék és az ideális tartalomformátum is.

Ezért amikor “SEO-zni kezdünk” egy tartalmat a webshopunknál, akkor első lépésként azonosítsuk, hogy milyen az ideális tartalomformátum az adott kifejezésre:

  • Főoldal?
  • Kategória oldal?
  • Termékoldal?
  • Blogposzt?
  • Videós tartalom?
  • Vagy esetleg valami teljesen más?

2. 404 oldalak

Ezek azok az oldalak, amelyek valamilyen oknál fogva megszűntek, de a keresők számára egy hiba miatt még mindig megtalálhatóak.

A 404-es hiba nem egy pozitív dolog, hiszen mégiscsak hibáról van szó.

DE!

Ez egy remek lehetőséget ad két dologra:

  • Pozitív brand-képet alakítsunk ki a vásárlóinkban.
  • Átirányítsuk őket egy jól konvertáló, hasonló aloldalunkra.

Egy jó példa az Emag 404-es hibaoldala, ahol egy baráti, játékos oldal 5 mp múlva átirányítja a látogatót a főoldalra:

Vagy egy másik példa a Fashion Days, ahol hasonló termékeket ajánlanak a hibaoldal helyett:

 

Fashion Days ajánlata hibaoldal helyett

Ha ShopRenteres webáruházunk van,  az admin felületen a Tartalom> 404 oldal menüpontban testreszabhatjuk a 404-es oldalakat. További információt erről itt olvashatunk.

3. Oldalbetöltési sebesség

A vásárláskor nagyon fontos tényező a folytonosság, a könnyed, intuitív, zökkenőmentes folyamat.

Ezt egy statisztika remekül szemlélteti:

Minden másodperc plusz várakozás 7%-kal (!) csökkenti a vásárlások számát.

Ezt a Google is pontosan tudja, ezért a core algoritmusban már régóta elkezdték büntetni azokat az oldalakat, amik lassúak.

Ezért mindenképpen azt ajánljuk, hogy gyorsítsuk fel a webshopunkat.

Na de hogyan?

Tökéletes megoldás lehet egy Cache plugin, ami nagyon kis befektetéssel és időráfordítással képes nagy eredményeket elérni. Csodát azért ez sem fog tenni – de nagyon közel van hozzá!

A másik nagy eredményeket hozó tipp az oldalon található képeink méretének csökkentése.

Az oldalunk méretének nagy részét valószínűleg képek alkotják. A képek mérete pedig akár 90%-kal is csökkenthető másodpercek alatt. Ehhez használhatjuk a tinypng.com-ot vagy bármilyen veszteségmentes tömörítő programot.

4. Backlink Gap

A linkek még mindig a top 3 SEO faktor között szerepelnek. Bár hatásuk nem vitatott, nem könnyű linkeket szerezni, főleg egy e-commerce oldalra.

Ezt könnyíti meg a backlink gap (vagy más néven link intersect) elemzés.

Mi is ez?

A legtöbbször rengeteg időt és energiát emészt fel az, hogy olyan oldalakat találjunk, akik hajlandóak lennének a mi iparágunkra linkelni. És ez még csak a hajlandóság, még nem konkrét linkelésről beszélünk.

Ezt a lépést egy az egyben ki lehet hagyni, amennyiben kielemezzük  a versenytársak linkprofilját (ehhez jó SEO szoftver például az Ahrefs).

Nincs más dolgunk, mint megnézni, hogy a versenytársak azonos tartalmaira mely oldalak linkelnek.

Versenytársak azonos tartalmaira mely oldalak linkelnek

Ezzel kapunk egy listát azokról az oldalakról, akiket annyira érdekel a témakörünk, hogy hajlandóak akár linkelni is a releváns, értékes tartalmakra.

Pro tipp:
Használjuk a Felhőkarcoló technikát! Elemezzük ki a versenytársak tartalmait, amelyek a kívánt kulcsszavainkra jól szerepelnek. Majd egy új, sokkal jobb tartalmat hozzunk létre. Ezt követően megkeressük azokat az oldalakat, akik a versenytársra linkeltek, és megmutatjuk nekik, hogy nekünk van egy jobb, átfogóbb, aktuálisabb tartalmunk. Amennyiben tényleg így van, nagy az esély rá, hogy kicserélik a linket a mi tartalmunkra.

5. Google Search Console hack

A GSC az egyik legfontosabb, ingyenes keresőoptimalizálás eszköz a piacon. Érdemes bekapcsolni azt is, hogy lássuk a CTR-t (átkattintási arányt), és a pozíciót is. Nagyon érdekes dolgokat fogunk megtudni. 

Google Search Console beállítása

Az általános áttekintő mellett érdemes egy adott oldalhoz tartozó összes kulcsszóra is rászűrni.

Jó stratégia lehet, hogyha azokra a tartalmakra fókuszálunk, amelyek a második oldal tetején vannak (11-15. pozíció), vagy az első oldal alján (4-10. pozíció). 

Ezekben ugyanis nagy potenciál van, hiszen a második oldalra már szinte senki nem kattint át (~1-2%), az első oldalon pedig a top 3 viszi el a forgalom döntő többségét (~70%). Itt egy gyakorlati példa a 14 napos vásárlástól történő elállásra.

gyakorlati példa a 14 napos vásárlástól történő elállásra.

Amennyiben ilyen kulcsszavakat találunk, próbáljunk meg egy kicsit jobban rájuk feküdni, írjuk bele a tartalmunkba, akár a képek alt-szövegébe. Vagy szimplán csak vizsgáljuk meg az 1. pont alapján, hogy megfelelő-e a tartalomformátum, amit gyártottunk az adott kifejezésre. De az is előfordulhat, hogy szimplán csak linkeket és hivatkozásokat kell szereznünk, mert ezen a téren a többi versenytárs előttünk jár. Így máris vissza tudunk ugrani a 4-es pontban elhangzott tanácsra: honnan van a többieknek linkje, ahonnan nekünk nincs?

Nem ritka, hogy ezzel a módszerrel oldalak megduplázzák a forgalmunkat. A szép pedig az benne, hogy gyakorlatilag új tartalom létrehozása nélkül lehet megtenni mindezt! Kizárólag a tartalom optimalizálásával, vagy dedikált linkszerzésssel.

Összegzés

Ezeken felül persze számtalan tippet és megoldást használhatunk, hogy növeljük az organikus forgalmunkat és javítsuk a webshopunk felhasználói élményét. De a fenti 5 tipp olyan, amit biztosan használni lehet minden webshop esetében. Legyen az egyedi fejlesztésű, vagy akár egy bérelt, Shoprenteres webáruház.

Amennyiben szeretne többet tudni a webáruházak keresőoptimalizálásáról, ajánljuk figyelmébe a Webshop SEO Újratöltve tudásanyagunkat.

A szerzőről:

Papp Gábor
Papp Gábor
Online marketing és SEO szakértő –  The Pitch
The Pitch online marketing blog alapítója. Szakterülete a keresőoptimalizálás, a Growth Hacking és az üzleti modellelek.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
50 azonnali bevételnövelő technika webáruházaknak
50 azonnali bevételnövelő technika webáruházaknak

Webáruház tulajdonosként bizonyára már tudja, hogy egy webáruház elindítását követően rengeteg olyan teendő merül ...Elolvasom

Close