Trendek

[EREDMÉNYEK] Nagy Webáruház Felmérés 2021

2 perc olvasási idő Nagy Webáruház Felmérés 2021

A Shoprenter 2008 óta minden évben elvégzi a Nagy Webáruház Felmérést a hazai webáruház tulajdonosok közreműködésével.

A kutatás átfogó képet ad a hazai e-kereskedelem fejlődéséről és változásairól a korábbi évekhez mérten.

A 2021-es felmérésben 707 webáruház tulajdonos vett részt és többek között olyan kérdésekre kerestük a választ, mint:

  • Mely szektorok voltak a COVID nyertesei és vesztesei?
  • Milyen szállítási módokat preferálnak a webáruház tulajdonosok?
  • Mely marketingeszközök a leghatékonyabbak?
  • Mennyit költenek a webáruház marketingjére az e-kereskedők?
  • Mennyien rendelkeznek hagyományos (offline) üzlethelyiséggel a webáruház mellett?
  • Mennyire jellemző a hazai webshopoknál a külföldre történő értékesítés?

Az infografika megtekinthető és letölthető az ekerstat.hu oldaláról.

Webáruházak forgalmának változása

A koronavírus hatását valószínűleg minden e-kereskedő megtapasztalta, de vannak olyan területek, amelyek jelentősebb változást érzékeltek. 

A Top 3 tevékenységi terület, amelyre pozitívan hatott a koronavírussal járó veszélyhezet:

  1. Élelmiszer
  2. Ital
  3. Sport és szabadidő

A Top 3 tevékenységi terület, amelyekre viszont negatívan hatott:

  1. OTC gyógyszerek (Webpatika)
  2. Webpláza
  3. Mobiltelefon és tartozékai

Szállítási módok

Az elérhető szállítási módok listáját továbbra is a házhozszállítás vezeti. A webáruházak 83%-a biztosítja ezt a szállítási módot felmérésünk szerint.

Emellett a csomagpontok és automaták is nagyon népszerűek, amelyek közül a Top 3 legnépszerűbb a GLS csomagpont, MPL PostaPont és Foxpost csomagautomata.

A saját üzletben történő személy átvételi lehetőség aránya 2020-hoz képest 25%-kal csökkent, de még ígyis a második leggyakoribb szállítási mód. Ez vélhetően annak tudható be, hogy a COVID miatt sok offline üzlet bezárni kényszerült. 

Marketing

A közösségi oldalakon való jelenlét továbbra is a legnépszerűbb marketing eszköz a webáruházak körében. A megkérdezettek 89%-a használja ezt a marketing csatornát, azon belül is elsősorban a Facebook-ot, az Instagram-ot és a YouTube-ot.

Az előző évekhez hasonlóan a Top 3 marketing eszközök között most is a Facebook hirdetések (72%) és a keresőoptimalizálás(66%) kaptak helyet, a közösségi oldalakon való jelenlét után.

A Google Ads (54%) és a piacterek (21%) marketing szerepe erős növekedést mutat az előző évhez képest. 

Mindez jól alátámasztja azt, hogy akkor lehet igazán sikeres egy webáruház, ha minél több marketing csatornán jelenik meg.

A különféle értékesítési csatornák mellett, a webáruházon belül alkalmazott marketing eszközök listáját a kuponok vezetik. 

A Top 5 webáruhon belüli marketing eszköz:

  1. Kupon (46%)
  2. Elhagyott kosár értesítő (39%)
  3. Intelligens termékajánló (36%)
  4. Csomagajánlatok (35%)
  5. Közösségi megosztás lehetősége (32%)

A felmérés szerint egy webáruház éves marketing költsége átlagosan közel 5.400.000 Ft.

Offline értékesítés

A webáruházaknak csupán 43%-a rendelkezik hagyományos, offline üzlethelyiséggel is. Ez az arány tavalyi évhez képest 12%-kal kevesebb, amelynek oka lehet a koronavírus következtében bezárni kényszerülő üzletek vagy az új munkalehetőség iránt érkelődő vállalkozók, akik most indították el webáruházukat. Ugyanis a felmérést kitöltő webáruházak közel fele 2020-ban, vagy az után indult el.

A tény, hogy a webáruházak 57%-a nem rendelkezik offline üzlettel, jól bizonyítja azt, hogy az e-kereskedelem dinamikus fejlődését, miszerint egyre többen indítanak fizikai üzlet nélkül is webáruházat.

Külföldi értékesítés

Az utóbbi időkben egyre egyszerűbbé vált a külföldi terjeszkedés a webshopok számára, ám mégis az tapasztalható, hogy a hazai webáruházak többsége (89%) még nem nyit a nemzetközi piac felé, és csak Magyarországon értékesít. Viszont a maradék 11%-nak nagy része már több mint 5 országban is elérhető.

A csak Magyarországon értékesítő webshopok magas aránya alátámasztja részben azt is, hogy a hazai e-kereskedelem is olyan dinamikusan fejlődik, hogy stabil alapot nyújt a vállalkozások számára.

További eredmények

Részletes eredményekért töltsd le a teljes 2021-es Nagy Webáruház Felmérést az ekerstat.hu/nagy-webaruhaz-felmeres oldalról.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Hogyan növeljük az emailekből származó bevételeinket
[EMAIL MARKETING] Hogyan növeljük meg az emailekből származó bevételeinket?

Senki sem szereti a kéretlen leveleket. Talán ez is lehet az oka, hogy sokan ...Elolvasom

Close