Újdonság

Újdonságok: Megújult admin felület, Párizs design téma és új alkalmazások

10 perc olvasási idő Shoprenter újdonságok, fejlesztések

Bejegyzésünkben összefoglaljuk az elmúlt időszakban véghez vitt fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek a Shoprentert érintették.

Ha szeretnél értesülni az újdonságokról, kövesd nyomon a Frissítési listánkat, amelyről
Facebook csoportunkban is megosztunk bejegyzéseket.

Emellett, ha bármilyen ötleted támadt, akkor írd meg azt a megújult kívánságlistánkra. Ezt a listát is érdemes nyomon követned és szavaznod az ötletekre, mert ennek segítségével tehetsz a legtöbbet azért, hogy egy kért fejlesztés mihamarabb elkészüljön.

Most pedig térjünk is rá az elmúlt időszak újdonságaira!

1. Megújult a Shoprenter admin felülete
2. Shoprenter design témák
3. Shoprenter Alkalmazások
4. További rendszert érintő frissítések

1. Megújult a Shoprenter admin felülete

Nagy örömmel jelentjük be, hogy megújult a Shoprenter admin felülete, amely bekapcsolható a Labor menüpontban!

admin.JPG

Az elmúlt időszakban nagy erőkkel dolgoztunk a felület újratervezésén, tesztelésén és optimalizálásán, hogy a felhasználók mindennapi munkálatait megkönnyítsük és egy igazán szerethető szoftverként gondoljanak a Shoprenterre.

1.1. Főoldal

1.1.1. Milyen változtatások történtek a boltodban?

A belépést követően egy új modul látható, amely bemutatja az utolsó bejelentkezést követő legfontosabb eseményeket (rendelések, vevők, termékértékelések).

image7.png

1.1.2. Diagram design

A belépést követő összesítő diagram mindig is szerves része volt a Shoprenternek, hiszen gyorsan szolgáltat információkat a webáruház tulajdonosoknak.

A megújulás keretén belül a diagram is új megjelenést kapott, amely a következő képen látható.

mceclip1.png

1.1.3. Új menürendszer

Újraterveztük a menürendszert, amely fentről a képernyő bal oldalára került. Ez megkönnyíti az admin felület használhatóságát és átláthatóbb lesz ennek köszönhetően minden egyes oldal.

Az új menürendszert ezenkívül személyre szabhatóvá tettük, azaz a legfontosabb, legtöbbször használt oldalak rögzíthetőek lettek az “Új gyorsindító” részben. Így bármely oldalról egy kattintással oda navigálhatunk, ahova csak szeretnénk.

image5.gif

1.1.4. Admin kereső

Az admin kereső már egy ideje elérhető volt a régi felületen is, azonban a használati statisztikáját tekintve nagy népszerűségnek örvendett az ügyfeleink körében, ezért megtartottuk a megújulás során ezt a funkciót.

Az admin kereső úgy lett kialakítva, hogy megkönnyítse és meggyorsítsa az ügyfelek mindennapját. A kereső a kulcsszavak beírásával hozható működésbe, így olyan menüpontot is megtalálhatunk vele, amelynek nem emlékeztünk a pontos helyére.

Úgy gondoljuk, hogy az új megjelenés miatt ez kiváltképp hasznos funkció lesz.

image6.gif

A keresőről bővebben a következő linkre kattintva olvashatsz: https://support.shoprenter.hu/hc/hu/articles/360004652578-Friss%C3%ADt%C3%A9si-lista-2020-01-13

1.2. Termékek oldal

1.2.1. Gyors szerkesztés

A termék lista oldal egyik legszembetűnőbb változása, hogy a termék legfontosabb adatai (gyártói cikkszám, bruttó ár, raktárkészlet, termék állapota) már a lista oldalon is módosíthatóak. 

mceclip2.png

1.2.2. Továbbfejlesztett kereső és szűrő 

Az oldalon található keresőt univerzális felhasználásra terveztük, így a termék nevében, cikkszámában és gyártói cikkszámában is képes keresni.

Ezenkívül mennyiség, állapot és (akár több) kategória alapján is tudjuk listázásainkat szűrni. 

image2.gif

1.3. Rendelés lista oldal

1.3.1. Továbbfejlesztett kereső és szűrő

A rendelés lista oldal is gazdagodott ezzel a funkcióval, így lehetőségünk van könnyen és gyorsan szűrni listázásunkat, több szempont alapján, ezzel megkönnyítve a rendelések menedzselését.

1.3.2. Gyorsnézet

Az új admin felületen nem szükséges minden egyes rendelésbe belépned az adatok szerkesztéséhez. Elég csupán a rendelés jobb szélén látható villám ikonra kattintanod, amellyel egy gyorsnézet jelenik meg a rendelésről. Itt minden szükséges adatot szerkeszthetsz a rendeléssel kapcsolatban.

1.3.3. Rendelés állapotváltás 

Már a listából is módosítható a rendelés állapota, a rendelés oszlopában látható állapotjelzésre kattintva.

image8.gif

1.4. Rendelés szerkesztő oldal

1.4.1. Gyors másolás 

A rendelés szerkesztés oldalon a vevő adatai egy kattintással vágólapra másolhatók, illetve az adatok szerkeszthetőek lettek.

1.4.2. Navigáció 

A rendelések oldal kiegészült egy új funkcióval. Az oldal tetején található “Előző” és “Következő” gombokra kattintva navigálhatunk több rendelés között, ezzel leegyszerűsítve azok feldolgozását.

1.4.3. Új termék hozzáadása 

Amennyiben a rendelés tételeihez később szükséges valamiért még hozzáadni új termékeket, akkor arra is lesz lehetőséged. Ehhez kattints az Új termék hozzáadása gombra.

image4.gif

1.5. Beállítások oldal

A beállítások menüpont egy új, fix aloldalt kapott. A rendszerben számtalan módosításra van lehetőség, ez a megoldás jobban áttekinthetővé teszi az egyes aloldalak beállításait.

image1.png

Beállítási lehetőség: Az új admin nézetet a webáruházad Labor menüpontjában tudod be- illetve kikapcsolni.

Elérhetőség: Minden Shoprenter csomagban.

2. Shoprenter design témák

2.1. Párizs design téma

2020 közepén bemutattuk legújabb design témánkat, a Párizst. Ha egy széles, kép-központú témára vágytál eddig, akkor a Párizs design téma neked lett kitalálva!

Melyek a Párizs design téma fő jellegzetességei?

  1. Széles kialakítás – Hozd ki a maximumot a nagy képekből teljes széles elrendezéssel.
  2. Kezdőlap videó – Keltsd életre a márkádat az automatikusan induló háttér videóval.
  3. Rugalmas elrendezés – Válassz kedvedre a többféle kialakítás és elrendezés beállításokból.
  4. Mobilbarát zoom – Mutasd meg a minőségi, ragyogó fotóidat a megújult zoom funkcióval.

A Párizs design téma további előnyei:

  • Nagy képekre optimalizált blog
  • Mobile-first
  • Széles böngésző támogatás
  • 100% reszponzív
  • Testreszabható modulok minden oldalon
  • Keresőbarát
  • Sticky navigáció
  • Mobilbarát
  • Nagy termékkatalógusokra optimalizált
  • Megamenü
  • Ingyenes téma frissítések
  • Style guide

További részletekért látogasd meg a Párizs téma bemutató oldalát és nézd meg a 
demo webáruházat is.

Próbáld ki a legújabb témát a Shoprenter Sandbox segítségével, amelyben a telepítés teljes menete biztonságosan menedzselhető.
Az általános útmutatót a design váltáshoz ide kattintva találod.

Beállítási lehetőség: Megjelenés > Téma kiválasztása

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban elérhető.

3. Shoprenter Alkalmazások

3.1. GLS by Shoprenter

Bemutattuk az első saját fejlesztésű alkalmazásunk, amely nem más mint a GLS alkalmazás.

A GLS az ügyfeleink körében egyértelműen a legnépszerűbb szállítási mód, így nagy volt az igény egy olyan megoldásra, ami automatizálja a rendelésátadást a két rendszer között.

A GLS alkalmazás a következőkben nyújthat segítséget:

  • Időt spórol – Nincs szükség többé a rendelések exportálására, hiszen a rendeléseket automatikusan továbbítja az alkalmazás a GLS felé.
  • Minden egy helyen – Nagyon sokszor felmerült, hogy remek volna az admin felületről letölteni/nyomtatni a csomagcímkéket. Az alkalmazás oldaláról a rendeléseid címkéit akár tömegesen, akár egyesével le tudod tölteni.
  • Önjáró rendelések – A GLS Track and Trace funkciójának hála a rendelések teljesen önjáróak lehetnek, hiszen a GLS állapotainak megfelelően minden webáruházban automatikusan a megfelelő rendelésállapotra állítja az alkalmazás a rendeléseket.

Mindezt pedig teljesen ingyen. A fent említett funkcionalitások kivétel nélkül elérhetők díjmentesen, kizárólag az alkalmazáson keresztül.

Amennyiben be szeretnéd állítani a webáruházadban, akkor olvasd el a teljes beállítási útmutatót ide kattintva.

Bízunk benne, hogy sok időt és energiát tudunk a GLS alkalmazással megspórolni az elkövetkezendőkben!

Beállítási lehetőség: Alkalmazások > GLS by Shoprenter

Elérhetőség: Minden Shoprenter és Partnerbolt csomagban.

További frissítések a GLS by Shoprenter alkalmazáshoz

3.1.1. Több szállítási mód hozzárendelése az alkalmazáshoz

Az alkalmazás megjelenésekor több ügyfelünk is jelezte, hogy szeretne több szállítási módot is hozzákapcsolni az alkalmazáshoz. Erre elsősorban az utánvét illeték (amire már megoldást kínál a rendszerünk), illetve a külföldi szállítás miatt volt nagy igény.

A fejlesztésnek köszönhetően új és meglévő felhasználóink is tudnak több szállítási módot hozzárendelni az alkalmazáshoz.

Beállítási lehetőség: GLS alkalmazás > Beállítások > Szállítási mód fül

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban elérhető.

3.1.2. Továbbfejlesztett jelszókezelés

Egy látható és egy “láthatatlan” fejlesztést is végeztünk. Előbbi esetében fejlesztettünk az alkalmazásban megtalálható jelszó mezőn, hogy alapértelmezetten ne legyen látható a jelszó.

mceclip0.png

A második fejlesztésünk pedig ennek a jelszónak a tárolására volt hatással. A GLS adatokat eltároljuk, hiszen enélkül az automatizmus nem működhetne, így a tárolás biztonságának növelésére fektettünk nagyobb hangsúlyt. Fejlesztettük az eltárolás módját és biztonságosságát.

Beállítási lehetőség: Nem szükséges külön beállítás.

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban elérhető.


3.1.3. Rendeléssel kapcsolatos információk a csomagcímkén

A fejlesztési javaslatok között elsők között szerepelt az az igény, hogy a rendelés egyes információi jelenjenek meg a csomagcímkén. A fejlesztésnek köszönhetően a címkére ezentúl rákerül:

  • a rendelésnél leadott megjegyzés,
  • valamint a rendelésszám is.

Természetesen nem minden webáruház működik egyformán, így ezeket a beállításokat opcionálissá tettük. Mostantól mindkettő vagy csupán csak az egyik adat is rákerülhet a címkére beállítástól függően.

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban elérhető.

Beállítási lehetőség (az első telepítés során):

A kiválasztás után a ‘Mentés és tovább’ gomb segítségével elmenthetjük a munkánkat és továbbléphetünk.

Screenshot_2020-09-15_at_16.28.55.png

Beállítási lehetőség (a már telepített alkalmazásoknál):

Meglévő telepítések esetén alkalmazás Beállítások menüpontjában a fentiekkel teljesen megegyező módon lehet beállítani ugyanezt a funkciót:

Screenshot_2020-09-15_at_16.29.15.png


3.1.4. Rendelések törlése az alkalmazásban

Előfordul, hogy a rendeléseink során úgy adtuk át a rendelést az alkalmazás felé, hogy az hibás címet tartalmazott vagy szimplán csak az adott rendeléstől elállt a vásárló.

Ebben az esetben alapvető igény, hogy a GLS app-on belüli “munkaállomásunkat” szeretnénk rendezetten tartani és a nem kívánt rendeléseket törölni – ezt tettük lehetővé a fejlesztésünkkel.

A kijelölt rendelések esetén egy új ‘Kijelölt rendelések törlése’ gomb jelenik meg az alkalmazásban, amire kattintva a rendelések törlésre kerülnek.

Az alkalmazásban megtalálható rendelések törlésekor nemcsak a rendelés kerül törlésre, hanem a hozzá tartozó GLS csomagcímke, illetve megszakad az adott rendeléshez tartozó nyomon követési funkció is.

Fontos: Az alkalmazáson belüli rendelések törlésekor nem töröljük az adott rendelést az admin felület ‘Rendelések’ menüpontja alól.

Beállítási lehetőség: Nem szükséges külön beállítás.

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban elérhető.


3.1.5. Címke státuszok az alkalmazásban

A GLS by Shoprenter alkalmazás alapvetően egy munkafelület, ahol a rendelések és az ezzel kapcsolatos címkék kezelése történik.

Fontos tehát, hogy átlátható legyen a felület (ezért is készült a fentebb említett törlés funkció), illetve lássuk mely rendeléseket dolgoztuk már fel.

Ennek érdekében a rendelések mellett látható ‘GLS Címke’ oszlopban 3 új státuszt vezettünk be:

  1. Letöltve – A címke letöltésre került. Az első letöltés után megkapja a rendelést ezt a státuszt. A címke ez után is letölthető ugyanerre a gombra kattintva.
  2. Hibás címke – Az alkalmazásban megtalálható rendelések, ha hibás adattal kerülnek át akkor “Hibás címke” státuszt fog kapni a rendelés. Ekkor érdemes újra megnézni a rendelésben megtalálható adatokat
  3. Címke generálása – A címke letöltésre kész.
image.png

Beállítási lehetőség: Nem szükséges külön beállítás.

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban elérhető.

3.2. Embedi

Ez elmúlt hónapokban bemutattuk az Embedi alkalmazást, amellyel egy igazán közösségi élményben részesítheted webáruházad látogatóit.

Az Embedi telepítését követően néhány kattintással hozzákötheted Instagram fiókodat a webáruházadhoz és beágyazhatod a feed tartalmát bármelyik oldalra.

Tedd hatékonyabbá webáruházadat – egyetlen kattintással – a social media segítségével! 

Frame_1.jpg

Miért érdemes telepíteni az Embedi-t?

  1. Összekapcsolja a közösséget az értékesítéssel – Minden mai vállalkozás sikerének elengedhetetlen összetevője az interneten kialakított arculat. A kellemes megjelenésű, egységes webáruház és közösségi profil nagyban hozzájárul az ügyfelek lojalitásának kialakulásához és a márkaismertség eléréséhez.
  2. Növeli a konverziót – A webáruházba ágyazott “Insta-feed” növeli az oldalon töltött időt, illetve a bizalomérzetet is fokozza, amely persze pozitív hatással van az értékesítésre, így a konverziós arányra is. A felhasználók emellett több információt tudnak meg a vállalkozásról és a termékekről.
  3. Vizuális tartalmat teremt – Az Embedi használatával a webáruházának a megjelenését egy új szintre emelheti. Töltsd meg oldalaidat látványos, “social-proof” tartalmakkal, hogy pozitív benyomást tegyél minden látogatódra!
  4. Növeli a webáruházad aktivitását – Az Embedi egyik előnye, hogy diverzifikálja a webáruházat. Egyrészt arra ösztönzi az ügyfeleket, hogy aktívabban használják a weboldalt, másrészt pedig vezeti a figyelmet, ami a magas konverziós arány egyik kulcs faktora.

Amennyiben még több információhoz szeretnél jutni az alkalmazást illetően, akkor látogasd meg az Embedi oldalát.

Beállítási lehetőség: Alkalmazások > GLS by Shoprenter

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban.

4. További rendszert érintő frissítések

4.1. Fizetési illeték kiszámítása a kosárértékből

A futárszolgálatok és bankok általában nem fix összegben, hanem a rendelés végösszegéből számítják ki a feléjük fizetendő szolgáltatási díjakat (pl.: tranzakciós díj vagy az utánvét kezelési díja).

Az ügyfeleink a kívánságlistánkon jelezték ennek a fejlesztési igényét, amely a mai napon be is került a rendszerbe.

A fejlesztéssel könnyebb lesz beépíteni a vásárlás költségeibe a fizetési illetéket, amely már nem csupán fix összegként, hanem százalékos formában is megadható. Ebben az esetben a kosárértékből számoljuk ki a fizetendő illetéket.

FontosAz illeték számítása a kosárértékből, azaz NEM a rendelés végösszegéből kerül kiszámításra, tehát a kosárértéket befolyásoló tényezők (kupon, szállítási díj, hűségpont beváltás) nem módosítják a számított illetéket. 

Beállítási lehetőség: Beállítások> Rendelési beállítások> Fizetési módok menüpontban a Fizetési illeték típusát állítsuk százalékos illetékre, majd adjuk meg az illeték mértékét (pl.: 1%). Az illeték akár tört számban is megadható, 1 tizedes jegy pontossággal.

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban elérhető.

4.2. Rendezés opciók beállítása sorrend szerint

A szöveges termék tulajdonságoknál megadott sorrendet eddig a termékoldalon, a termékváltozatok sorrendjének befolyásolására tudtuk használni. Ezt a beállítási lehetőséget újragondoltuk és kiegészítettük egy új lehetőséggel, aminek köszönhetően már a szűrőben megjelenő sorrend is állítható vele. 

Ez akkor lehet hasznos, amennyiben a termékkörünkre vonatkozóan az ABC sorrend nem működik hatékonyan (pl.: ruháknál) és egyéb rendezési feltételt szeretnénk alkalmazni (példánál maradva: XS, S, M stb…).

Beállítási lehetőség: A terméktulajdonságok sorrendjét a Termékek > Termékváltozatok > Egyedi termék tulajdonságok menüpontban állíthatjuk be. Válasszunk ki egy “Szöveg (választólista)” típusú tulajdonságot, majd a meglévő tulajdonságokat szerkesztve tudjuk a sorrendet megadni. Ezt követően a Szűrődoboz fülön a Lista elemek rendezési módjánál tudjuk beállítani a sorrend szerinti rendezést a szűrőben.

Elérhetőség: Shoprenter Gold, Platinum, valamint PartnerBolt Prémium csomagokban.

4.3. Adószám validálás átalakítása

A jogszabályi szigorítás miatt és az egyre több nemzetközi B2C partnerünknek kedvezve változtattunk az adószámok megadásán és validálásán a rendszerben.

Ezentúl lehetőség van meghatározni, hogy milyen adószámot fogadjon el a webáruház. A megadott adószámtól és a vevő országától függően a rendszer kiszámolja, hogy az ÁFA törvények szerint a rendelésnek tartalmaznia kell-e az ÁFA-t vagy sem.

Az adószám megadást formailag validáljuk, magyar adószám esetén csak 11 számjegyből álló karakter sorozatot fogadunk el (kötőjelekkel és anélkül is megadható), EU adószám esetén két betű és minimum 2 számjegy az elfogadott karakterszám, további országok esetén nem történik validálás.

A funkció működéséről részletesebben itt írtunk.

Beállítási lehetőség: Beállítások > Webshop beállítások > Belépés és regisztráció beállítások “Elfogadott adószámok” opció

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban elérhető.

4.4. Céges vásárlás opció előre sorolása

Ügyfeleink visszajelzései alapján módosítottunk a pénztár folyamaton is. A fejlesztésünknek köszönhetően a céges vásárlás kiválasztásának lehetősége a pénztárfolyamat első lépéséhez, az adatok megadásához került.

A módosításra azért volt szükség, mert a vásárlás során a vevők gyakran nem vették észre az opciót az eredeti helyén, a számlázási adatok megadásánál. Mivel a jogszabályi változások miatt már kiemelten fontos a céges adatok bekérése és azok számlán történő megjelenítése, ezért úgy gondoltuk, hogy mihamarabb előre soroljuk ezt az opciót.

Amennyiben kiválasztásra kerül a “Cégként vásárolok” opció, abban az esetben két új input mező jelenik meg az oldalon: a Cégnév és az adószám.

mceclip0.png

A pénztár következő lépésére csak abban az esetben van lehetőség tovább lépni, ha az adatokat a vevő helyesen kitöltötte.

Beállítási lehetőség: Fontos, hogy a fejlesztés csak akkor lép életbe, ha a Beállítások > Bolt beállítások > Belépés és regisztráció beállításokban a regisztráció módja opció ‘Jogi és magánszemély’-re van állítva. Ezt követően jogi személy által történő vásárlás esetén minden esetben az adószám és cégnév megadásával lesz lehetőség a rendelés leadására. Magánszemély vásárlása esetén nem kötelező ilyen adat megadása továbbra sem.

Elérhetőség: Minden Shoprenter és PartnerBolt csomagban.

4.5. Kivezetésre kerülő alkalmazás: FeedExpert

A FeedExpert alkalmazást a mai nappal kivezettük a rendszerből. Sajnos a szolgáltatás megszűnt, így az alkalmazás már nem elérhető az áruházakban.

Mivel láttuk, mekkora igény van az alkalmazás által nyújtott funkcionalitásra, ezért a Shoprenter rendszerében már keressük a megoldást ennek pótlására.

Bízunk benne, hogy az újdonságok és a fejlesztések elnyerik a tetszésedet és hozzájárulnak webáruházad sikerességéhez.

Amennyiben új ötleted támadt kérjük, vedd fel azt kívánságlistánkra, amit folyamatosan vizsgálunk. A többi ötletre is szavazhatsz, amit előre is köszönünk!

Ha pedig bármilyen kérdésed vagy észrevételed van az újdonságokkal kapcsolatban, akkor vedd fel a kapcsolatot ügyfélkapcsolatunkkal, akik készséggel segítenek majd.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
11 ecommerce podcast, amit érdemes hallgatnod
11 ecommerce podcast, amit érdemes hallgatnod

Listába szedtük a szerintünk legérdekesebb és leghasznosabb műsorokat, hogy egy takaró alatt az őszi ...Elolvasom

Close