Bevételnövelés Tartalommarketing Webáruház menedzselés

Hogyan szervezzük ki a szövegírást a minőség megtartása mellett?

6 perc olvasási idő

Ha a tartalommarketing szerves része az üzletünknek,  akkor a kialakított stratégiának és az így elkészült szövegeknek és kreatívoknak köszönhetően hatékonyabban érhetjük el az érdeklődőinket és konvertálhatunk belőlük fokozatosan elégedett és visszatérő vásárlókat.

Így bátran mondhatjuk, hogy a marketing szövegírás fontos része a vállalkozásunknak.

Akik ezzel kiemelten foglalkoznak és látják a hatását egy jól megszerkesztett termék oldalnak vagy egy tökéletesen kialakított és átgondolt blog cikknek, el sem tudnák képzelni enélkül a vállalkozásuk működését.

Persze, ha eddig mindent maguk intéztek cégen belül, attól is ódzkodnak, hogy ezen feladatok egy részét átadják másnak, hiszen ki tudna valamit olyan tökéletesen megcsinálni, mint ők.

Ez egyébként egy gyakori vezetői probléma is: nem tudjuk elengedni a feladatainkat és átadni annak a kollégának, aki rövid időn belül közel azonos, vagy még jobb minőségben el tudja végezni helyettünk ezt a részfeladatot, így pedig a saját teendőinkkel – amit rajtunk kívül valóban nem tudna más megcsinálni – nem tudunk haladni.

Egy észak-amerikai kutatásban például a marketingesek közel fele nyilatkozott úgy, hogy nem szoktak kiszervezni tartalommarketinggel kapcsolatos tevékenységet.

Kutatás

Pedig van mód arra, hogy a minőség megtartása mellett, ugyanolyan hatékony tartalmi elemeket kapjanak az értékesítési felületeink.

Ehhez nekünk is át kell gondolnunk a kiadott feladat jellegét és minden olyan információt, aminek mi a birtokában vagyunk, de a feladat új tulajdonosa talán még nem.

Ebben a cikkünkben azt szeretnénk bemutatni, hogy melyek azok a kiemelt pontok, amiket gondoljunk át a szövegírás kiszervezését megelőzően.

Amennyiben így teszünk, egy kis tervezéssel óriási terhet vehetünk le a vállunkról és az így felszabadult időnket a vállalkozásunk még eredményesebbé tételének szentelhetjük.

Tudjuk, hogy mire van szükségünk

Megbízhatjuk a legprofibb, több éves tapasztalattal rendelkező csapatot is a szövegírással, ha ők nem látják az alapokat és nem tudják, hogy mi a cél egy szöveg elkészítésével, nem fognak tudni olyan minőségű munkát visszaadni, amelyet elvárnánk tőlük.

Ahhoz pedig, hogy ezt biztosítani tudjuk, szükségünk van egy marketing stratégiára. A partnerünknek látnia kell, hogy:

  • ki a célcsoport,
  • őket hol és milyen formában lehet a leghatékonyabban elérni,
  • mi az a termék, amit értékesítünk,
  • és mi volt a mozgatórugója, hogy pont ebbe vágtunk bele?

De az sem elhanyagolható, ha meg tudjuk határozni azt, hogy:

  • miben vagyunk mi többek, mint a hasonló termékeket értékesítő vállalkozások,
  • és mi az a plusz, ami miatt majd nálunk fognak vásárolni az elért látogatók?

Ezek mind fontos kérdések és a mi segítségünk nélkül a marketing szövegírással foglalkozó külsős partner nem fogja tudni ezeket maradéktalanul megválaszolni.

Ha még mi magunk sem tudunk azonnal válaszolni ezekre a kérdésekre, gondoljuk át őket, mert enélkül még az is valószínű, hogy amit eddig tartalommarketing címén végeztünk, az korántsem volt olyan hatékony, mint azt korábban gondoltuk.

Döntsük el, hogy milyen feladatokat adunk át

Amennyiben a marketing stratégiánk elkészült és arra is külön tervünk van már, hogy milyen tartalmakat, milyen időközönként és milyen felületen fogunk közölni a vásárló jelöltjeinkkel, el kell döntenünk azt, hogy ezek közül milyen feladatokat fogunk átadni a külsős partnerünknek.

Van házon belül külön ember, aki a közösségi médiás felületekkel és a kattintás alapú hirdetésekkel foglalkozik, de nincs idő a webáruházba kikerülő szövegek (termékleírások, blog cikkek, kategória leírások és különböző infó oldalak) elkészítésére?

Adjuk ki ezt a feladatot egy külsős partnernek, a közösségi médiával foglalkozó kolléga pedig örülni fog a plusz tartalomnak, amihez már csak kreatívot és egy pár soros beharangozót kell készítenie. Így szabadul fel idő és akár még azt is elérhetjük, hogy egy újabb csatornára is tudunk majd összpontosítani.

Írjuk tehát listába, hogy mik azok a teendők, amelyek a tartalom készítéssel járnak és ezek közül melyek azok, amiket házon belül jó minőségben megoldottak. Illetve mik azok, amiknek a kiszervezésével időt szabadíthatunk fel magunknak és megfelelő információ átadással ugyanolyan minőségben láthatja el egy külső fél is a munkát.

Tudjuk, hogy mit várunk el

Ahhoz, hogy szinte fel se tűnjön a látogatóinknak a váltás, szükséges egy komplett útmutatót adnunk a szövegírónak a tartalmak elkészítéséhez.

Ezt általában a cégek egy részletes információs előszükséglet kitöltésével szokták megoldani vagy pedig egy előzetes konzultációval, ahol az igényeket részletesen egyeztetik.

Így tehát a dokumentum kitöltése vagy az interjú során ne legyünk restek minél hosszabban válaszolni a kérdésekre, minden információt megadva.

Amennyiben csali anyagok vagy hírlevél kampányok megírását szervezzük ki, adjunk támpontot az anyagok megjelenését, kinézetét illetően is. Sőt, biztosítsunk grafikai anyagokat, hogy minél inkább igazodni tudjanak az arculatunkhoz.Tokyo sabloncsalád style guide

Erre jó példa a Tokyo sablonunk style guide-ja. Egy ilyen útmutatóval könnyen támpontot adhatunk egy landoló oldal elkészítéséhez, ami biztosan illeszkedni fog az arculatunkhoz is.

Határozzuk meg a mérőszámokat

A munka jellegétől függően különböző célszámokat tűzhetünk ki magunk elé, ami alapján el tudjuk majd dönteni, hogy mennyire sikeres az együttműködés.

Egy hírlevél kampány felépítése során például figyelhetjük a megnyitási és átkattintási arányt.

Egy landoló oldal kialakítása kapcsán mérhetjük a konverziót: a látogatók milyen arányban iratkoznak fel a hírlevelünkre vagy vásárolják meg a kampányban szereplő terméket?

konverzió mérése analytics

A termék oldalak szöveges tartalmának optimalizálása során figyelhetjük azt, hogy összességében nagyobb arányban teszik-e kosárba a terméket, mint a változtatásokat megelőző időszakban.

De figyelhetjük azt is, hogy változott-e a visszafordulási arány, nőtt-e az oldalon eltöltött idő, vagy a munkamenetek száma, amióta a közös munkát elkezdtük.

Ilyen téren a tartalom marketing hasonlatos a keresőoptimalizáláshoz, hiszen vannak olyan részei, amiknek az eredményét csak hónapok munkáját követően tapasztalhatjuk.

Ezt mindenképp vegyük figyelembe a mérőszámok meghatározása és az eredmények alakulásának nyomon követése során is.

Szabadúszót vagy céget keresünk?

Fontos döntés, hogy kit bízunk meg a marketing szövegeink elkészítésével. A döntés során ne csak anyagi szempontokat vegyünk figyelembe, hanem ahogy fentebb már leírtuk, annak szem előtt tartásával válasszuk ki a megfelelő céget vagy személyt, hogy milyen feladatokat szeretnénk kiszervezni és ezekhez milyen készségek szükségesek.

szabadúszó marketing szövegíró

A szabadúszók valóban sokszor alacsonyabb áron dolgoznak, ugyanakkor egyedül vannak, és egyetlen szerepet tudnak betölteni a marketinges csapatunkban.

Ezzel szemben egy cég rengeteg különböző beállítottságú és képességű szövegírót foglalkoztat, így az elkészült szövegeket több szempontból is ellenőrizni tudják.

Van olyan, aki csak a tartalom kreatív elkészítéséért felel, van olyan, aki a számok megszállottja így könnyedén releváns statisztikákkal tudja ellátni a tartalmunkat és van, aki SEO szempontból vizsgálja az elkészült tartalmat. Ezt persze még rengeteg további kompetenciára lebonthatnánk.

Tehát az elvégzendő feladat sokrétűségétől függően érdemes választanunk.

Kérjünk referenciát vagy teszt anyagot

Könnyen eldönthetjük, hogy mennyire tudunk közösen dolgozni a kiszemelt céggel.

Nézzük meg a saját értékesítési oldalaikat, a blog oldalukat, közösségi médiás felületeiket vagy tekintsük meg azokat az áruházakat, amelyeket referenciaként megjelenítenek.

Megoldás lehet az is, ha egy kisebb munkára szerződünk le velük első körben. Kérjünk tőlük egy blog cikket, egy hírlevél feliratkoztató csali anyag megírását és csak ezért fizessünk.

Valószínűleg az első anyag nem lesz tökéletes és még finomítani kell majd rajta, ugyanúgy, mintha egy újonnan érkező és beilleszkedő kollégával kezdenénk el dolgozni.

Ugyanakkor már ebből a munkából is le fogjuk tudni vonni a következtetést, hogy hosszú távon tudunk-e a céggel együtt dolgozni és hajlandóak vagyunk-e nagyobb összegeket is kifizetni a szolgáltatásukért.

Összegzés

Tapasztalataink alapján a fenti pontok valamelyikén csúszik el legtöbbször az együttműködés, amelyeknek nagy része hosszútávon jövedelmező is lehetne.

Amennyiben magunk is tisztában vagyunk az elvárásainkkal és előrelátóan meghatároztunk elérendő célokat, sokkal egyszerűbben tudunk átadni feladatokat nemcsak a cégünkön belül, hanem külső partnereknek is.

Ráadásul egy külső szemlélő bevonásával, akár új ötleteket is szerezhetünk a vállalkozásunk hatékonyabbá tételéhez.

A SEO szolgáltatásunk kapcsán pontosan ezeket a témaköröket beszéljük át indulás előtt az ügyfeleinkkel. Ezt a lépést pedig nem hagyjuk el az új marketing szövegírás csomagjainknál sem.

Amennyiben szeretne magának időt spórolni a tartalom marketingen a hatékonyság megtartása mellett, tekintse meg csomagjainkat és küldjön nekünk érdeklődő üzenetet.

A szerzőről:

 Miskolczi-Barna Dorina
Miskolczi-Barna Dorina
SEO szakértő – ShopRenter.hu
Dorina ügyfélsiker menedzserből lett évek munkájával a ShopRenter SEO divíziójának vezetője. Tehát pontosan tudja, hogy milyen problémákkal kell megküzdeniük a kezdő webáruház tulajdonosoknak. Több piacvezető és Ország Boltja díjas webshopot juttatott már a Google találati lista elejére.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Így szerezhet több vásárlót egy szakértői blog segítségével
Így szerezhet több vásárlót egy szakértői blog segítségével

A webáruházak egyik leginkább háttérbe szorított pontja az új, minőségi és hasznos tartalmak létrehozása. ...Elolvasom

Close