Alkalmazások Bevételnövelés Webshop üzemeltetés

Így duplázta meg árbevételét az eduna.hu a PriceKit segítségével!

3 perc olvasási idő

Az elektronikai cikkek kereskedelme egy rendkívül árérzékeny terület, amely komoly kihívás elé állítja a piaci szereplőket. Erre a helyzetre keresett hatékony megoldást az eDuna webshop – és meg is találta a PriceKit automata árazástámogató rendszerében.

Hogyan segítette elő az automata árazás, hogy a cég eladásai ugrásszerűen megnövekedjenek? Az esettanulmányból kiderül!

Az eDuna webshop tulajdonosa az Impextel 2005 Kft. 2005 óta van jelen a közép-kelet-európai piacon. Cégük fő profilja a technikai termékek kis-és nagykereskedelme. 2019 nyarán nyitották meg Budapesten, a Westend bevásárlóközpontban Baseus márkaboltjukat, pár hónappal később pedig B2C webshopjukat BaseusWestend néven, amely ma már új néven és teljesen átformált arculattal várja a vásárlókat az online piactéren: ez az eduna.hu

Vállalkozásuk székhelye Baján található, és ennek a varázslatos kis városnak, valamint az itt élőknek minden mozzanatát áthatja a Duna közelsége, a folyami halakból főzött halászlé illata. A Duna az, ami összeköti őket nemcsak a magyar fővárossal, hanem számtalan európai településsel is, ennek köszönhetően vált Baja egy rendkívül fontos kereskedelmi útvonal részévé.

Sajnos a pandémia miatt a Westendben található Baseus márkabolt bezárására kényszerültek, ám az innovatív megoldások iránti érdeklődésük és lelkesedésük nem lankadt. Tevékenységüket nem adták fel, és nemes névadójukhoz hasonlóan a technológia kis forrásából igazi folyammá szerettek volna nőni: jelentősen bővítették a forgalmazott márkák körét, és folyamatosan kutatnak újabb és újabb termékek után, hogy azokat eljuttassák vásárlóik otthonába.

Milyen sajátosságok jellemzik a cég működését?

Az eduna.hu Shoprenter alapú webáruházában műszaki, szórakoztató elektronikai cikkeket, valamint háztartási kisgépeket árulnak, leginkább az innovatív termékekre koncentrálnak (például: robotporszívók). Legfontosabb márkáik a Xiaomi, a JBL, a Baseus és egyéb közismert audio brand-ek.

Nagyjából 1400 aktív termék található a webshopon, ezek változnak hétről hétre, vagyis a régiek lekerülnek, új termékek pedig felkerülnek az oldalra. 

Két fő árazási stratégiát használnak, két különböző árréssel. Húzótermékeik zöme a top 3-ban van a piacon, kategóriájuk nagy részében pedig piacvezetők.

Árazási kihívások

Mivel egy rendkívül árérzékeny piacról van szó, ahhoz, hogy naprakész árakkal tüntethessék fel termékeiket a webshopon, mindenképpen szükségük volt a versenytársak napi többszöri monitorozásra – viszont ez a feladat a manuális árazással együtt temérdek időt vett el a munkatársaktó.

Hogyan segített a PriceKit automata árazási szoftvere?

Az árazás, a rendszer működtetése – ami korábban naponta kb. 3,5 órát vett kb igénybe – jelenleg már csak egy kontroll jellegű munkafolyamatnak számít a napi rutinban. Az automata árazás következtében felszabaduló munkaerő jelentősen növelte a hatékonyságot az egyéb területeken.

Szempontok az induláskor

Egyértelműen olyan megoldást szerettek volna ami teljes körű automata árazást valósít meg, ezen belül további igényként jelent meg, hogy:

  • Akár napi többszöri árváltozást is valós időben tudjanak követni
  • A mindenkori termékkínálat változását automatikusan vegye figyelembe a PriceKit

A megoldás működés közben:

  • A PriceKit automata árazástámogató rendszere egy alsó és egy felső beállított limittel biztosítja, hogy ne legyen túl alacsony vagy magas az új beállított ár.
  • Napi háromszori frissítéssel a PriceKit mindig aktuális adatok alapján tartja a beállított árstratégiát és frissíti az árakat.
  • A fiókban lévő, monitorozott termékekről könnyen lekérhető exportot havonta egyszer átnézik a cég munkatársai, és kiválasztják azokat az árucikkeket, amiket már nem akarnak tovább megfigyelni.

Személyreszabhatóság:  

A fiókban kategóriánként különböző árréseket alkalmazunk, így optimalizáljuk az árakat, adott esetben ez egyedi termék szintjén is beállítható.

A teljes termékkínálat mellett minden új webshopon megjelenő áru automatikusan helyet kap a megfigyelt termékek között, így a cégnek ezzel sem kell külön foglalkoznia.

Amióta az eDuna a PriceKitet használja, ugrásszerűen megnövekedtek az eladások: a 2022 decemberi árbevételt 2023 márciusára sikerült a duplájára emelni. A siker a versenyképes, folyamatosan frissített árak mellett a jó ügyfélszolgálatnak, a részletes termékoldalaknak, a kezelőbarát webshopnak és gyors kiszállításnak is köszönhető.

Tudj meg többet!

Szeretnéd bővebben megismerni a PriceKit-et? Akkor nézd vissza élő adásunkat, amelyben Donáth Fruzsina a PriceKit alapítója és Kulcsár István Róbert mutatja be neked, hogyan segít a helyes árazás előnyt kovácsolni a mostani bizonytalan gazdasági helyzetben.

Ráadásul, ha Október 15-ig előfizetsz a PriceKit fél éves csomagjára, akkor ajándékba kapsz plusz egy hónap előfizetést, az automata árazási funkciót, 30 db termékpárosítást és kiemelt ügyféltámogatást is.

A szerzőről:

Donáth Fruzsina
Donáth Fruzsina
AlapítóPriceKit
Donáth Fruzsina nemcsak a Smart Commerce Consulting ügyvezetője, ma már a Virgo Systems projektjeként indult PriceKit útját is vezetőként egyengeti. Masszív e-kereskedelmi tapasztalattal és sikerekkel a háta mögött vált stratégiai tanácsadóvá, de a beszélgetésből kiderülnek a stabil irányvonalak, amelyekre egész szakmai élete felfűződik.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
5 tipp a Black Friday kampányod maximalizálásához, amiről csak a legnagyobbak tudnak

Hamarosan itt a Black Friday és az ünnepi időszak, amely az év talán legfontosabb ...Elolvasom

Close