A Shoprenter történetének eddigi legnagyobb mérföldkövéhez érkezett, amikor is a lengyel e-kereskedelmi piac meghatározó szereplője, az IdoSell 51%-os tulajdonrészt vásárolt a Shoprenterben. A tranzakció 2021. július 22-én zárult le, ezzel megkezdődik a két cég közötti hosszú távú stratégiai együttműködés.
Hosszú út vezetett idáig… A Shoprenter egy pár fős cégből alig 10 év alatt Magyarország piacvezető e-kereskedelmi platformja lett, amire felfigyelt a lengyel piac szereplője.
IAI – IdoSell
Az IdoSell által kiszolgált webshopok évente több mint 50 millió tranzakciót bonyolítanak le, nagyságrendileg 3 milliárd euró értékben, ami több mint háromszorosa a két legnagyobb hazai bérelhető platformot használó webáruházak forgalmának.
Több mint 200 fős csapatuk olyan tudást és tapasztalatot halmozott fel az e-kereskedelem területén, amely lehetővé teszi a már befutott, több milliárd forint forgalmat bonyolító online boltok igényeinek teljeskörű kiszolgálását bérelhető webshop motorral és ahhoz kapcsolódó szolgáltatásokkal.
A webshop motoron kívül az IdoSell többek között olyan megoldásokat nyújt előfizetői számára, mint a saját bankkártyás fizetés vagy a saját csomagkezelő és címkéző szoftver. Ezek mellett a cég globális szinten a Google stratégiai partnere, így kiemelkedő hirdetési szolgáltatásokat biztosít ügyfeleinek.
“A lengyel és magyar piac egyaránt dinamikusan fejlődik, amivel nehéz lépést tartani. Az IdoSell az egyik éllovasa a globálisan elérhető bérelhető webshop platformoknak. Hiszünk abban, hogy a több mint 20 éves tapasztalatunkkal támogatni tudjuk a lengyel és magyar e-kereskedelem fejlődését. Az országhatárok ma már nem jelentenek akadályt az e-kereskedelemben, ezért az IdoSell célja, hogy támogassa ügyfeleit az európai piac integrációja során.” – nyilatkozta Paweł Fornalski, az IdoSell vezérigazgatója.
Hogy mit jelent ez a Shoprenter jövője tekintetében?
“Egy óriási lehetőséget, hogy ügyfeleinknek nyújtott szolgáltatásaink mennyiségét, de legfőképpen minőségét megemeljük. Az elkövetkező években olyan lehetőségek nyílnak meg a Shoprentert használó webáruház tulajdonosok számára, amelyek korábban elképzelhetetlenek lettek volna a hazai piacon.” – véli a Shoprenter ügyvezetője, Szivák Tamás, aki a menedzsment többi tagjával együtt marad a cég élén a magyar-lengyel tulajdonosok bizalmát élvezve.
A lengyel e-kereskedelmi piac fejlettebb a hazainál, amelyre jó példa, hogy a hazánkban még csak 2 éve elérhető Google Shopping szolgáltatás Lengyelországban már 2013 végén bevezetésre került.
Az együttmükődéssel lehetőségünk nyílik, hogy csapatunk a Shoprenternél is érettebb szolgáltatás technológiai és üzleti hátterét megismerje, majd a legjobb megoldásokat átültessük a hazai viszonylatokba és elérhetővé tegyük azokat a Shoprenteres webáruházak számára.
Ennek következtében a több milliárd forint forgalmat kiszolgáló webshopokat is teljes körűen ki fogjuk tudni szolgálni.
A célunk továbbra is az, hogy egy olyan szerteágazó e-kereskedelmi ökoszisztémát biztosítsunk ügyfeleinknek, amely az indulástól kezdve a több milliárdos bevételig támogatja őket, ehhez pedig az újdonsült partnervállalat hathatós segítséget nyújt majd a már Lengyelországban jól működő szolgáltatásaival.