Hónap Webáruháza

2020. Október Hónap Webáruháza: Mentesfinom.com

4 perc olvasási idő mentesfinom.com

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a Shoprenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 4800 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen kreatív megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a Shoprenter nyújtotta funkciókból.

Októberi győztesünk a sokoldalú Las Vegas design témára építette fel webáruházát, amely céljául azt tűzte ki, hogy a különböző ételallergiával rendelkező személyek számára is elérhetővé váljon a változatos és finom táplálkozás, így kiemelt figyelmet kap a magas szintű ügyfélélmény.

Mielőtt megtekintenénk a nyertes webáruház kreatívabbnál kreatívabb megoldásait a cikkünk végén lévő bemutatónkban, megragadjuk az alkalmat, hogy gratuláljunk a Mentesfinom.com-nak.

Lássuk, hogy mivel érdemelte ki a díjat a webáruház, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről velük. ?

A webáruházról

Mivel foglalkozik a webáruházatok és hol található a székhelyetek?

A soproni székhelyű webáruházunk különböző mentes (gluténmentes, tejmentes, tojásmentes,cukormentes, vegán és paleo) élelmiszerek forgalmazását foglalkozik.

Célunk az, hogy megkönnyítsük az ételallergiával rendelkező személyek életét és számukra is elérhetővé tegyük a finom és változatos táplálkozást.

Ennek érdekében folyamatosan megújuló tartalmakkal, receptekkel, képekkel és videókkal segítjük a mindennapokat, illetve a személyes tanácsadás is kiemelt szolgáltatásunk, hiszen mi is érintettek vagyunk. – árulja el nekünk Bianka, a webáruház tulajdonosa.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházatok üzemeltetésével?

Jelenleg családi vállalkozásként működünk, az édesanyám és én veszünk részt a napi feladatok ellátásában, illetve a férjem szokott még besegíteni a webáruház marketingjével, valamint a SEO-val kapcsolatban. Édesanyám a csomagolással, logisztikával, én pedig a termékek beszerzésével, feltöltésével és az ügyfélszolgálat feladataival foglalkozom. – osztja meg velünk Bianka.

Hogyan teljesít a webáruházatok?

Úgy gondoljuk egész jól, bár még nagyon az elején tartunk, ezért próbálunk folyamatosan fejlődni, új termékekkel bővíteni a palettát.

Mennyi a webáruházatok éves árbevétele?

Mivel még nincs egy éve, hogy megkezdtük az értékesítést webáruházunkban, így ezzel kapcsolatban nem tudunk pontos információval szolgálni.

Indulás és termékbeszerzés

Mikor és miért a Shoprentert választottátok a célok megvalósításához?

Maga a webáruház 2019 év végén jött létre, viszont ezelőtt nem foglalkoztam hasonlóval és mindent magamnak intéztem. Mivel a kezdeti lépések, az összes funkció beállítása, termékfeltöltés, a termékfotózás, a szövegírás sok időt vett igénybe, ezért maga az értékesítés folyamata csak 2020 márciusában kezdődött el.

Nagyon sok pozitív visszajelzést olvastam a Shoprenterrel kapcsolatban, valamint az indulás előtt személyesen is részt vettem egy Hogyan Indítsunk webáruházat szemináriumon. A személyes benyomás is pozitív volt, ezért döntöttem úgy, hogy érdemes a Shoprentert választani. – meséli Bianka.

Mennyire volt zökkenőmentes a webáruházatok elindítása? Milyen támogatást kaptatok?

Mivel ezelőtt nem foglalkoztam ilyen jellegű dologgal, sok felmerülő kérdésem volt, így nagyon sokszor meglátogattam a Shoprenter oldalát, ahol nagyon sok mindenre választ is kaptam és sikerültek a beállítások.

Ha valamit mégsem találtam meg azonnal, felvettem a kapcsolatot az ügyfélszolgálattal, akik rövid időn belül segítettek megoldani a problémát. Úgy gondolom a Shoprenteres felület kifejezetten felhasználóbarát, így akinek nincs semmilyen tapasztalata (mint nekem), az is 1-2 hónap alatt bele tud tanulni a rendszer használatába. – osztja meg velünk tapasztalatait Bianka.

Milyen csomagot vásároltatok meg a Shoprentertől? Váltottatok-e csomagot azóta és ha igen, mi volt ennek az oka?

Először a Silver csomaggal indultunk, ám pár hónap elteltével rájöttünk, hogy a Gold csomagban vannak olyan lehetőségek, amelyekre nekünk mindenképp szükségünk van (hűségpont rendszer, elhagyott kosár értesítő, véleményösztönző, csomagkedvezmény, stb.), ezért váltottunk erre.

Milyen szolgáltatásokat vettetek igénybe a ShopRentertől?

Ahogyan korábban említettem, induláskor részt vettem a Hogyan Indítsunk Webáruházat szemináriumon, amely nagy hasznomra vált a későbbiekben. Emellett az oktató videók is nagyon sokat segítettek, illetve az ingyenes SEO tanfolyam is kiemelkedő. – mondja Bianka.

Milyen ShopRenter design témát használtok? Milyen funkcióit emelnétek ki, amivel meg vagytok elégedve?

Jelenleg a Las Vegas sablont használjuk, nagyon meg vagyunk vele elégedve, mivel teljesen telefonra van optimalizálva, ami számunkra rendkívül fontos, hiszen a látogatóink 80%-a telefonon nézi weboldalunkat.

Váltottatok-e már design témát? Ha igen, mi volt az oka és milyen változást tapasztaltatok a webáruházban?

Igen, először a Los Angeles sablonnal kezdtünk, ami számítógépen nagyon jól nézett ki, viszont a tapasztalat azt mutatta, hogy váltanunk kell, hiszen a látogatók többsége inkább telefonon nézelődik és vásárol.

Így döntöttünk a Las Vegas design téma mellett, ami sokkal jobban bevált. Több pozitív visszajelzést is kaptunk, hogy a kategória menü sokkal átláthatóbb ebben a formában, illetve a termékek kiválasztása sokkal egyszerűbb, a blogban megjelent cikkek is jobban áttekinthetőbbek.

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

Már több mint 10 éve hogy kiderült, gluténérzékenyek vagyunk az édesanyámmal, így elkezdtünk foglalkozni ezzel a témával, sokat kísérleteztünk a különböző gluténmentes alapanyagokkal és egyre jobban belejöttünk.

Létrehoztam egy Facebook oldalt, ahol folyamatosan megosztottuk a receptjeinket (ez a mai napig működik) és elhatároztam, hogy a későbbiekben komolyabban szeretnék majd ezzel foglalkozni. – osztja meg velünk a titkot Bianka.

Hogyan, honnan szereztétek be a termékeket?

A termékeket a gyártótól vagy a magyarországi forgalmazótól szerezzük be, folyamatosan keresünk új beszállítókat, hogy mindig újabb termékekkel bővíthessük a palettánkat.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

Az első vevőink márciusban, a koronavírus idején érkeztek. Újonnan induló webshopként teljesen fel volt töltve a készletünk, illetve voltak olyan termékeink, amelyek máshol készlethiány miatt nem voltak kaphatóak.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

A legtöbb látogatónk és vásárlónk a Facebook-ról érkezik.

Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?

Természetesen, a Facebook oldalunk működik a legrégebb óta, ezután következett az Instagram,  YouTube és a Pinterest. Ezeken a felületeken folyamatosan új tartalmakat, felhasználási tippeket, hasznos recepteket osztunk meg az érdeklődőkkel.

Pár hete elindítottuk saját receptes oldalunkat is, ahová nem csak a mi receptjeink kerülnek ki, hanem a látogatóknak van lehetősége a saját receptjeiket is feltölteni és megosztani másokkal.

Teljesítés, alkalmazások

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket és hogyan oldjátok meg a szállítást?

A rendelések feldolgozását és a termékek összekészítését saját magam végzem, a csomagolásban segít édesanyám. – mondja Bianka.

Mivel igyekszünk nagy hangsúlyt fektetni a biztonságos csomagolásra, hogy minden épségben megérkezzen, a szállítást az MPL futárszolgálat végzi.

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéséhez?

Jelenleg használjuk a Search Console-t, Google Ads-et, Analytics-et, valamint a Fogyasztó Barát szolgáltatást. A bankkártyás fizetések pedig a Barion rendszerén keresztül történnek.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak?

Merjék megvalósítani az ötleteiket, legyenek kitartóak és türelmesek, hiszen egyik napról a másikra nem jön a siker. Folyamatosan foglalkoznunk kell webáruházunkkal és törekedni kell arra, hogy minél több új ismeretre tegyünk szert.

Köszönjük szépen az értékes válaszokat és további sikereket kívánunk nekik. Most pedig lássuk, mivel érdemelte ki a Mentesfinom.com a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretnéd, hogy az általad érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük, küldd be javaslatodat ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Ekollekcio.hu
Webáruház 2.0 – Esettanulmány az Ekollekció.hu-val

Biztosan állíthatjuk, hogy az e-kereskedelem továbbra is növekvő tendenciát mutat. Napjainkban is egyre többen ...Elolvasom

Close