Esettanulmány Hónap Webáruháza

2019. Augusztus Hónap Webáruháza: IDdesign

3 perc olvasási idő IDdesign

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3700 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amelynek dizájnja teljes mértékben modern életstílust képvisel, így összhangban van lakberendezési és kiegészítő termékeivel. Továbbá nagy hangsúlyt fektet a tartalommarketingre és jól felépített, logikus menüt használ.

Ezúton is szeretnénk gratulálni az augusztusi győztesnek, a IDdesign.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

Az IDdesign.hu webáruház Gold csomaggal indult. Online vásárlásra már 2012 óta van lehetőség náluk, de az új webshop idén júniusban indult el, több mint 1 éves előkészületet követően.

“Az IDdesign Dánia legnagyobb piacvezető lakberendezési áruházláncához az ILVA / IDEMOBLER csoporthoz tartozik. Az IDdesign üzletek franchise rendszerben működnek a világ számos országában.

Webshopunk az IDdesign dán lakberendezési áruházláncának magyarországi brand oldala és webáruháza. Termékeink a modern életstílus nélkülözhetetlen darabjait mutatják be vásárlóink számára minőségi bútorok és kiegészítők tekintetében.

Ezen felül webáruházunkat 2 csodálatos bemutatóterem is támogatja. Az egyik a 2008-ban elsőként megnyitott 1500 m2 -es bemutatóterem a törökbálinti Maxcityben. A másik pedig a 2016 októberében megnyíló, a Váci Corner irodaház alatt lévő 500 m2 üzlet, amely által a belvárosban és Pesten élők is könnyen elérhetnek bennünket.

Üzleteinkben igényes kompozíciók, változatos lakberendezési ötletek, többféle stílus, széles választék, személyre szabható designelemek, szakszerű tanácsadás, kellemes környezet várja vásárlóinkat.

Célunk az, hogy a bemutatótermeink és a webáruházunk nagyban támogassák egymást, az új és top termékeinket vásárlóink a webes felületen kívül személyesen is meg tudják tekinteni, illetve ki tudják próbálni, mely által elősegítjük a megfelelő termék kiválasztását és vásárlását.” – mondta el nekünk Mosolygó András, az IDdesign Magyarország ügyvezetője.

Hogyan teljesít a webáruházatok?

A korábbi webáruházunk, az új indulása előtt sajnos már nem teljesítette az általunk elvártakat. Viszont június óta azt látjuk, illetve a visszajelzések is azt mutatják, hogy növekedett a vásárlói kedv, valamint sokkal egyszerűbb lett a vásárlás menete, ezáltal fokozatosan emelkednek a rendelések számai és azok összértéke.

Jelenleg messzemenő következtetéseket nem tudunk levonni. Bizakodóak vagyunk, hiszen még csak június óta üzemel az új webshopunk.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruházatok üzemeltetésével?

Konkrétan a webáruházzal 2 fő és az ügynökség foglalkozik. A fizikai üzletben többen dolgoznak az online üzlet munkatársaival szinergiában.

IDdesign Magyarország csapata

Indulás és termékbeszerzés

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

Ez adottság volt számunkra, hiszen anyacégünk a Vivax Irodabútor 1991 óta irodabútorral foglalkozik. Az is világos volt, hogy franchise rendszerben szeretnénk egy skandináv márkát Magyarországra hozni, így futottunk bele az IDdesign márkába.

Honnan szerzitek be a termékeket?

Elsősorban Dániából, de a világ számos pontján vannak gyártó partnereink.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőiteket?

Az új webáruházunk indulásakor az első vásárlók között főleg olyan visszatérő vásárlók voltak, akik a korábbi webáruházunkban, illetve üzleteinkben is vásároltak már. Velük később telefonon is beszéltünk, és visszajelzéseket kértünk a további fejlesztésekhez.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Hírlevelek, Instagram, Facebook. A legtöbb látogató a hírleveleken keresztül érkezik weboldalunkra, amelyekben leginkább a kínálatunk újdonságait, akcióinkat emeljük ki.

Használtok-e közösségi médiát? Ha igen, mit és milyen módon?

Kampányaink támogatására aktívan használjuk a Facebook és Instagram fiókunkat.

Rendelésteljesítés, használt alkalmazások

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéséhez?

Google Analytics, Facebook és Instagram bolt, külső hírlevélküldő, Symbol Ügyvitel ERP rendszert használunk és folyamatban van a Webhíd fejlesztése, amivel automatizálni tudunk folyamatokat az ERP rendszer és a webáruház között. Ezen felül próbáljuk kiaknázni a ShopRenter adta lehetőségeket.

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?

Rendeléseink feldolgozásában nagy segítség számunkra az, hogy a rendelések automatikusan kerülnek át az ERP rendszerünkbe, ahol pár kattintás után már számlázhatunk is, vagy rendelhetjük meg a terméket gyártóinktól vásárlóinknak.

A ShopRenter admin felületen végezzük a rendelések feldolgozását, ahol az automatizmusoknak köszönhetően a vásárlóinkat – a megfelelő státuszok beállítása esetén – külön e-mailek segítségével tudjuk tájékoztatni, hogy éppen milyen folyamatban van a rendelésük.

A szállítási módok és díjak kialakítása nem volt egyszerű feladat, hiszen termékeink hatalmas skálán mozognak a vázáktól, párnáktól kezdve a nagyobb bútorokig (kanapék, asztalok, komódok).

Próbáltuk ezeket úgy összeállítani, hogy a vásárlók számára a legmegfelelőbb szállítási feltételeket tudjuk biztosítani. Ezek eredményeit hónapról hónapra figyeljük, illetve a vásárlóink véleményét is fontosnak tartjuk, amiket a későbbiekben fel tudunk használni a weboldalunkon fejlesztésekre.

Jelenleg kisebb termékeinket MPL futárszolgálattal kézbesítjük, és külső szállító partnercéggel dolgozunk együtt a nagyobb bútorok szállításához. Van lehetőség személyes átvételre is bemutatótermeinkben.

Elérhető fizetési módok közül banki átutalásra és Simple bankkártyás fizetésre van lehetőség webáruházunkban.

Jó tanácsok

Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak?

Nagyon komoly előkészület előzte meg a kezdést, köszönhetően annak is, hogy IDdesign egy nagyon jól pozicionált presztízs márka Magyarországon. Ezért nem engedhettük meg magunknak, hogy csak úgy elinduljon a webáruház, mivel ügyfeleink nagy igényekkel vannak felénk. Ennek manapság is nagy kihívás megfelelni, de próbáljuk napi szinten megoldani ezt.

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a IDdesign.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megjegyzés: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
TOP 10 - Hogyan mérjük vásárlóink elégedettségét-1200
Hogyan mérjük vásárlóink elégedettségét? 10 konkrét eszköz és tipp a garantált sikerhez!

Miért fontos valójában a vásárlói elégedettség? Gondoljuk csak végig ezt az egyszerű kérdést!  Ha a ...Elolvasom

Close