SEO

Hogyan optimalizáld blogod SEO szempontból?

4 perc olvasási idő Hogyan optimalizáld blogod SEO szempontból?

Keresőoptimalizált tartalmat gyártani elsőre nehéznek és bonyolultnak tűnhet, azonban már néhány egyszerű technika alkalmazásával sokat javíthatunk bejegyzéseink organikus találatok között elért helyezésein.

Cikkünkben összeszedtünk öt olyan SEO tippet, amelyek segítségünkre lehetnek blogunk organikus forgalmának növelésében.

1. Keressük meg a témánkhoz leginkább illő kulcsszavakat!

SEO eszközök és adatok

Ha kiválasztottunk egy témát amiről írni szeretnénk, vagy esetleg már kész cikkünk van, akkor érdemes megvizsgálni, hogy milyen kulcsszavakra szeretnénk jobb eredményeket elérni a keresések során.

Első lépésként tehát kutassuk fel a számunkra megfelelő kulcsszavakat. A keresgélésben segítségünkre lehet számtalan olyan online marketing eszköz, mint például a Google Kulcsszótervezője, a SEMrush, vagy az Ahrefs, amelyek használatával nemcsak a kulcsszavainkat találhatjuk meg, hanem más oldalunkat érintő adatot és statisztikát is könnyen elérhetünk.

SEO szempontból az egyik legfontosabb adat kulcsszavak keresésénél a kifejezés havi keresési mennyisége. A keresési mennyiség segítségével megtudhatjuk hányan írják be a témánk szempontjából releváns kifejezéseket a keresőbe.

Keresési szándék

Fontos azonban megjegyezni, hogy a kulcsszavakra való optimalizálás nem azt jelenti, hogy a cikkünket a lehető legtöbb általunk relevánsnak gondolt szóval, vagy szókapcsolattal próbáljuk meg telezsúfolni.

Ezt a jelenséget kulcsszóhalmozásnak hívják. Bár évekkel ezelőtt működő taktika volt, azonban a Google algoritmusának számtalan frissítése után már sokkal több tényezőt vesz figyelembe a keresőóriás.

Jobb eredményeket érhetünk el, ha a tartalom gyártása során megpróbáljuk megválaszolni a kifejezés mögött húzódó keresési szándékot a lehető legrészletesebb tartalommal.

A “fülhallgató futáshoz” kifejezés mögött vásárlási szándék húzódik, így inkább webáruházunk kategória- vagy termékoldalait érdemes optimalizálnunk, míg a “fülhallgató teszt” kulcsszóra egy blogbejegyzésbe foglalt terméktesztet érdemes írnunk.

Hogyan tudhatjuk meg mi a kulcsszó keresési szándéka?

Keressünk rá az adott kifejezésre és tekintsük át a találati lista első oldalán szereplő oldalakat.

A fülhallgató futáshoz kulcsszóra túlnyomórészt webshopok kategóriaoldalai rangsorolnak, míg tesztre keresve blogok és magazinoldalak cikkeit láthatjuk.

Diagram

Fülhallgató futáshoz és fülhallgató teszt keresési mennyiségei

2. Töltsük fel a címsorokat és a meta leírást egyedi tartalommal!

Ahhoz, hogy a felhasználók a keresések után át is kattintsanak az oldalunkra, meg kell őket győznünk, hogy a mi oldalunkon megtalálhatják azt az információt, terméket, vagy szolgáltatást, amelyet keresnek.

Ezt legkönnyebben úgy érhetjük el, hogy a bejegyzéseinknek olyan címet adunk, amelyek egyszerűek, érthetőek és felkeltik a potenciális látogató figyelmét.

A találati listákon a cím alatt található a meta leírás, ami segít mind az olvasónak, mind a keresőmotornak megérteni, hogy pontosan miről is szól a cikkünk.

WordPress blogoknál például a Yoast SEO bővítmény használatával egyszerűen szerkeszthetjük bejegyzésünk oldalcímét és meta leírását is. A karakterkorlátok miatt mindkét elemnél érdemes törekednünk a minél rövidebb és érthetőbb megfogalmazásra, hogy azok teljes egészében (ne pedig levágva) jelenjenek meg.

3.  Tegyük rendbe az URL címeket!

Az oldalunk felépítésénél is érvényes az optimalizálás során gyakran felbukkanó szabály: minél egyszerűbb, annál nagyszerűbb.

Ne bonyolítsuk túl a bejegyzéseink URL-jeit, kerüljük a speciális karaktereket, paramétereket, ékezeteket és értelmetlen számsorokat.

URL cím

Gyakran találkozhatunk a bejegyzés publikálásának dátumával az URL címbe foglalva. SEO szempontból érdemes a dátumot is elhagyni, különösen, ha örökzöld tartalmat szándékozunk készíteni.

Hogyan nézhet ki egy SEO-barát URL a korábban említett fülhallgató futáshoz kifejezésre írt cikk esetében?

  • Gyakori hibák – Rossz példa: https://pelda.com/2020-02-18/Fülhallgató_Futáshoz#id123
  • SEO-barát URL: https://pelda.com/fulhallgato-futashoz

Ha a blogunkon már szerepel néhány bejegyzés nyugodtan hivatkozzunk a szövegeinken belül egy-egy korábbi posztunkra. Felhasználóink így újabb és újabb tartalmakat fedezhetnek fel oldalunkon belül, illetve a belső linkeknek pozitív hatásai lehetnek a helyezéseinkre is.

4. Ne csak a szöveget optimalizáljuk!

Bejegyzéseinket tovább színesíthetjük, ha a szöveges tartalmak mellett képeket, illetve videókat is elhelyezünk a bekezdések között. A vizuális tartalmakkal nem csak a cikkeinket tesszük élvezetesebbé, hanem segítségükkel tovább optimalizálhatjuk blogunkat.

A keresőmotorok azonban (még) nem tudják értelmezni a képeinken szereplő információt segítség nélkül. Ehhez nyújt mankót a helyettesítő szöveg (alt text), amely helyes használatával megmondhatjuk a keresőnek, hogy mi szerepel az általunk beillesztett képeken.

A helyesen kitöltött alt textek pozitív hatással lehetnek helyezéseinkre, segítségükkel a képtalálatok között is rangsorolhatunk és hozzájárulnak blogunk akadélymentessé tételéhez.

5. Írjunk örökzöld tartalmakat!

Egy új cikk megírásakor érdemes lehet úgynevezett “örökzöld” témát választani.

Örökzöldnek minősül minden olyan bejegyzés, ami az idő múlásával nem veszít a relevanciájából, így képes hosszú időn keresztül forgalom generálására.

Örökzöld tartalmak például a hosszabb elemző cikkek, a gyakran ismételt kérdések, vagy bármilyen oktató, magyarázó témájú anyag.

A bejegyzések megírása során nem árt figyelnünk a cikk hosszára is. A túl rövid írásokat a keresőmotorok nem, vagy csak nagyon kis súllyal veszik figyelembe, ellenben egy részletesebb, hosszabb cikkel már jelentősen jobb eredményeket érhetünk el a keresési találatok között és több értéket adhatunk át olvasóinknak is.

Természetesen a cikkben felsoroltakon kívül még számtalan egyéb SEO technika létezik a blogunk tartalmának optimalizálására. A cikkünkben említett jótanácsok betartásával azonban egy biztos alapot kaphatunk, amelyek alkalmassá teszik honlapunkat, hogy felvegyük a versenyt az organikus találatok között.

A szerzőről:

Szesztay Péter
Szesztay Péter
Ügyvezető – BP Digital SEO ügynökség
Szesztay Péter online marketing szakember, sorozat-vállalkozó, üzleti mentor. A BP Digital SEO ügynökség ügyvezetőjeként startupoknak, valamint közepes- és nagyvállalatoknak segít növekedni online marketing eszközökkel.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Webáruház készítés lépései (árak, feltételek lépésről-lépésre)
Webáruház készítés lépései (árak, feltételek lépésről-lépésre)

Minden e-kereskedelemben tevékenykedő - vagy még csak abban gondolkodó - embernek eljön az életében ...Elolvasom

Close