Alkalmazások Bevételnövelés Konverzióoptimalizálás

Ezért jó, ha e-kereskedőként a Shoprenter rendszerét használjuk

5 perc olvasási idő

Kezdőknek és haladóknak is kényelmes, bevált rendszer a webáruházadhoz, ráadásul személyre szabottan, az egyedi igényeknek megfelelően válogathatjuk össze a működést és a konverziót támogató alkalmazásokat.

A Shoprenter egyik hatalmas előnye, hogy már több ezren használják, így rengeteg, első kézből származó tapasztalat gyűlt össze a működéséről és arról, hogy mire van szükségük a webáruházaknak. A másik, hogy éppen e tapasztalatoknak köszönhetően induló webshopok, sőt, e-kereskedelemben még kezdők is elkezdhetik használni a Shoprenter rendszerét, hiszen egyszerű és világos leírások teszik egyértelművé az első lépéseket.

További előnye, hogy skálázható, vagyis ha komolyabb, összetettebb sales és marketing eszközöket és szolgáltatásokat vennénk igénybe az értékesítéshez, ahhoz is találunk megfelelőket a Shoprenteren belül. 

Most az egyik fő célt, a konverzió növelését tekintjük át.

A működésünknek megfelelően alakíthatjuk ki a webáruházunkat

Ahogyan fejlődünk és növekszünk, ahogy bővülnek az igényeink, úgy egyéb szolgáltatást is célszerű igénybe vennünk. A klasszikus alap webshopos működés mellett – termékek bemutatása, termékek feltöltése, termékleírások megadása, a kiszállítás és vásárlás menete, a szállító cégek beállítása stb. – nem árt, ha az eladás támogatására is figyelünk. Így maradhatunk versenyképesek, így növelhetjük a vásárlói élményt, javíthatjuk a kommunikációs és az értékesítési folyamatokat.

Személyre szabhatjuk

A versenyképességnél fontos tényező az arculat kialakítása és a szolgáltatások személyre szabása – erre is lehetőséget ad a Shoprenter. Ezeknek a plusz szolgáltatásoknak ugyanis egész tárházát nyújtja alkalmazások, pontosabban egy egész appstore formájában. Onnan mindannyian, akár egy édességboltban, összeválogathatjuk magunknak az üzletünk számára hasznos funkciókat vagy egyéb szolgáltatásokat. A kiválasztott alkalmazást letölthetjük, kipróbálhatjuk, és a próba után vagy megtartjuk, vagy másikkal próbálkozunk.

A Shoprenter számos edukációs anyagot kínál a hatékonyabb eladáshoz

Nem csak az appstore és a sokféle szolgáltatás támogatja a webáruházunk értékesítését. A Shoprenter egy egész edukációs ökoszisztémát tart fent, amelyben hozzánk áramlik az információ. Különféle oktatóanyagokat készítenek és osztanak meg a honlapon és a közösségi csatornákon keresztül; képzések indulnak; a shoprenteres e-kereskedők pedig a számukra létrehozott csoportban beszélhetik meg egymással a tapasztalataikat.

Fő cél: a konverzió

Bár számos előnnyel jár a különböző alkalmazások és szolgáltatások használata, a fő cél azért mégis a konverzió növelése. A konverzió – leegyszerűsítve – az üzletünk sikerét támogató művelet, webshop esetében az eladás. A konverziót legegyszerűbben úgy számolhatjuk ki, hogy az általunk célként meghatározott akciók számát elosztjuk a webshopunk látogatóinak számával, majd megszorozzuk százzal. Az így kapott konverziós arány mutatja meg a webshopunk teljesítményét.

De nem pusztán a konverziós arány számít, hanem ezen kívül a vásárlói életút érték, egy új vásárló megszerzésének költsége, az átlagos rendelési/vásárlási érték, valamint az egyes forgalmi források rangsorolása. Ezekre is figyelnünk kell.

A Customer lifetime value, vagyis a vásárlói életút érték azt mutatja meg, hogy egy vevőnk a megszerzésétől az elvesztéséig átlagosan mennyi bevételt hoz a webshopnak.

A következő az egy vevő megszerzésének költsége (Customer Acquisition Cost): ennek mindenképpen alacsonyabbnak kell lennie, mint a vásárlói életút értéknek. Fordított esetben nem keresünk egy fillért sem a vevőnkön.

A nyereség és a vásárlói életút érték kiszámításához a profitráta mellett azt is tudnunk kell, hogy egy átlagos rendelésnek mekkora az értéke. Nyilvánvalóan az a célunk, hogy minél magasabb legyen. A különféle analitikák segítségével pedig azt figyelhetjük hogy honnan, milyen csatornán keresztül érkezik hozzánk a legtöbb vevő vagy a legnagyobb értékben vásárló látogató, így a forgalmi forrásokat bevétel alapján rangsorolhatjuk, és ennek megfelelően dönthetünk arról is, hogy melyik csatornát erősítjük.

A konverzió növelésének lényege, hogy a látogatóink teljesítsék az általunk kívánt célt: rendeljenek, vásároljanak, iratkozzanak fel a hírlevélre, stb.

Miért fontos konverzió növelő, konverzió optimalizáló alkalmazást igénybe venni?

A digitális térnek, ezen belül a digitális vállalkozásoknak, főként pedig a webshopoknak az az egyik jellemzőjük, hogy az oda terelt látogatók roppant gyorsan hoznak meg döntéseket, gyakran impulzusok alapján vásárolnak. Emiatt gyakorlatilag néhány másodperc áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy egy ajánlattal, termékkel, akcióval, üzenettel, stb. felkeltsük a látogató figyelmét, és valamilyen cselekvésre ösztönözzük. 

Ahhoz, hogy a másodperc töredéke alatt magunkra vonjuk a látogató figyelmét, ráadásul úgy, hogy ne csak nézelődjenek az oldalon, hanem például átkattintsanak egy termék aloldalára és vásároljanak, vagy hogy a kosárba tett termékeket meg is vegyék, már kifinomult eszközökre van szükségünk.

Önmagukban az ütős szövegek és termékfotók, a minőségi termék megfelelő áron nem biztos, hogy elegendőek. A konverziós célok teljesüléséhez tehát szintén külön alkalmazásokat érdemes igénybe venni, ezek az úgynevezett konverzió optimalizáló eszközök. 

A jól felépített oldal, a könnyű és gyors navigáció, az áttekinthetőség, a könnyű kezelési mód, a profi termékfotó és részleletes, világos termékleírás már alapvető. Fontos az is, hogy a termékleírások legyenek informatívak, ne legyenek unalmasak, és érthetőek legyenek a célcsoportunk tagjai számára. Ezt az összképet kell teljesebbé tennünk extra szolgáltatásokkal: a Shoprenter rendszerében is elérhető, okos, adat alapú konverzió támogató megoldással.

Milyen konverzió optimalizáló megoldások segítik az eladást?

Fontos, hogy legyen könnyű a konverzió növelő eszköz elindítása és alkalmazása; ne kelljen megtanulni hozzá egy bonyolult kézikönyvet, és ne kelljen fejlesztő segítségét igénybe venni.

A ConvKittel mi magunk is játszi könnyedséggel tudunk különféle beállításokat kezelni és kampányokat indítani. Az alkalmazás sablonokat ajánl fel a könnyebb kezelhetőség érdekében, de azt is lehetővé teszi, hogy valamennyire át tudjuk szabni az arculatunknak és céljainknak megfelelően ezeket a sablonokat. A webshoppal való integrációhoz elég egy beilleszthető kód és néhány kattintás. De ami létfontosságú: az applikáció analitikát készít arról, hogy mi történik a webshopban, és mondjuk egy felugró üzenetre mennyien kattintottak rá.

Melyek azok a legfontosabb funkciók, amelyekkel maradásra lehet bírni az oldalon a látogatókat? Nos, amelyek a legegyértelműbben konverziót tudni hozni, azok a kosárelhagyás csökkentéséért felelős widgetek. Ha például egy látogató vásárlás nélkül hagyná ott a kosarat az előzetesen kiválasztott termékekkel, akkor be lehet állítani egy olyan widgetet, hogy a távozás különböző mozgás elemeire felbukkanjon egy maradásra bíró, akár mini kedvezményt tartalmazó üzenet.

Egy másik, hatékony widget azt mutatja meg a látogatónknak, hogy mennyien nézték már meg azt a terméket, aminek az oldalára ő rákattintott. Ezt a funkciót a ConvKitben be lehet úgy állítani, hogy csak akkor jelenjen meg ez az üzenet a webshop látogatói számára, ha az adott termék megtekintése már elért egy bizonyos számot. Ráadásul az is beállítható, hogy ez a szám minden megtekintés után folyamatosan, valós időben frissüljön az analitikából származó adatok alapján. Ez a funkció ezért is nagyszerű: élőbbé teszi az oldalt.

Azok az informatív bannerek is roppant hasznosak a webshopunkban, amelyek a különböző kedvezményekre, napi, heti vagy havi akciókra hívják fel a figyelmet, vagy amelyek az új termékeket, új márkákat ajánlják a látogatóknak.

Az igazán profi konverzió optimalizáló eszközöknél több szinten és módon lehet targetálni, célozni a bannereket, hogy miként jelenjenek meg a látogatóknak. Be lehet például állítani azt, hogy egy-egy adott banner mely típusú (új vagy visszatérő) látogató számára jelenjen meg, vagy arra is lehessen célozni widgetet, hogy ha egy bizonyos forrásból, mondjuk Facebookról érkezik, milyen banner jelenjen meg neki a webshopban.

Azt is be tudjuk állítani, hogy egy adott banner hol jelenjen meg: a főoldalon, termék- vagy kategória oldalon? Esetleg a kosár oldalon? A kategóriákon belül ki lehet választani, hogy melyik alkategóriában jelenjen meg a banner. De még ennél finomabb beállítási lehetőség is létezik: egy adott url alapján jelenjen meg a banner – például ha nekünk fontos az, hogy csak egy márka legyen látható az akciós widgettel a termékkategórián belül.

Ha a megfelelő eszközt használjuk a Shoprenteres webáruházunkban az értékesítés támogatására, kimaxolhatjuk a konverziót.

A szerzőről:

Donáth Fruzsina
Donáth Fruzsina
AlapítóPriceKit
Donáth Fruzsina nemcsak a Smart Commerce Consulting ügyvezetője, ma már a Virgo Systems projektjeként indult PriceKit útját is vezetőként egyengeti. Masszív e-kereskedelmi tapasztalattal és sikerekkel a háta mögött vált stratégiai tanácsadóvá, de a beszélgetésből kiderülnek a stabil irányvonalak, amelyekre egész szakmai élete felfűződik.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Szállítási módok Magyarországon

Az online vásárlás sosem volt olyan népszerű, mint 2020-ban és 2021-ben. A pandémia okozta ...Elolvasom

Close