Esettanulmány

Webáruház 2.0 – Esettanulmány az Ekollekció.hu-val

4 perc olvasási idő Ekollekcio.hu

Biztosan állíthatjuk, hogy az e-kereskedelem továbbra is növekvő tendenciát mutat. Napjainkban is egyre többen és többen döntenek az online értékesítés mellett, ebből pedig egyenes úton származik az, hogy a webáruház indítók számának növekedésével párhuzamosan az e célt szolgáló rendszerek száma is folyamatosan nő.

Ezek a szolgáltatók különböző problémákra kínálnak megoldást, ám mielőtt letesszük a voksunkat valamelyik rendszer mellett, nem árt, ha alaposan megvizsgáljuk, mit nyújthat számunkra az adott webáruház rendszer.

Rossz döntés esetén azzal szembesülhetünk, hogy fejlesztés nehézkes, fejlesztői segítség nélkül lehetetlen a frissítés, nem kapunk megfelelő support-ot, az alkalmazások és a különböző funkciók elavulttá válhatnak, és a legrosszabb esetben a teljes webáruházunk is összeomolhat, csak néhány probléma a teljesség igénye nélkül.

Esettanulmányunkban, Novák Emília, az Ekollekció.hu webáruház ügyvezetője megosztotta velünk azokat a tapasztalatait, amelyek ahhoz a döntéshez vezettek, hogy elérkezettnek látja az idejét a webshop átköltöztetésének a Shoprenter rendszerébe.

A webáruházról

A ráckevei székhelyű vállalkozás magyar és olasz divatmárkájú női ruhák és kiegészítők forgalmazásával foglalkozik, kiemelt figyelmet fordítanak arra, hogy minőségi, modern termékeket biztosítsanak ügyfeleik számára.

Miért vágtatok bele a webáruház üzemeltetésbe?

Évek óta értékesítettünk offline női ruha üzletünkben és elérkezettnek láttuk az időt, hogy terjeszkedjünk az online piacra is. Több vásárlót szerettünk volna szerezni és eljuttatni a termékeinket egy szélesebb körnek.

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

A női ruházati kereskedelem adott volt az üzlet révén. A forgalmazott márkáinkat később bővítettük az igényeknek megfelelően.

Mikor léptetek az e-kereskedelem útjára, és milyen webshop rendszert választottatok?

2018 nyarán indítottuk el webáruházunkat a WordPress rendszerében, egy kisebb fejlesztői vállalkozás segítette első lépéseinket.

A rendszer kiválasztásakor részben anyagi okok miatt döntöttünk emellett, ám sajnos a későbbiekben azt tapasztaltuk, hogy nem felel meg az elvárásainknak.

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

Leginkább Ads és Facebook hirdetésekből érkeztek az első vevőink, emellett pedig igénybe vettük a különböző social platformokat is, például Instagram kampányok,  valamint TV reklámokat is bevetettünk a cél érdekében.

Jelenleg mely csatornák biztosítják a legtöbb látogatót és vásárlást?

Manapság a legtöbb vásárlás a Facebook és Ads hirdetésekből generálódik, de nem elhanyagolható a SEO használata sem.

Milyen szolgáltatásokat vettetek igénybe a Shoprentertől?

A Shoprenternél a Gold csomagot választottuk, ez tartalmazza az összes olyan funkciót, amelyre szükségünk van, ilyen például a szűrési rendszer, a hűségpont rendszer és az elhagyott kosár értesítő.

Ezen felül a keresőoptimalizálás szolgáltatást vettük igénybe, valamint használjuk a Smartsupp Chat funkciót, amely a vevőink számára igazán hasznos, sok kérdés érkezik ezen a felületen a termékeinkkel kapcsolatosan.

Mi volt a legnagyobb buktató a webáruház életében?

Először nem a Shoprenternél indítottuk el a webáruházunkat. A fejlesztés rengeteg időt, energiát és pénzt vett igénybe és a tervezett elindulás csak hónapokkal később sikerült egy akkor félkész webáruházzal. A hibákat később sem sikerült helyrehozni, ezért végül a Shoprenter mellett döntöttünk. Azóta az oldal gördülékenyen működik, például az admin felület könnyű kezelhetősége számunkra nagyon sokat jelent.

Webáruház költöztetés

Mikor és miért fogalmazódott meg a gondolat, hogy átköltöztetitek a webáruházat?

Volt, hogy a saját fejlesztésű webshopban napokig nem lehetett rendelést leadni, az admin felület lefagyott, a termékek nem jelentek meg. E hibák orvosolása sokszor napokba telt, ami véleményem szerint egy jól működő webshopnál nem megengedhető.

Ez a Shoprenternél kiemelt szerepet kap, az Ügyfélszolgálatot már többször is igénybe vettük, hiszen mindig el tudjuk érni őket és gyakran rögtön megoldást kínálnak a felmerülő problémákra.

Hogy zajlott az áthozás folyamata?

A telefonos konzultáció során megbizonyosodtunk arról, hogy a számunkra fontos integrációk elérhetőek a Shoprenterben.

Megadtuk számukra a hozzáféréseket, ezt követően minden gördülékenyen zajlott, az adatokat kimentették, majd beillesztették egy új webshopba. A design elemeknél elvégeztük a szükséges testreszabásokat, de ezt könnyen megoldottuk az admin segítségével.

Mennyi időt vett igénybe a termékadatbázis átköltöztetése a Shoprenter rendszerébe?

A csapat gyors és professzionális közreműködésének hála, alig kevesebb, mint 1,5 hét után már saját kezűleg foglalkozhattunk a webshoppal.

Mennyi időt igényelt az áthozás teljes lemenedzselése?

Nagyjából 4 hetet vett igénybe, mire mindent beállítottunk.

Volt esetleg olyan dolog, ami miatt tartottatok az áthozástól? Valós volt a félelem?

Ismertük már a Shoprenter működését, az egyetlen félelmünk a rendelések, vevői adatok és a termékek újbóli feltöltése volt, de szerencsére problémamentesen zajlott a dolog.

Milyen változást észleltetek a látogatók számában a költöztetés után?

Annak ellenére is egyértelmű növekedést érzékeltünk a látogatói számban, hogy a költöztetés nyári időszakra esett, amikor egyébként is nagyobb az érdeklődés.

Milyen változást tapasztaltatok a rendelések számában és a konverziót illetően a költöztetés után?

Az új pénztár funkciónak köszönhetően nőtt a konverziós rátánk, jelenleg 10 látogatóból 1 biztosan vásárlóvá válik, ami nagy előrelépést jelent számunkra.

A korábbi rendszerben ez az érték sokkal alacsonyabb volt, minden huszadik látogatóból született 1 vásárló. A konverzió növekedésével párhuzamosan megnőtt a rendeléseink száma is. 

Mennyire vagytok elégedettek a végeredménnyel?

Tetszenek a folyamatos újítások és fejlesztések, valamint az új pénztár bevezetése is. Az új sablonok is egyre több funkciót tartalmaznak, amely nagy hasznunkra válik. Elégedettek vagyunk.

Mennyiben változtatta meg a mindennapokat a rendelések feldolgozása a Shoprenterben?

Számunkra nagy könnyebbséget jelent, hogy minden integrálva van előre a webáruházban, így a folyamatok nagy része automatizáltan megoldott. A számlázás során InCash automatizmust vettünk igénybe, a logisztikában pedig a GLS integráció vált be.

Az automatizmus által sokkal gördülékenyebben zajlanak a rendelésfelvételek és teljesítések, ezáltal a vásárlói elégedettség is jelentősen nőtt. – fejtette ki Emília. 

Milyen irányú változásokat tapasztaltatok a migrációt követően?

Mindent összegezve a változás egyértelműen pozitív, a webáruházunk forgalma nőtt.

Mennyire voltatok megelégedve a segítséggel?

Teljesen meg vagyunk elégedve a csapattal, kedvesek, segítőkészek és néhány napon belül reagálnak. Szeretünk velük együtt dolgozni, a problémákat is rugalmasan kezelik.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsotok az újonnan induló webáruházaknak?

Webáruházat mindenképpen úgy érdemes indítani, hogy van szakértő, aki menedzseli a fejlesztést. „Nem hozzáértőként” egyedi fejlesztésbe fogni rengeteg időt és erőforrást igényel.  A tapasztalat a későbbiekben megmutatja, hogy mik a vásárlói igények, milyen alkalmazások szükségesek ezek kielégítéséhez, így érdemes eszerint alakítani a webáruházat.

Köszönjük az Ekollekció.hu webáruháznak az értékes válaszokat és további sikereket kívánunk!

Amennyiben elégedetlen vagy webáruházad teljesítményével és benned is felmerült már a költöztetés gondolata, akkor bízd ránk és a közel 10 éves tapasztalatunkra a feladatot.

Igényelj ide kattintva egy ingyenes konzultációt, amely során átbeszéljük a webáruházad jelenlegi érzékeny pontjait, majd amennyiben vállalni tudjuk az átköltöztetést, akkor elindítjuk a folyamatot, hogy Neked is egy biztos alapokon nyugvó, magasabb konverziós aránnyal működő, önfejlődő webáruházad legyen!

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Csomagolás az e-kereskedelmben - útmutató
Csomagolás az e-kereskedelemben – Útmutató webáruház tulajdonosok számára

Kitaláltunk egy szuper terméket. Megnyitottuk menő webáruházunkat. Beérkeztek az első megrendelések. És hoppá...Talán csak ...Elolvasom

Close