Webáruház menedzselés

Egy fontos összetevő, ami a sikeres webshophoz nélkülözhetetlen [VENDÉGCIKK]

7 perc olvasási idő

Előfordul, hogy megtetszik nekünk egy nő vagy egy férfi.

Hatalmas vágyat érzünk iránta, valahogy mindenképpen meg kell, hogy szerezzük. Mivel nem ismerjük, valahogy fel kell kelteni a figyelmét és rá kell venni, hogy minket válasszon.

Ahhoz, hogy bizalmat és érdeklődést keltsünk benne, a legjobb formában kell lenni, a legjobb oldalunkat kell megmutatni. Ha nem így teszünk, akkor fennáll a veszélye, hogy mást talál vonzóbbnak és mást fog választani. Ismerős a sztori? 🙂

Mi köze ennek a webáruházunkhoz?

Egy webshop is tele van jobbnál jobb termékkel, amelyek mi vagyunk a párválasztós hasonlatban. A kiszemeltünk pedig a látogatónk, akit meg akarunk szerezni, akiből azt szeretnénk, hogy a vásárlónk legyen.

Kézenfekvő, hogy a kínálatunkat a lehető legjobb fényben tüntessük fel, amihez elengedhetetlen a minőségi termékfotó.

Kiváló termékfotókkal kell illusztrálnunk, hogy valóban visszaadja azt, amit képvisel. A terméknek vonzónak kell lennie a képeken, hogy vágyat keltsen az emberben.

A termékképnek sugároznia kell a minőséget, a termékünk előnyeit.

Ha a termékünkről készült fotó nem elég vonzó a látogatóink szemében, akkor nem tőlünk fognak vásárolni és éppen ezért nem mindegy, hogy milyen fotót töltünk fel róla a webáruházba.

Bizonyított tény, hogy két ugyanazon termék esetében a vásárlók abból a webáruházból vásárolják meg a terméket, ahol jó minőségű termékfotón, igényes környezetben jelenik meg, sőt akár kicsit magasabb árat is hajlandóak fizetni ebben az esetben.

Miért? Mert bizalomkeltő!

Magyarul, ha jobb fotóink vannak, mint a konkurenseknek, akkor nagyobb a valószínűsége, hogy tőlünk fognak vásárolni, mivel mindezzel rögtön az igényességet és a profizmust sugalljuk.

Kép forrása: petzolimage.hu

Egy kép többet mond ezer szónál!

Ha van egy jó termékünk és megfelelő technikai háttérrel rendelkező webshopunk, akkor minden lehetőségünk megvan a sikerhez. Megfelelő marketinggel bizonyára a látogatók is özönleni fognak az oldalunkra.

Ha viszont azt szeretnénk, hogy ne csak a látogatók száma, de a kosárérték is növekedjen, akkor ahhoz el kell kápráztatni az embereket!

Ha felmegy valaki az oldalra, akkor azt kell éreznie első látásra, hogy HŰHA, EZ IGEN!

Ezt a hatást pedig megfelelő dizájnnal és kiváló termékfotókkal érhetjük el.

Ha megfogtuk a webáruházban a látogatót, akkor a tökéletesen megírt leírásokkal könnyen meg is szerezhetjük magunknak. Legelőször azonban a képeket fogja fel az agyunk, csak utána jön minden más.

Miért fontos a vevőknek a jó termékfotó?

Az interneten vásárlók nem tudják a kezükbe venni, élőben megtekinteni a terméket. Az általunk bemutatott képek és videók adnak támpontot nekik.

Egy jó termékfotó ismérvei:

  1. Minőségileg kifogástalan (nem homályos, színhű stb.).
  2. Bizalmat épít a látogatók szemében.
  3. Szemlélteti a termék előnyeit.
  4. ELADJA a terméket!

Milyen képekkel kell rendelkeznünk, ha webáruházat üzemeltetünk?

Egy kreatív területről van szó, így minden praktikát be kell vetnünk ahhoz, hogy elérjük a kívánt hatást és a termékünk a kosárban landoljon.

Lenyűgöző, kiváló minőségű fotók kellenek, hogy elvarázsolhassuk az embereket. Az ilyen fotók segítségével szinte hipnotizálhatjuk az embereket.

Olyan megoldásokat kell alkalmaznunk ezen a területen, amelyek egyből azt az érzést váltják ki a látogatókból, hogy “IGEN… EZT AKAROM!“.

Klasszikus termékfotók

Ami mindenképpen szükséges online értékesítéshez, az a klasszikus egyszínű háttérrel rendelkező termékfotó.

A legelterjedtebb háttér a fehér, de a fekete is nagyon megnyerő. Az utóbbit a prémium márkák előszeretettel használják.

Mielőtt elkezdjük a termékfotózást, jól át kell gondolnunk egy-két dolgot. Előre meg kell határoznunk, hogy melyik lesz az a szín, ami a későbbiekben mindennek a hátterét adja, továbbra azt is, hogy milyen szögből készüljenek a képek. Lehetőleg egységes legyen az összes kép.

petzolimage.hu

Kép forrása: petzolimage.hu

Egy kép, nem kép!

Fotózzuk le minden oldalról, akár használat közben is! Minél több szögből tudjuk megmutatni a terméket, annál jobban szemügyre tudja venni azt a látogató, jobban megtekintheti minden részletét.

Ügyeljünk kell arra, hogy megfelelő legyen a felbontása, tűéles legyen nagyítás esetén is. A színek valósághűek legyenek, ne érjen csalódás senkit, hogy nem olyan terméket kap, amit megrendelt.

Hogyan érjük el a vágykeltő hatást?

A vágykeltő hatást nem egyszerű elérni, ha viszont sikerül, akkor egy időtálló termékképre tehetünk szert, amely nem csak nekünk lesz kedves.

Vágykeltő hatást érhetünk el azzal is, ha kompozícióba helyezzük a terméket. Ha egy összetevő van a termékünk mellett vagy a doboz jelenik meg a háttérben, akkor máris kreatívabb lesz a végeredmény.

Az ilyen fotóknak a felhasználásai területe is rendkívül széles. Közösségi médiában a posztok képeit adhatják, míg hirdetésekben is jól mutatnak.

Továbbá a főoldal képeinek is beállíthatjuk, hiszen slider-ben is remekül néznek ki. Ha ilyen igényesen elkészített képekre figyel fel először a látogatónk, akkor biztos, hogy tovább fog nézelődni az oldalon.

petzolimage.hu

Kép forrása: petzolimage.hu

A maximalistáknak

A termékfotózás előtt érdemes jól megfontolni, hogy a későbbiekben mire használnánk még a képet.

Említettem, hogy a klasszikus termékfotók egyszínű háttérrel a termékoldalon egyszerűen nélkülözhetetlenek. Volt szó a kompozícióba helyezett, különleges háttérrel rendelkező képekről, amik szintén jól mutatnak az oldalon, továbbá a különböző felhasználási területük miatt sem elhanyagolhatóak.

Most jön a csavar!

Ötvözzük a kettőt! Válasszunk olyan megoldás, amelyet később bármihez fel tudunk majd használni.

Ezek pedig nem mások, mint a szerkesztett képek.

Az ilyen fotókon a termék egyszerű megvilágítással van befotózva. A készítés során a háttérnek nem tulajdonítunk különös jelentőséget, mert később a termék körbe lesz vágva és egy utólag szerkesztett környezetbe kerül.

Remek és költséghatékony megoldás, mivel az előző két verzió megvalósítható belőle. Ezeket a fotókat akár online katalógus szerkesztéséhez is fel tudjuk majd használni, hiszen bármilyen környezetbe beilleszthetőek – nem mellesleg az offline anyagainkhoz is kiváló!

petzolimage.hu

Kép forrása: petzolimage.hu

Ki készítse a termékfotókat?

Ez az a rész, ami nem kis fejtörést szokott okozni a hazai vállalkozásoknak.

Ha nincs folyamatosan új termékünk, akkor természetesen nem éri meg fizetni valakit teljes munkaidőben, hogy készenlétben álljon arra várva, hogy új termék érkezik, amit be kell fotózni.

Ha viszont mi, esetleg egy munkatársunk szeretné elkészíteni a fotókat, akkor érdemes átgondolnunk előtte pár dolgot.

1. Tudunk-e olyan minőségű képeket csinálni, amik megállják a helyüket?

Kerüljük el azokat a fotókat, amelyek mögött az áll, hogy inkább legyen valami, mint semmi. Ez egy nagyon rossz hozzáállás.

Ha valós sikerekre és nagyobb bevételre szeretnénk szert tenni, akkor semmit nem szabad félvállról venni. A termékfotókat főleg nem!

Olyan képekkel kell rendelkeznünk, amik valóban a profizmust sugallják és jobb esetben kitűnnek a tömegből is.

2. Át kell gondolni azt is, hogy kinek mi a feladata cégen belül.

Nyilván olcsóbb, ha helyben készülnek el a képek, viszont a kísérletezés, illetve utómunka is rengeteg időt vesz el más fontos feladatoktól. Az idő pedig pénz!

Ezért kell jó előre átgondolni, hogy egy szakember és az ő munkadíja, vagy a mi időnk ér többet a vállalkozás számára.

Miért érdemes szakemberre bízni a termékfotók elkészítését?

Egy specialista, mindig tudni fogja, hogy mire van szükségünk. Tudja, hogy mi kell a vevőnek, mert tudja, hogy kell kiemelni a termék előnyeit.

Nem csak kattintgat, hanem marketing szempontból is ideális képeket készít és konkrét ötlettel áll elő, ha nem kap kész instrukciókat.

Egy termékfotós költséghatékony megoldást javasol, ha kell, a grafikus munkáit is előkészíti.

Nyilván egy profi szolgáltatás nem olcsó mulatság, de egy profi termékfotóval 100%-osan megtérül a befektetett pénz.

Ha árajánlatot kapunk egy szakembertől, akkor az nem csupán egy termék befotózására vonatkozik. Érdemes több 10 terméket befotózni, hogy rögtön profi képeket tudjon használni a webáruház.

Az ilyen profi termékfotókkal remélhetőleg több száz, vagy akár több ezer terméket fogunk értékesíteni. Így pedig a képek ára lebontva az eladott termékekre, jóval kevesebbre jön ki, mint gondolnánk.

Gondoljon csak bele: abból élünk, hogy a termékeinket eladjuk. Akkor miért ne fektetnénk be a legjobb megoldásokba a siker érdekében?

Nem véletlen, hogy már olyan szolgáltatások és szolgáltatók is megjelentek a piacon, akik termékfotók alapján tudnak kiegészítő vagy hasonló termékeket ajánlani.

Ilyen a lakberendezési piacon a Biano.hu is, ahol bútorokat, dekorációs elemeket és kiegészítőket lehet venni. Mindezt akár úgy, hogy feltölt egy képet arról a termékről, klasszikus vagy modern nappaliról, ami tetszik Önnek.

Biano bútor kereső

Hogyan válasszunk fotóst a termékképek elkészítéséhez?

Sokszor ez a kérdés is dilemmát vált ki. Mindenképpen hosszútávon kell gondolkozni.

Ha megnézzük egy fotós oldalát biztos, hogy fel lesz sorolva minden a portréfotótól kezdve az ételfotókig. Minden be is lesz árazva és mindenre készít árajánlatot.

A specialisták viszont egy területen mozognak. Ugyanúgy, mint ahogy webáruházból is van cipőkre, műszaki cikkekre és könyvekre szakosodott webáruház, fotósokból is vannak termékfotó specialisták.

A megfelelő szakember kiválasztásánál fontos megnézni, hogy milyen referenciamunkái vannak.

Fontos: Mielőtt rábízzuk valakire a képek elkészítését, mindig kérjük meg, hogy készítsen próbafotót a termékünkről!

Így egyből látjuk, hogyan tudja elvégezni a munkát, milyen minőségűek lesznek a képek. Mindezzel kiküszöböljük azt is, hogy többször újra kelljen fotózni, ha valamivel nem vagyunk megelégedve.

Mit tehetünk akkor, ha “házon belül” akarjuk megoldani a fotózást?

A lehetőségek száma végtelen!

Rengeteg eszközzel lehet online felhasználásra készíteni fotókat. Használhatunk tükörreflexes gépet vagy kompakt masinát. A világításhoz lehet vakut, állandó fényeket, de akár természetes napfényt is eszközölni.

Még akár egy mai okostelefonnal és megfelelő fényekkel is remek képeket készíthetünk, amik simán megállják a helyüket a weben.

Ez utóbbi néhány emberből nevetést válthat ki, de jelzem, ez nem vicc! Az alábbi képek például mind telefonnal készültek.

petzolimage.hu

Kép forrása: petzolimage.hu

Lenyűgöző, ugye? Megfelelő tudással és némi házi praktikával nincs szükségünk milliós felszerelésekre. Lazán össze tudunk hozni mi is ilyen képeket.

Ehhez viszont nélkülözhetetlen egy alap tudás, amit segítség nélkül hónapokba, akár évekbe kerül megszerezni.

A fejlődésre több lehetőség van a mai modern technikáknak és az internetnek köszönhetően.

Léteznek workshopok, online anyagok és fotós tanfolyamok is. Viszont, mint mindennek, ennek a szakmának az elsajátítása időt vesz igénybe.

Ha érdekli, hogyan készíthet minőségi termékfotókat és szeretne a “házon belüli megoldások” mesterévé válni, akkor ez a workshop Önnek való: www.petzolimage.hu/workshop

Workshop

Ha pedig kivitelezőt keres a profi, vevőszerző termékfotók elkészítéséhez, akkor kattintson a következő linkre és vegye fel velem a kapcsolatot: www.petzolimage.hu

A szerzőről:

Pető Zoltán

Pető Zoltán
Termékfotó specialista – Petzolimage Product Photography

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Újdonságok a ShopRenterben
Újdonságok: Egyedi köszönőoldal, Instagram modul, kuponmező és egyéb fejlesztések

Bejegyzésünkben összefoglaljuk az elmúlt időszakban véghez vitt fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek a ShopRentert érintették. ...Elolvasom

Close