Bevételnövelés Design Esettanulmány Konverzióoptimalizálás

Amikor a webshop már inkább hasonlít egy piactérre

5 perc olvasási idő

A kutatás alapú design szolgáltatásunkra úgy látjuk egyre nagyobb az igény a webshop tulajdonosok részéről. A megújulás igényét számos fejlesztendő terület előhívhatja, és a célkitűzések is egészen változóak lehetnek.

Fejlesztői csapatunk ezúttal egy olyan webáruháznak készített egyedi designt, amely a termékkínálatának köszönhetően még az idei, igen nehéz gazdasági helyzetben is növekedni tudott. Erről egy korábbi Facebook live adásunkban beszélgettünk Németh Dániellel, a Warnex ügyvezetőjével.

A közös munka során arra fókuszáltunk, hogy a webshop kialakítása a lehető legegyszerűbben átlátható legyen, mert a széles termékszortiment bemutatása okozta a legnagyobb fejtörést számukra. A projekt célja így egy olyan funkcionális oldalszerkezet kialakítása volt, melyben könnyen áttekinthető a rendkívül széles választék. Cikkünkben a tervezés folyamatáról és a közös munka lépéseiről olvashattok.

A Warnex.hu webáruházról

Az 1996-ban alapított, 100%-ban magántulajdonú céget legtöbben a fűtéstechnikai termékeiről ismerik, azonban webáruházuk választékában hűtéstechnikai termékek, háztartási gépek, illetve egyéb barkács, műszaki, autó- és szépségápolási cikkek is széles körben megtalálhatók.

Korábban a szintén Shoprenteres Stockholm gyári témát használták, azonban ez már sem megjelenésben, sem pedig funkcionalitásban nem felelt meg a webshop nyújtotta széles termékpaletta bemutatására. Szerették volna minden látogató számára egyértelművé tenni, hogy kínálatukban a legkeresettebb, kandalló és klíma berendezéseiken túl sok más egyéb termék is megtalálható.

Főoldali design a megújulás előtt
Főkategória oldal designja a projekt előtt

Olyan kialakítást szerettek volna, melyben a vásárló könnyedén átlátja, hogy milyen termékek kaphatóak az áruházban, és azonnal meg is találja azokat az oldalon belül.

Fejlesztendő területek

A tervezés során az alábbi két pontra fókuszáltunk, ezekre szerettünk volna elsősorban megoldást nyújtani az új design kialakítással:

  • A webáruház gyors fejlődésével járó új igényeket a meglévő Stockholm gyári design téma már nem fedte le. Olyan egyedi designra volt szükségük, mely hűen tükrözi jelenlegi arculatukat és azonnal megkülönbözteti őket a piac többi szereplőjétől.
  • Bár a cég kínálatában rengeteg termék megtalálható, a látogatók többsége csupán a fűtéstechnikai berendezéseikről ismeri őket, és szerettek volna olyan megjelenést adni a webshopnak, ahol könnyedén átlátható a széles termékpaletta (mint például ahogy az az eMAG és a Media Markt oldalán is látható).

A tervezés előtt a céges arculatra vonatkozó összes információt megkaptuk, kezdve a logótól, az arculat színein át egészen a céges kocsik és tárgyalók megjelenéséig, így teljes képet kaptunk a Warnex ismertető jegyeiről. 

Így a webáruház meglévő arculati elemeit (logó, színvilág) megtartva a visszatérő vásárlóknak sem lett teljesen idegen a webshop új külseje. A célunk az volt, hogy ezeket az elemeket felhasználva egy, a mai trendeknek teljes mértékben megfelelő, modern designt alkossunk.

Munkafolyamat

A tervezési folyamatnak több fontos mérföldköve is volt, ezek bemutatásáról olvashatsz a továbbiakban.

Drótváz (wireframe) elkészítése

A széles termékpaletta átláthatósága érdekében gyakorlatilag az összes főkategóriának egyedi drótvázat készítettünk. Ha ilyen sok termékkel rendelkezik egy webáruház, ez jó megoldás lehet, mert így nem egy sablon vázat húzunk rá mindegyik főkategóriára, hanem egyedi elrendezést alakítunk ki, mely alkalmazkodik az alkategóriák mennyiségéhez, jellemzőihez, valamint a kategóriákhoz tartozó egyedi ajánlatokhoz. Az alábbi képeken jól látható a Fűtés, Hűtés és Barkács főkategóriák drótváza közötti különbség.

Fűtés kategória oldal egyedi ajánlatokhoz használható sliderrel, képesen kiemelt alkategóriákkal
Hűtés kategória oldal kiemelt alkategóriákkal, szöveges ajánlással és termék ajánlat kiemeléssel
Barkács kategória oldal kiemelt ajánlatokhoz használható sliderrel, nagyszámú alkategória listával

Ezekről az egyedileg kialakított drótvázakról nem csupán azért érdemes említést tenni, mert az új design alapját képezik, hanem mert a webáruház működésében is olyan egyedi megoldásokat nyújtanak, amit egyetlen rendszertéma sem tud. 

A kategória oldal tetején található slider például lehetővé teszi az aktuális ajánlatok figyelemfelkeltő bemutatását.

Az egyedi termékkártyákkal pedig egy-egy adott termék kiemelésére van lehetőség, mely akár új termék bevezetésére, vagy árakció feltüntetésére is alkalmazható lehet.

Emellett terveztünk több fajta banner modult is a különleges ajánlatok kommunikálására.

Látványterv készítés

A drótvázak elfogadása után többféle főoldali látványtervet is készítettünk, hogy azokat összevetve tudjanak döntést hozni a végleges designt illetően.

Példák a címlapi nyitó képernyő változatokról
Példák a fejléc színváltozatok kidolgozásáról

A bemutatott színváltozatok közül a negyedik, színátmenetes látványt választották, ez alapján folytatódott tovább a tervezés és készült el a teljes oldal design látványterve.

A látványtervek egyes elemeit modulárisan építettük fel, így ezek a későbbiekben bármikor cserélhetőek, aktualizálhatóak. 

A megamenü szerepe

Ahogy már említettem, a webáruház számára az jelentette az egyik legnagyobb kihívást, hogy a termékszortimentet különféle kategóriákba rendezzük, méghozzá mindenki számára érthető módon. A megamenü kialakítása megoldást nyújtott arra, hogy gyorsan és könnyedén átlátható legyen a rendkívül széles termékkör.

Példák a kategória lenyíló menük kialakítására

A főkategóriákat olyan alkategóriákra bontottuk szét, melyek még tovább szűkíthetőek, és arra törekedtünk, hogy ezek mind egyszerre jelenjenek meg a menüben való keresés során. Ezáltal bárki könnyedén megtalálhatja amiért a webshopba érkezett és nem vesztenek értékes vásárlókat amiatt, mert a látogatók nem tudják, melyik menüponton belül keressenek egy adott terméket.

Új design élesítése

A modernizált arculattal megoldást nyújtottunk a projekt elején megfogalmazott két fő problémára:

  • A megújult designnal könnyen átláthatóvá vált a webáruházban forgalmazott termékek listája.
  • A mai trendeknek megfelelő új külsővel azonnal megkülönböztethetővé vált a webshop a konkurens piaci szereplőktől.

Elért eredmények

Noha ennek a projektnek a végén, az energiaválság megjelenése miatt nem tudunk konverzióvönelő hatásról beszámolni, a visszajelzések alapján az új design teljes mértékben kiszolgálja mind az ügyfél, mind a látogatói igényeket. A vásárlók az oldal könnyebb áttekinthetősége miatt többféle, kisebb-nagyobb terméket is kosárba tesznek, ezáltal nőtt az átlagos kosárérték. Az elemzésekből kinyert adatokból továbbá az is látszik, hogy az előző évhez képest megduplázódott a webáruház bevétele.

Összegzés

A warnex.hu design projekt jól szemlélteti, hogy bizonyos esetekben szükséges lehet az alapértelmezett rendszer témáink továbbfejlesztése, hiszen egyes funkciókat és megjelenítéseket fejlesztői csapatunk csak egy egyedi design tervezés során tud kialakítani.

A kutatás alapú design tervezés lehetővé teszi, hogy akár egy teljesen egyedi drótváz alapján építsük fel a webáruház megjelenését, ezáltal számos speciális igényt meg tudunk valósítani.

Ha te is szeretnéd megújítani webshopod arculatát és közben még akár a konverziót is növelnéd, fordulj hozzánk bizalommal, fejlesztő csapatunk segít megvalósítani elképzeléseidet!

Tovább az egyedi design oldalára

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
egyedi webshop
Egyedi igények megvalósítása design téma módosításokkal (Shoprenteres példákon keresztül)

A Shoprenterben 11 olyan design téma közül választhatnak jelenleg az ügyfeleink, amelyek számos elemben ...Elolvasom

Close