Alkalmazások Webáruház indítás Webshop üzemeltetés

Csomagfeladás automatizáltan – Spórolj időt a logisztikai folyamatokon

4 perc olvasási idő

Egy webáruház üzemeltetése nem olyan egyszerű feladat, hiszen a trendek és vásárlói elvárások szinte hónapról-hónapra változnak. Ezekhez igazodva folyamatosan oda kell figyelnünk, hogy:

  • termékpalettánkat naprakészen tartsuk,
  • megfelelően árazzunk,
  • növeljük a SEO (Search Engine Optimization = keresőoptimalizálás) eredményességét,
  • a marketing költségeket a lehető legjobban próbáljuk elosztani a különböző csatornák között,
  • majd a folyamat végén az igényeinknek megfelelő logisztikai szolgáltatóra bízzuk portékánkat.

Az igényes és profi megjelenés az egyik legfontosabb, mert „először a szem eszik”, és a webáruházról kialakuló képet elsőként ez alapozza meg a leendő vásárlóidnál. A jó hír, hogy a Shoprenterrel ezek az alapok adottak, így a hasznos energiákat a tényleges értékesítésre tudjuk fordítani. És miért állnánk meg itt? Logisztikai szolgáltatónak is válasszuk azt, amelyik a legszélesebb szolgáltatási spektrummal rendelkezik. Hogy ez miért fontos? Lássuk:

Piaci tendenciák

Az elmúlt években az online kereskedelmi forgalom folyamatosan emelkedett, a feladott küldemények száma pedig megtöbbszöröződött, és a kosárértékek is egyre növekednek. A tendencia nem változik, több mint 200 ezer fővel növekedett az aktív, online vásárlók száma, így már több mint 3,7 millió magyar vásárol az interneten legalább évente egyszer. Ők közel 69 millió darab online rendelést adtak le egy év alatt, ami több mint 30%-os növekedést jelent az előző évekhez képest (forrás: GKID). Nem semmi!

A növekvő csomagforgalommal együtt a vásárlói igények is megváltoztak. Fontossá vált, hogy például jól feltüntetett ügyfélszolgálati elérhetőséggel rendelkezzen a webáruház, amely automatikusan bizalmat kelt a felhasználóban. Alapkövetelménnyé vált az is, hogy több fizetési lehetőségből – mint az online előre fizetési megoldások vagy az utánvételi opciók – választhasson a vásárló a pénztárnál.

A legmagasabb elvárások azonban a csomagkézbesítéssel szemben alakultak ki. Ezt érdemes szem előtt tartani, mert a kézbesítési lehetőségekkel, a kiszállítás minőségével azonnal a webáruházat azonosítják a vásárlók, így érdemes erre is fókuszálni.

Változó átvételi preferenciák

A vásárlók manapság már nem szeretnek sokáig várni a megrendelt árura. A megrendelésig ők már valószínűleg átmentek egy hosszabb döntési folyamaton, de ha az elhatározásuk megszületett, akkor a szemük előtt az lebeg, hogy a lehető leghamarabb hozzájussanak a vágyott dologhoz.

Teljesen alapvető elvárás lett, hogy a rendelést maximum két-három munkanapon belül kézhez kapja a vásárló, de már megjelent az igény az aznapi kézbesítésre is, és már nem csak az élelmiszerek kapcsán. Elképzeléseink szerint az elfogadott kézbesítési idő a jövőben még tovább redukálódik és a vásárlók zöme hamarosan már elvárja a napon belüli kiszállítás lehetőségét is – és ha ezt nem biztosítjuk, akkor elveszíthetjük őket.

Megváltozott ezen kívül a csomagkézbesítések elvárt módja is. A járványügyi helyzet miatt a vásárlók zöme a lehető legtöbb dolgot igyekezett otthonról elintézni, így a bevásárlási tevékenységek is az online világba terelődtek.

Míg régebben a megrendelők a házhoz szállítást választották, az elmúlt időszakban 21%-uk inkább átvételi pontokon, illetve csomagautomatáknál kívánja átvenni megrendelését (forrás: GKID). Ez a trend valószínűleg a jövőben is fennmarad, a fiatalabb generációk az online világhoz szokva egyre jobban keresik az emberi kontakt nélküli, diszkrétebb átvételi lehetőségeket.

Ezeket érzékelve a legnagyobb logisztikai szolgáltatók is mind azon dolgoznak, hogy minél több átvételi pontot létesítsenek csomagautomaták telepítésével és partnerponti szerződések megkötésével.

Maradj versenyben!

Érdemes tehát olyan logisztikai szolgáltatót választani, akivel a lehető legszélesebb vásárlói igényeket tudjuk kiszolgálni. Ha tehetjük, döntsünk olyan partner mellett, akinél országosan elérjük az ügyfeleket fix átvételi pontokkal, tudnak az ügyfelek a futárnál kártyával is fizetni, és utánvételi lehetőséget is biztosíthatunk nekik – mindezt úgy, hogy megfelelő informatikai támogatást is kapunk. 

A profitot nemcsak a változatos kézbesítési lehetőségek biztosításával növelhetjük, hanem a csomagok feladásához fűződő költségek csökkentésével is. Növekvő csomagmennyiséggel egyre több munkaórát fogunk a csomagolással és címzéssel tölteni, viszont ha olyan logisztikai szolgáltatót választunk, akinél van lehetőség ezen folyamatokat automatizálni API kapcsolattal és alkalmazással akkor máris egyszerűbb az élet, hiszen az így megspórolt időt más fontos teendőkre szánhatjuk.

Segít az MPL!

Magyarország egyik legnagyobb logisztikai szolgáltatója, az MPL a fenti kritériumok mindegyikének eleget tesz, így kiváló választás lehet számodra. Az MPL és a Shoprenter évek óta együttműködik, hogy a Shoprenteres webáruházak üzemeltetésében és a csomagok feladásában is a kereskedők segítségére legyen. Mindemellett Shoprenteres webáruházak részére egy különleges díjcsomagot is biztosít, amivel a listaáraknál legalább 15%-kal alacsonyabb díjakon adhatók fel a csomagok.

Az MPL  folyamatosan fejleszti logisztikai hálózatát. Az elkövetkezendő időszakban például újabb 20 logisztikai depót indít országszerte, hogy a Shoprenteres webáruházaknak minél gyorsabb és biztonságosabb kézbesítést nyújtson. Az MPL a feladott csomagok több mint 90%-át már másnap kézbesíti országszerte anélkül, hogy külön fizetni kellene az időgaranciás szolgáltatásért, valamint a Budapestről Budapestre címzett csomagok esetén már biztosítja az aznapi kézbesítés lehetőségét is, amivel vevők már a megrendelés napján hozzájuthatnak csomagjukhoz!

Az alternatív kézbesítési megoldások szempontjából is jó választás, hiszen több mint 3000 belföldi átvételi ponttal rendelkezik, amit ebben az évben további 400 darab csomagautomatával tervez bővíteni.

A Shoprenter alkalmazásai között megtalálható MPL alkalmazás néven az MPL API is, amely lehetővé teszi, hogy a küldeményeket a webáruházból adhassuk fel, külső címiratkitöltő használata nélkül. Egyszerű címzés, feladás, címirat nyomtatás, nyomkövetés és küldeménykezelés egy helyen, ami időt és pénzt spórol!

A szerzőről:

Major László MPL
Major László
Módszertan Támogatási Munkatárs – Magyar Posta
László a Magyar Posta Vállalati Értékesítési Igazgatóságának módszertan támogatási munkatársa, ebben az évben végzett a Budapesti Gazdasági Egyetemen. Korábban már több webáruházat is elindított, illetve szakdolgozatát is az online kereskedelemhez kapcsolódó témában írta.
 

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
fejlesztések a shoprenternél
Új fejlesztések és változások a Shoprenternél (2022 Q2)

A Shoprenternél folyamatosan azon dolgozunk, hogy egy olyan webáruház rendszert biztosítsunk, amely a lehető ...Elolvasom

Close