Csomagajánlat: kompromisszum vagy lehetőség?

Csomagajánlat: kompromisszum vagy lehetőség?

Bizonyára mindenki emlékszik még azokra az időkre, amikor berobbant Magyarországon a telekommunikációs cégek piaca. Új piaci szereplők jelentek meg, a régi szolgáltatók pedig átalakultak és új néven kezdtek el működni.

A piac óriási átalakuláson ment keresztül, amelyben bárki megszerezhette a piacvezető pozíciót egy jó ajánlatnak köszönhetően, azonban mégsem került ki egyértelmű győztes a versenyből.

Miért történhetett mindez? Azért, mert nem volt egyértelmű győztes ajánlat.

Hozzá kell tenni, hogy minden szolgáltató hasonló ajánlatokkal dolgozott, a különbség csupán minimális volt. A piac sokáig így működött, egészen addig, amíg meg nem jelentek a személyre szabott ajánlatok.

A piaci szereplők már a kezdetektől egy kiélezett versenyhelyzetben vannak, amelynek köszönhetően minden fontos változásra rettentő gyorsan tudnak reagálni. Többek között ez az oka, hogy a személyre szabott csomagajánlatok már nem biztosítottak egyértelmű piacvezető pozíciót, hanem elvárássá váltak az ügyfelek szemében.

Gondoljunk csak bele, hogy mi történt volna, ha csupán az egyik szolgáltatónál működnek a csomagajánlatok!

A kérdés ezt követően már csak az: vajon az Ön piacán már jelen vannak a csomagajánlatok vagy éppen Ön lesz az, aki bevezeti és ezzel kerül óriási lépéselőnybe?

A csomagajánlatokról

A csomagajánlatokra kétféleképpen tekinthetünk: így vagy úgy. 🙂

Tekinthetünk rá egy régi, termelői piacos technikaként, amely tipikus esete annak, hogy a több nem feltétlenül jelenti azt, hogy jobb is. Bizonyára mindenkiben élénken él a kép, amikor a kofa már saját ajánlatát licitálja alul csak azért, hogy elvigyék a termékét.

De tekinthetünk rá úgy is, mint egy speciális, perszonalizált ajánlat, amely csupán egy szűk rétegnek szól, de mindkét fél érdekét szolgálja.

A vásárlók érdekei mellett szól, hogy:

  • a vásárlás egy új, praktikus módját próbálhatják ki,
  • pénzt és meglepően sok időt spórolnak vele,
  • és megóvják magukat a termékek összehasonlítgatása okozta fejtöréstől.

A kereskedő érdekei mellett szól, hogy:

  • felpörgethetik az eladásokat,
  • egy egyedi, versenyképes árat szabhatnak a termékeknek,
  • költséghatékonyabbá tehetik az értékesítést,
  • spórolhatnak az adminisztrációval töltött időn és szállítási költségeken.

Természetesen a rengeteg előny mellett van némi hátránya is, ha csomagajánlatokat alkalmazunk:

  • nem minden esetben van szüksége a vásárlónak a csomagban lévő összes termékre,
  • a csomagajánlat árazása során nem könnyű megtalálni az egyensúlyt, hogy az mindkét fél érdekeit egyaránt tükrözze (ár/érték arány),
  • fel kell készülni a háttérben az ajánlatok adminisztrációjára is.

A felsorolt nehézségek nagy része némi idő és energia ráfordításával könnyen kiküszöbölhető, úgyhogy nincs is különösebb okunk, ami visszatarthat attól, hogy a saját webáruházunkban is alkalmazzuk a csomagajánlatokat és kiaknázzuk a bennük lévő lehetőséget.

A következőkben konkrét tippeket adunk a csomagajánlatok létrehozásához, továbbá a ShopRenter csomagajánlatok funkcióit is bemutatjuk.

Hogyan alakítsuk ki a csomagajánlatainkat?

Csomagajánlat - Termékek - ShopRenter

A csomagajánlat létrehozása során a két legnehezebb dolog a következő:

  • megtalálni az ajánlat termékeit,
  • kialakítani a csomagajánlat árát.

A termékek összeválogatása során a legfontosabb, hogy ismerjük célközönségünket. Utána kell járnunk, hogy a vásárlóink mely termékekre tekintenek kiegészítő termékként, melyeket párosítják a rendelések során és azt, hogy mely kategóriákat böngészték még a vásárlások előtt.

Ismernünk kell a célközönségünk érdeklődését, hogy egy működőképes csomagot tudjunk összerakni számukra.

Ne essünk abba a hibába, hogy csupán összeválogatjuk a legnépszerűbb termékeket, mert akkor nem lesz ideális az ajánlat kereskedelmi szempontból.

Ha egyértelművé vált, hogy melyek az érintett termékkategóriák, akkor válaszoljuk meg magunknak a következő kérdéseket:

  1. Mely termékeket vásárolják tőlünk rendszeresen?
  2. Átlagosan mennyit költenek a webáruházunkban a vásárlóink?
  3. Melyek a motivátor-termékek, amelyek ösztönözhetik a vásárlókat a további költésre?
  4. Melyek azok a termékek, amelyek együttese extra értékként szolgálhat?
  5. Melyek azok a termékek, amelyeknek az árazása lehetővé teszi a kedvezményes ajánlatot?

Mindezeknek a válaszoknak a birtokában már egy lépéssel közelebb kerültünk ahhoz, hogy mely termékek azok, amelyek alkalmasak arra, hogy összeállítsuk belőlük az első csomagunkat.

Csomagajánlat - Árazás - ShopRenter

Nem feltétlenül kell óriási árkedvezményekkel kialakítanunk a csomagajánlatainkat.

Ne feledjük, az ajánlatnak az elsődleges szerepe az, hogy mindkét fél érdekét szolgálja. A vásárlóét azzal, hogy praktikus és kedvezőbb konstrukcióban vásárolhassa meg a termékeket, a kereskedőét azzal, hogy növeli a kosárértéket és a rendelésenkénti profitot.

Az árazás során vegyük figyelembe, hogy:

  • Mennyi lenne külön-külön a termékek profittartalma?
  • Mennyivel változik a szállítási költség, ha egyenként rendelik meg a termékeket?
  • Mennyibe kerül a termékek csomagolási költsége?
  • Hogyan érinti ez a számlázást?

Ha mindezzel megvagyunk, akkor nincs más hátra, mint létrehozni a csomagajánlatunkat és kipróbálni az új terméket a webáruházunkban.

Csomagajánlat a ShopRenterben

A ShopRenter Gold csomagban az ügyfeleknek lehetőségük van egyedi csomagok létrehozására, ezzel lehetőséget adva a termékek együttes megvásárlására, akár kedvezményes áron.

A csomagajánlat beállításához az adminisztrációs felületen belül a Marketing> Csomagajánlat menüpontra kell navigálnunk.

csomagajanlat-beallitas-1

Az Általános fülön állítsuk a státuszt EngedélyezettreEzt követően a Csomagok fülön hozzunk létre Új csomagot.

Válasszuk ki a kategóriát, a termékeket, állítsuk be azok kedvezményes árát, majd Engedélyezett státusszal mentsük el a csomagot. Miután a termékoldal szerkesztőben hozzáadtuk a csomagajánlatot a megjelenítendő modulokhoz, akkor egy mentést követően már elérhetővé is válik a webáruházunkban a termék.

csomagajanlat-beallitas-2

A csomagajánlat további beállításairól még többet olvashat ide kattintva.

Új csomagajánlat fejlesztések

A ShopRenternél igyekszünk minden visszajelzést figyelembe venni és minden olyan fejlesztési igényt megvalósítani, amely hozzájárulhat az ügyfeleink webáruházainak sikerességéhez.

csomagajanlat-shoprenter-colo

Az elmúlt hónapokban éppen ezért a csomagajánlat funkciónkat fejlesztettük, amelyek a következők voltak:

  1. Limitek eltörlése: Eltöröltük a csomagajánlatokra vonatkozó korlátozásokat, így az összeállított csomagokban lévő lehetőségek megtöbbszöröződtek.
  2. Vizuális kiemelés: A kosár oldalon vizuálisan kiemelésre kerülnek a csomagajánlatok. Ennek köszönhetően a vásárló számára egyértelművé válik, hogy kedvezményes ajánlattal él, amely tovább ösztönzi a vásárlás befejezésére.
  3. Raktáron nem lévő termékek szerepeltetése: Olyan termékekből is összeállíthatjuk a csomagunkat, amelyek nincsenek készleten. Ezzel még szabadabbá válik a csomagajánlat összeállítása, amelyekkel speciális igényeket is ki tudnak szolgálni. A Beállítások> Megjelenés> Megjelenítési beállítások> Csak a raktáron lévő termékek listázása résznél állítsuk “Nem” állapotra az opciót, hogy élvezhessük a beállítás által nyújtott előnyöket.
  4. Időzíthető csomagajánlatok: Beállíthatjuk a csomagajánlataink érvényességi idejének kezdetét és végét, amellyel automatizálhatjuk az ajánlatainkat. Ezzel megpsórolhatjuk az ajánlatok manuális beállításával járó adminisztrációs feladatokat.
  5. Egyedi elnevezés: Minden csomagajánlatnak saját, egyedi nevet adhatunk, amellyel még vonzóbbá tehetjük azokat.

Próbálja ki még ma a ShopRenter csomagajánlat funkcióit és adjon egy új löketet a webáruházának!