Esettanulmány Hónap Webáruháza

2019. Január Hónap Webáruháza: BubbleBook.hu

3 perc olvasási idő 2019. Január Hónap Webáruháza: BubbleBook.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3300 webáruházból kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely a megszokottól eltérő üzleti modellre épül. A webshop nemes küldetésével, egyedi megjelenésével és az általa nyújtott egyedi élménnyel lopta be magát nemcsak a vásárlói, de a mi szívünkbe is.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a januári győztesnek, a BubbleBook.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A debreceni székhelyű BubbleBook webáruház 2018. márciusában indult ShopRenter Gold csomagban.

„A webáruházunk fő profilja az általunk összeállított könyves meglepetés csomagok értékesítése. Több termék kategóriából is választhatnak az érdeklődők, eszerint kétféle havi könyves csomag, és könyvet nem tartalmazó, inkább rajongói, kéthavonta megjelenő csomag megszerzésére biztosítunk lehetőséget. A könyv műfaji sajátossága kategóriánként változik, így mindenki megtalálhatja az általa kedvelt zsánert.”  – mondta el Kelecsényi Klarissza, alapítótag.

Mennyien dolgoznak jelenleg a webáruház üzemeltetésével?

Jelenleg egy fő foglalkozik a webáruház üzemeltetésével, viszont összesen három fő dolgozik a BubbleBook-nál.

Indulás és termékbeszerzés

Hogyan döntöttétek el, hogy mit fogtok értékesíteni?

Csapatunk nagyon sokszínű, egy valami azonban közös bennünk: imádjuk az izgalmas olvasmányokat, a letehetetlen könyveket.

A BubbleBook megalapításával és az egész kezdeményezéssel célunk az olvasás népszerűsítése és az önmagunkra fordított minőségi idő előtérbe helyezése volt.

Minden tervezgetés már jóval a megnyitás előtt körvonalazódott, tisztult előttünk, folyamatosan építettük azt a képet, amit a BubbleBook képvisel.

Mindenképpen olyan vállalkozást akartunk elindítani, amelyben megélhetjük kreativitásunkat és hódolhatunk a szenvedélyünknek is, így ötvöztük az olvasás és a könyvek iránti szeretetünket a külföldön már nagyon is népszerű „subscription boxok” világával.  

Honnan szerzitek be a termékeiteket?

A csomagokba kerülő könyveket a magyar kiadókkal együttműködve, illetve a könyv mellett helyet kapó további termékeket külföldi és hazai nagykereskedelemből szerezzük be, és nem ritka, hogy hazai kézműveseket is bevonunk egy-egy termék készítésébe.

Illetve, amennyiben lehetőségünk nyílik rá, hazai és külföldi szerzőkkel közösen alkotjuk meg a csomagok egyes elemeit.

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szereztétek meg az első vevőket?

A webshop indulásakor egy landoló oldallal kezdtünk, mellyel már a kezdetekben megindult a nagyfokú érdeklődés a termékeink és a weboldal irányába.

Nagyon sokat segített nekünk, hogy könyves bloggerek is megosztották tartalmainkat, így már a kezdetekben sok érdeklődő emberhez eljutottunk.

Az első csomagunk értékesítésekor tudatosodott bennünk, hogy lelkes vásárlóközönségre találtak gondolataink, és nem lehetünk eléggé hálásak irányukba, hiszen a kezdetek óta velünk vannak és támogatnak minket.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

Célunk, hogy olyan szerethető terméket hozzunk létre, amely elégedett visszatérő vásárlókat eredményez, így szívesen ajánlják termékeinket másoknak is.

Ezért a social media és a Google Ads mellett a vásárlói ajánlásokat tartjuk a legeredményesebb csatornák egyikének.

Használt eszközök, rendelés teljesítés

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használtok a webáruház üzemeltetéshez?

Az ügyfeleinknek minél játékosabban próbáltuk bemutatni a webshopunkat a kezdetekor, (például szerencsekerék megpörgetésével azonnali kedvezményben részesülés), amelyben nagy segítségünkre volt az OptiMonk szolgáltatása.

Emellett természetesen használunk Google Analytics-et, és Adverts alkalmazást, továbbá elengedhetetlen szerepet tölt be oldalunkon a Számlázz.hu, Barion, HotJar, MailChimp, és természetesen a két nagy social media felület, az Instagram és a Facebook.

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?

A webshop adminisztrációs felületén kezeljük a rendeléseket. Ez azt jelenti, hogy amit csak lehet, automatizálunk, így bizonyos fizetési módoknál automatizált a rendelési folyamat.

A szállítást egyelőre manuálisan adminisztráljuk, melyet a Fürgefutár.hu Kft. segítségével teszünk.

A webáruházban elérhető szállítási módok:

  • Házhozszállítás GLS futárszolgálattal
  • GLS csomagpont

A webáruházban elérhető fizetési módok:

  • Banki átutalás
  • Barion online bankkártyás fizetés.

Jó tanácsok induló webáruházaknak

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

Legfőképpen azt tanácsolnánk, hogy a kezdeti nehézségek ellenére ne adják fel terveiket, főleg, ha egy álmuk megvalósítása a cél. Kitartás és nagy odaadás kell a vállalkozás iránt, hiszen lesznek mélypontok, de sosem szabad feladni.

Legyenek megfontoltak, fontos, hogy készítsenek egy tervet, és mindig elérhető célokat tűzzenek maguk elé, melyek megvalósításával újabb célok kerülhetnek számításba.

Kezdőként fontos, hogy folyamatosan képezzük magunkat, és bátran kérjük ki barátaink, kollégáink véleményét.

Van-e olyan a dolog a webáruházatokkal kapcsolatban, amit most már másképp csinálnátok, de korábban még jónak gondoltátok? Ha igen, mi az?

Természetesen több ilyen is van, de úgy gondoljuk, ez így van rendjén, hiszen tapasztalatok nélkül kezdtünk bele a webáruház működtetésébe.

Igyekszünk minél több hasznos ismeretet elsajátítani és alkalmazni is. Kezdetben például stock fotókat használtunk a tartalmaink megosztásakor, azóta inkább már a személyes tartalom, saját képek hívei vagyunk.

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a BubbleBook.hu a Hónap Webáruháza címet.

Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Lyamar.hu esettanulmány
Hogyan növelte 17-szeresére bevételeit a Lyamar.hu webáruház a SEO segítségével

Sokan álmodoznak arról, hogy önmaguk főnökeként otthonról építenek majd fel egy sikeres vállalkozást, így ...Elolvasom

Close