Trendek Újdonság

Amit az online piacterekről tudnod kell + ÚJDONSÁG

4 perc olvasási idő Online piacterek

Mi az az online piactér?
Melyek az online piacterek előnyei?
Milyen újdonságról van szó?

Egyre gyakrabban hallhatjuk az online piactér kifejezést mióta a legtöbb vállalkozás a virtuális térbe költözött. Ám az igazság az, hogy az online piacterek nem kifejezetten az elmúlt 1 év szüleményei, hiszen eddig is léteztek, sőt, biztosan Te is használtad már ezeket, csak szimplán nem tudtad, hogy hivatalosan így nevezik őket.

Ebben a cikkünkben be szeretnénk Neked részletesebben is mutatni ezeket az online megoldásokat, és előnyeiket, valamint egy újdonsággal is szeretnénk szolgálni számodra, amivel a Shoprenter és a Rapid Search csapata készült a színfalak mögött az elmúlt időszakban.

Mi az az online piactér?

Használtad már az Árukeresőt, eMag-ot, vagy az Árgépet, amikor valamilyen terméket szerettél volna vásárolni, és össze szeretted volna hasonlítani a különböző szolgáltatók ajánlatait?

Szinte biztosak vagyunk benne, hogy a válaszod igen, hiszen hazánkban ezek a legismertebb árösszehasonlító felületek, amit az online vásárlók előszeretettel használnak.

Ha már kipróbáltad ezeket az oldalakat, akkor nem fog meglepetés érni, amikor megismerkedsz az online piactér kifejezés magyarázatával.

Az online piactér ugyanis egy olyan weboldal, ahol az érdeklődők gyorsan és egyszerűen megtalálhatják, és egymáshoz viszonyíthatják a különböző szolgáltatók ugyanazon termékre adott ajánlatait, vagy más alternatívákat fedezhetnek fel helyettük.

Miközben ezeken a virtuális piacokon böngészünk, ugyanazzal a metódussal találkozhatunk, mint a már megszokott, fizikális piacokon, amikor a többi érdeklődő között elvegyülve keressük a számunkra legmegfelelőbb ár-érték arányú terméket.

A legnagyobb eltérés a két megoldás között az, hogy online jellegéből kifolyólag nem kell elhagynunk otthonunkat ahhoz, hogy nyélbe üssünk egy jó ajánlatot.

A másik legszembetűnőbb különbség pedig az alkudozás lehetőségének hiánya, amit sokan már szinte művészi szintre fejlesztettek piaci vásárlásaik során, de reméljük, hogy ez nem tántorít el senkit sem attól, hogy online vásároljon. 🙂

Melyek az online piacterek előnyei?

Tekintsük át ezen felületek előnyeit, amiért oly sok kereskedő preferálja őket, és amiért Neked is érdemes lehet az üzleti és marketing stratégiádba ültetned ezeket.

  1. Extra megjelenési lehetőséget biztosítanak az e-kereskedőknek saját webáruházuk és közösségi felületeik mellett, ahol a potenciális vásárlóik megtalálhatják termékeiket.
  2. Megbízható oldalak, amiket az emberek már rutinosan alkalmaznak online vásárlásaik során.
  3. Támogatják a kereskedőket a digitális átállásban.
  4. A jelenlegi, koronavírus miatti korlátozások ellenére is lehetővé teszik a bevételszerzési lehetőséget.
  5. Hozzájárulnak a márkaismertség növeléséhez, hiszen minél többször, és minél több forrásból találkozik egy márkanévvel az érdeklődő, annál nagyobb eséllyel fog a jövőben is emlékezni rá.
  6. Kiváló marketing csatorna, hiszen a több csatornás (omnichannel) marketing értelmében a lehető legtöbb releváns forrásból kell a weboldalunkra terelni az érdeklődőket.
  7. Lehetőséget adnak a kisebb webáruházaknak, vagy induló webshopoknak is ahhoz, hogy népszerűsítsék termékeiket nagy hirdetési költség nélkül.
  8. Támogatják a magyar termékeket áruló kereskedőket is azáltal, hogy külön kategóriában jeleníthetik meg hazai készítésű áruikat, így azok a vásárlók is biztosan rájuk találnak, akik kifejezetten magyar termékeket szeretnének vásárolni.

Egyik előző cikkünkben pedig 10 érvet sorakoztattunk fel amellett, hogy vásárlói szemszögből miért érdemes magyar webáruházakból vásárolnunk külföldi weboldalak helyett. Ha ezeknek az előnyei is érdekelnek, akkor olvasd el ezt a cikkünket.

Most, hogy már minden fontos részletet ismerünk az online piacterekről és előnyeikről, ideje rátérnünk arra szuper újdonságra, amit a cikk elején említettünk!

Milyen újdonságról van szó? – Hazait a Házhoz

2020 márciusában indítottuk el kéz a kézben a Rapid Search csapatával az akkor még Hazait a Házhoz néven futó online felületet, ami a koronavírus járvány miatt nehéz helyzetbe került, magyar online kereskedők támogatását tűzte ki célul.

Rengeteg visszajelzést kaptunk a piactérrel kapcsolatban Tőletek, amik leginkább a non-profit kezdeményezés elnevezésére, és a platformon elérhető funkciókra irányultak.

Hallgattunk a véleményetekre, így az elmúlt időszakban azon dolgoztunk, hogy megreformáljuk az oldalt úgy, hogy az a lehető legjobban megfeleljen a felé támasztott elvárásoknak, és az általunk kitűzött célnak is.

Ezek tükrében büszkén jelentjük, hogy az alábbi változtatásokat eszközöltük a kezdeményezéssel kapcsolatban:

  • Megújult a mozgalom neve, mától Hazaitól a Házhoz néven találkozhattok vele, amely sokkal pontosabban leírja a felület célját és funkcióját.
  • Kibővítettük az oldalon található funkciókat, így már a főoldali keresőnél, és a termék szűrőnél is kiválaszthatjátok ha kizárólag olyan webáruházból szeretnétek vásárolni, ami többségében hazai termékeket értékesít.
  • Egyedi badge-eket is készítettünk, amit minden regisztrált partnerünk el tud helyezni weboldalán, ezzel jelezve vásárlóiknak, hogy már ők is csatlakoztak ehhez a kezdeményezéshez. A hitelesítési funkcióikat is betöltő badge nemcsak vizuálisan dobja fel a webáruházak fejlécét, de a bizalmi faktort is növeli, amely még jobb konverziós arányt eredményezhet.

Örömmel tölt el minket, hogy a cikk írásának idejében, már több mint 500 hazai webáruház csatlakozott a kezdeményezéshez, ezáltal a platform felhasználói már több mint 2.000.000 termék között válogathatnak.

Természetesen csapatunk tovább dolgozik a mozgalom fejlesztésén, és a regisztrált webáruházak számának növelésén, hiszen a célunk az, hogy minél több magyar e-kereskedőnek segíthessünk azáltal, hogy összekötjük őket potenciális vásárlóikkal.

Felkeltette az érdeklődésed ez a lehetőség?

Csatlakozz ingyen a Hazaitól a Házhoz kezdeményezéshez, és listázd ki termékeidet egy új csatornán is, ahol garantáltan olyan érdeklődők böngésznek, akiknek számít a magyar kereskedők és gyártók támogatása.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Online marketing trendek 2021
Online marketing trendek 2021

2020 sokunkat megtanított arra, hogy online marketingre igenis szükségünk van. Rengetegen csak húzták-halasztották a ...Elolvasom

Close