Alkalmazások

Adj el többet élő chattel, chatbotokkal és a ChatGPT-vel

5 perc olvasási idő smartsupp chat gpt

Az élő chat egy olyan marketing eszköz, amely támogatja a hatékony kommunikációt és az értékesítést. A chatbot megkönnyíti az ismétlődő kérdések kezelését anélkül, hogy vásárlónak valós személlyel kellene kapcsolatba lépnie. A Smartsupp segítségével és ChatGPT  kombinálásával időt és plusz költséget takaríthatsz meg, miközben növelheted a konverziók számát és webshopod eladásait.

Növeld eladásaidat

Az élő chat a webáruházadban lévő látogatókkal való kommunikáció gyors és interaktív módja, amely nagymértékben javítja az ügyfélélményt, és kulcsfontosságú tényező lehet az ügyfelek megszerzésében és megtartásában. Használatával a látogatónak segíthetünk eligazodni a weboldalunkon és gyorsan meg tudjuk válaszolni felmerülő kérdéseit, megoldást nyújthatunk problémáira. Ezzel a módszerrel könnyen elkerülhető, hogy látogatónk az információhiány okozta frusztráció miatt elhagyja az oldalunkat.

Ezt támasztja alá a Forrester felmérése is miszerint a vásárlók 68%-a inkább a jobb kommunikációval és ügyfélszolgálattal rendelkező üzletet választja. Ezért kiemelten fontos, hogy minden olyan rendelkezésre álló eszközt használj webáruházadban, amely javíthatja az ügyfélélményt, így akár versenyelőnyre is szert tehetsz. A chat üzenetekre való mielőbbi válaszadás növelheti az új rendelések esélyét és professzionális benyomást kelthet az ügyfelekben.

A Chatbot a nap 24 órájában, a hét minden napján válaszol helyetted

A chatbot automatikusan és szinte azonnal megválaszolja az ismétlődő kérdéseket, valamint segít az ügyfeleknek a termékválasztásban. Ehhez nincs más dolgod, mint feltölteni a kérdéseket a chatbot rendszerébe. Minél több kérdést válaszolsz meg, annál több időd marad az ügyfelekkel folytatott fontosabb beszélgetésekre és a webáruházad fejlesztésére, nem beszélve arról, hogy humán erőforrást is megtakaríthatsz.

Egyszerűen fogalmazva a chatbot, amolyan recepciós a webáruházadban, akinek feladata fogadni a látogatókat. Azonnal felkínálja a lehetőséget a probléma felkutatásában és megoldásában vagy segít megtalálni a megfelelő terméket, szükség esetén pedig a látogatót az ügyfélszolgálatra tereli. Így csökkentheted  webáruházadban a lemorzsolódók számát.

Élő Chat – Smartsupp

A Smartsuppban minden megtalálható egy helyen: automatikus üzenetek, beszélgetésekhez kapcsolódó videofelvételek, chatbotok, részletes statisztikák és az API. Ráadásul könnyedén telepítheted, hiszen integrálva van a Shoprenterrel is, így mindössze két perc alatt üzembe helyezheted a webáruházadban.

Az élő csevegésnek köszönhetően minden ügyféllel folytatott interakció értéket teremt. A minőségi ügyfélszolgálat bevezetése a webáruházadban, és az azt követő kommunikáció az ügyféllel, jelentős mértékben hozzájárul az eladások növekedéséhez.

A Smartsupp főbb jellemzői és előnyei:

  • Automatikus üzenetekproaktívan, a megfelelő pillanatban érheted el webhelyed ügyfeleit. Hozz létre személyre szabott automatizált üzeneteket, és kínálj segítséget a potenciális ügyfeleknek, amikor a legnagyobb szükségük van rá.
  • Videófelvételek összekapcsolása beszélgetésekkel – összekapcsolhatod a látogatói tevékenységekről készült videófelvételeket, így ezeket az adatokat felhasználhatod a vásárlóid preferenciáinak megértésére és a jövőbeli igényeik előrejelzéséhez.
  • Chatbot – Használj chatbotot az ügyfelek kérdéseinek szűréséhez. Így időt és pénzt takaríthatsz meg az automatizálással. A chatbot könnyedén válaszol az egyszerű vagy ismétlődő kérdésekre, és segít a potenciális vásárlóknak a legmegfelelőbb termék kiválasztásában.
  • Integráció a Facebook és a Google Analytics szolgáltatással – kapcsold össze a Smartsuppot a Facebook Messengerrel az integráció révén, és tárold az összes üzenetet egy helyen. A Google Analytics szolgáltatásban pedig különleges statisztikákat találsz, amelyek segítségével könnyedén mérheted a Smartsupp konverziós arányára gyakorolt hatását.
  • Részletes statisztikák – értékeld ki szolgáltatásaid minőségét. Kövesd nyomon az ügyfél-elégedettségi értékeléseket, vagy tájékozódj arról, hogy mikor küldenek neked a legtöbben chat-üzenetet, milyen gyorsan reagálnak a munkatársaid, és más hasznos információkat is megtudhatsz.

Gondolkodsz az élő chat és az automatizálás bevezetésén a webshopodban? Akkor használd ki az integrációnk gyors és egyszerű telepítésének előnyeit.

Miután létrehozol egy fiókot, 14 napos próbaidőszak áll rendelkezésedre, hogy kipróbáld a Smartsupp összes funkcióját.

Így hozd létre a chatbotot 10 perc alatt a ChatGPT segítségével

 
A ChatGPT egy remek segítőtárs, ha megtanulod, hogyan kell vele hatékonyan dolgozni. Segít abban, hogy könnyedén létrehozz egy olyan chatbotot, amely tökéletesen illeszkedik webhelyed igényeihez. Mindezt könnyedén és időt sprólolva!

Határozd meg, mi a célod!

  1. Mielőtt elkezdenél létrehozni egy chatbotot, határozz meg egy konkrét célt, mire fogod használni, és mit vársz el tőle.

    Szeretnéd növelni a rendelések számát?
    Időt szeretnél megtakarítani az ügyfélszolgálati munkatársaknak? Árajánlatokat gyűjteni?
  2. Nyugodtan kombinálhatsz több célt is, azonban a ChatGPT számára mindig kulcsfontosságú az egyértelmű bevitel, hogy minőségi válaszokat generáljon a számodra.
  3. Ha már van egy cél, érdemes végignézni az ügyfelek korábbi chat-beszélgetéseit vagy e-mailjeit, átgondolni, hogy miről beszéltél a vásárlókkal telefonon vagy az üzletben, és pontokban leírni, hogy milyen témákról van szó leggyakrabban.
  4. Ezen információk alapján hozz létre egy gondolattérképet, amelynek köszönhetően világos képet kapsz arról, mit kell tudni a chatbotodnak.

De mi van, ha a fentiekre nincs időd?

Itt hívhatod segítségégül a mesterséges intelligenciát.

A GYIK bot manuális építése helyett használd a ChatGPT-t, amely másodpercek alatt képes chatbotot létrehozni és ha ellátod a webshopoddal kapcsolatos információkkal is, akkor pillanatok alatt létrehoz neked egy, a webáruházadra szabott chatbotot.

Lássuk, hogyan kell csinálni!

Prompt a Chatbot létrehozásához


Először tisztázzuk, mit jelent a Prompt?

A “prompt” egy rövid kiindulási szöveg vagy utasítás, amit a ChatGPT-nek adunk a felhasználói inputként. Ez segít irányítani a modellt, hogy megfelelő válaszokat generáljon a specifikus témára vagy kérdésre. A prompt határozza meg, hogy milyen tartalmi kontextusban végezze a modell a szöveggenerálást.

Létrehoztunk egy speciális PROMPT-ot, amelyet csak be kell írnod a ChatGPT-be. Használd ezt a saját chatbotod alapjának.

A Prompt-ot kissé módosítani kell, hogy megfeleljen webáruházad tulajdonságainak. Nincs más dolgod, mint kiegészíteni a megfelelő információkkal.

PROMPT:

Szakértő a chatbotok létrehozásában.

Tervezz egy egyszerű GYIK Chatbotot egy [kávét és kávéfőzőt] árusító webáruháznak a következő leírással:

kavetarsasag.hu  – Minden a tökéletes kávé elkészítéséhez

Webáruház vagyunk, ahol mindent megtalálsz, amire szükséged van a tökéletes kávé elkészítéséhez.

Nemcsak friss kávét árulunk, hanem megtanítjuk, hogyan kell tárolni és hogyan készítsd el megfelelően.

Kínálatunkban minőségi barista berendezéseket, kávéfőzőket, kávédarálókat, tanfolyamokat és egyéb tartozékokat találsz.

A chatbot felépítése a következő:

  • A látogató megszólítása, hogy rávegye őket, hogy kattintsanak a chatbotra vagy csevegést kezdeményezzenek. Maximum 200 karakter hosszúságú.
  • 5 kattintható rövid kérdés, legfeljebb 20 karakter hosszúsággal.
  • A chatbot minden kérdésre legfeljebb 200 karakteres választ küldjön.

Legyen laza, használj hangulatjeleket.
Tartalmazzon általános kérdéseket is, például szállítás és fizetés, panaszok.

Hogyan szabhatod testre a promptot a webáruházad igényeinek megfelelően

1.Kezdetnek érdemes konkrét szerepet adni a ChatGPT-nek. Ebben az esetben azt szeretnénk, hogy a ChatGPT chatbot-szakértőként működjön. Itt nem kell semmit megváltoztatni.

“Szakértő a chatbotok létrehozásában.”

2. A második mondatban megadtuk, hogy mi legyen a végső termék: GYIK bot. Utána pedig add meg webáruházad leírását, specifikációit, célcsoportját. (Esetünkben egy kávét és kávégépeket árusító webshopról van szó.)

Tervezz egy egyszerű GYIK Chatbotot egy [kávét és kávéfőzőt] árusító webáruháznak a következő leírással:

3. Az alábbiakban a webáruház leírása található. Minél több információt adsz meg, annál pontosabb eredményt kaphatsz.

kavetarsasag.hu – Minden a tökéletes kávé elkészítéséhez 

Webáruház vagyunk, ahol mindent megtalálsz, amire szükséged van a tökéletes kávé elkészítéséhez. Nem csak friss kávét árulunk, hanem megtanítjuk, hogyan kell tárolni és hogyan készítsd el megfelelően. Kínálatunkban minőségi barista berendezéseket, kávéfőzőket, kávédarálókat, tanfolyamokat és egyéb tartozékokat találsz.

4. Ebben a részben fejlesztjük tovább a chatbot szerkezetét, hogy tökéletesen illeszkedjen a Smartsupp chatbotjaihoz. Tűzz ki egy konkrét célt, például a látogató elérése, a chatbotra való átkattintás, a chat indítása vagy akár a látogató vásárlásra ösztönzése.

A chatbot felépítése a következő:

A látogató megszólítása, hogy rávegye őket, hogy kattintsanak a chatbotra vagy csevegést kezdeményezzenek. Maximum 200 karakter hosszúságú.
5 kattintható rövid kérdés, legfeljebb 20 karakter hosszúsággal.
A chatbot minden kérdésre legfeljebb 200 karakteres választ küldjön.

5. Végül csak a kommunikációs stílust kell beállítanod a márkádnak megfelelően, ahol olyan információkat is megadhatsz, mint például, hogy használjunk-e hangulatjeleket, legyen formális vagy inkább informális stílus.

Legyen laza, használj hangulatjeleket.

6. Az utolsó rész már nem kötelező. Ha szeretnéd, megadhatod a ChatGPT-nek, hogy általános kérdésekre és válaszokra adjon információt a szállítással , reklamációkkal stb. kapcsolatban.

Tartalmazzon általános kérdéseket is, például szállítás és fizetés, panaszok.

Egy utolsó fontos tanács

Néha előfordulhat, hogy a ChatGPT bizonyos mértékig úgymond kitalálja a dolgokat, mivel jelenlegi modellje 2021-ig terjedő adatokkal készül.
Ezért, ha tényszerű szövegeket generál, mindig ellenőrizni kell azok helyességét és esetleg módosítani kell úgy, hogy megfeleljen a valóságnak.

Nos, ezúttal ennyi. Örülünk, ha ez a cikk értékes segítség lesz a chatbot létrehozásában, miközben időt takarít meg neked.

A szerzőről:

Danil Lebedev - SMARTSUPP
Danil Lebedev
Partnerkapcsolat és Ügyfélmenedzser – Smartsupp.
Danil Lebedev 2022 óta az Account Managere a Smartsupp ügyfélszolgálati kommunikációs platformnak és élő chat szoftvernek. Az alkalmazás lehetővé teszi a vállalkozások számára, hogy valós időben kommunikáljanak a webhely látogatóival.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
tárhely optimalizálás
Hogyan optimalizálhatod a tárhely méretét egy bérelhető webáruház-rendszerben?

A tárhely méret optimalizálása segít javítani a webshopok felhasználói élményét, keresőoptimalizálását és csökkenti a ...Elolvasom

Close