Esettanulmány

Cápák között a Kisbabamnak.hu – Interjú a nyertes webáruház tulajdonossal

5 perc olvasási idő

Bizonyára többen hallottunk már az RTL Klub Cápák között show-műsorról, amiben gazdag, sikeres üzletemberek szállnak be a legígéretesebb befektetésekbe. A tévéműsorba sok száz pályázó jelentkezett, akik üzleti partnert keresnek az ötleteik, találmányaik megvalósításához.

Az egyik jelentkező Zombory-Balog Eszter volt, a Kisbabámnak.hu webáruház tulajdonosa. A forradalmi találmányával a HamiKabi-val sikerült meggyőznie a zsűrit arról, hogy érdemes támogatni ötletét.

Kíváncsiak voltunk a Cápák Között műsorral kapcsolatos élményeire, hogy miként változott meg az élete a tévéműsort követően. Az, hogy a Kisbabamnak.hu ShopRenteres webáruház, büszkeséggel tölt el bennünket.

Ebből az indíttatásból kértük meg őt, hogy meséljen a webáruházáról is. Blogcikkünkben a vele készült interjút olvashatjuk.

Miért indultál a Cápák között műsorban?

Egy érdekes történettel indult, ugyanis egy barátnőmmel indítottuk közösen a Kisbabamnak.hu-t. Épp egy olyan időszakban voltunk, amikor nagy nehézségekbe ütköztünk a vállalkozás kapcsán.

Egy partneri együttműködés nagyon rosszul alakult, ami miatt veszteség ért minket és elkeseredett voltunk. Felhívott a barátnőm, hogy keresni fognak az RTL Klubtól, mert egy olyan műsorba hívnak a HamiKabi-val, ahol milliárdosok eldöntik, hogy befektetnek-e a vállalkozásba. Először azt hittem tréfának szánja, de aztán hamarosan kiderült, hogy tényleg erről van szó. ?

A barátnőm eldöntötte, hogy kiszáll a vállalkozásból, mert a család bővítését tervezték és a megfeszített munka mellett erre nem volt lehetősége. Én pedig egy jelnek tekintettem a Cápák között műsorban szereplés lehetőségét, így úgy döntöttem folytatom a vállalkozást és belevágok.

Mennyi időd volt felkészülni?

Az első megkeresés októberben történt és 3 részes casting sorozaton kellett részt vennem, míg a műsort januárban felvették. Tehát így viszonylag hosszú idő volt a felkészülésre, ugyanakkor a vállalkozás még mindig nagyon frissnek számított, hiszen mindössze augusztus végén indítottam el a Kisbabamnak.hu-t.

Hogy érezted magad a műsorban?

A felvételt megelőzte egy majd fél napos felkészülés: smink, fodrász, stylist, személyes interjú. Mindenki nagyon segítőkész volt, de én rettenetesen izgultam. Mivel Magyarországon teljesen új volt még ez a műsor, csak az amerikai, illetve angol verzióban látottak alapján sejthettem, hogy mire számíthatok.

Érdekesség, hogy a külföldi verziókban a babás termékek kapcsán nem igazán leltek befektetőre a vállalkozók. Arról, hogy kik és milyen emberek a Cápák, szintén nem volt fogalmam.

Az öltözőben egy pár kiragasztott kép és pár mondat alapján ismertem meg őket a felvétel előtt fél órával, és ők sem tudtak rólam, illetve a többi vállalkozóról semmit.

Viszont abban a pillanatban ahogy kinyílt az ajtó, besétáltam a stúdióba és belenéztem az összes Cápa szemébe, elszállt minden félelmem és teljes nyugalom szállt meg.

A HamiKabi pitch-et is nagyon pozitívan fogadták és elképesztően sok pozitív visszajelzést kaptam tőlük. Mint például Anna kifejtette, hogy én lehetek a vállalkozó anyukák ikonja.

Abban a pillanatban úgy éreztem, hogy bármi is legyen a végkimenetele, én már nagyon sokat kaptam azzal, hogy szakemberek megerősítettek abban, hogy jó, amit csinálok és ahogyan csinálom.  Nagyon nagy szükségem volt ezekre a visszajelzésekre a folytatáshoz.

Mi történt azóta?

A műsor nagyot lendített a HamiKabi és a Kisbabámnak oldal ismertségén. A hirtelen megemelkedett rendelésszámot pedig teljes erőbedobással kellett kiszolgálni. Az anyukák hálás köszönő üzenetei és képei elárasztanak azóta, amiért megkönnyítettem számukra az etetést.

Ilyenkor érzi igazán az ember, hogy megérte a hónapokig tartó befektetett munka és átdolgozott éjszakák. Emellett sok új terméket is megvalósítottam, amik már egy ideje a fejemben voltak, mint például a CsüccsPárna vagy a praktikus Babakelengyék.

A műsort követően megkezdődtek a befektetéssel kapcsolatos tárgyalások és tervezések. Végül Balogh Péter (Petya) Cápával a napokban elindítjuk a közös cégünket, a Kisbabamnak.hu Kft-t.

Nagyon örülök annak, hogy Petyával dolgozhatok együtt, mert egy rendkívül jó mentor és hatalmas segítség, hogy segít a tanácsaival és tapasztalatával. Nem utolsósorban pedig a portfólió cégei számára létrehozott közösségbe is bekerültem, ahol egymást is tudjuk segíteni tapasztalat megosztással.

Segítette a webshop, hogy eredményes legyél a Cápák előtt?

Inkább úgy fogalmaznék, hogy a ShopRenter abban segített, hogy eredményes legyek a Cápák között adás vetítése után.

Korábban egy másik szolgáltató rendszerét használtam és Balogh Péter (Petya) Cápa javaslatára váltottam a ShopRenterre.

Öröm számunkra, hogy támogathatjuk Esztert az online üzleti tervei megvalósításában. Kértük, hogy meséljen a Kisbabámnak.hu webáruházról részletesebben.

Az üzlet

Mivel foglalkozik a webáruházad?

A webáruházam fő profilja praktikus kézműves babázással kapcsolatos termékek, melyek könnyebbé teszik az anyukák hétköznapjait a babázás kapcsán. Nagyon fontos számomra, hogy olyan termékeket fejlesszek, illetve értékesítsek, amik valami nyilvánvaló hétköznapi problémára nyújtanak egyszerű megoldást.

Miért indítottad a webshopot?

Úgy gondoltam, hogy a termékeimet elsősorban interneten tudom a legjobban értékesíteni. A social media shop lehetőségeket nem tartottam eléggé profinak, így egyértelmű volt számomra, hogy webshoppal indítok.

Miért a ShopRentert választottad?

2018. augusztusban indult az első webáruházam, majd márciusban váltottam a ShopRenterre.

A korábbi webshopomból sok funkciót hiányoltam. Amikor Petya javaslatot tett a váltásra, megvizsgáltam a funkciókat, és nagyon szimpatikus volt a sok beépített kereszt értékesítési funkció.

A másik, ami nagyon tetszett, hogy el tudtam menni a tréning napra, hogy megtanuljam az alapokat.

Milyen szolgáltatásokat vásároltál meg a ShopRentertől?

A Silver csomagot választottam a kezdéshez, de hamarosan Gold csomagra váltok, mert van egy pár funkció, amit szeretnék használni, mint például az affiliate link, az elhagyott kosár értesítő és a többnyelvűség. Előfizettem a Conversific-re is és használom az analitika beállításait.

Mesélj a csapatról, hogyan néz ki a kisbabámnak.hu mögött álló csapat, mennyien vagytok?

Én csinálom egyedül a webáruház üzemeltetését, főállású anyaként. Igazából nagyon könnyű kezelni még IT szaktudás nélkül is a ShopRenter admint. Amikor elakadok, akkor az ügyfélszolgálat nagyon készségesen segít.

Indulás és beszerzés

Hogyan döntötted el, hogy mit fogsz értékesíteni?

A kislányom születése után, a babázás időszaka alatt rájöttem, hogy van egy pár olyan mindennapi probléma, amire még nincsen megoldás. Először magamnak készíttettem prototípusokat és amikor bevált, akkor úgy éreztem, ezt meg kell osztanom más anyukákkal is.

Így egyértelmű volt, hogy babás termékekkel fogok foglalkozni és az fontos volt számomra, hogy ezek praktikus és hiánypótló termékek legyenek.

Honnan szerezted be a termékeidet?

A saját fejlesztésű termékeim magyar kézműves termékek. Az anyagokat pedig egytől egyig úgy válogatom meg hozzá, hogy magas minőségűek és minél finomabbak és puhábbak legyenek a babák számára.

Csak hogy egy pár példát említsek: számomra fontos volt, hogy a Kisbabámnak logó, ami a babák bőrével érintkezik, ne a szokásos szatén-szövött logóból legyen, mert az karcolhatja a gyenge bőrüket.

Helyette olyan pamut logóm van, ami finom puha és bordázott, így a babák tapintását is fejleszti. Illetve az összes BabaKelengye termékem OEKO-TEX® standard pamut jersey anyagból készül, ami puhább, mint bármely más pamut anyag.

Kisbabámnak.hu
Fotó: Léderer Anita

Első sikerek, értékesítési csatornák

Hogyan szerezted meg az első vevőket?

A Facebook oldalamon keresztül jöttek az első vevők. Az indulás után hamar lehetőséget kaptam, hogy részt vegyek a PiciPiacon, ami az egyik legnívósabb babás design vásár, így ott is sokan megismerkedtek a termékekkel. Majd az anyuka csoportokban is elkezdett terjedni a HamiKabi híre, így egy idő után „szájról-szájra” is terjedt.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást?

A Kisbabámnak Facebook és Instagram oldala, illetve a babaetetéssel kapcsolatos és más anyukás csoportok hozzák a legtöbb látogatót számomra. Egyre többen keresnek rá a Google-ben is.

Rendelés teljesítés, használt alkalmazások

Milyen eszközöket és alkalmazásokat használsz a webáruház üzemeltetéshez?

Lightroom-ot használok a képek szerkesztéséhez, Számlázz.hu-t használok számlakészítéshez, G Suite-on keresztül megy az e-mail rendszerem, Conversific-et használom az elemzésekhez stb.

Hogyan dolgozod fel a rendeléseket?

A vevőkkel és a varrónőkkel én kommunikálok, de a megemelkedett rendelésszám miatt, egy anyuka segít nekem az adminisztráció elvégzésében és a termékek csomagolásában. A Fáma-futár végzi a kiszállításokat és a FoxPost-ot használom a csomagautomatás szállításhoz.

Tanácsok

Mi a legfőbb tanácsod az újonnan induló webáruházaknak?

A ShopRenter tréning nap előtt már kezdjék el megismerni a ShopRenter webáruházat. Illetve tanulják meg a termék exportálást és importálást, mert úgy sokkal könnyebb. 

Van-e olyan a dolog a webáruházaddal kapcsolatban, amit a jövőre nézve tervezel?

Folyamatosan kellene fejlesztenem, beállítanom a megfelelő termék kapcsolásokat, illetve még mindig keresem a legjobb megoldást az egyedi termékeim megfelelő megjelenítésére.

Ezúton is köszönjük, hogy sűrű tennivalói mellett időt szánt ránk Eszter és elmesélte üzletének történetét. Bízunk benne, hogy sikertörténetét megismerve Ön is kedvet kapott ötletei megvalósításához.

Amennyiben szeretné visszanézni a Cápák között videót, amiben a HamiKabi szerepelt, kattintson ide.

Az online kereskedelmi álmai megvalósításához bővebb információkat itt talál.

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
5 SEO tanács, amit bármilyen webáruháznál használni tudunk
5 SEO tanács, amit bármilyen webáruháznál használni tudunk [VENDÉGCIKK]

Amennyiben saját webshopot üzemeltetünk, akkor az “e-commerce marketing”, mint kifejezés, biztosan nem ismeretlen. Van, ...Elolvasom

Close