Ebben a bejegyzésben szeretnénk összefoglalni azokat a fejlesztéseket és változtatásokat, amelyek az utóbbi időben a ShopRentert
érintették.
Amennyiben azonnal szeretne értesülni az újdonságokról, kövesse nyomon a Frissítési listánkat, amelyet változás esetén Facebook csoportunkban is
megosztunk.
Emellett, ha bármilyen ötlete van, kérjük vegye fel kívánságlistánkra. Ezt a listát érdemes nyomon követni, és szavazni az ötletekre, mert ezzel teheti a legtöbbet azért, hogy egy kért fejlesztés mihamarabb elkészüljön.
Most pedig jöjjenek a nyáron megvalósult fejlesztések.
1. Ingyenes szállítás beállítása termékenként
Az ingyenes szállítás remek vásárlásösztönző, és sokan
használják is, főleg az ünnepek környékén. Eddig csak a szállítási módoknál
volt lehetőség meghatározni az ingyenességet, és az a beállított értékhatártól
függött.
Kívánságlistánkra jött be a kérés
(és a második legtöbb szavazatot kapta), hogy jó lenne, ha termékenként is
lehetne ingyenességet beállítani.
Így ezentúl már minden egyes terméknél külön is megadható,
hogy a termék ingyenesen szállítható-e. Amennyiben igen, az összes szállítási
mód ingyenesen válaszható lesz az adott terméknél, és ha egy ilyen termék a
kosárba kerül, akkor az egész kosár tartalmára vonatkozik majd az ingyenes
szállítás.
Az új lehetőség a régi és az új import/export funkcióval is használható,
illetve az API segítségével is módosítható az adatmező.
Beállítási lehetőség: Bolt> Termékek> Termék> Adatok fül
2. Rendelés visszaigazoló e-mailekhez
fájlok csatolhatósága
A kívánságlistán első helyet elfoglaló fejlesztés alapos
tesztelés után került élesítésre. A funkció elődleges célja az volt, hogy az
ÁSZF dokumentumot hozzácsatolhatóvá tegyük a rendelés visszaigazoló emailhez.
Ezzel a ShopRenteres webáruházak könnyedén és olcsón eleget tehetnek törvényi
kötelességüknek.
Természetesen nemcsak az ÁSZF dokumentumot van lehetőség
csatolni, hanem 6 MB-ig más fájlokat is (a fájlméret korlátozásra azért van
szükség, mert a különböző email szolgáltatók nagyobb csatolmányokat nem minden
esetben fogadnak). További könnyebbséget jelent, hogy ha többnyelvű webáruházunk
van, akkor a fájlokat olyan nyelven küldhetjük, amilyen nyelven a rendelés
érkezett.
Lehetőségünk van több dokumentumot is csatolni és többnyelvű webáruház esetén
azokat olyan nyelven küldhetjük, amilyen nyelven a rendelés érkezett.
Beállítási lehetőség:
Bolt> Letöltések> Csatolt dokumentumok menüpontban tölthetjük fel a
kívánt fájlt. Majd a Beállítások> Megjelenés> Automatikus emailek>
Rendelés visszaigazoló levélnél lehet beállítani a Csatolt fájlok
mezőnél.
3. Új XLSX export/import funkció
Nyugodtan mondhatjuk, hogy a webáruház üzemeltetése során a
Termék export/import funkció az egyik legnagyobb segítség. Ezt gondoltuk egy
kicsit újra, hogy javítsunk a funkció használatán, de a régit is meghagytuk,
hogy opcionális legyen a választás.
Az új funkció használata során már lehetőségünk van elnavigálni
az oldalról az exportálás során, illetve egyszerre több export is futtatható,
továbbá az export/import sebességén is növeltünk.
Fontos tudni, hogy
- a fájlok .xlsx formátumban
tölhetők fel, - a
maximális fájlméret 5,8 MB, - az
egy dokumentumban feltölthető maximum ezer soros korlátot eltöröltük, - nem
exportálhatók a termék tulajdonságok, ha azok több mint 15000 termékhez
vannak tulajdonságként hozzárendelve, illetve ha több mint 100 termék
tulajdonság van a webáruházban.
Beállítási lehetőség:
Bolt> Export/import> Termék XLSX export/import (béta)
4. Telefonszám validálása a pénztárban
A telefonszám egy igen fontos információ egy webáruház
üzemeltető számára. Hiszen a csomag kézbesítése során könnyen előfordulhat,
hogy a futár nem találja meg a címzettet, és ilyenkor égető szüksége van egy
helyes telefonszámra.
Másik példa lehet az az eset, amikor egy rendelés leadása
után felhívjuk a vásárlót adategyeztetés vagy más célból, és közben arról is
meggyőződünk, hogy valós rendelésről van-e szó.
Ezért kritikus pont, hogy a vásárló jól adja meg a
telefonszámát, és rengeteg észrevétel érkezett az ügyfeleinktől, hogyan lehetne
javítani a telefonszám bekérésen. Így
készült el ez a mostani funkció, amely a következőket tartalmazza:
- Beállítható, hogy mely országok hívószámait
fogadja el a webáruház, illetve az is, hogy melyik ország hívó azonosítója
legyen az alapértelmezett (csak azok az országok állíthatók be, amelyek a
Beállítások> Bolt beállítások> Országok menüpontban is fel vannak véve). - A telefonszámok többféle formátumban is
megadhatók (mobil és vezetékes szám is), a formátumtól függetlenül az
adatbázisban egységesen kerül mentésre, a nemzetközi formátumnak megfelelően
(például Magyarország esetén +36301234567). - A regisztrált felhasználók esetében, ahol
jelenleg nem valid telefonszám van elmentve, a következő vásárlás során a
telefonszámot újra meg kell adnia a vevőnek. - Az admin felületen, a vevők adatlapján jelenleg
még bármilyen formátumú telefonszám elmenthető, ennek validálását később fogjuk
az admin felületen is bevezetni.
Beállítási lehetőség: Beállítások> Bolt beállítások> Belépés
és Regisztráció beállítások
Itt 2 dolgot tudunk beállítani, a
választható országhívókat és az alapértelmezett országkódot.
A választható országhívóknál csak azoknak az országoknak az
országhívóit fogja a rendszer elfogadni a pénztárban, amelyek itt hozzá vannak
adva a listához.
Az alapértelmezett ország pedig az előző listához hozzá
adott országok közül választható ki.
Amennyiben nincs hozzá adva a választható országhívókhoz
egyetlen ország sem, úgy az összes ország kiválasztható a vásárlás során, az
alapértelmezett ország pedig a legkisebb azonosítójú ország lesz.
Végül itt van néhány példa azokra a formátumokra, amelyeket
most már validálni tud a rendszer, majd egyéges formátumba menti le az
adatbázisban:
30/1234567
301234567
06301234567
+36301234567
0612345789
+3612345678
52123456
Egy példa arra, amikor egy számmal kevesebbet adunk meg, és
a pénztárban hibaüzenet jelenik meg:
Egyéb fejlesztések és módosítások:
A fenti 4 fejlesztés mellett több kisebb módosítás is
történt. Következzenek most ezek:
További képek elválasztó az új XLSX export/import-ban
A régi XLS importnál sok kellemetlenséget okoz ügyfeleink
számára, amikor egyes termékekhez további képeket, illetve ezek útvonalait viszik
fel. A ShopRenter rendszere a vesszőket úgy értelmezi, mint tagoló
karaktereket további kép feltöltése esetén, mivel azonban a mappa nevek is
gyakran tartalmaznak vesszőket ez ahhoz vezet, hogy a képek nem töltődnek be,
eltűnnek vagy akár duplikálódnak.
Ezt kiküszöbölve az új XLSX import esetén bevezettünk egy új
elválasztó tag-et a vessző helyett, ami 3 darab függőleges vonal
(“|||”, alt_gr + w parancs), hogy a továbbiakban hasonló problémára
ne kerülhessen sor.
Alapértelmezett megjegyzés Számlázz.hu integrációnál
Ezentúl megadható a Beállítások > Integrációk > Számlázó >
Számlázz.hu menüpontban a “Megjegyzés a számlákhoz” mezőnél egy új
globális megjegyzés. Az új megjegyzés minden Számlázz.hu-val kiállított
számlára rákerül.
Amennyiben a rendeléshez külön van megadva egyedi megjegyzés
is, egymás mellett, szóközzel elválasztva fog megjelenni a két megjegyzés a
számlán.
Elhagyott kosár befejezéséhez szükséges link kiküldésének lehetősége
Egy biztonsági frissítés miatt az elhagyott kosarak
befejezéséhez generált link nem volt elküldhető a vásárlónak egy ideig.
Ezt a frissítést módosítottuk úgy, hogy a rendelés
befejezéséhez szükséges linken keresztül a vásárló is be tudja fejezni a
rendelést. A linket a Bolt> Rendelések> Elhagyott kosár állapotra szűrve,
és ott az adott elhagyott kosár szerkesztésén belül (Módosítás gomb), a
Rendelés befejezése fülön találjuk.
API fejlesztés: Az OuterID utólag is felvehető és módosítható
Eddig az API-ban az adott Resource-okhoz OuterID-t csak
létrehozáskor lehetett megadni. A fejlesztés lényege, hogy az OuterID most már
utólag módosítható minden Resource-nál, mégpedig úgy, hogy az adott Resource-ra
POST/PUT segítségével küldött adatok között az [id] property segítségével
megadjuk a leendő OuterID-t.
A használatról bővebben itt található információ.
VHKlub Mesterséges Intelligencia integráció
A VHKlubtól elkészült egy szoftver integráció, amelyhez
készítettünk egy menüpontot a Beállítások> Integráció> Egyéb menüben,
hogy könnyebb legyen vele összekötni.
Az integráció API-n keresztül működik, a további támogatásért
érdemes a VHKlubot keresni.
A szoftverről bővebben itt találunk
információt.
API biztonságos (SSL) kapcsolaton keresztül
Az API kapcsolatot elláttuk SSL tanúsítvánnyal, így még
biztonságosabbak lesznek az itt végrehajtott műveletek.
FoxPost futárszolgálat export fájl fejlesztése
A FoxPost Csomagautomata és FoxPost Házhozszállítás
szállítási módoknál mostantól nem kell külön futárszolgálat exportot csinálni.
Egy fájlban lehetséges ezeket feltölteni a FoxPost csomagküldő rendszerébe.
Fontos megjegyezni még, hogy maximum 50 000 Ft értékben
lehet utánvéttel csomagot feladni.
Emag feed bővítése árszorzóval
Bekerült egy új mező Árszorzó néven az Emag feed
beállításaihoz. Ennek használata során a feedben lévő termékek árszorzót kaphatnak
egész szám formájában, vagy tört számként ponttal (például 2.5).
Beállítási lehetőség:
Marketing> Automatikus termék megosztás
Reméljük, az új funkciók és változtatások elnyerik
tetszését, és hozzájárulnak majd webáruháza további növekedéséhez.
Amennyiben menet közben új ötlete támadt, ne habozzon azt felvinni a kívánságlistánkra, emellett a többi fejlesztési ötletre is szavazhat, ezt előre is köszönjük!
Ha pedig bármilyen kérdése vagy észrevétele van az újdonságokkal kapcsolatban, kérjük, nyugodtan vegye fel a kapcsolatot ügyfélszolgálatunkkal, akik készséggel
segítenek majd.