Újdonság

2015 áprilisi újdonságaink: szerkeszthető emailek, pénztár fejlesztések, Net-Plaza kedvezmény

8 perc olvasási idő

Túl vagyunk 2015 első negyedévén, amely során folyamatosan azon dolgoztunk, hogy a tavasz beköszöntével olyan módosításokkal és új funkciókkal bővítsük a ShopRenter rendszerét, amelyeket az Ön webáruháza kiváltképp megérdemel.

Reméljük, az újdonságok között Ön is talál majd olyat, amellyel hozzájárulhatunk webáruháza sikeréhez.

Verzióváltás manuálisanFONTOS: Mivel a legújabb változtatások nagyobb beavatkozással járnak a webáruházak működésében, így ezt a fejlesztést manuálisan kell majd beállítania a képen látható gomb segítségével.

A manuális frissítésre 7 napot biztosítunk ügyfeleinknek.

Amennyiben a frissítés ez idő alatt sem történik meg, úgy a rendszer 2015. április 22-én automatikusan átáll majd az új verzióra.

Emellett még azt is meg kell jegyeznünk, hogy a próbaidőszakkal rendelkező, illetve Partnerboltot vagy Klón áruházat használó webáruházak automatikusan kapják majd meg az új funkciókat az említett 7 napot követően, április 22-én.

A fontos információk után most jöjjenek a legújabb funkciók és fejlesztések listája:

1. Szerkeszthető automatikus emailek 

A ShopRenter rendszerében sokféle automatikus email kerül kiküldésre. Sajnos ezek tartalma eddig nem, vagy csak nagyon nehezen volt módosítható… EDDIG, tesszük is hozzá gyorsan.

Ezentúl ugyanis bármelyik automatikus emailjét egyszerűen kezelheti, és a tartalmukat is tetszés szerint módosíthatja az újonnan létrehozott menüpontban.

Viszont azt is fontosnak tartjuk megjegyezni, hogy ezzel egyidejűleg megszűnik a Szövegek szerkesztése/Levelek rész.

Figyelem:  az ebben a részben történő korábbi módosítások nem kerülnek automatikusan átvezetésre. Ez annyit jelent, hogyha korábban történt módosítás, akkor azokat – amint a verzióváltás megtörtént – saját kezűleg kell átvezetni! 

Ez a fejlesztésünk rendkívül hasznos lehet azoknak, akik szeretnék a tranzakciós emailjeiket szebbé tenni, vagy több tartalommal feltölteni.

A funkció segítségével az automatikus emaileket is beállíthatjuk a marketing fegyvertárunkba. Például a rendelés-visszaigazoló emailben adhatunk egy kuponkódot a következő vásárláshoz vagy ajánlhatunk további termékeket.

Továbbá a “Fizetési módok” szerkesztésénél az is megadható, hogy az adott fizetési mód megjegyzése belekerüljön-e a visszaigazoló emailbe.

Szerkeszthető emailek

  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Automatikus emailek
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.
2. Pénztár fejlesztések

A pénztár oldal kritikus fontosságú minden webáruház életében. Hiszen kevés rosszabb dolog van annál, mint amikor egy kereskedőnek azt kell látnia, hogy az utolsó pillanatban állnak el a látogatók a vásárlástól.

Ezért ennek az oldalnak a tökéletesítésére kiemelt figyelmet fordítottunk, melynek köszönhetően 3 módosítás is történt.

1) Rendelésösszesítő modul

Rendelésösszesítő modul

A pénztár oldal jobb oldalára bekerült egy rendelésösszesítő modul, amelyben a vásárló képpel együtt láthatja, hogy milyen termékből mennyi van a kosarában. Ezzel elejét vehetjük annak, mikor egy vevő azért fordul vissza a pénztárból, mert elbizonytalanodik a kosara pontos tartalmát illetően.

  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.
  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása
  • Segítség: ShopRenter Akadémia

2) Kikapcsolható folyamatjelző

Kikapcsolható folyamatjelző

A rendelésösszesítő bekapcsolása után, ha valaki már túl zsúfoltnak érzi a pénztár oldalt, vagy csak amúgy is fölöslegesnek érzi a jobb oldali folyamatjelzőt, ezentúl lehetősége van annak kikapcsolására.

  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.
  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása

3) Kuponkód megadása

Eddig, ha valaki kihagyta a kosár oldalát a vásárlás során, akkor adott esetben nem is láthatta, hogy lehetősége lett volna kupont felhasználni. Ezért mostantól a kupont a pénztárnál is be lehet váltani.

Figyelem: a kuponkód mező csak akkor jelenik meg, ha be van kapcsolva a rendelésösszesítő modul. Ez utóbbi használatát amúgy mindenkinek erősen ajánljuk.

  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.
  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Modulok beállítása

3. Net-Plaza.hu integráció

Net-Plaza.hu integráció

Az Net-Plaza.hu egy termékmegosztó oldal. De ellenben más hasonló portálokkal, nem az a célja, hogy potenciális vevőket továbbítson a webáruházunkba, ahol már a mi dolgunk őt átsegíteni a vásárlási folyamaton.

Ehelyett a Net-Plaza gyakorlatilag egy webáruház, ahol már webshopok termékeit vehetik meg a vásárlók.

A látogató a Net-plaza oldalán meglátja a kívánt terméket, kosarába teszi, és a partner webáruház számára már csak a teljesítés marad.

Ráadásul a ShopRenter ügyfeleknek most egy speciális akciót nyújtanak: ha valaki 2015.04.30-ig regisztrál a rendszerbe, mint eladó, 2015.12.31-ig díjmentesen használhatja a Net-Plaza szolgáltatását.

  • Beállítási lehetőség: Marketing > Automatikus termékmegosztás
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold valamint Partnerbolt Prémium csomagban.

4. Új fül a termékoldalon

A termékoldalon a „További képek”, „Vélemények”, és a „Leírás” fül mellett immár szerepelhet egy negyedik, egyedi tartalommal ellátott fül is. Ennek címét szabadon szerkeszthetjük, csakúgy, mint az oda elhelyezett tartalmat is.

Ideális hely lehet termékvideók és további leírások használatához.

  • Beállítási lehetőség: Bolt > Termékek > Termék > Általános
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

5. Látható kívánságlisták

Ez az egyik kedvenc új funkciónk. Lényege, hogy az admin felületen megnézhetjük mely termékeket, kik rakták a kívánságlistájukra (természetesen csak regisztrált felhasználók esetében). Ezeket az információkat aztán könnyedén használhatjuk marketing kampányaink során.

Például nézzük meg, hogy melyek azok a termékek, amelyeket a legtöbben rakták a kívánságlistájukra, és a legnépszerűbb termékeinkből hirdethetünk valamilyen akciót, vagy kereshetünk egy új beszállítót.

De akár egyénre szabott ajánlatokat is gyárthatunk azoknak a vevőinknek, akikről tudjuk, hogy sokat rendelnek nálunk.

A Jelentések/Kívánságlista menüpont alatt megtekinthetjük a kívánságlistára rakott termékeket, melyek népszerűség szerint vannak sorba rendezve (a legtöbb ember kívánságlistáján szereplő termék legfelül).

Ha a terméknév melletti számra kattintunk, láthatjuk, kiknek a listáján szerepel az adott tétel. Plusz funkcióként pedig lehetőség van a lista exportálására is.

  • Beállítási lehetőség: Jelentések > Kívánságlista
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold valamint Partnerbolt Prémium csomagban.

6. Külföldi adószám kezelése

Egyre több vásárló rendel a webáruházakból külföldi bejegyzésű cég nevében. Ennek előnye, hogy ilyenkor a termék ÁFA nélkül cserél gazdát az eladó és a vevő között, ha a vevő másik országból rendel. Így számunkra is fontos, hogy a kereskedőknek lehetőséget biztosítsunk külföldi adószám bekérésére.

Mikor a vevő megadja a rendelési adatait, eddig is megadhatta az adószámát (ha adminon ezt engedélyeztük), de nem volt lehetőség arra, hogy a terméket 0 százalékos adókulccsal számoljuk el külföldi megrendelés esetén.

Ezentúl ilyen esetben, ha a vevő megadja közösségi adószámát (EU-n belüli megrendelés esetén) vagy „Business number”-ét (EU-n kívüli), akkor 0%-os Áfával adjuk majd el a terméket. De ez csak akkor fog működni, ha előtte adminon az „Adószám bekérése” beállításánál be van állítva a „Külföldi adószám elszámolása” funkció.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Kosár, Pénztár és Vevő beállítások > Vevői beálltások
  • Elérhető: Minden ShopRenter és Partnerbolt csomagban.

7. Új fizetési módok: Buxa és Sponsorem

BuxaA Buxa egy mobil alkalmazást használó új fizetési mód. A vevő a buxás egyenlegét bankszámláról töltheti fel, majd fizethet vele a különféle elfogadóhelyeken, illetve más Buxás ismerőseinek küldhet vele pénzt.

Továbbá küldhetünk vele pénzt bárkinek, akinek ismerjük a telefonszámát. Erről a másik fél egy SMS-t kap. Amint letölti az alkalmazást és regisztrál, megjelenik az egyenlegén a pénz, amit küldtünk neki.

Ha beüzemeljük webáruházunkba, akkor miután a fizetési módok közül a vevő kiválasztja a Buxával való fizetést, egy QR kód jelenik meg neki. Ezt leolvasva a telefonján megjelenik a fizetendő összeg, ami után elindíthatja a fizetést.

Sponsorem

A Sponsorem egy béren kívüli juttatásként adható elektronikus utalványok kibocsátásával és forgalmazásával foglalkozó cég. Ezeket az utalványokat többek között webáruházakban való fizetésre is használhatjuk.

A rendelés során a fizetés kiválasztásakor a vevőnek meg kell adnia a Sponsorem utalványának 16 jegyű azonosítóját, amelyet átadunk a tranzakció generálásakor a Sponsorem rendszerének. A fizetés után a vevő visszaérkezik a webshopba a tranzakció sikerességének a tényével.

  • Beállítási lehetőség: Beállítások > Bolt beállítások > Fizetési módok
  • Segítség: ShopRenter Akadémia
  • Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold valamint Partnerbolt Prémium csomagban.

8. Vevő köszöntése belépéskor

Vevő köszöntése

Szerettük volna a vevőknek még komfortosabbá tenni a webáruházban való tartózkodást. Ezért, ha már vették a fáradtságot, hogy belépjenek, ezentúl köszönthetjük őket.

Ráadásul ez segít abban is, hogy a felhasználók biztosak legyenek abban, hogy milyen fiókkal vannak éppen bejelentkezve.

Lenyíló menü Ha a köszöntés fölé viszik az egeret vagy rákattintanak, akkor egy legördülő menüben megjelennek a legfontosabb vevői menüpontok és a „Kilépés”. Az „Üdvözöljük” szöveget lehetőségünk van módosítani az admin felületen.

Figyelem: ez a funkció csak az egyhasábos sablonoknál újabb sabloncsaládoknál érhető el.

Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Szövegek szerkesztése

Elérhető: Minden ShopRenter Silver, Gold valamint Partnerbolt Prémium csomagban.

9. Egyéb fejlesztések és módosítások

1323943455_preferences-system.png

A fenti nagyobb fejlesztések mellett sok olyan, nem önálló, de mindenképpen figyelemre méltó módosítás került a rendszerbe, amely tovább növeli a rendszer hatékonyságát és használhatóságát. Célunk, hogy ne csak új funkciókat adjunk az Ön kezébe, hanem a már meglévőket is fejlesszük, hiszen a tapasztalataink szerint erre is nagy igény van.

Az ilyen módosítások, finomítások egy részét ügyfeleink kérésére készítettük el, hiszen ők, Önök használják a ShopRenter rendszerét.

A módosítások a következők:

  • Ajánlatkéréses termékek sorrendjének megváltozatása a kategóriaoldalon

Ha egy terméknek nincs ára, akkor alapértelmezett módban a lista elejére kerül, de most már lehetőségünk lesz, hogy az ilyen termékek a lista végére kerüljenek.

Beállítási lehetőség: Beállítások > Megjelenés > Megjelenítési beállítások
  • Rendelés állapot átadása Webhook-kal

Az Automitizmus funkciónkat is bővítettük. Mostantól amennyiben egy külső szoftver számára szeretnénk adatokat továbbiítani Webhook segítségével, úgy ezesetben már a rendelési állapotokat is továbbíthatjuk majd.

  • Főoldali üdvözlő szöveg és SEO leírás állapotának megadása

Letilthatjuk vagy engedélyezhetjük a mezők megjelenítését. Ha ezeket eddig üresen hagytuk, akkor a fejlesztés élesítése után se fog megjelenni.

Beállítási lehetőség: Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások > Főoldal

  • Legnagyobb rendelhető mennyiség megadása

Megadhatjuk, hogy egy vevő egy termékből maximum hány darabot vásárolhat.

Ez hasznos lehet például olyankor, amikor akciózunk, és nem akarjuk, hogy egyetlen vevő elvigye az összes akciós terméket.

A termék kosárba rakása során a rendszer lefuttat egy vizsgálatot. Ha valaki a megadott értéknél többet rakna a kosarába, akkor a rendszer mindig visszarakja a maximális mennyiségre.

Beállítási lehetőség: Bolt > Termékek > Termék > Adatok

  • Reszponzív Galéria modul

A reszponzív sablonoknál a Galéria modul is reszponzívá vált.

  • Kategóriaoldalon szülő-gyerek esetén „-tól” árkijelzés

A funkció azt a célt szolgálja, hogy a vevők nagyobb tájékoztatást kapjanak a szülő-gyerek viszonyban lévő termékek áráról már a termékoldal megnézése előtt. Mivel eddig csak a szülőtermék ára látszott például a kategóriaoldalon, ezért zavaró lehetett, ha a gyerektermék ára eltért a szülőtermékétől.

Az új opció segítségével beállíthatjuk az ármegjelenés módját a kategóriaoldalon és a különböző modulokban. Választhatunk, hogy a szülőtermék árát vagy a szülő-gyerek kapcsolat legalacsonyabb árát jelenítsük-e meg. Ilyenkor a webáruházban az ár egy ”-tól” toldattal jelenik meg.

Beállítási lehetőség: Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások > Árak

  • Egyedi nyitóoldal beállítása

Ha azt szeretnénk, hogy ne a főoldalunk legyen a kezdőoldalunk, hanem egy általunk választott aloldal, csak adjuk meg az adott oldal URL címét az admin felületen. Ilyenkor a rendszer a látogatókat ide fogja irányítani a főoldalról.

Ez akkor lehet előnyös, ha van egy kiemelten fontos landoló oldalunk, és főoldalnak nincs különösen fontos szerepe.

Beállítási lehetőség: Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások >Általános

  • Complexpress futárszolgálat export

Rendeléseknél újabb futárszolgálatnak exportálhatunk ki adatokat a megfelelő formátumban.

  • Kiegészítő termékek képméretének megváltoztatása

A termékoldalon lévő kiegészítő termékek képeinek méretét mostantól szabályozhatjuk, csakúgy, mint a többi képfajtáét.

Beállítási lehetőség: Beállítások > Bolt beállítások > Általános beállítások > Képek

  • Hírek modul változtatás

A modulban immáron bekapcsolható a „Részletek” és a „További hírek” gomb is.

  • Fájlmenedzser tömeges feltöltés

Ezentúl, ha egynél több elemet akarunk feltölteni sajátgépről, akkor a kiválasztás során egyszerre több elemet is kijelölhetünk.
Bekerült egy kereső mező is, amellyel könnyen kereshetünk a fájlok között.

Ugyanakkor ezzel egyidejűleg kikerült a rendszerünkből a „Tömeges
képfeltöltés” opció, mivel a frissítés miatt feleslegessé vált.

Fájlmenedzser kereső

  • Külső XML/CSV funkció kibővítése

A korábbi 1 db időzített fájl megadása helyett, ezentúl korlátlan számút is megadhatunk. Továbbá a fix 1 napos feldolgozási idő helyett már egyéb értékeket is beállíthatunk: 10 perc, 30 perc, 1 óra, 2 óra, 4 óra, 12 óra, 1 nap, 1 hét.

Emellett az adatmódosítás típusa is bővült egy új opcióval. Az új adatok felvétele és meglévők módosítása mellett mostantól arra is lehetőség van, hogy a betallózott fájlban lévő termékeket töröljük a webáruházból.

Ehhez az adatmódosítás típusánál válsszuk a “Fájlban lévő adatok törlése” opciót.

Ilyenkor megnézzük, hogy a fájlban lévő termék megvan-e a boltban, ha igen, akkor töröljük. Ez az új típus bekerült mind a Külső XML/CSV, mind az XLS importba is.

Beállítási lehetőség: Bolt > Export/import > Külső XML/CSV import

Reméljük, az új funkciók elnyerik tetszését, és hozzájárulnak majd webáruháza további növekedéséhez.

Ha bármilyen kérdése vagy észrevétele van az újdonságokkal kapcsolatban, kérjük, nyugodtan vegye fel a kapcsolatot Ügyfélszolgálatunkkal, akik készséggel segítenek majd.

Legfrissebb bejegyzések