Trendek

10 évesek lettünk – A tanulásra épített sikertörténet

7 perc olvasási idő 10 évesek lettünk - A tanulásra épített sikertörténet

A Shoprenter 2011-ben indult azzal a céllal, hogy segítse a kereskedőket a minél hatékonyabb online értékesítésben. A cég az évek alatt sokat formálódott, de van egy értékünk, ami állandó maradt, és úgy gondolom ez az, ami a Shoprenter sikerének az igazi titka. Ezt röviden úgy lehet megfogalmazni, hogy “mindig nyújts többet, mint amit elvárnak”.

Tudom, nem a Shoprenter az egyetlen cég, amely az elmúlt években ezt a zászlajára tűzte, de mégis csak keveseknél érzem ezt a gyakorlatban megvalósulni, vagy ha meg is valósul, annak hatálya általában csak az ügyfelekre terjed ki.

A Shoprenter esetében viszont bárki megtapasztalhatta ezt, aki valaha is kapcsolatban állt a céggel: ügyfelek, szakértők és munkavállalók egyaránt.

Többet nyújtunk az ügyfeleinknek, mint amennyit elvárnak, amikor először felkeresik a weboldalunkat a webáruház indítási terveikkel. Nemcsak egy webshop motort, de egy komplett e-kereskedelmi ökoszisztémát kapnak.

Többet nyújtunk a szakértőinknek, mint amennyit elvárnak, amikor először felveszik a kapcsolatot a céggel együttműködés reményében. Nemcsak egy megbízható partnert, de egy platformot kapnak, ahol folyamatosan megjelenhetnek a szolgáltatásukkal.

Legvégül többet nyújtunk a munkavállalóinknak is, mint amit remélnek, amikor először belépnek az irodaház ajtaján. Nemcsak egy munkahelyet jelent ez számukra, de egy motivált és szakmailag felkészült közösség tagjai lehetnek, folyamatos fejlődési és karrierépítési lehetőséggel.

Cikkemben szeretném bemutatni ennek a számomra különleges cégnek a 10 éves fejlődés történetét, majd megnézni, hogy mit is tud nyújtani neked attól függően, hogy ügyfélként, szakértőként vagy munkavállalóként találkozol a Shoprenterrel.

Végül pedig megnézünk pár érdekes számot az elmúlt 10 évből, hogy a szubjektív és kissé elfogult gondolataimat megfelelően ellensúlyozzam pár objektív számmal. 🙂

Kezdetek

A Shoprenter elődje, a Webshop-Experts 2006-ban indult, és egyedi webáruházak fejlesztésével foglalkozott. Ötszáznál is több webáruházat adtak át az elkövetkező 7-8 évben, amelyek közül a legtöbb maga is bérelhető megoldásra költözött azóta.

Vagyaim
Magyarország piacvezető erotika webáruháza, a Vagyaim.hu is a Webshop Experts segítségével indult

Az alapítók szembesülve az egyedileg fejlesztett webáruházak üzleti modelljének hátrányaival, 2011-ben elindították bérelhető webáruház rendszerüket Shoprenter néven, amely aztán gyors növekedésnek indult. 2014-ben 1000, 2016-ban 2000 webáruház használta már a Shoprentert az akkor még 5-6 ezer webshopból álló magyar piacon.

Az üzleti modellen kívül a siker másik megalapozója az volt, hogy a Webshop Experts örökségének köszönhetően már 5 éves e-kereskedelmi tudás és tapasztalat volt jelen a cégben, és ők nem is fukarkodtak ezeknek a megosztásával.

Rendszeressé váltak a saját rendezésű Hogyan Indítsunk Webáruházat szemináriumok, Shoprenter rendszeroktatások, Webáruház Marketing Szemináriumok. Kulcsár István Róberttel és Zajdó Csabával rendszeresen találkozhattunk a különböző üzleti konferenciákon is. Ráadásul ez nem csak Budapestre szorítkozott, hiszen minden évben országos roadshow-ra indultak az ország legnagyobb városaiba.

A rendszeres e-kereskedelmi témájú oktatások ma már a Shoprenter ökoszisztéma egyik legfontosabb elemei.

Ökoszisztéma építés: Ecommerce Expo

A Shoprenter pár év alatt a legnagyobb funkcionalitással rendelkező hazai webshop motorrá vált, és az évek során az ügyféligényekre adott válaszként további szolgáltatások váltak elérhetővé a webáruház bérlésen kívül is.

Ügyfeleink egyedi design és SEO szolgáltatást vehettek igénybe, míg magába a webshop motorba sorra érkeztek az új integrációk (ebben az időben rengeteg új szolgáltató lépett be az e-kereskedelmi piacra, szinte minden hónapra jutott egy új fizetési mód integráció).

A kis és középvállalkozások e-kereskedelmi piaca egyre nagyobbá vált, de meglepődve tapasztaltuk, hogy még sincs egy olyan rendezvény, amely összefogná a szektor szereplőit, és egy platformot nyújtana az egymással való találkozásra.

Így született meg az Ecommerce Expo, amely Magyarország legnagyobb e-kereskedelmi rendezvénye 2000 résztvevővel, 50 kiállítóval és legalább ennyi előadóval. A 2016-os indulás óta a konferenciát és kiállítást ötször rendeztük meg, és az iparág szinte minden szereplője részt vett már rajta legalább egyszer. Rengeteg új tudás és üzleti kapcsolatot szerezhető ezen a rendezvényen.

Ecommerce Expo életkép
Életkép az első Ecommerce Exporól, Budapest 2016. március 24.

Az Ecommerce Expo ma már a Shoprenter ökoszisztéma legnagyobb hatással bíró eleme.

Ökoszisztéma építés: Platformizáció

2018-ban már több mint 3000-en használták a Shoprentert webáruházas terveik megvalósításához, és éreztük, hogy elkezdtünk “más ligában játszani.”

Az ország piacvezető webáruház rendszereként rengeteg belföldi és külföldi partneri megkeresést kaptunk, hogy szeretnék a szoftverüket integrálni a Shoprenterbe. Az új integrációs igények és a meglévők támogatása egyre nagyobb erőforrást igényelt a fejlesztői csapatunktól, akiknek a webshop motor fejlesztésére és karbantartására is folyamatosan figyelmet kell fordítaniuk, hiszen a 99,9%-os rendelkezésre állásból nem engedhetünk több ezer webáruház kiszolgálása mellett sem.

Ezért úgy döntöttünk, hogy a korábbi API-nkat továbbfejlesztve megnyitjuk a Shoprentert a külső szolgáltatók felé, ezt hívjuk mi platformizációnak. Az ilyen módon megvalósuló szoftver integrációkat pedig alkalmazásoknak. 2019-ben már el is indultak az első olyan alkalmazások, amelyek így váltak a rendszer szerves részévé.

Azóta 25 integráció valósulhatott meg ez által. Az alkalmazások palettája igen széles, számlázó-, ügyviteli-, jogi-, logisztikai- és marketing szoftverek segítik a webáruház üzemeltetőket a folyamataik automatizálásában és hatékonyabbá tételében.

Shoprenter alkalmazások

Az alkalmazások ma már a Shoprenter ökoszisztéma legdinamikusabban fejlődő eleme.

Ökoszisztéma építés: Szakértő portál

Egy webáruház üzemeltetése során nemcsak fejlesztési és integrációs igények lépnek fel, de számos olyan terület van, ahol a webáruház tulajdonosoknak szükségük van a segítségre. Említhetnénk a jogi teendőket, a könyvelési kérdéseket vagy a termékfotózást.

Szerencsére az iparág az elmúlt években kitermelt magából rengeteg jó szakembert, akikkel az ügyfeleink mind nagyobb számban dolgoznak, és szerettük volna, ha ez a szaktudás az újonnan belépőknek is elérhetővé válik mindenféle keresgélés és bonyolult ajánlatkérési folyamat nélkül.

Így érkeztünk el 2019-ben egy újabb nagy mérföldkőhöz, amikor elindulhatott a szakértő portálunk, ahova a magyar e-kereskedelmi piac legjobb szakértőit gyűjtjük össze.

A közel 100 szakértőt tartalmazó szakértő portál ma már a Shoprenter ökoszisztéma azon eleme, amely teljes mértékben kiegészíti meglévő szolgáltatásainkat.

Szakértő portál

Cikkünk második felében nézzük meg, mit kapnak a Shoprentertől azok, akik akár nap mint nap találkoznak vele.

Ügyfélként a Shoprenternél

Jövendőbeli webáruház tulajdonosként jó eséllyel először egy cikkünket/letölthető anyagunkat olvasod el, vagy részt veszel az egyik ingyenes online vagy élő oktatásunkon.

Majd weboldalunkat meglátogatva, regisztrálsz egy 14 napos tesztidőszakra, hogy kipróbáld webshop motorunkat. A webshopodban számos funkciót és alkalmazást beállíthatsz pár kattintással, és az előre elkészített design témákat kedved szerint alakíthatod át. Ha pedig kérdésed van a beállításokkal kapcsolatban, admin chat-en magyar nyelven rögtön segítséget kapsz.

A próbaidőszak alatt megkeres a Shoprenter e-kereskedelmi szakértője, aki segít webáruházad elindításában. Az ingyenes konzultáció keretében átbeszélitek az induláshoz szükséges teendőket és követelményeket, így a megbeszélés végén már tudod, hogy mi a következő lépés.

Ha valamit a webshop motorral nem tudsz megoldani, az egyik alkalmazásunk vagy szakértőnk segít benne, ráadásul az induláshoz a partnereink kedvezményeket is adnak.

Az előfizetés mellé kapsz egy egész napos webáruház marketing szeminárium képzést. Ha éves csomagot választasz, akkor megkapod a Webáruház Marketing Útmutatót és egy Google Ads tudásanyagot. Ha a Platinum csomagot választod, akkor pedig még az Ecommerce Expo belépőd is ingyen van.

Ügyfélkapcsolati csapatunkhoz bármikor bátran fordulhatsz emailben, admin chaten vagy telefonon is. Emellett csatlakozol zárt Facebook csoportunkhoz, ahol a többi, hozzád hasonló szakmabelivel együtt segítitek egymást. Hétvégén sem maradsz egyedül, emailben és admin chat-en továbbra is elérhetők vagyunk számodra. A karácsonyi időszakban pedig meghosszabbított ügyfélkapcsolati rendelkezésre állással segítünk.

Az üzemeltetés során sem engedjük el a kezed. A Shoprenter e-kereskedelmi szakértői időnként megkeresnek, hogy segítsenek a webáruházadat hatékonyabbá tenni. Hasznos tanácsokat kapsz tőlük, és ha szükséged van rá, akkor a megfelelő szakértővel is összekötnek.

A Shoprenter blogon minden héten új szakmai cikket olvasol, a letölthető anyagainkról e-mailben értesülsz és követed Kulcsár István Róbert Facebook és Youtube csatornáját, ahol mindig a legfrissebb e-kereskedelmi újdonságokat fogyasztod videós formában.

Szakértőként a Shoprenternél

Jövendőbeli partnerünkként először nagy valószínűség szerint az Ecommerce Expon vagy annak kapcsán találkozol velünk, de számos rendezvényen jelen vagyunk valamilyen formában (például Ecommerce Summit).

A szakértő portálunkon egy egyszerű regisztrációt követően kitöltöd a céges profilodat, majd feltöltesz 3 darab referenciát. Ezután mi ellenőrizzük az adatok helyességét, majd publikussá tesszük a profilodat.

Innentől kezdve e-kereskedelmi szakértőink és ügyfélkapcsolatunk is aktívan ajánl ügyfeleinknek, és egy olyan felületen jelensz meg a cégeddel, amelyre nagyszámú látogatói forgalmat terelünk.

Szakértőként rendezvényeink meghívott vendégelőadója vagy, vendégcikk(ek)et publikálsz a Shoprenter blogján és megjelensz egyéb csatornáinkon is (például zárt Facebook csoport).

Shopmentor
A Shoprenterre specializálódott szakértő csapat: Shopmentor

Munkavállalóként a Shoprenternél

Marketing gyakornokként kerültem a céghez 2015 januárjában, de jól ismertem a cég történetét, és már külsősként is érzékelhető volt, hogy itt valami egészen különleges dolog épül. Csatlakozásomkor még aktívan működött a Webshop-Experts, de a Shoprenter már akkor meghatározó szereplője volt a hazai e-kereskedelmi iparágnak, több mint 1000 webáruházat segítve az internetes kereskedelemben.

Családias légkör, motivált fiatalok gyülekezete volt az akkor körülbelül 20 fős cég, és számomra egy teljesen új élet kezdetét jelentette. A cég alapját a folyamatos tanulás adta és adja a mai napig is, többek között olyan kezdeményezésekkel, mint a saját könyvtár, az állandó konferenciára járás lehetősége, vagy azok a retrospektív megbeszélések, amelyeket az egyes projektek után tartunk.

Folyamatosan tanulunk egymástól, az előttünk álló kihívásokból és az ügyfelektől, akik egy innovatív iparágban tevékenykednek. Ezek miatt viharos tempóban lehet a Shoprenternél fejlődni. Marketingesként mindig úgy éreztem, hogy nincs 2 egyforma munkanap, és ez vezetőként is alig változott valamit.

A folyamatos tanulás és a folyamatos változás jellemzi a mindennapjainkat, gyakorlatilag nem tudsz nem fejlődni, még ha nem is vagy egy könyvmoly. Aki nyitott a fejlődésre azt a közösség villámgyorsan “felhúzza”, még ha juniorként is kezd a cégnél. Nálunk nyersz vagy tanulsz, a hibáinkból ugyanúgy tanulunk, mint a sikereinkből.

A feladatok izgalmasak, és még a szürke hétköznapokon is extra motivációt jelent az, hogy a munkánkkal több ezer hazai vállalkozásnak segíthetünk a céljaik elérésében.

Shoprenteresnek lenni annyit jelent, mint hozzájárulni a magyar e-kereskedelem és gazdaság fejlődéséhez, és eközben egy olyan összetartó közösség tagjai lehetünk, akik mindig segítik egymást nemcsak a munkában, de azon kívül is.

A Shoprenter csapata
A Shoprenter csapata

A számok nyelvén

Végül nézzünk meg 10 beszédes számot az elmúlt 10 évből:

  • 450 ingyenes előadást tartottunk az e-kereskedelem témakörében.
  • 5500 aktív webáruház fut a Shoprenter rendszerén.
  • 7800 telepített alkalmazás segíti ügyfeleinket a webáruház üzemeltetésben.
  • 30.000 ember vett részt valamelyik rendezvényünkön.
  • 35.000 webáruház indítási konzultációt tartottak meg e-kereskedelmi szakértőink.
  • 52.000 alkalommal igényelték meg nyomtatott vagy online formában az E-kereskedelem a gyakorlatban című tanulmányunkat.
  • 170.000 bejövő telefonhívásunk volt.
  • 227.000 beérkező e-maillel foglalkoztunk.
  • 300.000 munkaórát töltöttünk a webshop motor és az ökoszisztéma elemek fejlesztésével.
  • 158 milliárd éves forgalom, 2020-ban már a hazai e-kereskedelmi bevétel ötödét Shoprenteres boltokon keresztül bonyolították.

Merre tovább?

A Shoprenter célja, hogy egy olyan szerteágazó e-kereskedelmi ökoszisztémát biztosítson ügyfeleinek, amely az indulástól kezdve a milliárdos bevételekig támogatja őket.

Így a már megkezdett úton haladva további ökoszisztéma elemekkel szeretnénk bővülni, hogy a Shoprenter maradjon továbbra is a legkomplexebb szolgáltatást nyújtó, webáruház üzemeltetésre alkalmas megoldás Magyarországon.

Legvégül szeretnénk köszönetet mondani ügyfeleinknek, szakértőinknek és munkavállalóinknak az elmúlt 10 év sikereiért. Emellett köszönjük azoknak, akik végígkísérték a szülinapi eseménysorozatunkat, amely során 10 nap alatt 10 előadást tekinthettek meg az érdeklődők.

Ez idő alatt ügyfeleink megrendelésükhöz üzleti könyvcsomagot kaptak ajándékba, míg a Shoprenter munkavállalóit és alapítóit pulcsival leptük meg.

Zajdó Csaba

Külön köszönjük azoknak, akik támogatták a Kompánia Alapítvánnyal közösen indított kezdeményezésünket, amely során 1.040.000 forintot gyűjtöttünk össze hátrányos helyzetű gyerekek támogatására.

Zárásként pedig tekintsd meg ezt a rövid videót, amelyben a különböző területekről érkezett szereplők beszélnek arról, hogy mit jelent számukra a Shoprenter:

Legfrissebb bejegyzések

Előző bejegyzés:
Online fizetési módok Magyarországon
Online fizetési módok, megoldások és rendszerek útmutatója

Megdöbbentő statisztika: 10-ből 9 ember már hagyott félbe online vásárlást a fizetés során! Ha ...Elolvasom

Close