2018. Február Hónap Webáruháza: WhiskyNet.hu

2018. Február Hónap Webáruháza: WhiskyNet.hu

Minden hónapban megválasztjuk a Hónap Webáruházát a ShopRenter rendszerét használó webshopok közül. A győztes több mint 3000 webáruház közül kerül kiválasztásra aszerint, hogy milyen szép megoldásokat sikerült megvalósítaniuk a ShopRenter nyújtotta funkciókból.

Ebben a hónapban egy olyan webáruház nyert, amely ékes bizonyítékát szolgáltatja annak, hogyan lehet elkezdeni kicsiben a webáruház indítást (akár hobbiként tekintve rá), megtalálva egy réspiacot, és ebből egy olyan nagy és erős márkát felépíteni, amely a piaci trendeket már nemcsak követi, de legalább annyira teremti is.

Ezúton is szeretnénk gratulálni a februári győztesnek, a WhiskyNet.hu-nak és csapatának.

Mielőtt megnéznénk a bemutatót, ismerkedjünk meg egy kicsit közelebbről a webáruházzal.

A webáruházról

A WhiskyNet webáruház prémium import italok forgalmazásával foglalkozik. „Kezdetben elsősorban whiskyk értékesítésére koncentráltunk személyes okok miatt, de hamar világossá vált számunkra, hogy másra is van kereslet, és például a rum, gin és konyak iránt is érdeklődik a hazai közönség” – mondta el Szatmári Katalin, a webáruház tulajdonos-ügyvezetője.

A webshop 2007 augusztusában indult Szentendréről. Majd 8 év után átköltöztek (székhely maradt) Budapestre, ahol ma már az iroda, raktár, bolt, sőt még egy bár is található.

A webáruház elindításának előkészületei már 2006 novemberében elkezdődtek, mivel mindent a nulláról építettek fel, és egyedileg fejlesztették le a webáruházat a WebShop Experts (szerk. megj.: a ShopRentert 2011-ben elindító cég) segítségével.

„Nagyon elégedettek voltunk, sok fejlesztési igény, amit később a ShopRenterbe is beépítettek, tőlünk származik. Csabáékkal nemcsak a fejlesztésben, de a teljes arculattervezésben is együttműködtünk, a cégnevet és a logót hoztuk mi, a többit közösen hoztuk létre, amire nagyon büszkék vagyunk.”

Később úgy döntöttek, hogy a ShopRenter rendszerébe hozzák át a webáruházukat, a Gold csomagos webshop 2016 áprilisa óta használja rendszerünket.

Kata az induláskor még egyedül vitte a webáruházat férje támogatása mellett, de a dinamikus növekedésnek köszönhetően folyamatosan bővítik a csapatot.

„Nálunk viszonylag rugalmas munkakörök vannak: van, aki félállásban számlázz, utána mást csinál. Van, aki a tartalmakért felelős, de ő sem 8 órában foglalkozik ezzel. Van olyan is, aki a markeringaktivitásért felel.”

Mivel nemcsak online tevékenységet folytatnak (nagykereskedelem, mintabolt és bár üzemeltetés) a csapatuk egy része már nem is foglalkozik a webáruházzal, de például a raktárban dolgozók munkakörüknél fogva a webes forgalmat is kiszolgálják.

Indulás és termék beszerzés

Honnan jött a webáruház indítás gondolata?

„Korábban marketing vezetőként multinacionális cégeknél dolgoztam. Majd megszülettek a gyerekeim, és mikor a harmadik elkezdett óvodába járni, már nem akartam a sok utazással járó multik világába visszamenni, hiszen a legidősebb gyerek is még csak 7 éves volt. Rugalmas megoldást kerestem, és a webáruház egy rugalmas létformának tűnt. Eleinte a délelőtti órákban, hobbiból csináltam.”

Hogyan döntötted el, hogy mit fogsz értékesíteni?

„Éltem kint Skóciában, imádom a skót történelmet, szeretem a whiskyket, megláttam a réspiacot. 2007-ben Magyarországon nem volt hasonló webáruház, ahol ilyen minőségben és árban lehetett volna kapni, a többi párlat pedig jelen se volt még itthon.

A munkám miatt sokat utaztam, például Finnország, Ausztrália, Karib-térség, Mexikó, főleg Nagy-Brittaniában kóstoltam bele a minőségi szeszek világába, így már fiatalkoromban volt egy alap érdeklődésem irántuk.

Honnan szerzitek be a termékeket?

„Kb. 80-90%-át közvetlenül a gyártótól. Sok márkának vagyunk a hivatalos magyarországi disztribútora. Minden márkát személyesen is felkeresünk, például a whiskyt Skóciában vagy a konyakot Normandiában.

A megkeresést komoly piackutatás előzi meg, független márkákat keresünk meg, akiknél úgy látjuk, hogy nemcsak minőségi termékekkel rendelkeznek (mert ez alap), hanem a filozófiánk és értékrendünk is megegyezik. De már arra is volt példa, amikor a márkák kerestek meg minket.

Természetesen, ha egy márkának van itthon hivatalos disztribútora, akkor őket keressük fel.”

Első sikerek, értékesítési csatornák

A webáruház elindulása után gyorsan jöttek az első sikerek. „2007 karácsonyán már a bébiszitter is whiskyt csomagolt, a HVG készített velem egy interjút, majd 2008-ban megnyertük a Goldenbolt versenyt.”

Hogyan szerezted meg
az első vevőket?             

„A leges legelső a férjem kollegája volt. Az ismeretségi körből jöttek az első vevők, de a világháló sajátja, hogyha kiteszed magad a világ elé, akkor a nem ismerősök is megtalálnak. A mi esetünkben már 1-2 nap alatt idegenek is rendeltek. Eleinte egyedül csináltam és név szerint ismertem minden vevőt.

Az első egy évben még nem volt boltunk, így házhoz jöttek a vevők, ha személyes átvételt választottak. Ma is van olyan törzsvevő, aki emlegeti, hogy a kert végében babával a kezemben vártam a csomaggal.

Már a legelején írtunk egy üzleti tervet, amelyben nemcsak célszámok szerepeltek, hanem olyan szoft célok, hogy minőséget képviseljünk, de közben élvezzük, amit csinálunk és a kollégák is élvezzék, megbecsülve érezzék magukat, mert hogy valóban megbecsüljük őket.

Egyébként az első karácsonykor besegítő bébiszitternek azóta saját gyerekei vannak, és még mindig a WhiskyNet-nél van.

Jelenleg mely csatornák hozzák a legtöbb látogatót és vásárlást? 

A legtöbbet a direkt forgalom hozza, de mindegyik csatornának meg van a relevanciája, és szerintem mindegyiket időben elkezdtük használni.

A direkt forgalomhoz nagyban hozzájárul, hogy 7 évvel ezelőtt Kovács Dáviddal, a magyarországi Whisky Club vezetőjével, közösen megszerveztük a Whisky Showt, amit idén már nyolcadik
alkalommal fogunk megrendezni.

Ez egy szakmai plusz, amit kevés cég csinál, de magunkra sosem pusztán egy kereskedő cégként tekintettünk, hanem inkább közösség teremtő és építőként, akik fontosnak tartják az információk átadását.

Rögtön az első perctől küldtünk hírleveleket, amik nemcsak arról szólnak, hogy vásárolj, hanem szakmai információkat tartalmaznak. Emellett van whisky és párlat akadémiánk, hetente tartunk kóstolókat és ott van a Whisky Show, ami rengeteg munkával jár, de megéri csinálni.”

Rendelés feldolgozás és teljesítés

A webáruház üzemeltetéshez van külön vállalatirányítási rendszerük, ami mindent egyben kezel (számlázás, raktározás, beszerzés stb.), és ez van szinkronizálva a ShopRenter admin felületével. A Progen sERPa nevű megoldását használják ehhez.

Hogyan dolgozzátok fel a rendeléseket?            

„Van egy kolléga, aki ezzel foglalkozik, a napi rendeléseket számlázza és feladja a Sprinter rendszerében.

A rendelések javarésze házhozszállítás, de sokan választanak helyszíni vagy Pick Pack Pont-os átvételt is.

Személyes átvételre 2 helyszínen is lehetőség van, a pesti mintaboltunk – bárral és egy oktató helységgel – és a raktárunk Budán, amit tavaly nyitottunk meg.”

A webáruházban elérhető fizetési módok:

  • Utánvételkészpénzzel
  • Bankiátutalás
  • OTPbankkártyás fizetés

Jó tanácsok az induló webáruházaknak

Végül megkérdeztük, hogy mit tanácsolnának a most induló webáruházaknak?

„Jól gondolják meg, hogy mibe vágnak bele, bár nem gondolom, hogy nekem kellene tanácsot adni másoknak.

A mi tapasztalatunk az, hogy rengeteg munkával jár és ennek sosincs vége. Ha igazán jót akarsz csinálni, akkor az valahonnan belülről jön és ez folyamatos fejlődésre késztet. Nagyon sok munkát jelent, de ezt tanulja meg élvezni az ember, mert véleményem szerint úgy semmit nincs értelme csinálni, ha nem élvezzük.”

 

Most pedig nézzük meg, mivel érdemelte ki a Whiskynet.hu a Hónap Webáruháza címet.

Megj.: Amennyiben szeretné, hogy az Ön által érdemesnek tartott webáruház is bekerüljön a jelöltek közzé, kérjük küldje be javaslatát ide kattintva.