Korábbi cikkünkben bemutattuk, hogy milyen gyakorlatban könnyen megvalósítható tippekkel tudod magasabb szintre emelni webáruházadat.
E-kereskedőként te már több éve vagy a szakmában és úgy érzed jöhetnek az újabb kihívások, amelyekkel felturbóznád a webshopodat?
Cikkünkben hoztunk 10+1 olyan extra tippet, amivel nemcsak tovább növelheted webáruházad hatékonyságát, hanem a vásárlói elégedettséget is fokozhatod.
1. Tedd szerkeszthetővé a kosaradat
Nagyon kellemetlen a tény, ha azért veszítesz el egy potenciális vásárlót, mert ő az utolsó pillanatban szeretett volna változtatni a rendelése tartalmán, amelyhez vissza kellett lépnie, és utána lehetséges, hogy nem volt kedve befejezni a vásárlási procedúrát. Szerencsére ez megelőzhető.
Az alábbi példán a Leddesign webáruház kosarában a termékkép alatti Szerkesztés gombra kattintva tetszőlegesen változtatható a terméktulajdonság, időt spórolva ezzel a vásárlónak a feleslegesen visszalépésekkel:
2. Ajánlj fel ajándékcsomagolást
Amennyiben olyan termékkörrel rendelkezel, ahol opció lehet a díszcsomagolás és a jókívánság üzenet, akkor élj a lehetőséggel.
Ezt a funkciót a Kosárnál állíthatod be, ahogyan a Fonaltündér webáruház is tette:
3. Mutasd be termékeidet videón
Előző cikkünkben már kifejtettük, hogy miért fontos a minőségi termékfotók használata. Ha még jobb színben szeretnéd feltüntetni a termékeidet, akkor eggyel haladóbb szint a termékvideók használata.
Ugyanakkor érdemes odafigyelni, hogy csak azoknál a típusú termékeknél működik igazán ez a megoldás, ahol a termékek használatát mutatod be, vagy éppenséggel annyira új a termékköröd, amely teljesen új piacot ismertet.
Amennyiben komolyabban szeretnél a témában elmélyedni, érdemes arra is odafigyelned, hogy videós tartalmad SEO szempontból is megfeleljen.
A Bolyhoska webshop szuperül kihasználta ezt a megoldást, hogy bemutassa termékkörét:
4. Vásárlói visszajelzések gyűjtése
Vitathatatlan, hogy a vásárlói visszajelzések sokat nyomnak a latba webáruházunkban.
A termékértékelések mellett kérhetsz visszajelzést e-mailben a vásárlás folyamatáról is, például egy egyszerű vásárlás utáni kérdőív (például a rendelés visszaigazoló oldalon) sokat segíthet abban, hogy a visszajelzések alapján tökéletesíthesd a kosár és pénztár folyamatodat.
Emellett hasznos megoldás lehet a Trustindex nevű szoftver használata.
A szoftvert összekapcsolva az üzleti Facebook fiókoddal, több száz Facebook-os értékelést gyűjthetsz, amelyeket megjeleníthetsz webáruházad oldalain, így növelve a vásárlási hajlandóságot.
A nagyobb vásárlási hajlandóság magasabb konverziós arányt jelenthet, így többlet marketing ráfordítással fokozhatod webshopod hatékonyságát.
5. Chatbot szegmentált üzenetek
Ezzel a marketing csatornával nemcsak gyorsan biztosíthatsz információt a látogatóknak, hanem ún. szegmentált üzeneteket is küldhetsz a részükre.
Az automatizáció segítségével az egyes válaszokra kattintó felhasználókat szegmentálhatod, így célzott üzeneteket is továbbíthatsz számukra, legyen akár érdeklődő, akár vásárló.
A PauZa webshop megoldása:
A Manychat nevű szoftverrel vagy a Smartsupp alkalmazás segítségével Te is könnyedén létrehozhatsz automatizált üzeneteket a felhasználóid számára.
6. Hozz létre Facebook Boltot
Amennyiben webshopod mellett egy új értékesítési felületre szeretnél szert tenni, ráadásul ingyen, akkor a legkézenfekvőbb megoldás a Facebook Bolt használata.
Shoprenteres webáruházadat pár kattintással összekapcsolhatod a Facebook üzleti fiókoddal, és a teljes termékkatalógusodat megjelenítheted a közösségi platformon.
Ezenkívül 2020 májusától új funkciókkal is bővült a felület, amelyekről ide kattintva olvashatsz részletesebben.
7. Jutalmazd meg a visszatérő vásárlóidat
Amikor az értékesítési tölcsérünk utolsó szakaszához érünk, ösztönözzük arra a vevőinket, hogy újra vásároljanak.
Egy erre a célra felépített e-mail automatizmussal egyedi ajánlatú üzenetet küldhetsz levélben a feliratkozóidnak, amelyben például ingyenes szállítást, vagy kedvezményt biztosítasz, ezáltal könnyen visszatérő vásárlóvá változtathatod az egyszeri vevődet.
Egy másik jó megoldás lehet a felugró ablakok használata, amelyben visszatérő vásárlóidnak speciális kedvezményeket biztosíthatsz például a következő vásárlásuk során. Utóbbira remek lehetőséget nyújtanak az OptiMonk popupjai.
8. Vezess be hűségpont rendszert
Amennyiben szeretnéd tovább növelni a vásárlói lojalitást, egy hűségpont rendszer vagy törzsvásárlói program bevezetésével megteheted ezt. Ebben az esetben ne feledkezz el feltüntetni, hogy mennyi pontot szerez a vásárló a rendeléssel.
Szuper megoldás a gluténtallérokkal a Mentesfinom.com webáruháztól:
9. Növeld a sürgősség érzetet
Hogyan máshogy konvertálhatsz gyorsabban a látogatódból vásárlót, minthogy az az érzetet kelted benne, hogy valamiről lemarad?
Ma már többféle módszer is létezik arra, hogy fokozd a sürgősség érzetet, ilyen eszköz lehet egy visszaszámláló popup, amely segítségével érzékeltetheted, hogy nem tart örökké a kedvezmény.
A Szépségcenter.hu webáruház megoldása a webshop születésnapja alkalmából:
10. Vond be a közönségedet a közösségi kommunikációdba
Óriási közösségépítő ereje van a vásárlói vélemények kommunikálásának a közösségi platformokon. Kérd meg a vásárlóidat, hogy küldjenek be fotókat vagy videókat a terméked használata közben és írjanak róla véleményt.
Ezekkel az üzenetekkel nemcsak tovább építheted a vásárlói lojalitást, de a későbbiekben magasabb konverziót is eredményezhet, hiszen az UGC-vel (User-Generated-Content), azaz a felhasználók által készített tartalommal jobban tudnak azonosulni a potenciális vásárlóid, mert olyan “hétköznapi” emberek készítették ezeket, amelyek ők maguk is.
10+1. Üzemeltess offline boltot is
Biztosan nem mondunk újdonságot azzal a ténnyel, hogy sokkal hatékonyabban tudjuk kielégíteni a vásárlói igényeket, ha egyaránt rendelkezünk online és offline bolttal is.
Természetesen ez alapos átgondolást igényel a részünkről a termékkörünket és üzleti modellünket illetően. Amennyiben ezek megfelelnek, érdemes számba venni ezt a lehetőséget, hiszen a két értékesítési forma között jelentős szinergia áll fenn.
A PauZa egyaránt üzemeltet webáruházat, valamint fizikai boltot is:
Összegzés
Ne feledd, hogy hiába áll már biztos lábakon a webáruházad, mindig van hova tovább fejlődni.
Bízunk benne, hogy a felsoroltak között Te is találtál olyat, amit már most a cikk elolvasása után azonnal alkalmazol is a webáruházadban. ?
Amennyiben további marketing tippeket is bevetnél a siker érdekében, jelentkezz ingyenes Webáruház marketing webináriumunkra.